abonnement Unibet Coolblue
pi_189158778
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 22:42 schreef Breuls het volgende:

[..]

Wat ik mooi vind; en ik had het hier toevallig vanavond met iemand over, is dat de Joker net als Batman is. Je kunt over hem verhalen vertellen die qua toon en diepte ver uiteen lopen, zonder te verliezen over wie je hebt hebt. Ik vind Nicholson, Ledger, Hamill en zelfs Leto in zekere zin allemaal een goede vertolking van wie de Joker kan zijn. Phoenix is weer compleet anders, maar zijn benadering is niet die van de Batman-schurk, maar die van iemand die door de maatschappij en zijn eigen mentale staat in een bepaalde vorm wordt gegoten. Dat die vorm toevallig de Joker is, is eigenlijk niet eens het interessantste aan de film. Het is zijn Arthur Fleck en de groei die hij doormaakt wat de film boeiend maakt.
Cameron Monaghan is de beste Joker samen met Heath Ledger

  Admin zaterdag 28 september 2019 @ 17:16:46 #52
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_189161707
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 09:30 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

In veel settingen past het wel, ze zijn tijdloze karakters geworden in de loop der jaren.
Ik denk alleen dat meerdere Joker verhalen in een continuiteit vaak niet goed werken. Niet alleen gaat hij dan van onoverwinnerlijke massamoordenaar naar psychologisch zieke man en weer terug, maar je roept ook veel vragen op. Waarom is hij iedere keer vrij, waarom vermoord Batman hem niet etc.
Dat laatste is natuurlijk simpel: Batman doodt niet. Deed hij dat wel, dan was de Joker allang buiten beeld en kwam hij alleen terug bij reboots en zo.

Maar inderdaad; in de comics kun je van alles door elkaar vertellen, maar in film is er een beperkte interne logica waar je je aan moet houden. Daarom ben ik wel blij dat deze film gemaakt is als losstaand van de andere DC films. Anders had Todd Phillips dit verhaal per sé met Jared Leto moeten vertellen omdat die nu eenmaal de huidige Joker is, en dan had hij deze film vermoedelijk niet gemaakt.
quote:
Dat komt wel kijken bij de betere verhalen, waar ze al een geschiedenis met elkaar hebben. Er zou eigenlijk een definitief einde moeten zijn na een paar verhalen.
Ja. Een goed einde is vaak beter dan iets maar door blijven trekken. :)
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 13:50 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Wel heel leuk werk. :D
Zeker. Al heb je soms films waarbij je niet direct weet wat je erover moet schrijven, en dat kan heel moeilijk zijn (vind ik).
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 13:51 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Cameron Monaghan is de beste Joker samen met Heath Ledger

Monaghan is geweldig. Ik vond het ook leuk hoe Gotham hier de Joker ook een eigen achtergrond heeft gegeven.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin donderdag 3 oktober 2019 @ 11:03:36 #53
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_189242375
En de review: Joker
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_189242446
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 11:03 schreef Breuls het volgende:
En de review: Joker
Ik ga er vermoedelijk zondag heen :B
SOONY
  Forum Admin donderdag 3 oktober 2019 @ 11:13:05 #55
35723 crew  GGMM
pi_189242497
Ik vind het wel geestig hoezeer mensen doen alsof dit werkelijk geniaal is. Gisteren keek ik toevallig DWDD waar zo'n gast zat die een partij interessant zat te doen.

Het gaat hier om een man die zich als een clown verkleedt en een boef wordt.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 3 oktober 2019 @ 11:22:59 #56
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_189242655
Maar afgezien van dat het dus een gek met een clownsmasker is, heeft het dus niks met de Joker uit Batman te maken he? Zoals hierboven al gezegd, zonder Batman is het geen Joker maar gewoon een misdadiger verkleed als clown.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  Admin donderdag 3 oktober 2019 @ 12:00:16 #57
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_189243250
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 11:22 schreef Tokus het volgende:
Maar afgezien van dat het dus een gek met een clownsmasker is, heeft het dus niks met de Joker uit Batman te maken he?
Het heeft er wel iets mee te maken. De centrale vraag in de film is "hoe wordt iemand de Joker?" en Arthurs verhaal is daar een van de mogelijke antwoorden op. En dan met de focus op karakter en psychologie; er komen geen gifbaden aan te pas. Of je vindt dat dat voldoende met "de" Joker te maken heeft moet ieder voor zichzelf uitmaken.
quote:
Zoals hierboven al gezegd, zonder Batman is het geen Joker maar gewoon een misdadiger verkleed als clown.
Dat denk ik wel, ja. Ik wil ook niet te veel spoilen over "hoe Joker" hij is, maar aangezien Batman irrelevant is in deze film vind ik de insteek niet storend. Deze film hoeft niet te passen in een wereld die je als comicliefhebber kent.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 3 oktober 2019 @ 12:12:10 #58
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_189243470
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 12:00 schreef Breuls het volgende: Deze film hoeft niet te passen in een wereld die je als comicliefhebber kent.
jawel, anders is het geen Joker maar gewoon een misdadiger met een clownsmasker. Als er een vervolg komt waarin dat behandeld wordt, ook goed. Maar als het een losstaand iets is en blijft, dan is het geen Joker.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  Admin donderdag 3 oktober 2019 @ 12:43:56 #59
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_189244015
Dat vind ik te beperkt gedacht. Dit verhaal vertelt over hoe iemand ertoe kan komen zich permanent als clown te verkleden en zich Joker te noemen. Het is een karakterstudie door iemand die dacht "hier zit een interessant verhaal achter" en die iemand (Phillips, dus) heeft zich niet laten leiden door "het moet kloppen met de comics" maar door zijn eigen visie.

Dat maakt het wat mij betreft niet onwaardig om 'Joker' heten. Wel vind ik dat deze film ook prima had gewerkt als dit niet over de Joker ging, maar dan had je natuurlijk de reacties gehad "goh, dit lijkt wel heel erg op de Joker van Batman". :P

Overigens zijn er wel degelijk connecties met de comics en andere personages uit die comics, dus de links zijn er wel, maar die zijn niet essentieel.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_189244077
Ik vind het mooi om juist Batman er niet bij te vertrekken anders krijg je weer de zoveelste Batman-film. Dit is gewoon een andere benadering.
Zolang het werkt, kunnen beide benaderingen prima naast elkaar bestaan. :)
Er is meer aan The Joker dan Batman.
pi_189244137

Phoenix wilde dat de naam Arthur voor de film. Joker verkoopt gewoon goed en er zitten genoeg referenties naar de Batman-wereld in.

Ik ben wel benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren in de film. Geen Batman is prima lijkt mij want die films blijven toch wel terugkeren.

[ Bericht 16% gewijzigd door DKUp op 03-10-2019 13:11:53 ]
SOONY
  donderdag 3 oktober 2019 @ 16:33:36 #62
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189247778
Film gezien. Het begint misschien wat traag, maar uiteindelijk zet de film je toch aan het denken en zal het in de toekomst absoluut een (cult)klassieker worden.

Na afloop kon ik niet anders concluderen dan dat deze film de tijdgeest (zeker de Amerikaanse) haarscherp aan voelt; meer en meer polarisatie, burgers die vaak de dupe zijn en een tegenstelling tussen Have en Have-nots (zie bijvoorbeeld de gele vestjes).

Je wordt er eigenlijk niet vrolijk van. Daarnaast zal het me niets verbazen als dit mensen tot vervelende, nare daden gaat inspireren. De tijd zal het leren, hopelijk heb ik ongelijk.

Oh ja, ik moest geregeld aan Hansje Teeuwen denken. ;)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 19:16:26 #63
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_189250434
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 12:00 schreef Breuls het volgende:

[..]

Het heeft er wel iets mee te maken. De centrale vraag in de film is "hoe wordt iemand de Joker?" en Arthurs verhaal is daar een van de mogelijke antwoorden op. En dan met de focus op karakter en psychologie; er komen geen gifbaden aan te pas. Of je vindt dat dat voldoende met "de" Joker te maken heeft moet ieder voor zichzelf uitmaken.
[..]

Dat denk ik wel, ja. Ik wil ook niet te veel spoilen over "hoe Joker" hij is, maar aangezien Batman irrelevant is in deze film vind ik de insteek niet storend. Deze film hoeft niet te passen in een wereld die je als comicliefhebber kent.
Mja, ik vind het toch meer een boeiende karakterstudie van hoe iemand een psychopaat kan worden, waarbij het Joker-etiketje eigenlijk nogal overbodig en zelfs een beetje jammer is, het heeft nauwelijks tot geen meerwaarde.

Enerzijds valt er iets voor te zeggen om het huidige probleem van mass-shooter-achtige types te proberen analyseren door het in een populairdere setting te plaatsen en zo een ruimer publiek te bereiken, maar anderzijds weet ik niet of het echt nodig is om dergelijke gevaarlijke, onstabiele losers te gaan associëren met iets als Joker, wiens geweld doorgaans als cool wordt weergegeven. Dat zou ik alleen doen als het echt essentieel was voor het geheel, wat niet het geval is (naar mijn mening).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_189251567
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 16:33 schreef thedeedster het volgende:
Film gezien. Het begint misschien wat traag, maar uiteindelijk zet de film je toch aan het denken en zal het in de toekomst absoluut een (cult)klassieker worden.

Na afloop kon ik niet anders concluderen dan dat deze film de tijdgeest (zeker de Amerikaanse) haarscherp aan voelt; meer en meer polarisatie, burgers die vaak de dupe zijn en een tegenstelling tussen Have en Have-nots (zie bijvoorbeeld de gele vestjes).

Je wordt er eigenlijk niet vrolijk van. Daarnaast zal het me niets verbazen als dit mensen tot vervelende, nare daden gaat inspireren. De tijd zal het leren, hopelijk heb ik ongelijk.

Oh ja, ik moest geregeld aan Hansje Teeuwen denken. ;)
Nu heb ik er echt heel veel zin in.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 20:06:07 #65
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189251602
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 20:04 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Nu heb ik er echt heel veel zin in.
Hopelijk niet alleen vanwege mijn Hans Teeuwen verwijzing. 8-)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_189251638
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 20:06 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Hopelijk niet alleen vanwege mijn Hans Teeuwen verwijzing. 8-)
Nee, de rest hahaha. Dat was namelijk precies hoe ik de film voor ogen had.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 20:22:07 #67
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189252004
Inmiddels gezakt naar n 6.2 op Metascore ( gebaseerd op 44 recensies ). Verbaast me wel n beetje.
Blijkbaar zijn de meningen bij de recensenten toch nogal verdeeld.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  Admin donderdag 3 oktober 2019 @ 21:41:03 #68
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_189254427
quote:
99s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 19:16 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Mja, ik vind het toch meer een boeiende karakterstudie van hoe iemand een psychopaat kan worden, waarbij het Joker-etiketje eigenlijk nogal overbodig en zelfs een beetje jammer is, het heeft nauwelijks tot geen meerwaarde.
Inderdaad. Ik schreef ook al zoiets; dit had niet over de Joker hoeven gaan. Maar ik vind wel dat die eigenschap een extra dimensie geeft aan Arthur en dus draagt het wel wat bij aan het geheel.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Hardste schreeuwer 2022 vrijdag 4 oktober 2019 @ 18:52:46 #69
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_189268290
ik heb genoten van deze film.
zit nog steeds met een creepy joker glimlach op me gezicht.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_189275830
Holy shit wat een geweldige film. Instant classic wat mij betreft. Alles klopte gewoon: de sfeer, de setting, de locaties, de muziek, de dialogen... Alles! En hoe Phoenix die rol neer zet is gewoon fantastisch!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_189275874
Zeker een van de betere al dan niet de beste film die ik in jaren gezien heb.

Het hele sfeertje, acteerwerk, sounddesign, cameravoering allemaal echt super.
pi_189285762
Morgenavond ga ik :7
Zin in :B
SOONY
pi_189289652
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 11:22 schreef Tokus het volgende:
Maar afgezien van dat het dus een gek met een clownsmasker is, heeft het dus niks met de Joker uit Batman te maken he? Zoals hierboven al gezegd, zonder Batman is het geen Joker maar gewoon een misdadiger verkleed als clown.
In een zekere zin heb je gelijk, omdat de theorie bij Joker altijd is geweest dat als Batman niet had bestaan (dus Bruce Wayne besloot niet om Batman te worden), dan was Joker waarschijnlijk ook nooit ontstaan.

In dat opzicht zijn ze aan elkaar gelinkt. Wat ook hun dynamiek zo leuk maakt.
pi_189289659
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 18:55 schreef DKUp het volgende:
Morgenavond ga ik :7
Zin in :B
Maandagavond voor mij :D
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 22:23:24 #75
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_189289750
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 11:13 schreef GGMM het volgende:
Ik vind het wel geestig hoezeer mensen doen alsof dit werkelijk geniaal is. Gisteren keek ik toevallig DWDD waar zo'n gast zat die een partij interessant zat te doen.

Het gaat hier om een man die zich als een clown verkleedt en een boef wordt.
Nu al moe dat mensen die blijkbaar te dom zijn om de film te snappen steeds met dit gelul aankomen.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')