Ik loop een winkel uit en wordt op mijn hoofd beschoten met propjes. Ik zie wie het doet en spreek hem erop aan.
Eerst ontkent hij (proppenschieter nog in de hand..) vervolgens gaan zijn vrienden in een kring om mij heen staan. De negeroide jongen begint zich er mee te bemoeien eej, loop gewoon door, ga toch weg. Ik zeg dat ik het geen normaal gedrag vind en spreek de schieter er wederom op aan. De negeroide jongen gaat dichterbij staan en zegt eej, wil je vechten?. 2 seconden later krijg ik van hem een harde stomp op mijn borst (schade=0 want ik kan wel tegen een stootje). Van mijn kant was dit aanleiding voor een boze uitroep wat doe je? en een stap in zijn richting. Ik kreeg op dat moment van stappen ook nog van een van de jongelui een tik tegen mijn voet (soort van halve tackle?).Vervolgens roept een van de jongens wat en rennen ze vlug weg.
Nu is het niet mijn bedoeling om hier een topic wat zijn de allochtonen weer slecht van te maken.
Wat ik wil weten is hier van mijn kant een verkeerde reactie geweest in dit geheel waardoor ik een agressieve reactie van de jongen uitriep? Hoe ga je het beste om met zo`n situatie?
(vandaar ook de plaatsing in R&P)
Wat me trouwens opviel:
1) Totaal niet gelet op signalement. Alles ging zo snel.
2) Uiteraard niemand die iets doet behalve toekijken.
3) Als er 4 jongelui om je heen staan ben je toch snel onder de indruk. Ik ben 1,84 meter lang,niet onsportief terwijl de belagers drie kleine mannetjes (1,65 meter lang) en 1 brede neger (1,75) waren. Ik had verwacht dat ik die gozer teruggeslagen zou hebben ipv boos te roepen wat doe je?
4) Kwam heel snel politie tegen na het gebeurde en ff de agenten aangesproken. Toch maar aangifte gaan doen maar de kans op succes was 0,0.
[Dit bericht is gewijzigd door Napalm op 06-01-2003 17:23]
quote:Denk dat het in dit geval niet had uitgemaakt hoe je gereageerd had, die stoot had je denk ik toch wel gekregen, lastig volk
Wat ik wil weten is hier van mijn kant een verkeerde reactie geweest in dit geheel waardoor ik een agressieve reactie van de jongen uitriep? Hoe ga je het beste om met zo`n situatie?
Ik hoop dat ik hetzelfde zou doen, je hebt niet over je heen laten lopen en het is ook niet op een vechtpartij uitgelopen.
1 kanttekening: ik ben er niet bij geweest en heb de toon van jouw eerste reactie niet gehoord. Als je gelijk erg aanvallend of boos hebt gereageerd op iets relatief kleins kan ik me een heftige tegenreactie wel een beetje voorstellen.
Een duidelijke waarschuwing voor volgende posters: geen allochtonengescheld aub, de insteek van het topic is duidelijk en generalisaties over bevolkingsgroepen zijn NIET welkom.
[Dit bericht is gewijzigd door Kogando op 06-01-2003 14:27]
quote:ja, ik had natuurlijk weg kunnen lopen en de propjes kunnen negeren.
Op maandag 6 januari 2003 14:23 schreef vosss het volgende:
Denk dat het in dit geval niet had uitgemaakt hoe je gereageerd had, die stoot had je denk ik toch wel gekregen, lastig volk
quote:Vechtsport beoefenen en ze alle 4 tegelijk neer rammen, net als bruce lee
Op maandag 6 januari 2003 14:27 schreef Kogando het volgende:
De volgende keer die gast zijn tanden eruit slaan, misschien laattie het dan de volgende keer..
Reeds 1 keer heb ik daarmee 2 personen (komaf doet er niet toe, laat zich wel raden vermoed ik) weten te 'verjagen' door de ketting alleen al ter hand te nemen.
Ik denk dat mensen bang zijn van een dreiging, zeker als ze die niet verwachten.
edit: die teveel
[Dit bericht is gewijzigd door indahnesia.com op 06-01-2003 14:29]
quote:Dan zien ze dat je bang ben en komen ze JUIST achter je aan.
Op maandag 6 januari 2003 14:27 schreef Napalm het volgende:[..]
ja, ik had natuurlijk weg kunnen lopen en de propjes kunnen negeren.
quote:Ja en daar kicken ze op... zieligerds.....
Op maandag 6 januari 2003 14:28 schreef EggsTC het volgende:[..]
Dan zien ze dat je bang ben en komen ze JUIST achter je aan.
quote:IDD, met een groepje stoer.... >> "Eej swa, paas mij peukie of mes in jouw donder LAAN"
Op maandag 6 januari 2003 14:30 schreef Kjew het volgende:[..]
Ja en daar kicken ze op... zieligerds.....
In hun 1tje : "Eeej swaaaaaa, moet jij een peuke van mij brother"
quote:Als je de fietsketting al meeneemt omdat het "eventueel" zou kunnen gebeuren vind ik je niet veel beter dan de gastjes waar je mot mee had. Het is een beetje het kip en het ei verhaal (Hmmm, andere vergelijking die beter in het nieuws staat "Amerika en Irak").
Op maandag 6 januari 2003 14:27 schreef indahnesia.com het volgende:
het beste is een dikke fietsketting altijd bij je te hebben.
Of reageer ik nu te heftig?
quote:En dat heb ik juist niet gedaan en daar baal ik eigenlijk best van. En valt me tegen van mezelf. Had ik het wel gedaan dan was ik best tevreden geweest nu (of gearresteerd).
Op maandag 6 januari 2003 14:36 schreef _Dexter_ het volgende:
Van mij had je er een het ziekenhuis in mogen slaan. Eigen schuld van ze.
quote:Ach liever een boete voor zo'n actie dan voor 5 km te hard rijden
Op maandag 6 januari 2003 14:41 schreef Napalm het volgende:[..]
En dat heb ik juist niet gedaan en daar baal ik eigenlijk best van. En valt me tegen van mezelf. Had ik het wel gedaan dan was ik best tevreden geweest nu (of gearresteerd).
quote:Was je tevreden geweest als je iemand het ziekenhuis in geslagen had?
En dat heb ik juist niet gedaan en daar baal ik eigenlijk best van. En valt me tegen van mezelf. Had ik het wel gedaan dan was ik best tevreden geweest nu (of gearresteerd).
Ik vind dat je moet laten zien dat je niet bang bent voor mensen en je niet hoeft te laten mishandelen. Maar dat geweld alleen een laatste redmiddel is en niet iets om trots of tevreden op te zijn. Dan ben je namelijk net zo fout als die andere gasten, die ook denken dat geweld de oplosiing is.
quote:Maar die mannetjes vallen jou wel aan in jou privacy met hun groepjesgedrag. Alsof het stoer is om zoiets te doen. Een keer een bloedneus of iets anders leert zulke mannetjes het eerder af dan een of andere milde taakstraf.
Op maandag 6 januari 2003 14:49 schreef Ripley het volgende:[..]
Was je tevreden geweest als je iemand het ziekenhuis in geslagen had?
Ik vind dat je moet laten zien dat je niet bang bent voor mensen en je niet hoeft te laten mishandelen. Maar dat geweld alleen een laatste redmiddel is en niet iets om trots of tevreden op te zijn. Dan ben je namelijk net zo fout als die andere gasten, die ook denken dat geweld de oplosiing is.
quote:Bestrijden met hun eigen wapens noem je dat
Op maandag 6 januari 2003 14:49 schreef Ripley het volgende:[..]
Was je tevreden geweest als je iemand het ziekenhuis in geslagen had?
quote:dit ken ik helemaal, de boosheid 'en wat je wel of niet had moeten doen' dat komt allemaal na het incident pas. terwijl het gebeurd zit je meestal met verbazing tegen de situatie aan te kijken (wat gebeurd hier?)
ik had het toen me fiets gejat werd door een 30jarige jongen (ik zal de afkomst maar weer is niet zeggen maarja... je kan het al raden)
hij fietste weg, ik erachteraan, ik duw hem, hij valt op de grond, ik pak me fiets, ik kijk hem boos aan, en hij rent keihard weg
maar erna dacht ik echt van, god had ik die gast ff niet keihard op ze bek moeten rammen, maarja dat denk je erna gewoon, nu ben ik blij dat ik zo gehandeld ben, omdat ik me fiets terug heb, want voor hetzelfde geld trekt die gast een mes, en zoveel is me fiets nou ook niet waard, of in jouw geval een propje tegen je aan
Gelukkig doen ze me bijna nooit wat.. Schijnt dat ze et niet zo met Skaters hebben... voordak me zo ging kleden hak er wel last van.. nu niet meer...
Dus jonges.. allemaal skater worden en je bent er vnaf
Nuh, ik wordt niet agressief van computerspelletjes
[Dit bericht is gewijzigd door Ripley op 06-01-2003 16:46]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |