nre omdat ik al 800+ games op steam hebquote:Op donderdag 4 april 2019 09:27 schreef PirE het volgende:
Stel jezelf de vraag:
Zou je overstappen van steam naar Epicgamesstore als beide clients exact dezelfde features hebben en ze verkopen dezelfde content voor dezelfde prijs?
Ik weet het antwoord wel en dat is geen ja.
Dus je klaagt over de EGS om ontbrekende dingen terwijl je niet zou overstappen als ze het wel aanbieden?quote:Op donderdag 4 april 2019 10:05 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
nre omdat ik al 800+ games op steam heb
Maar dat is dus per definitie geen concurrentie. Ze ontwikkelen ook niks zelf.quote:Op donderdag 4 april 2019 07:02 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Vind ik niet, je kan op allerlei manieren concurreren, ook door exclusieve content aan te bieden.
Dat stimuleert ook niet tot overstappen. Gevolg is dat je een deel van je collectie bij Steam hebt en een deel bij andere stores, zoals EA zijn producten al jaren alleen via origin aanbiedt. Belangrijk verschil: die ontwikkelen hun eigen exclusives ipv ze van anderen te kapen.quote:Op donderdag 4 april 2019 09:27 schreef PirE het volgende:
Stel jezelf de vraag:
Zou je overstappen van steam naar Epicgamesstore als beide clients exact dezelfde features hebben en ze verkopen dezelfde content voor dezelfde prijs?
Ik weet het antwoord wel en dat is geen ja.
Waarom zou dat geen manier van concurreren zijn? Het maakt je onderscheidend ten opzichte van een ander.quote:Op donderdag 4 april 2019 23:26 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Maar dat is dus per definitie geen concurrentie. Ze ontwikkelen ook niks zelf.
Op een platform wat open support gewend is. Je kunt je ook prima onderscheiden met een lagere prijs (concurrentie) ipv leunen op enige aanbieder te willen zijn (exclusiviteit)quote:Op vrijdag 5 april 2019 06:50 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Waarom zou dat geen manier van concurreren zijn? Het maakt je onderscheidend ten opzichte van een ander.
Dat kan ook, maar het is geen verplichting om op die manier te concurreren natuurlijk. Je kan dat op veel meer manieren doen dan alleen op prijs.quote:Op vrijdag 5 april 2019 10:28 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Op een platform wat open support gewend is. Je kunt je ook prima onderscheiden met een lagere prijs (concurrentie) ipv leunen op enige aanbieder te willen zijn (exclusiviteit)
Exclusiviteit heeft een consument nog nooit geholpen, wel winkels en producenten.
Met auto's, kleding, en dergelijke zou ik je gelijk geven.quote:Op vrijdag 5 april 2019 10:29 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat kan ook, maar het is geen verplichting om op die manier te concurreren natuurlijk. Je kan dat op veel meer manieren doen dan alleen op prijs.
Ze strijden om marktaandeel op dezelfde markt, dat is gewoon concurreren met elkaar natuurlijk. Dat Epic dat doet door middel van exclusieve titels is gewoon een manier om marktaandeel te veroveren en dus de concurrentie met Valve aan te gaan.quote:Op vrijdag 5 april 2019 10:31 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Met auto's, kleding, en dergelijke zou ik je gelijk geven.
Hoe is iets concurrentie als niemand anders kan aanbieden wat jij biedt?
maar een jumbo heeft een eigen variant van de AH Basic die, wellicht, qua ingrediënten en/of fabriek identiek is aan de AH variant.quote:Op vrijdag 5 april 2019 10:37 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ze strijden om marktaandeel op dezelfde markt, dat is gewoon concurreren met elkaar natuurlijk. Dat Epic dat doet door middel van exclusieve titels is gewoon een manier om marktaandeel te veroveren en dus de concurrentie met Valve aan te gaan.
Ik bedoel, Ah concurreert ook met Jumbo en Coop en die hebben ook exclusieve producten (zoals AH Basic of bepaalde wijnen) die je bij de Jumbo niet kan halen.
Als er een auto dealer is die naast reguliere automerken alleen maar porsches aanbied, dan concurreert die niet met andere dealers als het over porches gaat tochquote:Op vrijdag 5 april 2019 06:50 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Waarom zou dat geen manier van concurreren zijn? Het maakt je onderscheidend ten opzichte van een ander.
Klopt, en Steam heeft ook gewoon lootshooters.quote:Op vrijdag 5 april 2019 10:52 schreef mschol het volgende:
[..]
maar een jumbo heeft een eigen variant van de AH Basic die, wellicht, qua ingrediënten en/of fabriek identiek is aan de AH variant.
voor wijnen zal iets soortgelijks ook wel van toepassing zijn
Ik snap deze niet.quote:Op vrijdag 5 april 2019 10:53 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Als er een auto dealer is die naast reguliere automerken alleen maar porsches aanbied, dan concurreert die niet met andere dealers als het over porches gaat toch
ik wilde ermee aangeven dat in de supermarkt branche iets als exclusiviteit nagenoeg niet bestaat en je dus niet er mee kan concurreren.quote:Op vrijdag 5 april 2019 10:59 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Klopt, en Steam heeft ook gewoon lootshooters.
De spellen zijn niet datgene waar je over concurreert, maar dat zijn dingen waar je mee concurreert. Je concurreert over marktaandeel.
Vind ik niet, dat zie je overal.quote:Op vrijdag 5 april 2019 11:04 schreef mschol het volgende:
epic concureert met exclusieve producten, en dat is gewoon smerig gedrag
Hoezo concurrentie als je niet dezelfde producten aanbied?quote:
Mercedes en Audi concurreren toch ook zonder dat ze dezelfde producten aanbieden? De consument kan maar één keer geld uitgeven aan een auto, en zij willen dat het hun auto is. Die auto's zijn niet hetzelfde.quote:Op vrijdag 5 april 2019 11:09 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Hoezo concurrentie als je niet dezelfde producten aanbied?
Klopt, en beiden verkopen Bolletje. Je hoort mij niet klagen over huismerk (zelf geproceerd immers) maar wel over het kapen van Bolletje.quote:Op vrijdag 5 april 2019 10:37 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ze strijden om marktaandeel op dezelfde markt, dat is gewoon concurreren met elkaar natuurlijk. Dat Epic dat doet door middel van exclusieve titels is gewoon een manier om marktaandeel te veroveren en dus de concurrentie met Valve aan te gaan.
Ik bedoel, Ah concurreert ook met Jumbo en Coop en die hebben ook exclusieve producten (zoals AH Basic of bepaalde wijnen) die je bij de Jumbo niet kan halen.
Alleen gaat je vergelijking mank aangezien je alleen de winkel kunt kiezen waar ze jouw product verkopen, terwijl concurrentie normaal gesproken hetzelfde of hoogst soortgelijk product bij verschillende aanbieders kunt kiezen, waarbij de winkels vaak ook de producenten zijn.quote:Op vrijdag 5 april 2019 11:11 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Mercedes en Audi concurreren toch ook zonder dat ze dezelfde producten aanbieden? De consument kan maar één keer geld uitgeven aan een auto, en zij willen dat het hun auto is. Die auto's zijn niet hetzelfde.
Hetzelfde met Steam en Epic. De consument kan in principe maar één keer games kopen, en zij willen dat het bij hen gebeurt. De inhoud van de store is niet gelijk, maar ze strijden wel degelijk om dezelfde consument die een game wil kopen. Dat maakt het gewoon concurrerende bedrijven, dat is verder niet zo heel ingewikkeld.
Tot nu toe zijn het publishers want netto meer geld. Simpel. Dat, en een zak geld omdat weggekocht bij concurrent.quote:Op vrijdag 5 april 2019 13:24 schreef Mr.Noodle het volgende:
“Kapen” vind ik niet helemaal de juist. Het is niet alsof ze at gunpoint hun product enkel bij Epic neerzetten.
Je vergeet even dat de developers en/of publishers hier ook zelf voor kiezen. Ze hoeven het niet te doen
Dat de gamers er niet blij mee zijn, allicht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |