abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186804720
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 11:54 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]

Ik snap dat je voor jezelf praat, maar dit geeft wel een bewijs dat zulke relaties gewoon mogelijk zijn ondanks wat andere conservatieve personen hier op dit forum zeggen :s)
Ja hoor het is mogelijk, maar zodra het serieus wordt zal er toch water bij de wijn moeten, meestal bij de wijn van de niet moslim.
  maandag 13 mei 2019 @ 11:56:53 #202
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_186804743
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 11:56 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ja hoor het is mogelijk, maar zodra het serieus wordt zal er toch water bij de wijn moeten, meestal bij de wijn van de niet moslim.
Dit dus.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_186804811
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 11:55 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Je weet net zo goed als ik dat het niet mag van je geloof. Prima dat je het wel doet (props zelfs) maar ja, je wijkt hier wel af van de regels van het geloof die jij zegt aan te hangen.
God is vergevend.
Alle moslims maken fouten of wijken ergens van af.
  maandag 13 mei 2019 @ 12:49:32 #204
78918 SeLang
Black swans matter
pi_186805537
Bijna iedereen focust hier op de godsdienst maar het is waarschijnlijk vooral een keuze tussen familie en de partner, waarbij de familie vrijwel altijd wint. Hoe serieus die dame zelf haar religie neemt is niet zo heel erg relevant.

Ik heb hetzelfde gezien in China en Taiwan (ik heb in beide landen gewoond) waar godsdienst niet zo'n rol speelt maar waar het vooral draait om geld. Een huwelijk is in veel culturen niet alleen een verbintenis tussen twee personen maar vooral ook tussen twee families.

Ik had (Chinese) collega's die een langdurige relatie hadden met een dame maar daar niet mee konden trouwen domweg omdat de familie dat niet goedkeurde. Die vonden dan dat hij te weinig verdiende of te weinig carrière perspectieven had. In zo'n geval breekt vrijwel niemand met zijn familie en gaat het feest dus gewoon niet door.

In het geval van TS speelt religie wellicht niet zo'n rol bij die moderne Turkse dame zelf maar wel bij haar familie. En bij een keuze tussen haar familie en TS zal zij altijd voor haar familie kiezen. Het lijkt mij daarom een vrij kansloze situatie, helaas.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 13 mei 2019 @ 13:13:56 #205
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_186805883
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 11:55 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Bron? en hoe lang blijven de relaties bestaan? ;)
https://www.volkskrant.nl(...)-op-de-zes~b5d17cc6/

3de alinea eerste 2 regels. Op je vraag hoe lang deze relaties stand houden is het atnwoord vrij lang aangezien ze getrouwd zijn en daarvoor natuurlijk gewoon gedate hebben.

Niet iets wat jij graag wilt zien waarschijnlijk of vergis ik mij?
pi_186806314
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 13:13 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]

3de alinea eerste 2 regels. Op je vraag hoe lang deze relaties stand houden is het atnwoord vrij lang aangezien ze getrouwd zijn en daarvoor natuurlijk gewoon gedate hebben.

Hou er rekening mee dat de helft op fok FvD of PVV stemt, die stuiteren al als ze het woordje moslim al horen. Niet teveel moeite insteken, want dat veranderd toch niet.

Overigens vind ik wat ik soms uit Moslim hoek hoor ook niet goed natuurlijk. Maar zo erg als het hier word voorgesteld is het nou ook niet.

Veel vriendinnen van mijn vriendin, die Moslim zijn, bij haar op de universiteit hebben ook vaak een niet Islamitische vriend. Ligt er gewoon aan met wie je te maken hebt natuurlijk.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
  maandag 13 mei 2019 @ 14:04:29 #207
64831 2NutZ
pi_186806623
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 13:13 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]

Waarom iets wat ik niet graag WIL zien? waarom zo redeneren? beetje gek.
Het is meer ervaring in mijn leefomgeving waarbij mij dit opvalt ;)

Succes in elk geval, hoop dat jij meer mazzel hebt dan die 99,8% :)
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  maandag 13 mei 2019 @ 14:06:17 #208
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_186806650
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 14:04 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Waarom iets wat ik niet graag WIL zien? waarom zo redeneren? beetje gek.
Het is meer ervaring in mijn leefomgeving waarbij mij dit opvalt ;)

Succes in elk geval, hoop dat jij meer mazzel hebt dan die 99,8% :)
Omdat jij een percentage beweert dat puur is geredeneerd op je onderbuikgevoel en, naar hoe je reageert ook naar hoe je het graag zou willen zien. Zelfs nu ik er een bron bij heb van een gerespecteerde krant druk je die 99,8% nog door in een nieuwe post.

De redenatie dat jij dat graag wilt zien is dus nog niet zo gek ;)
pi_186807014
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 14:06 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]

Omdat jij een percentage beweert dat puur is geredeneerd op je onderbuikgevoel en, naar hoe je reageert ook naar hoe je het graag zou willen zien. Zelfs nu ik er een bron bij heb van een gerespecteerde krant druk je die 99,8% nog door in een nieuwe post.

Welkom op Fok.
  maandag 13 mei 2019 @ 16:06:26 #210
64831 2NutZ
pi_186808692
quote:

[..]

Wat onzin en aannames. Dus nee dan is het niet gek dat jij deze conclusie trekt. Wel foutief.
99.8% is zo geloof mij maar :)
pi_186809833
quote:

[..]

De man ziet het in zijn eigen omgeving
  maandag 13 mei 2019 @ 17:06:56 #212
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_186809954
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 16:06 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Wat onzin en aannames. Dus nee dan is het niet gek dat jij deze conclusie trekt. Wel foutief.
99.8% is zo geloof mij maar :)
Dus je gelooft een gerespecteerde krant nog steeds niet en gaat af op 'wat jij ziet'?
Wat doorgaans gewoon fout is aangezien jij echt niet bij iedereen weet wie zij daten.

Maar goed, verder in discussie gaan heeft geen zin want verder dan 'wat ik zie is waar'
kom je niet.
  maandag 13 mei 2019 @ 17:08:20 #213
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_186809988
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:00 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ja en uit onderzoek blijkt dat het niet zo is. Misschien op zijn micro level nog wel maar dat is dan niet representatief. Daarnaast zou je bij zulke beweringen zonder bronnen die het staven sws een kanttekening moeten plaatsen. Hij is uiteraard ook niet heel objectief.
pi_186811212
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:00 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ik zie andere dingen in mijn omgeving.
pi_186814428
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:08 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]

Ja en uit onderzoek blijkt dat het niet zo is. Misschien op zijn micro level nog wel maar dat is dan niet representatief. Daarnaast zou je bij zulke beweringen zonder bronnen die het staven sws een kanttekening moeten plaatsen. Hij is uiteraard ook niet heel objectief.
Je eigen OP spreekt anders boekdelen, haar geloof staat nu tussen jullie in.
Dus ja, ook zij kiest uiteindelijk voor haar geloof en haar familie. Doe je niks aan, kun je nog zo hard roepen dat het wel mogelijk is maar dat is het gewoon niet.
Alle stellen die ik ken is uiteindelijk de niet moslim bekeerd vanwege de relatie.
  maandag 13 mei 2019 @ 21:20:04 #216
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_186816769
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 20:10 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Je eigen OP spreekt anders boekdelen, haar geloof staat nu tussen jullie in.
Dus ja, ook zij kiest uiteindelijk voor haar geloof en haar familie. Doe je niks aan, kun je nog zo hard roepen dat het wel mogelijk is maar dat is het gewoon niet.
Alle stellen die ik ken is uiteindelijk de niet moslim bekeerd vanwege de relatie.
Zoals ik al zei, dat is op micro level de algemene tendens is dat het steeds meer geaccepteerd wordt en ook steeds vaker gebeurd. Bij mij lukte het niet nee, maar dan spreek ik mezelf nog niet tegen aangezien dit ook slechts een enkel geval is en daarbij zij niet in Nederland woonachtig/geboren is
  dinsdag 14 mei 2019 @ 09:57:45 #217
64831 2NutZ
pi_186825612
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:06 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]

Dus je gelooft een gerespecteerde krant nog steeds niet en gaat af op 'wat jij ziet'?
Wat doorgaans gewoon fout is aangezien jij echt niet bij iedereen weet wie zij daten.

Maar goed, verder in discussie gaan heeft geen zin want verder dan 'wat ik zie is waar'
kom je niet.
Klopt ik vertrouw mijn eigen inzicht en gevoel meer dan een krant tegenwoordig. Sheep wil be sheep :)
Is ook geen discussie is constatering ;) leer daar van.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 10:46:31 #218
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_186826338
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 09:57 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Klopt ik vertrouw mijn eigen inzicht en gevoel meer dan een krant tegenwoordig. Sheep wil be sheep :)
Is ook geen discussie is constatering ;) leer daar van.
Het is een constatering van jou kant die ik in discussie stel dat is wat anders maar goed.
Van jou leer ik liever niet, ben liever wat toleranter richting anderen. :)
pi_186826697
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 21:20 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, dat is op micro level de algemene tendens is dat het steeds meer geaccepteerd wordt en ook steeds vaker gebeurd. Bij mij lukte het niet nee, maar dan spreek ik mezelf nog niet tegen aangezien dit ook slechts een enkel geval is en daarbij zij niet in Nederland woonachtig/geboren is
Ook de gevallen die ik persoonlijk ken in Nederland is de niet moslim eigenlijk altijd bekeerd vanwege de relatie.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 11:02:01 #220
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_186826745
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 11:00 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ook de gevallen die ik persoonlijk ken in Nederland is de niet moslim eigenlijk altijd bekeerd vanwege de relatie.
Dat zou zo kunnen zijn ja, dat ontken ik ook nergens. Ken jou omgeving verder ook niet. Ik neem aan dat een krant als de Volkskrant en diegene die dat onderzocht hebben (waarschijnlijk het CBS) hun onderzoeken gewoon goed doen. Misschien is jou omgeving wel een stuk conservatiever dan gemiddeld in Nederland?
pi_186826893
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 11:02 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]

Dat zou zo kunnen zijn ja, dat ontken ik ook nergens. Ken jou omgeving verder ook niet. Ik neem aan dat een krant als de Volkskrant en diegene die dat onderzocht hebben (waarschijnlijk het CBS) hun onderzoeken gewoon goed doen. Misschien is jou omgeving wel een stuk conservatiever dan gemiddeld in Nederland?
Tuurlijk kun je geloven wat je wil maar de ervaring leert anders. Twee geloven op een kussen, daar slaapt de duivel tussen is toch een spreekwoord waar een kern van waarheid inzit. En als je het artikel goed gelezen had had je gelezen dat moslims nog steeds het liefst met moslims trouwen. Dat er meer gemengde huwelijken zijn kan kloppen maar geen moslim-niet moslim huwelijken.
In dat laatste geval is het maar sporadisch dat de moslim in de relatie het geen probleem vind als de ander geen moslim is.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 11:13:21 #222
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_186826997
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 11:08 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Tuurlijk kun je geloven wat je wil maar de ervaring leert anders. Twee geloven op een kussen, daar slaapt de duivel tussen is toch een spreekwoord waar een kern van waarheid inzit. En als je het artikel goed gelezen had had je gelezen dat moslims nog steeds het liefst met moslims trouwen. Dat er meer gemengde huwelijken zijn kan kloppen [maar geen moslim-niet moslim huwelijken.
In dat laatste geval is het maar sporadisch dat de moslim in de relatie het geen probleem vind als de ander geen moslim is.
Als je het artikel had gelezen had je gezien dat dit dus wel het geval is en dit ook een stijgende trend is. Daarnaast heb ik ook niet gezegd dat het de norm is. Al lijkt het langzaam aan wel die kant op te gaan zoals het ook hoort in de Nederlandse cultuur waar deze mensen ook deel van uitmaken.

Dat kun je schuimbekkend onzin noemen zoals jij en Nutz nu al 2 dagen doen maar de cijfers liegen er niet om :s)

Zeg nou zelf vind je het niet een beetje zielig dat je dit al 2 dagen loopt te ontkennen terwijl ik met cijfers ben gekomen uit een goede bron, die jullie vervolgens opzij schuiven onder de noemer 'Ik zie het niet' en dan vooral omdat jullie het niet willen zien want het is fout :') :') :')
  dinsdag 14 mei 2019 @ 11:21:45 #223
64831 2NutZ
pi_186827183
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 10:46 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]

Het is een constatering van jou kant die ik in discussie stel dat is wat anders maar goed.
Van jou leer ik liever niet, ben liever wat toleranter richting anderen. :)
Je hoeft ook niet van mij te leren maar van jouw fouten en je verkeerde inschattingen :) succes!!
pi_186827422
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 11:13 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]

Als je het artikel had gelezen had je gezien dat dit dus wel het geval is en dit ook een stijgende trend is. Daarnaast heb ik ook niet gezegd dat het de norm is. Al lijkt het langzaam aan wel die kant op te gaan zoals het ook hoort in de Nederlandse cultuur waar deze mensen ook deel van uitmaken.

Dat kun je schuimbekkend onzin noemen zoals jij en Nutz nu al 2 dagen doen maar de cijfers liegen er niet om :s)

Zeg nou zelf vind je het niet een beetje zielig dat je dit al 2 dagen loopt te ontkennen terwijl ik met cijfers ben gekomen uit een goede bron, die jullie vervolgens opzij schuiven onder de noemer 'Ik zie het niet' en dan vooral omdat jullie het niet willen zien want het is fout :') :') :')
Oké je hebt helemaal gelijk, want dat is wat je eigenlijk wil horen. Dat je gedumpt bent omdat zij haar geloof toch belangrijker vond dan de liefde is niet meer relevant, alleen wat de Volkskrant zegt is relevant. 0 moeite gedaan om even verder te zoeken want het artikel waarvan jij denkt dat jij gelijk hebt is gevonden.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-nauwelijks-a1542168
Dit artikel zegt toch heel wat anders.
Maar succes ermee verder.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 12:12:19 #225
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_186828249
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 11:31 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Oké je hebt helemaal gelijk, want dat is wat je eigenlijk wil horen. Dat je gedumpt bent omdat zij haar geloof toch belangrijker vond dan de liefde is niet meer relevant, alleen wat de Volkskrant zegt is relevant. 0 moeite gedaan om even verder te zoeken want het artikel waarvan jij denkt dat jij gelijk hebt is gevonden.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-nauwelijks-a1542168
Dit artikel zegt toch heel wat anders.
Maar succes ermee verder.
Dat dit meisje mij gedumpt heeft is al een tijdje niet meer relevant omdat we het hadden over moslims in Nederland. Het meisje van de OP is een Turkse en nog nooit in NL geweest en dus een heel ander verhaal.

Over je bron kan ik zeggen dat ik inderdaad niet verder heb gezocht heb dit ooit gelezen en weer opgezocht toen Nutz om een bron vroeg. Misschien in het vervolg zelf eerder je bron hier neerzetten dan het 2 dagen lang te gooien op 'In mijn omgeving niet' ?

Maar goed in tegenstelling tot jullie twee ga ik niet ontkennen dat er in het artikel wat je zelf aanhaalt een minder percentage staat genoemd dan in de mijne. Oftewel dat schept dus onduidelijkheid. Ik geef dat tenminste toe, maar mijn andere optie is natuurlijk op dezelfde manier reageren als jullie :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')