abonnement Unibet Coolblue
pi_186045868
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 10:00 schreef PeterKelder het volgende:
Speciaal voor aflevering 6000 dacht het AD: het is wel weer tijd voor een nieuwe editie van Raaskallende Rohan. Dat levert het volgende interview op waar geen touw aan vast te knopen is. Of waren het nou veters?
[..]

Als iemand nog een diepgravende analyse van het bovenstaande wil... _O-
Die Rohan is de PVDA van de tv. Snapt totaal niet wat zijn publiek wil en elke connectie met de realiteit verloren. Elke keer als ik hem weer onzin hoor uitbraken schud ik mn hoofd. Ben geen 'fan' van gtst maar kijk het wel maar het is al 3 jaar complete bagger.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_186046034
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 10:29 schreef RipCity het volgende:

[..]

Die Rohan is de PVDA van de tv. Snapt totaal niet wat zijn publiek wil en elke connectie met de realiteit verloren. Elke keer als ik hem weer onzin hoor uitbraken schud ik mn hoofd. Ben geen 'fan' van gtst maar kijk het wel maar het is al 3 jaar complete bagger.
Dat is inderdaad het voornaamste probleem ja. Als je zijn antwoorden in dat interview ook leest: hij maakt die serie in feite voor zichzelf. Wat de kijker vindt of wil van dat alles maakt niks uit, hij herkent zich daar niet in en bepaalt wel wat we te zien krijgen.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  vrijdag 5 april 2019 @ 10:40:59 #28
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_186046098
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 10:37 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Dat is inderdaad het voornaamste probleem ja. Als je zijn antwoorden in dat interview ook leest: hij maakt die serie in feite voor zichzelf. Wat de kijker vindt of wil van dat alles maakt niks uit, hij herkent zich daar niet in en bepaalt wel wat we te zien krijgen.
De serie heet toch ook GRBR, Goede Rohan, Beste Rohan :').
Die Shanti is wel een vamp zeg.
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
pi_186046505
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 10:00 schreef PeterKelder het volgende:
Speciaal voor aflevering 6000 dacht het AD: het is wel weer tijd voor een nieuwe editie van Raaskallende Rohan. Dat levert het volgende interview op waar geen touw aan vast te knopen is. Of waren het nou veters?
[..]

Als iemand nog een diepgravende analyse van het bovenstaande wil... _O-
Die Rohan is vooral bezig met verdedigen de hele tijd.
Ik heb een aantal topics geleden een script geschreven dat weer perfect toepasbaar op de antwoorden die hij hier geeft.

Aflevering 12 april:
Die scene tussen Ludo en Rob met Janine. Erik kan zo heerlijk geergerd spelen. _O_
Tijd voor een comeback van Ludo!

En Rover is een nare gaslighter. Die mag ook wel eens in therapie.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 11:19 schreef Nathvi het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 7% gewijzigd door miaeak op 05-04-2019 11:17:52 ]
pi_186046749
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 11:03 schreef miaeak het volgende:

[..]

Die Rohan is vooral bezig met verdedigen de hele tijd.
Ik heb een aantal topics geleden een script geschreven dat weer perfect toepasbaar op de antwoorden die hij hier geeft.
Het is gewoon bizar om te lezen hoe hij zich in bochten wringt om zijn visie maar te kunnen verdedigen als datgene wat wél klopt. Hij maakt zichzelf daar onnodig belachelijk mee, en het ergste nog: hij laat duidelijk blijken de kijkers dus niet serieus te nemen.

Een paar antwoorden uit het interview die mij het meest opvielen:

quote:
Maar ik lees het ook online, dat we een soort Spangas (jongerenserie van de NPO, red.) worden. Dat is dan meer de beleving dan dat het echt zo is.
Regel 1: als dat de beleving van de kijker is, dan zit daar een kern van waarheid in. En ga maar na: dit seizoen behoorden Q, Lana, JoJo, Rover, Kimberly en ergens ook Tiffy tot nu toe al tot de jongste generatie binnen de serie. Als ze nu behoorlijke verhaallijnen kregen waarvan je denkt: hé, dat is nog best volwassen, maar nee. Het gaat om pubers met puberproblematiek. En dat hoort inderdaad meer thuis in Spangas, dat tegenwoordig nota bene meer volwassen verhalen vertelt.

quote:
De vele wissels in de cast spelen natuurlijk wel een rol. Het duurt even voor je de nieuwe karakters in je hart sluit.
Misschien is het dan een optie dat je personages er niet na twee jaar terug uit bonjourt? Daarbij, nieuwe karakters in je hart sluiten kan alleen als die karakters ook daadwerkelijk herkenbaar zijn voor de kijker. Immers: het gaat om personages met bepaalde archetypen die de meest bizarre dingen kunnen meemaken. Maar met dit soort bordkartonnen eendimensionale karakters wordt dat vrij moeilijk.

quote:
Wij moeten bewaken dat de serie herkenbaar en invoelbaar blijft. Hoe ridicuul de verhaallijnen ook kunnen zijn, want dat kennen we ook van GTST. Dat is niet per se altijd iets slechts. Zolang het maar waarachtig is.
Wat een kotspraatje is dit zeg, allemachtig :') En wanneer was voor het laatst dat een verhaallijn écht ridicuul was? Misschien de wraakactie van Jos en Hein, al vond ik de opbouw al er aan de haren bijgesleept en de climax... Wacht, welke climax?

quote:
GTST is voor mij een mix van liefde, spanning, maar ook actuele en relevante verhalen.
"voor mij". Ik herhaal het nog eens: "voor mij".
Waarmee we tot de kern van het probleem komen: Rohan Gottschalk maakt GTST in de eerste plaats voor zichzelf, niet voor de kijker. En als de kijker (terechte) kritiek heeft op de inhoud of de algehele koers van de serie, dan schermt hij dat af met dooddoeners als "dat is meer de beleving", of "wij rusten hier echt niet op onze lauweren".

Het is heel simpel: een serie maak je in de eerste plaats voor de kijkers. Als die kritiek hebben, moet je je als maker achter de oren krabben of je wel de juiste koers vaart om die kijkers te bereiken, en waar nodig bijsturen. Niet andersom, dus dat de kijkers zich achter de oren moeten krabben en waar mogelijk bijsturen.

quote:
ik vind thema’s die nu spelen in de samenleving belangrijk voor de herkenbaarheid.
Nog een deel van de kern van het probleem: "ik vind". Het is mooi dat jij dat vindt, Rohan, maar nogmaals: je maakt de serie niet voor jezelf. Daarnaast, en dat is ook iets wat die gozer van de Fanclub zegt: mensen kijken juist naar een soap om de dagelijkse realiteit een klein halfuur te kunnen ontvluchten. De wereld van de soap moet herkenbaar zijn in de karakters en hun emoties, maar de situaties waarin ze terechtkomen moeten larger than life zijn. De wereld van de soap is een abstracte weergave van de realiteit, de basisemoties en -reacties zijn daarin herkenbaar.

Je maakt een soap, Gottschalk, geen Postbus 51-spotje.

quote:
Misschien wordt het te veel ervaren als een mening die we opdringen. Dat is niet zo, maar misschien is het dan toch onvoldoende goed verteld. Dan hebben we iets niet goed gedaan en moet invoelbaarheid nóg meer de focus krijgen.
Opnieuw: de kijker voelt iets goed aan, maar zit toch echt fout volgens Rohan. Immers, hij ziet het zo niet, dus dan is dat zo.
Misschien is het een idee als jullie nokken met het nadrukkelijk vertellen van actuele en relevante verhalen. In de eerste plaats is dat nooit de drijfveer van een soap geweest, dat maak jij ervan. En vooral: zo kun je vermijden dat wij, de simpele kijkers, ook maar denken dat jullie ons een mening of een visie opdringen.

quote:
Ook al komt dat de geloofwaardigheid wellicht niet ten goede?
Dat is waar we voor moeten waken ja. Ik weet dat in GTST veel meer gebeurt dan in mijn eigen leven. Gelukkig maar.
Het gaat er niet om hoeveel er in GTST gebeurt ten opzichte van je eigen leven, dat moet ook niet de maatstaf zijn. Het gaat er om dat, hoe traag of snel je een verhaallijn ook vertelt, de stappen daarin logisch moeten zijn. Je gaat in een verhaallijn als het ware van A naar Z, maar dan is het wel de bedoeling dat je de 24 tussenliggende letters ook volgt. Niet van A naar D via H naar W tot Z. Of nog erger: van A naar D, terug naar B, dan naar G, even een stap terug naar F... Het eerste voorbeeld is nu voor het verloop van de verhalen in het algemeen, het tweede voorbeeld voor wanneer er weer het fantastische idee is om het verloop om te gooien en het verhaal deels te vertellen via 'flashbacks'.

Afijn, dit interview zou genoeg stof kunnen bieden voor een nieuwe lading aan Rohan-grappen, maar het erge is nog wel: dit is gestoorder dan ik zelf ooit zou kunnen verzinnen :{
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_186047782
En nog een interview met Gottschalk, dit keer van RTL Nieuws:

quote:
Al 6000 cliffhangers: zo blijft GTST leuk

Vanavond wordt alweer de 6000ste aflevering van Goede Tijden, Slechte Tijden uitgezonden. Hoe houden de makers de soap na bijna dertig jaar nog steeds boeiend voor de kijkers?

Rohan Gottschalk werkt al bijna twintig jaar bij GTST. Hij begon er als scenarioschrijver, stuurde vervolgens het schrijversteam aan en ging daarna aan de slag als creative producer, waarbij hij alle creatieve uitingen in goede banen leidde. Tegenwoordig is hij 'producent daily drama', wat er feitelijk op neerkomt dat hij de baas is van Goede Tijden.

Een paar keer per week komt Gottschalk samen met het 15-koppige schrijversteam van GTST. Hoofdschrijvers, die de grote lijnen uitzetten, storyliners, die alle scènes van de week samenvatten in een korte zin – 'in deze scène gaan Ludo en Rik met elkaar op de vuist', bijvoorbeeld – en dialoogschrijvers, die de scènes uitwerken in dialogen en het uiteindelijke script. Dat script komt vervolgens bij productie terecht, waarna er nog eindredactie overheen gaat. 'Een geoliede machine', noemt Gottschalk het. Van idee tot daadwerkelijk script neemt het proces zo'n acht weken in beslag.

'De belangrijkste ingrediënten? Dat zijn spanning, liefde, familierelaties en een vleugje humor'
Om GTST-waardig te zijn, moet een script in elk geval aan een aantal basisvoorwaarden voldoen. "Het moet een mix zijn van spanning, liefde, familierelaties en een vleugje humor. Dat zijn de belangrijkste ingrediënten." En natuurlijk mag een goede cliffhanger niet ontbreken. "Daar is de soap bekend mee geworden. Elke dag moet zo'n spannend eind hebben, dat je de dag erna wel móet kijken omdat je wil weten hoe het afloopt."

Inspiratie voor de verhaallijnen doen de makers overal en nergens op. In hun eigen levens, in hun omgeving, in boeken die ze lezen, en in het nieuws. "In het nieuws komen we verhalen tegen die nu spelen en maatschappelijk relevant zijn. Verhalen over sugar girls, slut shaming, cat fishing op sociale media. Die passen goed in GTST en houden het ook fris. Het gaat er niet zozeer om dat we per se actuele thema's in de verhaallijnen willen verwerken, als wel dat we willen laten zien wat voor emotionele impact dergelijke verhalen op onze personages hebben."

Een van de mooiste verhaallijnen van de afgelopen tijd vindt Gottschalk die van de dementie van de zus van Janine. "Dat verhaal heeft me op veel punten geraakt. Omdat je meeleeft met de karakters en met hen meevoelt wat de impact van de ziekte is. Het zal je maar gebeuren, het zal je zus maar zijn, wat voor keuzes moet je daarin maken? Uiteindelijk gaat het over het verliezen van een geliefde, van je zus, over iemand die zich bewust is dat hij dingen aan het vergeten is, dat hij gaat sterven. Dat zijn universele thema's."

Ook op de parachutesprongscène, een paar zomercliffs geleden, is hij trots. Aan het einde van de laatste aflevering voor de zomerstop sprong iemand zich tijdens het vrijgezellenfeestje van Nuran en Rik te pletter met een onklaar gemaakte parachute. Kijkers zaten de hele zomer in spanning over wie het slachtoffer was, en wie de moordenaar. "Op papier zag het er al goed uit, en die scène is ook in alle details fantastisch uitgevoerd. Hij klopte helemaal."

Nu lineaire televisie de aandacht van de kijker moet delen met on-demanddiensten als Videoland en Netflix, trekt Goede Tijden nog altijd rond de miljoen kijkers per avond. Over de toekomst van de soap maakt Gottschalk zich vooralsnog geen zorgen, 'maar het nieuwe kijken is wel iets waar we ons bewust van zijn.' "Daarom richten we ons de laatste jaren niet meer alleen op tv, maar ook op andere kanalen en platformen, zoals Videoland en sociale media. Niemand weet precies hoe het medialandschap er over een paar jaar uitziet. Om relevant te blijven moeten we blijven innoveren en kijken naar wat er beter kan, en op welke manier. Eind deze maand gaan we op een nieuwe manier verhalen vertellen, zoals dat nog niet eerder is gedaan rondom een serie in Nederland. Binnenkort maken we daar meer over bekend."

Dat de kijkers GTST nog steeds weten te vinden, is volgens Gottschalk vooral te danken aan het team dat de verhalen van A tot Z vormgeeft en elkaar blijft uitdagen. "We zijn continu met elkaar in overleg en dagen elkaar uit. Zo blijven we scherp. De verhalen en situaties zijn vaak heel invoelbaar en herkenbaar, en aan de andere kant soms larger than life. Voor veel mensen zijn we al jaren een anker. Dat half uurtje entertainment op de dag waarin ze even kunnen wegdromen, ontspannen en naar het lief en leed van anderen kunnen kijken. Is dat het geheim van GTST? Het is zeker een belangrijk element."

De 6000ste aflevering belooft een bijzondere te worden. "Het is een minifilm. De aflevering duurt een uur en is volledig op locatie gedraaid in plaats van in de studio. Dat hebben we nog nooit eerder gedaan." En voor de kijkers die GTST niet meer zo trouw volgen als vroeger of nu eindelijk eens willen aanhaken is er goed nieuws: het verhaal staat op zichzelf. "Je hoeft niet 5999 afleveringen gezien te hebben om het verhaal te kunnen volgen", zegt Gottschalk. "Je valt in een vrijgezellenfeestje van een groep jongens en daar kom je makkelijk in. Er start een nieuw verhaal."
Een nogal kritiekloos interview, maar het meest opvallende: ze gaan wéér experimenteren met de vertelstijl van de serie :|W |:(
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  vrijdag 5 april 2019 @ 12:48:31 #32
332107 laracroftonline
laracroftonline
pi_186047954
Die Rohan moet ontslag krijgen sinds hij aan het roer staat is de serie ronduit kut geworden.
pi_186051895
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 12:35 schreef PeterKelder het volgende:
En nog een interview met Gottschalk, dit keer van RTL Nieuws:
[..]

Een nogal kritiekloos interview, maar het meest opvallende: ze gaan wéér experimenteren met de vertelstijl van de serie :|W |:(
Wat kut weer dat hij de verhaallijn van Marieke noemt als een van de mooiste verhaallijnen. Ze heeft het inderedaad fantastisch gespeeld, maar inhoudelijk klopte er helemaal niets van en kan ik me voorstellen dat het erg frustrerend moet zijn geweest voor mensen (of geliefden van) mensen die aan deze ziekte lijden wanneer het zo totaal onrealistisch wordt neergezet.
Ik denk dat de grootste fout lag bij de diagnose FTD. Als ze het algemener hadden gehouden in het hoekje "vroege dementie" dan had haar ziekteverloop iets meer bij de realiteit gepast.
  vrijdag 5 april 2019 @ 20:17:19 #34
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186054869
Wat een mooie omgeving daar in Lapland :)
  vrijdag 5 april 2019 @ 20:48:00 #35
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186055451
"Twee weken later..." ;(
pi_186056198
Ik vond het maar een zwakke aflevering om eerlijk te zijn. Kreeg hierbij niet het gevoel alsof er naar een langverwachte climax werd gewerkt. Romy komt erbij als reisleidster, er blijkt toevallig een steekje bij haar los te zitten, ze raakt (al dan niet fake) verlamd, is ineens in Meerdijk (hoezo zelfs? Woonde ze daar al, of was er geen plek in het befaamde revalidatiecentrum in Oxford?) en, hoe toevallig, zij komt samen met Sjors onder die kroonluchter terecht.

En ja, Rohan zal het wel een dooddoener vinden, maar: in het verleden werd er tenminste naar een zinderende climax toegewerkt. De 1000ste met de moord op Frits kwam voort uit zijn pesterijen naar meerdere mensen die al weken duurde. De 1500ste waarin Daniël uit de heli springt kwam voort uit een verhaallijn die een jaar eerder al was gestart. De 2500ste, met Tony die Stefano wilde neerknallen in de kerk en - dankzij de domme actie van Yasmin - Simon dodelijk trof, kwam voort uit een hele verhaallijn. De 3000ste waarin Valerie en Barbara boven de afgrond hangen, dat was de finale van hun verhaallijn die al ruim twee jaar duurde. De 4000ste met de horrornacht in het verlaten sanatorium, ook de climax van een verhaallijn die eerder was ingezet. Zelfs de 4500ste was nog zinderend te noemen met de explosie in de paardenstallen, voortkomend uit twee verhaallijnen die al tijden liepen. Maar nu? Nu komt het, net als de kroonluchter, ineens uit de lucht vallen allemaal.

Is er dan niks positiefs te noemen, PeterKelder? Jawel: het camerawerk en de belichting in deze aflevering waren om je vingers bij af te likken. Eindelijk zagen we dat ook bij de Nederlandse soap er een flinke stap kan worden gezet in de beeldkwaliteit.
En juist dat is maar eenmalig, want in de preview was al te zien dat het vanaf aflevering 6001 weer dezelfde basiskwaliteit heeft als het gaat om licht en cameravoering. Zo jammer.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  vrijdag 5 april 2019 @ 21:42:47 #37
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186056828
Helemaal mee eens. Het camerawerk was heel goed en de beelden uit Lapland waren schitterend (die buitenscene met het noorderlicht, wauw) maar de verhaallijn was niet sterk.

Het zou misschien beter zijn geweest als ze de vrijgezellenparty in Lapland vorige week hadden uitgezonden, het vinden van een onderkoelde Romy was dan een mooie vrijdagavondcliffhanger geweest. Deze week hadden ze dan kunnen gebruiken om uit te leggen hoe het verder ging met Romy (verlamd, rolstoel) en had er ook wat meer tijd besteed kunnen worden aan de nasleep van Roderick de gigolo. Dan had vanavond geheel in het teken kunnen staan van het huwelijk (en de vallende kroonluchter).

Nu kregen we ineens een tijdssprong van 2 weken om onze oren, wat dan weer niet goed valt te rijmen met andere verhaallijnen.

Bijvoorbeeld de inseminatieverhaallijn met Flo, Tiffy en Lucas. Gisteren waren de heren blij omdat het gedaan zou zijn en waren ze in spanning of het gelukt zou zijn. Nu zijn we dus 2 weken verder en weten we... niets? Of gaan we nu dinsdag zien hoe Tiffy een zwangerschapstest doet terwijl dat helemaal niet meer te rijmen valt met de tijdslijnen?

En Billy de Palma loopt nu dus al twee weken rond in Meerdijk, maar in de eerstvolgende aflevering gaan Billy en Shanti elkaar voor het eerst zien? Meerdijk is een dorp met één hotel, één kroeg en één dorpsplein, hoezo hebben die twee elkaar nog niet eerder gezien?
  vrijdag 5 april 2019 @ 22:28:34 #38
436222 Japepk
Padvinder
pi_186058028
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 21:19 schreef PeterKelder het volgende:
En ja, Rohan zal het wel een dooddoener vinden, maar: in het verleden werd er tenminste naar een zinderende climax toegewerkt. De 1000ste met de moord op Frits kwam voort uit zijn pesterijen naar meerdere mensen die al weken duurde. De 1500ste waarin Daniël uit de heli springt kwam voort uit een verhaallijn die een jaar eerder al was gestart. De 2500ste, met Tony die Stefano wilde neerknallen in de kerk en - dankzij de domme actie van Yasmin - Simon dodelijk trof, kwam voort uit een hele verhaallijn. De 3000ste waarin Valerie en Barbara boven de afgrond hangen, dat was de finale van hun verhaallijn die al ruim twee jaar duurde. De 4000ste met de horrornacht in het verlaten sanatorium, ook de climax van een verhaallijn die eerder was ingezet. Zelfs de 4500ste was nog zinderend te noemen met de explosie in de paardenstallen, voortkomend uit twee verhaallijnen die al tijden liepen. Maar nu? Nu komt het, net als de kroonluchter, ineens uit de lucht vallen allemaal.
Wat betreft de eerste jubilea: je hebt gelijk. Maar ook de 4000ste vond ik matig (toen hadden ze het trouwens ook al over filmisch etc, en stond het verhaal ook op zich). Toen was het ook gastrol Marco die niet was wie hij bleek te zijn (in de tijd dat er elke 6 weken een moord werd gepleegd). Ik vind het gewoon te makkelijk als gastrollen worden geïntroduceerd om korte tijd later te ontpoppen tot gekkies of bad guys. Zo kun je alles wel gaan schrijven.

En dat terwijl GTST zulke briljante verhalen heeft gekend, en ook op verbluffende wijze naar jubilea en cliffhangers toewerkte. Want hoe spannend was inderdaad de 2500e aflevering! Met ook heerlijk dramatische muziek en spanningsopbouw die de hele aflevering duurde. Waar ze nu 3 weken in een uur vertelden was dat toen slechts een ochtend. Tony die op oorlogspad was en zijn weg richting slachtoffer Stefano goedschiks, dan wel kwaadschiks, vrij maakte. Ik weet nog dat daarna ook een jubileumaflevering van Baantjer werd uitgezonden. Ik heb echt nog weken nachtmerries gehad waarin Simon Dekker neergestoken werd met 'een kartelmes zonder kartels' (uit Baantjer) en door de kerk kroop. Ik was toen 9 jaar ofzo haha.

Ik kijk praktisch nooit meer GTST, maar ik viel toevallig tijdens het zappen in de aflevering en heb hem afgekeken. Visueel zag het er goed uit, maar ik begrijp dus dat Romy pas vanavond is geïntroduceerd? De tijdssprong kwam voor mij nogal out of the blue (ik weet dat ze het tegenwoordig vaker doen) en maakte het verhaal ook niet per sé beter. Naar zo'n huwelijk moet toegeleefd worden!

Het drama-op-een-huwelijk scenario kan voorlopig wel weer even in de kast. Zeker omdat ik begrijp dat beide dames weer de wonderbehandeling van het AZM krijgen en over een week vrolijk rondhuppelen. Wat er met die Romy gebeurt is verder totaal niet interessant, want gastrol en als het een psycho is gaat ze waarschijnlijk dood. Ze laten tegenwoordig alleen nog verhalen escaleren op momenten dat veel personages samen zijn, omdat het dan 2 dagen spannend is wie het slachtoffer is. Maar hoe tof is het om op zo'n huwelijk van alles te laten gebeuren wat weer zijn eigen leven gaat leiden bij verschillende karakters.
't Echte en 't ware!
  zaterdag 6 april 2019 @ 11:10:53 #39
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_186064689
Ik had al zo'n gevoel dat Laura's verhaallijn eigenlijk voor Maria was bedoeld
quote:
Joke Bruijs baalt van de wijze waarop haar personage afgelopen maart de dood vond in GTST. De 67-jarige actrice had het lot van Maria de Jong graag anders gezien.
LEES OOK

En dit gebeurt er nog meer in Meerdijk
In Privé doet Joke een boekje open over haar tijd in het soapdorp die heel anders had kunnen verlopen.

Mama Maria
De schrijvers hadden een langdurige verhaallijn gepland waarin Maria uiteindelijk zou onthullen dat ze niet alleen de moeder is van Rik (Ferri Somogyi) maar ook die van Daan Stern (Dorian Bindels). Eind 2018 durfde Maria dat nog niet te vertellen en dus vertrok ze stilzwijgend naar Canada.

Theatertour
Het was de bedoeling dat Joke in het voorjaar voor langere tijd terug zou keren in de serie om haar nieuwe zoon én pasgeboren kleindochter Louise beter te leren kennen. Maar tot haar grote spijt moest Joke afzeggen. Haar agenda was al volgepland met repetitieweken voor haar nieuwe theatertour waardoor ze niet aan één stuk door kon draaien voor de soap. Hierdoor moest ze de rol noodgedwongen opgeven: "Dat verzin je toch niet? Die arme schatten hadden net allemaal nieuwe scènes voor me zitten schrijven."

Laura vervangt Maria
Om het ontbreken van Maria te verklaren, waren de schrijvers gedwongen haar buiten beeld te laten bezwijken aan een hersenbloeding. Uiteindelijk was het aan Maria's hartsvriendin Laura om Daan te vertellen wie zijn echte moeder is. Inmiddels werpt Laura zich op als surrogaatmoeder voor de kleine Louise.


[ Bericht 2% gewijzigd door GayGuy op 06-04-2019 12:03:19 ]
  zaterdag 6 april 2019 @ 14:23:44 #40
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_186067151
[/quote]Goede Tijden Slechte Tijden staat volop in de schijnwerpers. Niet alleen omdat de soapserie nu 6.000 afleveringen bestaat, maar ook omdat de kijkcijfers wel heel erg aan het dalen zijn. Waar de soapserie vroeger altijd steevast in de kijkcijfer top drie stond, haalt GTST nu bijna nooit meer de miljoengrens: dat lukte dit jaar tot nu toe 10 keer, waar dat in dezelfde periode vorig jaar 67 keer was. Gaat RTL 4 de soapserie van het achtuurslot af halen? De zender maakt binnenkort een toekomstplan bekend.

RTL laat weten altijd bezig te zijn met de vraag hoe meer kijkers bereikt kunnen worden. “We hebben een toekomstplan voor GTST, daar zijn we heel druk mee bezig, maar ik kan er nog niets officieels over zeggen“, zegt een woordvoerder bij de NOS.

Binnenkort onthult RTL 4 een GTST-plan. “Binnenkort wordt daar meer over bekend. GTST is een van de belangrijkste merken van RTL, dus dit programma heeft onze prioriteit.”

AD-journalist Gudo Tienhooven denkt dat het een aflopende zaak is. “Een soap oogt toch wel oubollig als je het vergelijkt met Netflix-series. Dan zie je de wat knullige interieurtjes van GTST en dat is niet meer heel flitsend anno 2019.”

“Misschien is de vorm van een soapserie langzaam achterhaald aan het worden, zeker bij jongeren. Die zijn veel flitsender, sneller en gelikter gewend.”

[quote]
  zaterdag 6 april 2019 @ 14:33:14 #41
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186067290
Ik denk niet dat GTST gaat verschuiven, het is (op het nieuws na) het langstlopende programma van RTL 4 en vrijwel elke Nederlander weet dat het om 20:00 wordt uitgezonden. Dat verschuiven is gekkenwerk.

Een ingreep in het schrijversteam zie ik er nog wel van komen, het huidige formaat sluit duidelijk niet aan bij de doelgroep.
pi_186067657
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:33 schreef James1988 het volgende:
Ik denk niet dat GTST gaat verschuiven, het is (op het nieuws na) het langstlopende programma van RTL 4 en vrijwel elke Nederlander weet dat het om 20:00 wordt uitgezonden. Dat verschuiven is gekkenwerk.

Een ingreep in het schrijversteam zie ik er nog wel van komen, het huidige formaat sluit duidelijk niet aan bij de doelgroep.
Dat was dus ook wat Rohan Gottschalk gisteren aangaf in dat interview met RTL Nieuws dat ik hier in het topic geplaatst heb:

quote:
"Om relevant te blijven moeten we blijven innoveren en kijken naar wat er beter kan, en op welke manier. Eind deze maand gaan we op een nieuwe manier verhalen vertellen, zoals dat nog niet eerder is gedaan rondom een serie in Nederland. Binnenkort maken we daar meer over bekend."
Denk eerlijk gezegd niet dat ze daarmee de kijkers terugwinnen, maar we zullen zien.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  zaterdag 6 april 2019 @ 15:54:25 #43
403253 Meke
after all this time? always.
pi_186068196
Second screen? ;(
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  zaterdag 6 april 2019 @ 15:57:07 #44
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186068221
"Hoe gaat dit verder? Sms GTST A naar 1337 als je wil dat Barry het overleeft. Als je liever niet hebt dat Rik leert dat Daan z'n broer is, sms dan GTST B naar 1337."
pi_186068658
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 15:54 schreef Meke het volgende:
Second screen? ;(
Hebben ze al gedaan bij de 5000ste, al zal Rohan dat wel vergeten zijn inmiddels :P

quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 15:57 schreef James1988 het volgende:
"Hoe gaat dit verder? Sms GTST A naar 1337 als je wil dat Barry het overleeft. Als je liever niet hebt dat Rik leert dat Daan z'n broer is, sms dan GTST B naar 1337."
:D _O-
Nu, er zijn boeken die dat doen, waarin de lezer kan kiezen uit twee verhaalwendingen en dan verder moet naar een bepaald hoofdstuk. Nu zal dat te moeilijk zijn voor GTST om te realiseren, maar ergens zou dat best tof zijn als de kijker zelf (a.d.h.v. een aantal keuzemogelijkheden) kan bepalen hoe een verhaallijn verloopt.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_186070548
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 11:10 schreef GayGuy het volgende:
Ik had al zo'n gevoel dat Laura's verhaallijn eigenlijk voor Maria was bedoeld
[..]

Ik vind dit allemaal wel raar hoor. Doordat zij niet kan zijn ze gedwongen haar aan een hersenbloeding te laten overlijden? Dat is toch niet logisch? Ze hadden haar best in leven kunnen houden en Laura het achter haar rug kunnen laten vertellen. Daan wil vervolgens geen contact met zijn moeder en dan was ze ook buiten beeld gebleven zonder de hele verhaallijn direct te killen (letterlijk).
pi_186071821
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 18:58 schreef miaeak het volgende:

[..]

Ik vind dit allemaal wel raar hoor. Doordat zij niet kan zijn ze gedwongen haar aan een hersenbloeding te laten overlijden? Dat is toch niet logisch? Ze hadden haar best in leven kunnen houden en Laura het achter haar rug kunnen laten vertellen. Daan wil vervolgens geen contact met zijn moeder en dan was ze ook buiten beeld gebleven zonder de hele verhaallijn direct te killen (letterlijk).
dit had inderdaad veel beter geweest.
pi_186075943
Aysen promotie naar hoofd inspecteur :')
Want je gaat voor een gesprek en word ook meteen aangenomen voor zo'n belangrijke positie.
Zeker met haar geschiedenis van schorsingen en regels niet volgen etc etc
"A person needs new experiences. They jar something deep inside, allowing him to grow. Without change something sleeps inside us, and seldom awakens. The sleeper must awaken."
  zondag 7 april 2019 @ 00:14:41 #49
269767 miaeak
haw haw!
pi_186076620
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 23:28 schreef bobjuh het volgende:
Aysen promotie naar hoofd inspecteur :')
Want je gaat voor een gesprek en word ook meteen aangenomen voor zo'n belangrijke positie.
Zeker met haar geschiedenis van schorsingen en regels niet volgen etc etc
Heeft Billy geregeld. Want die heeft naast contacten in het criminele circuit blijkbaar ook goede contacten bij de politie |:( :') .
  zondag 7 april 2019 @ 00:45:35 #50
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_186076985
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:33 schreef James1988 het volgende:
Ik denk niet dat GTST gaat verschuiven, het is (op het nieuws na) het langstlopende programma van RTL 4 en vrijwel elke Nederlander weet dat het om 20:00 wordt uitgezonden. Dat verschuiven is gekkenwerk.

Een ingreep in het schrijversteam zie ik er nog wel van komen, het huidige formaat sluit duidelijk niet aan bij de doelgroep.
ik heb ergens online ook gelezen dat mensen denken dat er meer bloot in de serie zou komen, zoals in duitse soaps, nu zou ik dat bij lucas en flo en daan niet zo erg vinden, maar ik denk dat dat gezien het jonge publiek niet echt een optie is😁
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')