FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / tweedehands auto kopen in duitsland
-Chakotay-maandag 1 april 2019 @ 17:26
Ik heb geen verstand van 2e hands auto's.
Alleen maar lease gereden in het verleden.
Nu overweeg ik een auto te importeren uit Duitsland (of zelf die kant op gaan).
Waar moet je op letten, scheelt het veel geld in vergelijking met een 2e hands in NL?
Alle tips zijn welkom.
Mr.Pingmaandag 1 april 2019 @ 17:32
Bij een Porsche is het verschil groter dan bij een VW UP!

Voor minder dan 3000 euro zou ik de moeite niet nemen.
Fermaandag 1 april 2019 @ 17:35
Volgens mij alleen de modellen waar voor bpm op zat, de grotere luxere auto’s. Vanaf 8 jaar hoef je bij import amper nog bpm te betalen.
Speekselkliermaandag 1 april 2019 @ 19:14
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 17:26 schreef -Chakotay- het volgende:
Ik heb geen verstand van 2e hands auto's.
Dat is al geen beste eerste stap.
de_boswachtermaandag 1 april 2019 @ 19:23
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 19:14 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Dat is al geen beste eerste stap.
idd
Guardian487maandag 1 april 2019 @ 19:27
Valt behoorlijk tegen ligt er natuurlijk wel aan in wat voor prijsmarge je gaat kijken. Wij wonen sinds kort in Duitsland en zijn op zoek naar een autootje tot max 1000. In Nederland vind je daar veel meer voor dan hier in Duitsland. Wij willen niet importeren van NL naar DL omdat dit gewoon veel geld kost. Maar als je voor een prikkie een auto zoekt heb je er eentje die al klaar is voor de stort in ieder geval dat valt ons op. In Nederland heb je echt leuke rijdende autootjes
Fermaandag 1 april 2019 @ 20:02
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 19:27 schreef Guardian487 het volgende:
Valt behoorlijk tegen ligt er natuurlijk wel aan in wat voor prijsmarge je gaat kijken. Wij wonen sinds kort in Duitsland en zijn op zoek naar een autootje tot max 1000. In Nederland vind je daar veel meer voor dan hier in Duitsland. Wij willen niet importeren van NL naar DL omdat dit gewoon veel geld kost. Maar als je voor een prikkie een auto zoekt heb je er eentje die al klaar is voor de stort in ieder geval dat valt ons op. In Nederland heb je echt leuke rijdende autootjes
Bästlerwagen :P
Guardian487maandag 1 april 2019 @ 20:14
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 20:02 schreef Fer het volgende:

[..]

Bästlerwagen :P
Inderdaad auto voor de hobbyist of handelaar 🤣 maar word zo lastig in rijden in Nederland heb je voor datzelfde bedrag wel autootjes met apk die nog prima rijden heb ze hier in Duitsland helaas not niet gezien
paardendoktermaandag 1 april 2019 @ 20:18
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 20:02 schreef Fer het volgende:

[..]

Bästlerwagen :P
Bastlerwagen
Bastoeniemaandag 1 april 2019 @ 21:44
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 17:35 schreef Fer het volgende:
Volgens mij alleen de modellen waar voor bpm op zat, de grotere luxere auto’s. Vanaf 8 jaar hoef je bij import amper nog bpm te betalen.
Wij hebben vorig jaar een Ford C-max geïmporteerd uit 2012. Heeft me ¤4000 gescheeld t.o.v. NL. TS zoek je jong gebruikt of wat wil je?
Fermaandag 1 april 2019 @ 22:03
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 21:44 schreef Bastoenie het volgende:

[..]

Wij hebben vorig jaar een Ford C-max geïmporteerd uit 2012. Heeft me ¤4000 gescheeld t.o.v. NL. TS zoek je jong gebruikt of wat wil je?
Die windvanger zal wel flink wat duurder hier zijn door de bpm, dat voordeel geloof ik wel. 6-7 jaar is ook een mooie leeftijd om te importeren.
-Chakotay-maandag 1 april 2019 @ 22:58
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 21:44 schreef Bastoenie het volgende:

[..]

Wij hebben vorig jaar een Ford C-max geïmporteerd uit 2012. Heeft me ¤4000 gescheeld t.o.v. NL. TS zoek je jong gebruikt of wat wil je?
heb max 2500 euro te besteden
moet beetje zuinig zijn en ruimte hebben
MaximumRushmaandag 1 april 2019 @ 23:18
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 22:58 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

heb max 2500 euro te besteden
moet beetje zuinig zijn en ruimte hebben
:')

Dat is echt totaal de moeite niet waard.
-Chakotay-maandag 1 april 2019 @ 23:20
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 23:18 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

:')

Dat is echt totaal de moeite niet waard.
hoezo niet?
jrozmaandag 1 april 2019 @ 23:24
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 23:20 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

hoezo niet?
Importeren is ook niet gratis. Auto's voor dat bedrag zijn wellicht iets goedkoper in DE, maar voor die voor je deur staat....
-Chakotay-maandag 1 april 2019 @ 23:24
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 23:24 schreef jroz het volgende:

[..]

Importeren is ook niet gratis. Auto's voor dat bedrag zijn wellicht iets goedkoper in DE, maar voor die voor je deur staat....
vanaf welk bedrag begint het interessant te worden?
Fermaandag 1 april 2019 @ 23:29
Nieuwprijs vanaf 30000
5-6 jaar oud

Ben je nog steeds minimaal 10000 kwijt
Bastoeniedinsdag 2 april 2019 @ 13:31
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 23:29 schreef Fer het volgende:
Nieuwprijs vanaf 30000
5-6 jaar oud

Ben je nog steeds minimaal 10000 kwijt
Dit inderdaad. Ik had zelf budget van 10.000 met alle kosten. Denk ook aan transport, RDW kosten, BPM aangifte als je dit zelf niet kan kost je dit geld, dag verlof etc. Met 2500 budget is het de moeite niet en maak je weinig tot geen winst denk ik.
loveliwoensdag 3 april 2019 @ 00:30
Transport naar NL is tricky. Als je geen trailer hebt, kun je de auto ook naar huis rijden. Je moet bij een Duitse instantie een tijdelijk kenteken plus verzekering bestellen voor een paar dagen (125 euro). In NL ben je voor eendaags kenteken, importkeuring en definitief kenteken ook zo'n 200 euro kwijt. En in de periode tussen keuring en dat je je platen hebt, mag de auto niet op de openbare weg staan. Goede voorbereiding is best handig.