Beste lezers,quote:06 april 2019 07:44
Mensen in het gemeentehuis in Den Haag (archieffoto). Beeld © ANP
Ambtenaren van de gemeente Den Haag hebben geblunderd door per ongeluk 2,5 miljoen euro over te maken naar daklozen, verslaafden en criminelen. De gemeente maakte een bedrag over dat honderd keer zo hoog was als de bedoeling.
Dat meldt De Telegraaf. De mensen die het geld kregen, hadden meegedaan aan een proefplaatsing bij een werkgever. Ze zouden daarvoor een premie krijgen. Maar ambtenaren van de gemeente maakten dat bedrag per ongeluk honderd keer hoger.
Amsterdam stort per ongeluk 186.000 euro op rekening Brabander
Lees ook: Amsterdam stort per ongeluk 186.000 euro op rekening Brabander
Volgens de krant zijn er bedragen overgemaakt van 30.000 tot 150.000 euro per persoon. De gemeente probeert het geld terug te halen bij verschillende banken, maar dat zou niet overal lukken.
Dakloos, verslaafd of crimineel
De foute overboeking zou naar zeventig mensen zijn gedaan. Het gaat volgens De Telegraaf om mensen die dakloos zijn, maar ook mensen die verslaafd zijn aan gokken of drugs en mensen met een criminele achtergrond.
Een woordvoerder van Den Haag zegt de gang van zaken te betreuren. "We hebben direct actie ondernomen om de bedragen terug te vorderen. Degenen aan wie de foutieve betalingen zijn verricht, zijn inmiddels benaderd."
Meerdere handtekeningen nodig
De fout is opvallend, omdat het uitkeren van hoge bedragen door meerdere ambtenaren moet worden goedgekeurd. Voor bedragen boven de 50.000 euro zou ook de directie van de financiële afdeling moeten tekenen.
De gemeente zegt te onderzoeken hoe de fout heeft kunnen gebeuren. Het is ook nog onduidelijk hoe hoog het bedrag is dat niet teruggehaald kan worden.
Bron: © RTL Nieuws
Eh ja, jammerlijk vergokt geld door personen onderaan de maatschappelijke ladder zal sowieso een probleem worden. Haast is hiermee geboden, dus laten we hopen dat men er snel genoeg bij is.quote:Op zaterdag 6 april 2019 16:50 schreef Harvest89 het volgende:
Ik vraag me af hoeveel tonnen er al vergokt zijn.
Wie ziet erop toe, wie heeft het hef in handen in Nederland, zoek daar de fout maar.quote:Op zaterdag 6 april 2019 17:05 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Eh ja, jammerlijk vergokt geld door personen onderaan de maatschappelijke ladder zal een probleem worden. Haast is hiermee geboden, dus laten we hopen dat men er snel genoeg bij is.
@john2406, wat bedoelt u precies met ''wie heeft het heft in handen in NL?''quote:Op zaterdag 6 april 2019 17:06 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wie ziet erop toe, wie heeft het hef in handen in Nederland, zoek daar de fout maar.
Er is altijd een baas te vinden die boven een baas staat en uiteindelijk de controle over het land heeft, ambtenaar zegt je dat niks?quote:Op zaterdag 6 april 2019 17:18 schreef Scjvb het volgende:
[..]
@:john2406, wat bedoelt u precies met ''wie heeft het heft in handen in NL?''
Het is een fout van gemeenteambtenaren, en dit had nooit mogen gebeuren. Maar fouten kunnen worden gemaakt, hoe bizar deze soms kunnen zijn. Daarover zal het laatste woord niet gezegd zijn, maar het zegt verder niet zoveel over het algemene functioneren van onze overheid.
Ik denk eigenlijk dat door u wordt gedoeld op premier Mark Rutte als eindverantwoordelijke, en dat leg ik naast mij neer.quote:Op zaterdag 6 april 2019 17:19 schreef john2406 het volgende:
[..]
Er is altijd een baas te vinden die boven een baas staat en uiteindelijk de controle over het land heeft, ambtenaar zegt je dat niks?
Waar noem ik Mark, ik kan wel een partij noemen, 1 pot nat wat mij betreft.quote:Op zaterdag 6 april 2019 17:23 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat door u wordt gedoeld op Mark Rutte, en dat leg ik naast mij neer.
quote:Op zaterdag 6 april 2019 17:21 schreef Pedroso het volgende:
Kan gebeuren, we maken allemaal wel eens een foutje.
Hoe kan dat geld van zijn rekening gehaald worden want normaliter kan de bank niks voor jou betekenen dus waarom/hoe nu wel?quote:De krant sprak met een man die plotseling tienduizenden euro's op zijn bankrekening zag staan. Hij vertelt dat hij een flinke schuld heeft en van het geld één rekening heeft betaald. Toen het geld weer van zijn rekening werd gehaald stond hij meteen rood.
Nou gewoon, door rood te staan? Zoals er staat?quote:Op zaterdag 6 april 2019 17:32 schreef opgebaarde het volgende:
In het artikel van de NOS staat oa:
[..]
Hoe kan dat geld van zijn rekening gehaald worden
Je weet de oorzaak niet, maar er moeten wel direct meerdere koppen rollen. Lijkt me niet verstandigquote:Op zaterdag 6 april 2019 17:24 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat de verantwoordelijken direct buiten worden gegooid.
Heeft dan wel een bezondere rekening dat die opeens zoveel rood kan staan.quote:Op zaterdag 6 april 2019 17:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nou gewoon, door rood te staan? Zoals er staat?
In Thailand kan je wel langer chillen van dat geld.quote:Op zaterdag 6 april 2019 17:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Als het geen belastinggeld was, was het hilarisch. Als ik een dakloze was en ik heb ineens 150.000 op mijn bankrekening nam ik het op en vertrok in naar Thailand ofzo, en ging daar een paar jaar chillen.
Kabinet > VVD > Mark Rutte. Zoiets?quote:Op zaterdag 6 april 2019 17:23 schreef john2406 het volgende:
[..]
Waar noem ik Mark, ik kan wel een partij noemen, 1 pot nat wat mij betreft.
Maak er maar van wat je wil, voor mij is het meer als duidelijk.quote:Op zaterdag 6 april 2019 17:36 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Kabinet > VVD > Mark Rutte. Zoiets?
Verder goed onderbouwd hoor.![]()
overheidquote:Op zaterdag 6 april 2019 17:32 schreef opgebaarde het volgende:
In het artikel van de NOS staat oa:
[..]
Hoe kan dat geld van zijn rekening gehaald worden want normaliter kan de bank niks voor jou betekenen dus waarom/hoe nu wel?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |