Nou, ze zijn langsgeweest hoor. Het was bepaald niet prettig
.
Het eerste voorstel was om de deur af te laten halen en de dorpel te vervangen maar hij is er met een stanleymesje langs geweest om wat overtollig kunststof weg te halen, en ineens was dat niet meer nodig 'want je ziet er niks meer van als je de deur installeert'. De afwerking an sich was ook wel wat op aan te merken, maar naar het schijnt een deel van het productieproces. 'Dit zie je ook bij jullie bestaande deuren die jullie bij ons hebben gekocht, en daar hebben jullie niet over geklaagd'. En dat is natuurlijk ook zo, maar ik heb het wél gezien en het gaat om het principe dat er een beschadigd product geleverd wordt en dat daar niets tegenover staat. Hij heeft wel 10 keer gezegd dat ze geen korting gaan geven vanwege een beschadiging, dat ze 'm dan liever terugsturen naar de fabriek.
Het gesprek ging redelijk de sarcastische kant op, en ik heb 'm onverrichte zake weer laten vertrekken. Uiteindelijk begon hij toch een beetje bij te draaien, want wat voor compensatie hebben jullie dan in gedachten? Ik heb gezegd dat het aan de leverancier is om een voorstel te doen, niet aan ons als klant. We zullen er nog wel van horen
.
Wat is redelijk in deze? Heel eerlijk, de dorpel is netjes opgeknapt en hij heeft de deur goed schoongepoetst. We hebben 2000 euro betaald voor de deur. Ik vermoed dat zij er zo'n 50% marge op hebben zitten.