abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185999031
Ik wil een lamp ophangen, maar de gaatjes van de armatuur komen niet overeen met de gaatjes van de dozen in het plafond. Bestaat er een simpel plaatje dat ik ertussen kan stoppen? Elders boren gaat niet, want dan zit de electra weer niet binnen de armatuur.

Het betreft een nieuwbouwwoning met voorgeboorde licht dozen in de betonnen delen.
  dinsdag 2 april 2019 @ 22:00:15 #2
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_185999080
Een foto van de situatie zou wellicht handig zijn.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_185999120
Lees de instructie op het armatuur. Soms hoor je het armatuur gewoon aan het plafond te monteren, omdat het te zwaar is voor de centraaldoos.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_186007597
Eenvoudige plafonnières kan je meestal direct op de centraaldoos in het plafond monteren. Past dat niet dan zou ik het eerst proberen door een extra gaatje in de plafonnière zelf boren (voor montage en/of de bedrading). Imo nog altijd beter dan met een steenboor in het plafond gaan boren voor een simpele lamp.

Complexere / zware lampen zal je direct op het plafond moeten monteren door met een goede steenboor extra gaten te boren.
pi_186012783
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:57 schreef Sport_Life het volgende:
Elders boren gaat niet, want dan zit de electra weer niet binnen de armatuur.
1 boutje van de doos gebruiken en 1 gat ernaast boren?

Het ligt er aan hoeveel verschil je hebt natuurlijk...
  woensdag 3 april 2019 @ 16:47:12 #6
314941 Ai_KaRaMBa
Eat my shorts!
pi_186012915
Als houtje-touwtje oplossing, hang ik soms simpele plafonnières op met maar 1 schroef... Niet echt ideaal maar als het hangt, hangt het O-)
pi_186018119
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 16:42 schreef XanderH het volgende:

[..]

1 boutje van de doos gebruiken en 1 gat ernaast boren?

Het ligt er aan hoeveel verschil je hebt natuurlijk...
Dat gaat helaas ook niet, men heeft in het beton een groot gat gemaakt en daar de doos in geplaatst. Dus er is geen ruimte naast over :(
pi_186019439
Super herkenbaar probleem. Hij hebben in het ijzeren staafje waar je de lamp aan ophangt gewoon een extra gat geboord, zodat beide schroeven wel in de contactdoos terecht zouden komen :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')