abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 april 2019 @ 16:35:32 #1
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_186068601
Den Haag maakt per ongeluk 2,5 miljoen over aan daklozen en criminelen

quote:
06 april 2019 07:44

Mensen in het gemeentehuis in Den Haag (archieffoto). Beeld © ANP

Ambtenaren van de gemeente Den Haag hebben geblunderd door per ongeluk 2,5 miljoen euro over te maken naar daklozen, verslaafden en criminelen. De gemeente maakte een bedrag over dat honderd keer zo hoog was als de bedoeling.

Dat meldt De Telegraaf. De mensen die het geld kregen, hadden meegedaan aan een proefplaatsing bij een werkgever. Ze zouden daarvoor een premie krijgen. Maar ambtenaren van de gemeente maakten dat bedrag per ongeluk honderd keer hoger.
Amsterdam stort per ongeluk 186.000 euro op rekening Brabander
Lees ook: Amsterdam stort per ongeluk 186.000 euro op rekening Brabander

Volgens de krant zijn er bedragen overgemaakt van 30.000 tot 150.000 euro per persoon. De gemeente probeert het geld terug te halen bij verschillende banken, maar dat zou niet overal lukken.

Dakloos, verslaafd of crimineel

De foute overboeking zou naar zeventig mensen zijn gedaan. Het gaat volgens De Telegraaf om mensen die dakloos zijn, maar ook mensen die verslaafd zijn aan gokken of drugs en mensen met een criminele achtergrond.

Een woordvoerder van Den Haag zegt de gang van zaken te betreuren. "We hebben direct actie ondernomen om de bedragen terug te vorderen. Degenen aan wie de foutieve betalingen zijn verricht, zijn inmiddels benaderd."

Meerdere handtekeningen nodig

De fout is opvallend, omdat het uitkeren van hoge bedragen door meerdere ambtenaren moet worden goedgekeurd. Voor bedragen boven de 50.000 euro zou ook de directie van de financiële afdeling moeten tekenen.

De gemeente zegt te onderzoeken hoe de fout heeft kunnen gebeuren. Het is ook nog onduidelijk hoe hoog het bedrag is dat niet teruggehaald kan worden.

Bron: © RTL Nieuws
Beste lezers,

Vanmorgen bij de koffie waren we met stomheid geslagen door deze opmerkelijke Haagse fout. :% Niet zozeer dat men er in onze kringen :Y) wakker van zal liggen, maar op z'n zachts gezegd waren we dus 'not amused' omdat overheidsgelden hard nodig zijn om zaken te financieren die prioriteit verdienen. *)

De overheid voorziet de NL'se burger namelijk van allerhande voorzieningen. Denk daarbij aan het inrichten van een infrastructuur die steeds meer aan de eisen van deze tijd voldoet. Straatmeubilair en betere verlichting waar het nodig is. Wat dacht u bijvoorbeeld van de bouw van meer huurwoningen in het middensegment, meerdere woningen in de vrije sector en nog zoveel meer voor burgers?

Ergo: de overheid kan dit geld goed gebruiken voor legio andere te financieren projecten, me dunkt. *) Betekent dit nu kapitaalvernietiging? Ik mag hopen van niet. Banken kunnen foutief gestorte hoge bedragen in de meeste gevallen uiteindelijk toch ook succesvol terughalen. Het lijkt ons dan niet meer dan redelijk om een procedure tot terugvordering tegen deze personen te starten. :s) :s) :s)

Ik vertrouw er dus op dat dit ook snel gaat gebeuren.

Fijn weekend!

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_186068727
Wat wil je dan verwachten met die wat erop toe mogen zien?
  zaterdag 6 april 2019 @ 16:50:30 #3
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186068753
Ik vraag me af hoeveel tonnen er al vergokt zijn. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 6 april 2019 @ 17:05:11 #4
345631 Scjvb
pi_186068941
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:50 schreef Harvest89 het volgende:
Ik vraag me af hoeveel tonnen er al vergokt zijn. :')
Eh ja, jammerlijk vergokt geld door personen onderaan de maatschappelijke ladder zal sowieso een probleem worden. Haast is hiermee geboden, dus laten we hopen dat men er snel genoeg bij is.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_186068959
quote:
3s.gif Op zaterdag 6 april 2019 17:05 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Eh ja, jammerlijk vergokt geld door personen onderaan de maatschappelijke ladder zal een probleem worden. Haast is hiermee geboden, dus laten we hopen dat men er snel genoeg bij is.
Wie ziet erop toe, wie heeft het hef in handen in Nederland, zoek daar de fout maar.
pi_186069059
Wel toevallig dat dit gebeurt een jaar nadat het in Amsterdam gebeurde. Foutje of expres?
pi_186069144
Manmanman. Alleen maar kleurlingen op die foto.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  zaterdag 6 april 2019 @ 17:18:38 #8
345631 Scjvb
pi_186069147
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 17:06 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wie ziet erop toe, wie heeft het hef in handen in Nederland, zoek daar de fout maar.
@john2406, wat bedoelt u precies met ''wie heeft het heft in handen in NL?''

Het is een fout van gemeenteambtenaren, en dit had nooit mogen gebeuren. Maar fouten kunnen worden gemaakt, hoe bizar deze soms kunnen zijn. Daarover zal het laatste woord niet gezegd zijn, maar het zegt verder niet zoveel over het algemene functioneren van onze overheid. Verder wordt er ook genoeg geld gestoken in de opvang en behandeling van dit soort mensen.
pi_186069172
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 17:18 schreef Scjvb het volgende:

[..]

@:john2406, wat bedoelt u precies met ''wie heeft het heft in handen in NL?''

Het is een fout van gemeenteambtenaren, en dit had nooit mogen gebeuren. Maar fouten kunnen worden gemaakt, hoe bizar deze soms kunnen zijn. Daarover zal het laatste woord niet gezegd zijn, maar het zegt verder niet zoveel over het algemene functioneren van onze overheid.
Er is altijd een baas te vinden die boven een baas staat en uiteindelijk de controle over het land heeft, ambtenaar zegt je dat niks?
pi_186069200
Kan gebeuren, we maken allemaal wel eens een foutje.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_186069203
Daar gaat ons belastinggeld :(
  zaterdag 6 april 2019 @ 17:23:06 #12
345631 Scjvb
pi_186069221
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 17:19 schreef john2406 het volgende:

[..]

Er is altijd een baas te vinden die boven een baas staat en uiteindelijk de controle over het land heeft, ambtenaar zegt je dat niks?
Ik denk eigenlijk dat door u wordt gedoeld op premier Mark Rutte als eindverantwoordelijke, en dat leg ik naast mij neer.
pi_186069229
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 april 2019 17:23 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk dat door u wordt gedoeld op Mark Rutte, en dat leg ik naast mij neer.
Waar noem ik Mark, ik kan wel een partij noemen, 1 pot nat wat mij betreft.
  zaterdag 6 april 2019 @ 17:24:58 #14
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_186069240
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 17:21 schreef Pedroso het volgende:
Kan gebeuren, we maken allemaal wel eens een foutje.
:')

Ik mag hopen dat de verantwoordelijken direct buiten worden gegooid.
pi_186069251
2,5 op de omzet van Nederland is toch te verwaarlozen?
  zaterdag 6 april 2019 @ 17:30:40 #16
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_186069304
Falen loont.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_186069327
In het artikel van de NOS staat oa:

quote:
De krant sprak met een man die plotseling tienduizenden euro's op zijn bankrekening zag staan. Hij vertelt dat hij een flinke schuld heeft en van het geld één rekening heeft betaald. Toen het geld weer van zijn rekening werd gehaald stond hij meteen rood.
Hoe kan dat geld van zijn rekening gehaald worden want normaliter kan de bank niks voor jou betekenen dus waarom/hoe nu wel?
  zaterdag 6 april 2019 @ 17:34:17 #18
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186069349
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 17:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]

Hoe kan dat geld van zijn rekening gehaald worden
Nou gewoon, door rood te staan? Zoals er staat?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_186069358
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 17:24 schreef leolinedance het volgende:

[..]

:')

Ik mag hopen dat de verantwoordelijken direct buiten worden gegooid.
Je weet de oorzaak niet, maar er moeten wel direct meerdere koppen rollen. Lijkt me niet verstandig
  zaterdag 6 april 2019 @ 17:35:26 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_186069362
Als het geen belastinggeld was, was het hilarisch. Als ik een dakloze was en ik heb ineens 150.000 op mijn bankrekening nam ik het op en vertrok in naar Thailand ofzo, en ging daar een paar jaar chillen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_186069365
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 april 2019 17:34 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nou gewoon, door rood te staan? Zoals er staat?
Heeft dan wel een bezondere rekening dat die opeens zoveel rood kan staan.
pi_186069373
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 17:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Als het geen belastinggeld was, was het hilarisch. Als ik een dakloze was en ik heb ineens 150.000 op mijn bankrekening nam ik het op en vertrok in naar Thailand ofzo, en ging daar een paar jaar chillen.
In Thailand kan je wel langer chillen van dat geld.
  zaterdag 6 april 2019 @ 17:36:58 #23
345631 Scjvb
pi_186069381
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 17:23 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waar noem ik Mark, ik kan wel een partij noemen, 1 pot nat wat mij betreft.
Kabinet > VVD > Mark Rutte. Zoiets? ;)

Verder goed onderbouwd hoor. ^O^
pi_186069406
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 april 2019 17:36 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Kabinet > VVD > Mark Rutte. Zoiets? ;)

Verder goed onderbouwd hoor. ^O^
Maak er maar van wat je wil, voor mij is het meer als duidelijk.
Leg het naast mij neer! Komt het je bekend voor naast mij neer leggen.
  zaterdag 6 april 2019 @ 17:40:32 #25
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_186069423
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 17:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]

Hoe kan dat geld van zijn rekening gehaald worden want normaliter kan de bank niks voor jou betekenen dus waarom/hoe nu wel?
overheid
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')