Ja hoor het is mogelijk, maar zodra het serieus wordt zal er toch water bij de wijn moeten, meestal bij de wijn van de niet moslim.quote:Op maandag 13 mei 2019 11:54 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Ik snap dat je voor jezelf praat, maar dit geeft wel een bewijs dat zulke relaties gewoon mogelijk zijn ondanks wat andere conservatieve personen hier op dit forum zeggen
Dit dus.quote:Op maandag 13 mei 2019 11:56 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ja hoor het is mogelijk, maar zodra het serieus wordt zal er toch water bij de wijn moeten, meestal bij de wijn van de niet moslim.
God is vergevend.quote:Op maandag 13 mei 2019 11:55 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Je weet net zo goed als ik dat het niet mag van je geloof. Prima dat je het wel doet (props zelfs) maar ja, je wijkt hier wel af van de regels van het geloof die jij zegt aan te hangen.
https://www.volkskrant.nl(...)-op-de-zes~b5d17cc6/quote:Op maandag 13 mei 2019 11:55 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Bron? en hoe lang blijven de relaties bestaan?
Hou er rekening mee dat de helft op fok FvD of PVV stemt, die stuiteren al als ze het woordje moslim al horen. Niet teveel moeite insteken, want dat veranderd toch niet.quote:Op maandag 13 mei 2019 13:13 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)-op-de-zes~b5d17cc6/
3de alinea eerste 2 regels. Op je vraag hoe lang deze relaties stand houden is het atnwoord vrij lang aangezien ze getrouwd zijn en daarvoor natuurlijk gewoon gedate hebben.
Niet iets wat jij graag wilt zien waarschijnlijk of vergis ik mij?
Waarom iets wat ik niet graag WIL zien? waarom zo redeneren? beetje gek.quote:Op maandag 13 mei 2019 13:13 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)-op-de-zes~b5d17cc6/
3de alinea eerste 2 regels. Op je vraag hoe lang deze relaties stand houden is het atnwoord vrij lang aangezien ze getrouwd zijn en daarvoor natuurlijk gewoon gedate hebben.
Niet iets wat jij graag wilt zien waarschijnlijk of vergis ik mij?
Omdat jij een percentage beweert dat puur is geredeneerd op je onderbuikgevoel en, naar hoe je reageert ook naar hoe je het graag zou willen zien. Zelfs nu ik er een bron bij heb van een gerespecteerde krant druk je die 99,8% nog door in een nieuwe post.quote:Op maandag 13 mei 2019 14:04 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Waarom iets wat ik niet graag WIL zien? waarom zo redeneren? beetje gek.
Het is meer ervaring in mijn leefomgeving waarbij mij dit opvalt
Succes in elk geval, hoop dat jij meer mazzel hebt dan die 99,8%
Welkom op Fok.quote:Op maandag 13 mei 2019 14:06 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Omdat jij een percentage beweert dat puur is geredeneerd op je onderbuikgevoel en, naar hoe je reageert ook naar hoe je het graag zou willen zien. Zelfs nu ik er een bron bij heb van een gerespecteerde krant druk je die 99,8% nog door in een nieuwe post.
De redenatie dat jij dat graag wilt zien is dus nog niet zo gek
Wat onzin en aannames. Dus nee dan is het niet gek dat jij deze conclusie trekt. Wel foutief.quote:Op maandag 13 mei 2019 14:06 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Omdat jij een percentage beweert dat puur is geredeneerd op je onderbuikgevoel en, naar hoe je reageert ook naar hoe je het graag zou willen zien. Zelfs nu ik er een bron bij heb van een gerespecteerde krant druk je die 99,8% nog door in een nieuwe post.
De man ziet het in zijn eigen omgevingquote:Op maandag 13 mei 2019 14:06 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Dus je gelooft een gerespecteerde krant nog steeds niet en gaat af op 'wat jij ziet'?quote:Op maandag 13 mei 2019 16:06 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Wat onzin en aannames. Dus nee dan is het niet gek dat jij deze conclusie trekt. Wel foutief.
99.8% is zo geloof mij maar
Ja en uit onderzoek blijkt dat het niet zo is. Misschien op zijn micro level nog wel maar dat is dan niet representatief. Daarnaast zou je bij zulke beweringen zonder bronnen die het staven sws een kanttekening moeten plaatsen. Hij is uiteraard ook niet heel objectief.quote:Op maandag 13 mei 2019 17:00 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
De man ziet het in zijn eigen omgeving
Ik zie andere dingen in mijn omgeving.quote:Op maandag 13 mei 2019 17:00 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
De man ziet het in zijn eigen omgeving
Je eigen OP spreekt anders boekdelen, haar geloof staat nu tussen jullie in.quote:Op maandag 13 mei 2019 17:08 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Ja en uit onderzoek blijkt dat het niet zo is. Misschien op zijn micro level nog wel maar dat is dan niet representatief. Daarnaast zou je bij zulke beweringen zonder bronnen die het staven sws een kanttekening moeten plaatsen. Hij is uiteraard ook niet heel objectief.
Zoals ik al zei, dat is op micro level de algemene tendens is dat het steeds meer geaccepteerd wordt en ook steeds vaker gebeurd. Bij mij lukte het niet nee, maar dan spreek ik mezelf nog niet tegen aangezien dit ook slechts een enkel geval is en daarbij zij niet in Nederland woonachtig/geboren isquote:Op maandag 13 mei 2019 20:10 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Je eigen OP spreekt anders boekdelen, haar geloof staat nu tussen jullie in.
Dus ja, ook zij kiest uiteindelijk voor haar geloof en haar familie. Doe je niks aan, kun je nog zo hard roepen dat het wel mogelijk is maar dat is het gewoon niet.
Alle stellen die ik ken is uiteindelijk de niet moslim bekeerd vanwege de relatie.
Klopt ik vertrouw mijn eigen inzicht en gevoel meer dan een krant tegenwoordig. Sheep wil be sheepquote:Op maandag 13 mei 2019 17:06 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Dus je gelooft een gerespecteerde krant nog steeds niet en gaat af op 'wat jij ziet'?
Wat doorgaans gewoon fout is aangezien jij echt niet bij iedereen weet wie zij daten.
Maar goed, verder in discussie gaan heeft geen zin want verder dan 'wat ik zie is waar'
kom je niet.
Het is een constatering van jou kant die ik in discussie stel dat is wat anders maar goed.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:57 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Klopt ik vertrouw mijn eigen inzicht en gevoel meer dan een krant tegenwoordig. Sheep wil be sheep
Is ook geen discussie is constateringleer daar van.
Ook de gevallen die ik persoonlijk ken in Nederland is de niet moslim eigenlijk altijd bekeerd vanwege de relatie.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:20 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, dat is op micro level de algemene tendens is dat het steeds meer geaccepteerd wordt en ook steeds vaker gebeurd. Bij mij lukte het niet nee, maar dan spreek ik mezelf nog niet tegen aangezien dit ook slechts een enkel geval is en daarbij zij niet in Nederland woonachtig/geboren is
Dat zou zo kunnen zijn ja, dat ontken ik ook nergens. Ken jou omgeving verder ook niet. Ik neem aan dat een krant als de Volkskrant en diegene die dat onderzocht hebben (waarschijnlijk het CBS) hun onderzoeken gewoon goed doen. Misschien is jou omgeving wel een stuk conservatiever dan gemiddeld in Nederland?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 11:00 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ook de gevallen die ik persoonlijk ken in Nederland is de niet moslim eigenlijk altijd bekeerd vanwege de relatie.
Tuurlijk kun je geloven wat je wil maar de ervaring leert anders. Twee geloven op een kussen, daar slaapt de duivel tussen is toch een spreekwoord waar een kern van waarheid inzit. En als je het artikel goed gelezen had had je gelezen dat moslims nog steeds het liefst met moslims trouwen. Dat er meer gemengde huwelijken zijn kan kloppen maar geen moslim-niet moslim huwelijken.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 11:02 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Dat zou zo kunnen zijn ja, dat ontken ik ook nergens. Ken jou omgeving verder ook niet. Ik neem aan dat een krant als de Volkskrant en diegene die dat onderzocht hebben (waarschijnlijk het CBS) hun onderzoeken gewoon goed doen. Misschien is jou omgeving wel een stuk conservatiever dan gemiddeld in Nederland?
Als je het artikel had gelezen had je gezien dat dit dus wel het geval is en dit ook een stijgende trend is. Daarnaast heb ik ook niet gezegd dat het de norm is. Al lijkt het langzaam aan wel die kant op te gaan zoals het ook hoort in de Nederlandse cultuur waar deze mensen ook deel van uitmaken.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 11:08 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Tuurlijk kun je geloven wat je wil maar de ervaring leert anders. Twee geloven op een kussen, daar slaapt de duivel tussen is toch een spreekwoord waar een kern van waarheid inzit. En als je het artikel goed gelezen had had je gelezen dat moslims nog steeds het liefst met moslims trouwen. Dat er meer gemengde huwelijken zijn kan kloppen [maar geen moslim-niet moslim huwelijken.
In dat laatste geval is het maar sporadisch dat de moslim in de relatie het geen probleem vind als de ander geen moslim is.
Je hoeft ook niet van mij te leren maar van jouw fouten en je verkeerde inschattingenquote:Op dinsdag 14 mei 2019 10:46 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Het is een constatering van jou kant die ik in discussie stel dat is wat anders maar goed.
Van jou leer ik liever niet, ben liever wat toleranter richting anderen.
Oké je hebt helemaal gelijk, want dat is wat je eigenlijk wil horen. Dat je gedumpt bent omdat zij haar geloof toch belangrijker vond dan de liefde is niet meer relevant, alleen wat de Volkskrant zegt is relevant. 0 moeite gedaan om even verder te zoeken want het artikel waarvan jij denkt dat jij gelijk hebt is gevonden.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 11:13 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Als je het artikel had gelezen had je gezien dat dit dus wel het geval is en dit ook een stijgende trend is. Daarnaast heb ik ook niet gezegd dat het de norm is. Al lijkt het langzaam aan wel die kant op te gaan zoals het ook hoort in de Nederlandse cultuur waar deze mensen ook deel van uitmaken.
Dat kun je schuimbekkend onzin noemen zoals jij en Nutz nu al 2 dagen doen maar de cijfers liegen er niet om![]()
Zeg nou zelf vind je het niet een beetje zielig dat je dit al 2 dagen loopt te ontkennen terwijl ik met cijfers ben gekomen uit een goede bron, die jullie vervolgens opzij schuiven onder de noemer 'Ik zie het niet' en dan vooral omdat jullie het niet willen zien want het is fout![]()
![]()
Dat dit meisje mij gedumpt heeft is al een tijdje niet meer relevant omdat we het hadden over moslims in Nederland. Het meisje van de OP is een Turkse en nog nooit in NL geweest en dus een heel ander verhaal.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 11:31 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Oké je hebt helemaal gelijk, want dat is wat je eigenlijk wil horen. Dat je gedumpt bent omdat zij haar geloof toch belangrijker vond dan de liefde is niet meer relevant, alleen wat de Volkskrant zegt is relevant. 0 moeite gedaan om even verder te zoeken want het artikel waarvan jij denkt dat jij gelijk hebt is gevonden.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-nauwelijks-a1542168
Dit artikel zegt toch heel wat anders.
Maar succes ermee verder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |