abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 mei 2019 @ 20:56:27 #151
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_187086952
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 20:43 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Ja he *;
:D
pi_187102497
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 20:46 schreef Sicstus het volgende:
Lieve fans, ik wilde echt iets klaarmaken van de foto van laatst, maar toen verraste het Albert Heijntje mij met de Aziatische week! Nieuw in het assortiment zijn een verscheidenheid aan Chinees-Indische gerechtjes die te combineren vallen tot een complete maaltijd!

Mijn eerste gedachte was om voor deze week een apart topic te openen, maar uit angst voor een woedend schuimbekkende @:golfer als ik het waag een nieuw topic te openen, doe ik het toch maar in dit topic.

Welnu, het concept bestaat uit kleine kant-en-klaar magnetronporties van bekende Aziatische vlees, -koolhydraten en -groentengerechtjes; zie de website voor de complete line-up.

Ik test vandaag als eerst de combinatie Kip Tjap Tjoy en Chow Mein!

Laten we eens zien:

[ afbeelding ]

Twee gerecht van 200 gram stuks, de ene met kip en groente en de andere met voornamelijk koolhydraten.

We doen ze samen in het trouwe magnetronnetje, 4 minuten op 720 watt.

Het resultaat:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En wat een geur. Als de magnetron opengaat waan je jezelf in een Chinees restaurant; het ruikt precies zo, wat een authenticiteit! Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.

Samen op het bordje:

[ afbeelding ]

Tja, het is geen spannende recensie verder; dit is gewoon prima eten. De kip is mals, de groente is gaar doch knapperig, en de noedels zijn heerlijk van smaak en consistentie. Ik neigde, vooraf, er naar enkele extra sauzen toe te voegen, zoals wat soja of ketjap, of sriracha. Een blinde reflex die ik in dit geval gelukkig kon onderdrukken, want deze gerechten hebben dat absoluut niet nodig!

Kortom: een lekkere en makkelijke combinatie, de Chinees-Indische-restaurantkeuken bij je thuis in de magnetron!

Cijfer: 8

En hoe zit het overigens met de voedingswaarden? Wel, die zijn prima in orde! Ik heb ze samengenomen voor deze twee gerechten samen en het is als volgt:

400 kcal (echt!);

202 gram groente (jawel! uw dagelijkse hoeveelheid)

vezels: 7 gram

eiwitten: 18 gram

zout: 3,2 gram ( :( :'( ) 54% van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid.

Waarom nou zoveel zout.
Dit ziet er prima uit.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_187137468
Vanavond waag ik me weer eens in de, door mij niet zeer geliefde, Indiase keuken. Omdat het er toch wel lekker uitzag!

Op het menu staat de Chicken Tikka Masala uit de reeks 'Asian Food Festival' van ons aller Jumbootje.

De maaltijd bestaat uit kippendij (20%), basmati rijst (17%) en groenten (37%) in een Masala-saus.

Volgens de instructies doen we het bakje (na enkele gaatjes geprikt te hebben) in het magnetronnetje, 4:50 minuten op 720 watt.

Dat ziet er goed uit! Helaas blijft de smaak flink achter. Het smaakt gewoon nauwelijks ergens naar. Nochtans vermeldt de ingredientenlijst diverse smaakmakers, waaronder: uienpoeder, knoflook, garnalen,kokos, coriander, vleespoeder, citroensap, en natuurlijk suiker en zout.
Waar is de smaak dan gebleven? In mijn wanhoop om er nog iets van te maken mix ik wat pindasauskorrels in de saus, en voeg een kwak sambal badjak toe. Dat helpt om het weg te krijgen.

Kortom, een smakeloze hap die er goed uitziet. Dit is geen aanrader, en voor 4,50 al helemaal niet.

Eindcijfer: 5

De voedingswaarden zijn redelijk. 534 kcal, 6,8 gram vezels, 23,9 gram eiwitten en 2,34 gram zout (= 39% adh).
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_187173102
Vanavond is het nasi goreng-avond!

De eerlijkheid gebied te zeggen dat ik reeds lang bekend ben met deze kant-en-klaar maaltijd, het is nl mijn favoriet!

Het gaat hier om de Indonesische Rijkgevulde Nasi Goreng van de firma 'Padifood'.

Ze geven je gelijk een stukje Indonesische folklore mee:

Ontdaan van het karton ziet het er zo uit, koud:

Kijk toch eens naar al die groente!

We gaan de maaltijd niet in de magnetron opwarmen. Nee, we doen het op de Sicstus-manier! Aangezien ik een pindasausliefhebber ben, gaan we de maaltijd opwarmen door deze in pindasaus te roerbakken!

We gebruiken daarvoor de pindakorrels van Faja Lobi als basis; het merk Swiet Moffo is beter, maar was helaas niet beschikbaar.

We warmen dit op in een bodempje water, in dezelfde wokpan als waarin we straks de nasi mixen.

Voor een beetje een pittige 'kick' voegen we wat sambal badjak toe:

Is de saus eenmaal genoeg ingedikt, dan is het tijd om de koude nasi goreng toe te voegen:

Nu een minuut of 5 roerbakken is het gerecht klaar en kunnen we het opdienen. Ik hou ervan om het uit een kom te eten.

Godverdomme wat is dit lekker. Tegenwoordig is kip het enige vlees wat in deze maaltijd zit (12,3%) maar vroeger zat er volgens mij ook varkensvlees in, wat het natuurlijk nog lekkerder maakte. Helaas wordt alles niet beter maar wel slechter.

Niettemin, deze maaltijd verdient een dikke 9! De magnetron nasi gorengs van de huismerken van AH, Jumbo, en noem ze allemaal maar op, vallen hierbij in het niet.

Warm aanbevolen!
  donderdag 30 mei 2019 @ 20:53:43 #155
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_187173561
Bij welke winkel heb je deze gehaald?
pi_187174059
Jumbo
pi_187174923
Ik wil even laten weten dat ik een lurker ben en dit een heel leuk topic vindt. Ondanks dat ik zelf altijd vers kook ben ik nieuwsgierig genoeg om te lezen hoe het allemaal smaakt en eruit ziet. ^O^
pi_187175563
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 20:28 schreef golfer het volgende:

[..]

Je zou ook minder persoonlijke aanvallen kunnen plaatsen en gewoon in je eigen topic blijven posten i.p.v. voor elke brainfart een nieuw topic te openen. En schuimbekken doe ik nooit. :')
-doe maar niet-

OT: Leuk topic!

[ Bericht 4% gewijzigd door Lucky_Strike op 30-05-2019 22:45:45 ]
pi_187178370
Ik wacht nog steeds vol smart op de bami uit blik :P
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_187178467
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 04:39 schreef renwan het volgende:
Ik wacht nog steeds vol smart op de bami uit blik :P
Die stel ik stiekem steeds uit want zelfs ik zie daar tegenop :P
pi_187179621
Goed topic.

Overigens met kant en klaar en zeker blik; alles wat lang gegaard wordt kan in blik prima van kwaliteit zijn. Dus alle stoof , maar ook zaken als ragout , soep. Soms jammer dat blik als goedkope meuk wordt gezien, daardoor doen fabrikanten er ook alleen goedkope meuk in.

Pasta, rijst etc worden allemaal een beetje overgaar, maar als het vies is, is het omdat het niets mag kosten om te maken!

Qua magnetron is alleen hetgeen echt krokant moet worden niet echt mogelijk. Dat is altijd een beetje viezig.

Verzoekje van mijn kant; de ragout uit blik van Unox.
Whatever...
pi_187179808
Alles van Padifood is goed. Kwam vroeger vaak in hun restaurant Padihoeve in Oss, maar daar zijn ze toen mee gestopt om vol voor de kant- en klaarmaaltijden te gaan.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_187180967
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 09:34 schreef Spanky78 het volgende:
Goed topic.

Overigens met kant en klaar en zeker blik; alles wat lang gegaard wordt kan in blik prima van kwaliteit zijn. Dus alle stoof , maar ook zaken als ragout , soep. Soms jammer dat blik als goedkope meuk wordt gezien, daardoor doen fabrikanten er ook alleen goedkope meuk in.

Pasta, rijst etc worden allemaal een beetje overgaar, maar als het vies is, is het omdat het niets mag kosten om te maken!

Qua magnetron is alleen hetgeen echt krokant moet worden niet echt mogelijk. Dat is altijd een beetje viezig.

Verzoekje van mijn kant; de ragout uit blik van Unox.
Oh die heb ik wel eens een paar keer gegeten. Vooral de kalfsragout is heel lekker op een pasteitje.
pi_187182812
Vandaag lunchen we met instant noodles! De keus is gevallen op deze Koreaanse 'Kimchi Ramyun' van het Albert Heijntje:

Het pakketje bestaat uit een zakje soeppoeder, een zakje gedroogde groenten, en natuurlijk de noodles:

De instructies vertellen ons om het poeder, de groenten, en de noodles in een pannetje met ca. 500ml kokend water te leggen, en ca. 3 tot 4 minuten te koken. Tot mijn opluchting passen de noodles precies in mijn pannetje!

Na dik drie minuten vond ik het welletjes en gieten we de noodlesoep over in het kommetje. Ik had nog een gekookt ei in het koelkastje, dus die doen we er maar bij.

De soep smaakt heel behoorlijk, moet ik zeggen. Hij is pittig, zonder dat het zweet me uitbreekt (ik heb een vrij lage 'pittig eten'-tolerantie). De noodles zijn lekker vlezig maar een fractie aan de gare kant. Als kookadvies zou zeggen: tussen de 2,5 en 3 minuten, en niet 3 a 4 minuten zoals op de verpakking staat.

Of het echt naar kimchi smaakt, dat kan ik helaas niet beoordelen. Ik heb maar 1 keer eerder kimchi gegeten en dat is meer dan 15 jaar geleden. Wel zitten er kleine stukjes kool in de soep, wat naar ik aanneem de kimchi is. Vooral tijdens het boeren komt er een soort zuurkoolsensatie vrij in de mond.

En het eitje is een aanrader, dat maakt het echt af!

Eindoordeel: 7
pi_187183149
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 13:38 schreef Sicstus het volgende:
Vooral tijdens het boeren komt er een soort zuurkoolsensatie vrij in de mond.
Dit aspect van de beoordeling zou in meer culinaire recensies opgenomen moeten worden :D
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_187183217
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 14:05 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Dit aspect van de beoordeling zou in meer culinaire recensies opgenomen moeten worden :D
Ja, de smaak en geursensaties die bij de diverse vormen van reflux naar boven komen, zijn tragisch onderbelicht in de hedendaagse culinaire journalistiek.
pi_187183367
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 22:02 schreef praadje het volgende:
Ik wil even laten weten dat ik een lurker ben en dit een heel leuk topic vindt. Ondanks dat ik zelf altijd vers kook ben ik nieuwsgierig genoeg om te lezen hoe het allemaal smaakt en eruit ziet. ^O^
Edit. Ben eens na gaan denken en ik eet toch wel regelmatig uit blik/pot. Bietjes, doperwten/wortelen, ragout, soep. Maar over het algemeen geen kant en klare maaltijden.
pi_187183588
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 09:34 schreef Spanky78 het volgende:
Goed topic.

Precies dit! In het buitenland weten ze vaak wel beter.

:9 :9~
pi_187183670
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 14:41 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Precies dit! In het buitenland weten ze vaak wel beter.

[ afbeelding ]

:9 :9~
Hebben ze hier ook te koop bij de Jumbo.
pi_187183698
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 14:48 schreef Antonov89 het volgende:

[..]

Hebben ze hier ook te koop bij de Jumbo.
Weet ik. Bij AH ook. Het ging me erom dat ze in het buitenland (in dit geval Frankrijk) dus wel weten dat je ook lekker eten in blik kan stoppen.
pi_187183728
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 14:50 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Weet ik. Bij AH ook. Het ging me erom dat ze in het buitenland (in dit geval Frankrijk) dus wel weten dat je ook lekker eten in blik kan stoppen.
Aha :7
pi_187183829
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 13:38 schreef Sicstus het volgende:
Vandaag lunchen we met instant noodles! De keus is gevallen op deze Koreaanse 'Kimchi Ramyun' van het Albert Heijntje:

[ afbeelding ]

Het pakketje bestaat uit een zakje soeppoeder, een zakje gedroogde groenten, en natuurlijk de noodles:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De instructies vertellen ons om het poeder, de groenten, en de noodles in een pannetje met ca. 500ml kokend water te leggen, en ca. 3 tot 4 minuten te koken. Tot mijn opluchting passen de noodles precies in mijn pannetje!

[ afbeelding ]

Na dik drie minuten vond ik het welletjes en gieten we de noodlesoep over in het kommetje. Ik had nog een gekookt ei in het koelkastje, dus die doen we er maar bij.

[ afbeelding ]

De soep smaakt heel behoorlijk, moet ik zeggen. Hij is pittig, zonder dat het zweet me uitbreekt (ik heb een vrij lage 'pittig eten'-tolerantie). De noodles zijn lekker vlezig maar een fractie aan de gare kant. Als kookadvies zou zeggen: tussen de 2,5 en 3 minuten, en niet 3 a 4 minuten zoals op de verpakking staat.

Of het echt naar kimchi smaakt, dat kan ik helaas niet beoordelen. Ik heb maar 1 keer eerder kimchi gegeten en dat is meer dan 15 jaar geleden. Wel zitten er kleine stukjes kool in de soep, wat naar ik aanneem de kimchi is. Vooral tijdens het boeren komt er een soort zuurkoolsensatie vrij in de mond.

En het eitje is een aanrader, dat maakt het echt af!

Eindoordeel: 7
Vind ik heel wat voor een NL'e supermarkt om een product uit Korea te verkopen.
Ze komen er wel ^O^

En ragout van Unox is prima! Wil die uit zak ook nog wel eens proberen.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  vrijdag 31 mei 2019 @ 15:52:36 #173
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_187184516
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 09:49 schreef Tim86 het volgende:
Alles van Padifood is goed. Kwam vroeger vaak in hun restaurant Padihoeve in Oss, maar daar zijn ze toen mee gestopt om vol voor de kant- en klaarmaaltijden te gaan.
Idd, ik eet regelmatig de babi pangang van Padifood...die is haast even lekker als die van de Chinees.
pi_187184922
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 14:50 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Dit dus. Ik ben zelf ook gek op bonen, dat kn prima uit blik. Tegenwoordig hebben ze mooie stoomgegaarde bonen en allerlei exotischere types uit een zakje, maar op dezelfde manier gegaard als een blik. Prima te eten allemaal.

En die blikken in Frankrijk; heerlijk campingvoedsel. We eten regelmatig een blikje foie gras leeg in de avond. Scheppen met toastjes :9
Whatever...
pi_187185507
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 15:52 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Idd, ik eet regelmatig de babi pangang van Padifood...die is haast even lekker als die van de Chinees.
Die heb ik ook weleens gehad, en ik moet bekennen dat ik hem een fractie beter vond dan van de Chinees. Bij de Chinees zitten er soms (misschien afhankelijk van de Chinees) wat te taaie en harde stukken tussen, maar van Padifood was alles even mals.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')