abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 januari 2003 @ 14:21:12 #1
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_7737251
Grmbl. Heb ik weer; wordt ik op klaarlichte dag op een redelijk drukke winkelstraat aangevallen. Zoals wel vaker waren het allochtonen, 1 neger en 3 Marokkanen. Jonge gasten ik denk zo`n 16 jaar oud.

Ik loop een winkel uit en wordt op mijn hoofd beschoten met propjes. Ik zie wie het doet en spreek hem erop aan.
Eerst ontkent hij (proppenschieter nog in de hand..) vervolgens gaan zijn vrienden in een kring om mij heen staan. De negeroide jongen begint zich er mee te bemoeien eej, loop gewoon door, ga toch weg. Ik zeg dat ik het geen normaal gedrag vind en spreek de schieter er wederom op aan. De negeroide jongen gaat dichterbij staan en zegt eej, wil je vechten?. 2 seconden later krijg ik van hem een harde stomp op mijn borst (schade=0 want ik kan wel tegen een stootje). Van mijn kant was dit aanleiding voor een boze uitroep wat doe je? en een stap in zijn richting. Ik kreeg op dat moment van stappen ook nog van een van de jongelui een tik tegen mijn voet (soort van halve tackle?).Vervolgens roept een van de jongens wat en rennen ze vlug weg.

Nu is het niet mijn bedoeling om hier een topic wat zijn de allochtonen weer slecht van te maken.
Wat ik wil weten is hier van mijn kant een verkeerde reactie geweest in dit geheel waardoor ik een agressieve reactie van de jongen uitriep? Hoe ga je het beste om met zo`n situatie?
(vandaar ook de plaatsing in R&P)

Wat me trouwens opviel:
1) Totaal niet gelet op signalement. Alles ging zo snel.
2) Uiteraard niemand die iets doet behalve toekijken.
3) Als er 4 jongelui om je heen staan ben je toch snel onder de indruk. Ik ben 1,84 meter lang,niet onsportief terwijl de belagers drie kleine mannetjes (1,65 meter lang) en 1 brede neger (1,75) waren. Ik had verwacht dat ik die gozer teruggeslagen zou hebben ipv boos te roepen wat doe je?
4) Kwam heel snel politie tegen na het gebeurde en ff de agenten aangesproken. Toch maar aangifte gaan doen maar de kans op succes was 0,0.

[Dit bericht is gewijzigd door Napalm op 06-01-2003 17:23]

You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_7737302
quote:
Wat ik wil weten is hier van mijn kant een verkeerde reactie geweest in dit geheel waardoor ik een agressieve reactie van de jongen uitriep? Hoe ga je het beste om met zo`n situatie?
Denk dat het in dit geval niet had uitgemaakt hoe je gereageerd had, die stoot had je denk ik toch wel gekregen, lastig volk
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 6 januari 2003 @ 14:25:27 #3
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_7737343
Je hebt goed gehandeld heel verstandig !!

Ik hoop dat ik hetzelfde zou doen, je hebt niet over je heen laten lopen en het is ook niet op een vechtpartij uitgelopen.

Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_7737354
Het komt op mij over alsof je prima hebt gereageerd. Mensen die weten dat ze fout zitten reageren vaak aggressief tegenover iemand die ze daarmee confronteert.

1 kanttekening: ik ben er niet bij geweest en heb de toon van jouw eerste reactie niet gehoord. Als je gelijk erg aanvallend of boos hebt gereageerd op iets relatief kleins kan ik me een heftige tegenreactie wel een beetje voorstellen.

Een duidelijke waarschuwing voor volgende posters: geen allochtonengescheld aub, de insteek van het topic is duidelijk en generalisaties over bevolkingsgroepen zijn NIET welkom.

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_7737358
-edit:niet doen dus -

[Dit bericht is gewijzigd door Ripley op 06-01-2003 14:29]

Lambo of Rekt
  maandag 6 januari 2003 @ 14:27:06 #6
14827 Kogando
Modelprutser
pi_7737381
De volgende keer die gast zijn tanden eruit slaan, misschien laattie het dan in de toekomst..

[Dit bericht is gewijzigd door Kogando op 06-01-2003 14:27]

Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  maandag 6 januari 2003 @ 14:27:33 #7
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_7737393
quote:
Op maandag 6 januari 2003 14:23 schreef vosss het volgende:
Denk dat het in dit geval niet had uitgemaakt hoe je gereageerd had, die stoot had je denk ik toch wel gekregen, lastig volk
ja, ik had natuurlijk weg kunnen lopen en de propjes kunnen negeren.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_7737398
quote:
Op maandag 6 januari 2003 14:27 schreef Kogando het volgende:
De volgende keer die gast zijn tanden eruit slaan, misschien laattie het dan de volgende keer..
Vechtsport beoefenen en ze alle 4 tegelijk neer rammen, net als bruce lee
Lambo of Rekt
pi_7737404
het beste is een dikke fietsketting altijd bij je te hebben.

Reeds 1 keer heb ik daarmee 2 personen (komaf doet er niet toe, laat zich wel raden vermoed ik) weten te 'verjagen' door de ketting alleen al ter hand te nemen.

Ik denk dat mensen bang zijn van een dreiging, zeker als ze die niet verwachten.

edit: die teveel

[Dit bericht is gewijzigd door indahnesia.com op 06-01-2003 14:29]

pi_7737417
quote:
Op maandag 6 januari 2003 14:27 schreef Napalm het volgende:

[..]

ja, ik had natuurlijk weg kunnen lopen en de propjes kunnen negeren.

Dan zien ze dat je bang ben en komen ze JUIST achter je aan.
Lambo of Rekt
pi_7737418
Keuze is snel gemaakt; hij slaat jou, dus sla je terug......vind ik dan. Zolang je zelf niet de eerste klap uitdeelt en niet te overdreven reageert(dus niet iemand halfdood slaan...) is er niks aan de hand lijkt mij.......
pi_7737427
Gewoon degene met de grootse bek meteen op zijn gezicht slaan, de rest druipt dan meestal af.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_7737454
quote:
Op maandag 6 januari 2003 14:28 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Dan zien ze dat je bang ben en komen ze JUIST achter je aan.

Ja en daar kicken ze op... zieligerds.....
pi_7737490
quote:
Op maandag 6 januari 2003 14:30 schreef Kjew het volgende:

[..]

Ja en daar kicken ze op... zieligerds.....

IDD, met een groepje stoer.... >> "Eej swa, paas mij peukie of mes in jouw donder LAAN"

In hun 1tje : "Eeej swaaaaaa, moet jij een peuke van mij brother"

Lambo of Rekt
  maandag 6 januari 2003 @ 14:36:10 #15
22119 C0PP3R
het bewijs: ik was hier!
pi_7737585
quote:
Op maandag 6 januari 2003 14:27 schreef indahnesia.com het volgende:
het beste is een dikke fietsketting altijd bij je te hebben.
Als je de fietsketting al meeneemt omdat het "eventueel" zou kunnen gebeuren vind ik je niet veel beter dan de gastjes waar je mot mee had. Het is een beetje het kip en het ei verhaal (Hmmm, andere vergelijking die beter in het nieuws staat "Amerika en Irak").
Fool me once, shame on me. Fool me twice... I'll take it out on you !!!
pi_7737604
Van die irritante mannetjes die in een 'groepje' veel durven maar wanneer je ze alleen tegenkomt helemaal niks doen daar KOTS ik op. Van mij had je er een het ziekenhuis in mogen slaan. Eigen schuld van ze.

Of reageer ik nu te heftig?

.:[ Eigenaar van S.C. Bant en spelend in VIII.693 ][ Trots eigenaar van een leuke meid ]:.
  maandag 6 januari 2003 @ 14:41:22 #17
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_7737695
quote:
Op maandag 6 januari 2003 14:36 schreef _Dexter_ het volgende:
Van mij had je er een het ziekenhuis in mogen slaan. Eigen schuld van ze.
En dat heb ik juist niet gedaan en daar baal ik eigenlijk best van. En valt me tegen van mezelf. Had ik het wel gedaan dan was ik best tevreden geweest nu (of gearresteerd).
pi_7737723
quote:
Op maandag 6 januari 2003 14:41 schreef Napalm het volgende:

[..]

En dat heb ik juist niet gedaan en daar baal ik eigenlijk best van. En valt me tegen van mezelf. Had ik het wel gedaan dan was ik best tevreden geweest nu (of gearresteerd).

Ach liever een boete voor zo'n actie dan voor 5 km te hard rijden
.:[ Eigenaar van S.C. Bant en spelend in VIII.693 ][ Trots eigenaar van een leuke meid ]:.
  maandag 6 januari 2003 @ 14:49:19 #19
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_7737849
quote:

[..]

Was je tevreden geweest als je iemand het ziekenhuis in geslagen had?

Ik vind dat je moet laten zien dat je niet bang bent voor mensen en je niet hoeft te laten mishandelen. Maar dat geweld alleen een laatste redmiddel is en niet iets om trots of tevreden op te zijn. Dan ben je namelijk net zo fout als die andere gasten, die ook denken dat geweld de oplosiing is.

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_7737891
quote:
Op maandag 6 januari 2003 14:49 schreef Ripley het volgende:

[..]

Ik vind dat je moet laten zien dat je niet bang bent voor mensen en je niet hoeft te laten mishandelen. Maar dat geweld alleen een laatste redmiddel is en niet iets om trots of tevreden op te zijn. Dan ben je namelijk net zo fout als die andere gasten, die ook denken dat geweld de oplosiing is.

Maar die mannetjes vallen jou wel aan in jou privacy met hun groepjesgedrag. Alsof het stoer is om zoiets te doen. Een keer een bloedneus of iets anders leert zulke mannetjes het eerder af dan een of andere milde taakstraf.
pi_7737918
quote:
Op maandag 6 januari 2003 14:49 schreef Ripley het volgende:

[..]

Bestrijden met hun eigen wapens noem je dat
Heel effectief, overigens
Lambo of Rekt
pi_7738081
quote:

[..]

dit ken ik helemaal, de boosheid 'en wat je wel of niet had moeten doen' dat komt allemaal na het incident pas. terwijl het gebeurd zit je meestal met verbazing tegen de situatie aan te kijken (wat gebeurd hier?)

ik had het toen me fiets gejat werd door een 30jarige jongen (ik zal de afkomst maar weer is niet zeggen maarja... je kan het al raden)
hij fietste weg, ik erachteraan, ik duw hem, hij valt op de grond, ik pak me fiets, ik kijk hem boos aan, en hij rent keihard weg
maar erna dacht ik echt van, god had ik die gast ff niet keihard op ze bek moeten rammen, maarja dat denk je erna gewoon, nu ben ik blij dat ik zo gehandeld ben, omdat ik me fiets terug heb, want voor hetzelfde geld trekt die gast een mes, en zoveel is me fiets nou ook niet waard, of in jouw geval een propje tegen je aan

it sux0rz!
  maandag 6 januari 2003 @ 15:36:51 #23
42446 Gehaktbal
A New Found Glory
pi_7738802
Je kan et et negeren.. althans ik zou et negeren... ben al niet zo fysiek sterk dat ik uberhaupt dat soort mensen aan durf te spreken..voor je et weet wordt je in elkaar gebeukt en kijken de passanten gewoon naar hoe je daar inelkaar geslagen wordt..

Gelukkig doen ze me bijna nooit wat.. Schijnt dat ze et niet zo met Skaters hebben... voordak me zo ging kleden hak er wel last van.. nu niet meer...

Dus jonges.. allemaal skater worden en je bent er vnaf

Nice guys finish last. You're running out of gas...Your sympathy will get you left behind.
  maandag 6 januari 2003 @ 16:34:35 #24
30618 KingCold
I Rule Everything
pi_7740338
-edit: laten we er geen cursus straatvechten van maken svp . -

Nuh, ik wordt niet agressief van computerspelletjes

[Dit bericht is gewijzigd door Ripley op 06-01-2003 16:46]

pi_7740727
Nou, daar zou ik nog mee oppassen, voor je het weet klagen zij jou aan. Dat vind ik sowieso al zoiets...ik zou best op een vechtsport willen om mezelf te kunnen verdedigen, maar dat je dan nog moet gaan oppassen dat die aanvaller jou niet aanklaagt. Kijk, als ik zou kunnen vechten dan zou ik echt niet moedwillig die aanvaller meer schade toebrengen dan nodig om mezelf te verdedigen, maar de grens is volgens mij zo dun.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')