Na het downloaden op LS geklikt en zag het gedownloade staan. (verder niets gedaan)quote:volumio@volumio:/$ cd download
volumio@volumio:/download$ sudo wget http://kedei.net/raspberry/v6_1/LCD_show_v6_1_3.tar.gz
[sudo] password for volumio:
converted 'http://kedei.net/raspberry/v6_1/LCD_show_v6_1_3.tar.gz' (ANSI_X3.4-1968) -> 'http://kedei.net/raspberry/v6_1/LCD_show_v6_1_3.tar.gz' (UTF-8)
--2019-04-06 19:25:00-- http://kedei.net/raspberry/v6_1/LCD_show_v6_1_3.tar.gz
Resolving kedei.net (kedei.net)... 47.52.1.82
Connecting to kedei.net (kedei.net)|47.52.1.82|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 121436682 (116M) [application/x-gzip]
Saving to: 'LCD_show_v6_1_3.tar.gz'
vroeg toen om een wachtwoord, leek het wachtwoord niet te laten zien met ***** Daarna nog 2 maal gedaan en toen crashquote:tar xzvf LCD*.tar.gz *op enter gedrukt
cd LCD_show_v6_1_3 *op enter gedrukt
./LCD35_v *op enter gedrukt
Daarna een auto reboot en geeft ie de foutmelding om mn LCD scherm:quote:E: Unable to locate package raspberrypi-kernel
E: No packages found
quote:modprobe: can't change directory tp '4.15.18-v7': No such file or directory
mount: mounting /dev/loop0 on /mnt/static failed: No such device
cat: can't open '/mnt/static/etc/os-release': No such file or directory
mount: mounting overlay on /mnt/ext/union failed: No such device
mount: mounting /mnt/static on /mnt/ext/union/static failed: Invalid arguments
Ik begin ook gelijk met een gekkie distro, rasbian had ik trouwens wel snel werkend op mn LCDquote:Op zaterdag 6 april 2019 22:07 schreef kree het volgende:
Niet dat je slecht erin bent hoor ofzo, ik heb 100x opnieuw gestart met linux en nog weet ik het meeste niet
euhm hier klopt iets niet aan?quote:Op zaterdag 6 april 2019 22:10 schreef murp het volgende:
hier was ie aan het downloaden
[..]
Na het downloaden op LS geklikt en zag het gedownloade staan. (verder niets gedaan)
[..]
vroeg toen om een wachtwoord, leek het wachtwoord niet te laten zien met ***** Daarna nog 2 maal gedaan en toen crash
[..]
Daarna een auto reboot en geeft ie de foutmelding om mn LCD scherm:
[..]
Volumio is een image die ik op een sdkaart moet branden. Maar misschien kan ik het wel doen nadat ik beeld heb op de LCD... Keuzes keuzesquote:Op zaterdag 6 april 2019 22:18 schreef kree het volgende:
ja wellicht beter om die dan te installeren, volumio kun je daarna toevoegen denk ik?
ja heb ff snel gezocht voor je, maar blijkt een aardig specifiek pakket te zijn. volgens mij kun je het ook niet installeren daarna met apt-getquote:Op zaterdag 6 april 2019 22:31 schreef murp het volgende:
[..]
Volumio is een image die ik op een sdkaart moet branden. Maar misschien kan ik het wel doen nadat ik beeld heb op de LCD... Keuzes keuzes
nee dat kan niet heeej haha.quote:Op zaterdag 6 april 2019 22:31 schreef murp het volgende:
[..]
Volumio is een image die ik op een sdkaart moet branden. Maar misschien kan ik het wel doen nadat ik beeld heb op de LCD... Keuzes keuzes
sowieso leuk projectje?quote:Op zaterdag 6 april 2019 22:42 schreef murp het volgende:
ik ben zon oude buizenradio aan het opknappen en ik wil er een mediacentertje in bouwen. Alleen volumio zonder LCD zou goed zijn, maar ik weet dat het kan dus dan wil ik het ook. Ik bouw er ook nog en arduino in zodat ik met wat lampjes kan spelen en misschien de zenderzoek rode stokje van links naar rechts laat bewegen oid.
Het gaat om onderstaand model:
[ afbeelding ]
Gelukkig worden de berichten niet verwijderd, dus zal er ooit wel een oplossing voor komenquote:Op zaterdag 6 april 2019 22:44 schreef kree het volgende:
[..]
sowieso leuk projectje?
Maar er staat hier ook nog wel meer op het forum van rpi hoor.
Ik kan je niet precies helpen nu want heb geen idee wat er in het scriptje gebeurt die je uitvoerd dus. Daarna crash
Hier staat ook bijna alle uitlegquote:Op zaterdag 6 april 2019 22:45 schreef kree het volgende:
vraag me af of je die niet mss met sudo had moeten uitvoeren?
het ziet er simpel genoeg uit, lol maargoed altijd dit met linux.quote:Op zaterdag 6 april 2019 22:46 schreef murp het volgende:
[..]
Hier staat ook bijna alle uitleg
http://kookye.com/2016/09(...)for-raspbian-jessie/
Ik heb net volumio erop gezet. in de rasp gegooit. ipfinder op de pc gebruikt en nu is ie geconnect met Putty. Dat lukt nuquote:Op zaterdag 6 april 2019 22:50 schreef kree het volgende:
[..]
het ziet er simpel genoeg uit, lol maargoed altijd dit met linux.
Start dat ding nog op of kun je er iets mee nog? ssh of gewoon keyboard.
Of is ie nu helemaal fucked whahaha
wow dat deed je snelquote:Op zaterdag 6 april 2019 22:51 schreef murp het volgende:
[..]
Ik heb net volumio erop gezet. in de rasp gegooit. ipfinder op de pc gebruikt en nu is ie geconnect met Putty. Dat lukt nu
Nee, ik heb de drivers nog niet gedownload of iets. Misschien moet ik maar xbmc eropzetten of iets dergelijks. Ik ben nog een beetje aan het nadenkenquote:Op zaterdag 6 april 2019 22:53 schreef kree het volgende:
[..]
wow dat deed je snelwerkt het nu dan wel met display?
als je xbmc wil dan kun je beter de OSMC image gebruiken....quote:Op zaterdag 6 april 2019 22:55 schreef murp het volgende:
[..]
Nee, ik heb de drivers nog niet gedownload of iets. Misschien moet ik maar xbmc eropzetten of iets dergelijks. Ik ben nog een beetje aan het nadenken
ik heb van de week de rpi binnen gekregenquote:Op zaterdag 6 april 2019 22:57 schreef kree het volgende:
maar is wel leuk dit, wat doet het nu op je rpi? en wat voor operating system?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |