abonnement Unibet Coolblue
pi_185993100
Europees Parlement wil verbod op benamingen als ‘vegaburger’ en ‘sojayoghurt’
Vegetarisch vlees mag van Brussel in de toekomst geen ‘hamburger’, ‘burger’, ‘worst’ of ‘steak’ meer genoemd worden. Ook ‘groenteburger’ of ‘vegaworstjes’ zijn uit den boze. De termen zouden de Europese burger misleiden, meent het Europarlement.
https://www.ad.nl/koken-e(...)ojayoghurt~a4fa4f0c/

Dat zou wel een verlies zijn als Vegetarische Slager niet meer mag. Vegaburger mag straks ook niet meer. Hoe moet je het dan noemen? Europees Parlement kan zich beter met stofzuigers bezighouden.
pi_185993276
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 17:34 schreef Loekie1 het volgende:
Europees Parlement kan zich beter met stofzuigers bezighouden.
:D ja :+

Paniek om niks :') alsof ze niks beters te doen hebben
  Spellchecker dinsdag 2 april 2019 @ 19:07:45 #28
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_185994967
Ik heb die pastei gekocht waar TS zo lovend over was.
Morgen proeven en hier rapporteren :Y)
  dinsdag 2 april 2019 @ 20:12:22 #29
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_185996626
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 17:34 schreef Loekie1 het volgende:
Europees Parlement wil verbod op benamingen als ‘vegaburger’ en ‘sojayoghurt’
Vegetarisch vlees mag van Brussel in de toekomst geen ‘hamburger’, ‘burger’, ‘worst’ of ‘steak’ meer genoemd worden. Ook ‘groenteburger’ of ‘vegaworstjes’ zijn uit den boze. De termen zouden de Europese burger misleiden, meent het Europarlement.
https://www.ad.nl/koken-e(...)ojayoghurt~a4fa4f0c/

Dat zou wel een verlies zijn als Vegetarische Slager niet meer mag. Vegaburger mag straks ook niet meer. Hoe moet je het dan noemen? Europees Parlement kan zich beter met stofzuigers bezighouden.
Hier is al een geprek over gaande in het vegatopic: CUL / Vegetarisch #16
Spoilers!
  Moderator dinsdag 2 april 2019 @ 20:17:25 #30
155227 crew  Guppy
dus
pi_185996790
Deze vind ik echt heel erg lekker O+

[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Spellchecker dinsdag 2 april 2019 @ 20:43:57 #31
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_185997451
quote:
11s.gif Op maandag 1 april 2019 08:28 schreef FANN het volgende:
https://www.ah.nl/product(...)vega-pate-champignon

oh toch? en valt wel mee daaro :D
Zoiets was er vroeger ook van Zonnatura; vond ik goed te doen.
pi_186001593
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 08:26 schreef FANN het volgende:
Tartex paté met champignon is lekker maar bijna nergens te koop...

in mijn Biowinkeltje maar duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuur duuuuuuuuuuuur :D
Ik heb die ook wel eens geprobeerd, maar vond die niet echt een succes.
De Vegetarische spread van de Aldi vind ik persoonlijk wel lekker. Net als de vegetarische kip-kerriesalade van de De Vegetarische Slager.
ROBODEMONS..................|:(
  woensdag 3 april 2019 @ 00:09:43 #33
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_186001658
quote:
10s.gif Op woensdag 3 april 2019 00:05 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik heb die ook wel eens geprobeerd, maar vond die niet echt een succes.
De Vegetarische spread van de Aldi vind ik persoonlijk wel lekker. Net als de vegetarische kip-kerriesalade van de De Vegetarische Slager.
Iets zonder kip kan natuurlijk nooit kipkerriesalade zijn.
And so is the past
  woensdag 3 april 2019 @ 00:11:06 #34
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_186001687
Overigens vrij ironisch deze discussie in het licht van het belang van juiste etikettering, vaak door mensen die dit soort bedrog gewoon voor lief nemen.
And so is the past
pi_186001953
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 20:43 schreef maily het volgende:

[..]

Zoiets was er vroeger ook van Zonnatura; vond ik goed te doen.
quote:
10s.gif Op woensdag 3 april 2019 00:05 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik heb die ook wel eens geprobeerd, maar vond die niet echt een succes.
De Vegetarische spread van de Aldi vind ik persoonlijk wel lekker. Net als de vegetarische kip-kerriesalade van de De Vegetarische Slager.
smaken verschillen //zo zie je aar weer .....
  Spellchecker woensdag 3 april 2019 @ 12:10:20 #36
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_186078069
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 12:10 schreef maily het volgende:
Lekker hoor! Ga ik zeker nogeens kopen :9 :Y)
Welke?
pi_186078107
quote:
10s.gif Op woensdag 3 april 2019 00:05 schreef Morrigan het volgende:

[..]

De Vegetarische spread van de Aldi vind ik persoonlijk wel lekker. Net als de vegetarische kip-kerriesalade van de De Vegetarische Slager.
Deze dus:
https://www.devegetarisch(...)che-kip-kerriesalade
Hebben ze niet bij AH vrees ik, alleen Jumbo.
pi_186078179
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 12:10 schreef maily het volgende:
Lekker hoor! Ga ik zeker nogeens kopen :9 :Y)
ik raak steeds in de war met het andere topic maar ik had deze daar gepost :D

CUL / Vegetarisch #16



dus ik volg dit topic hoor anders raak ik steeds in de war....
pi_186078274
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 09:04 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Irritant dat ze de termen vega en vegetarisch door elkaar gebruiken. ;(
vega=vegetarisch toch?

Vegan is dan weer anders
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  Spellchecker zondag 7 april 2019 @ 09:28:39 #41
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  zondag 7 april 2019 @ 09:55:28 #42
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_186078719
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 08:52 schreef tombolafan het volgende:

[..]

vega=vegetarisch toch?

Vegan is dan weer anders
Het product waar ik op reageerde is vegan, maar wordt vegetarisch genoemd.
Vega = vegetarisch inderdaad. Ik bedoelde dan ook ‘vegan’.
Protège moi de mes désirs.
pi_186078789
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 09:55 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Het product waar ik op reageerde is vegan, maar wordt vegetarisch genoemd.
Vega = vegetarisch inderdaad. Ik bedoelde dan ook ‘vegan’.
Misschien bedoelden ze dat bij ah ook wel :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_186082395
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 20:17 schreef Guppyfriend het volgende:
Deze vind ik echt heel erg lekker O+

[ afbeelding ]
Haal je die bij AH XL? Bij mijn ah hebben ze die niet
  Moderator zondag 7 april 2019 @ 14:24:17 #45
155227 crew  Guppy
dus
pi_186082574
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 14:10 schreef Flamarande het volgende:

[..]

Haal je die bij AH XL? Bij mijn ah hebben ze die niet
Het verschilt per AH. Bij sommige niet-XL's hebben ze ze ook, maar ook hier in de stad wisselt het
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 7 april 2019 @ 17:22:59 #46
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_186086012
Wil je geen vleesvervangers met tarwe of wil je geen vleesvervangers op basis van tarwe?
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_197363393
Kwam het merk Vivera tegen in de supermarkt...
Wie kent het?
Het ziet er wel verdomd écht uit...



[ Bericht 11% gewijzigd door Bocaj op 12-01-2021 15:41:13 ]
pi_197370101
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:31 schreef Bocaj het volgende:
Kwam het merk Vivera tegen in de supermarkt...
Wie kent het?
Het ziet er wel verdomd écht uit...

[ afbeelding ]
Vivera ken ik maar deze heb ik nooit geprobeert. Nu zijn vegetarische kipfilet-immitaties wel redelijk goed te maken. Lidl heeft ook dat soort stukjes (maar dan 2x goedkoper) en die zijn in een curry, wokschotel of door de pasta met roomsaus nauwelijks van echte kip te onderscheiden (hooguit dat ze ietsjes rubberiger zijn qua structuur als je goed oplet). Ik zie echt geen enkele reden om voor dat soort gerechten nog echte kip te kopen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  woensdag 13 januari 2021 @ 16:18:36 #49
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_197386752
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 17:34 schreef Loekie1 het volgende:
Europees Parlement wil verbod op benamingen als ‘vegaburger’ en ‘sojayoghurt’
Vegetarisch vlees mag van Brussel in de toekomst geen ‘hamburger’, ‘burger’, ‘worst’ of ‘steak’ meer genoemd worden. Ook ‘groenteburger’ of ‘vegaworstjes’ zijn uit den boze. De termen zouden de Europese burger misleiden, meent het Europarlement.
https://www.ad.nl/koken-e(...)ojayoghurt~a4fa4f0c/

Dat zou wel een verlies zijn als Vegetarische Slager niet meer mag. Vegaburger mag straks ook niet meer. Hoe moet je het dan noemen? Europees Parlement kan zich beter met stofzuigers bezighouden.
Waarom zou iets dat geen vlees bevat een vleesnaam moeten hebben als de doelgroep; jij(een vegetarier) geeneens een flauw benul hebt wat het origineel is en helemaal niets te maken wil hebben met het origineel?
Dit spul kan iedere naam hebben die unilever er voor kan verzinnen, die vegetariërs zal het geen drol uitmaken aangezien ze 0% relatie hebben met de originele variant en vaak zelfs nooit het origineel gegeten hebben.
Levenslange vegetariers die in hun hele leven nog nooit een vlees gehaktbal hebben gegeten maar er op staan dat vegetarische ballen "gehackt ballen" mogen heten :')
En ondertussen moet ik (de doelgroep van echte gehakt ballen) steeds beter gaan opletten dat ik niet met dergelijke meuk thuiskom door dat gekloot met namen want je ziet wat er gebeurt als er geen wet voor is: unilever noemt deze meuk doodleuk paté

paté is een lever product dat in een stenen schaal oven gebakken word, als er geen lever in zit is het geen paté, dat ovenbakken zou je nog door de vingers kunnen zien.
Als het dus al ergens op lijkt dan is dat leverpastei, leverpastei (het woord) komt origineel ook uit de keuken van unilever en co en is een goedkoop product gemaakt van leverworst en veel andere dingen die geen lever of vet zijn om het smeuig te maken zodat het lijkt op de veel duurdere paté, dat is de reden dat het leverpastei heet en geen leverpaté.
Net zoals de "cowboy steak" van de ah geen biefstuk is, gedonder met namen om consumenten te bedriegen.
Leverpastei zit in heel kleine blikjes van 60 gram oid en drie blikjes in een blister.

Lever is zo'n typische smaak die vrijwel niet te kopiëren is , ik ben desnoods bereid om zo'n worstje te kopen om de bevestiging te krijgen dat het in de verste verte niet lijkt op lever smaak.
Ergo: jij houd waarschijnlijk helemaal niet van leverpastei, je houd van een smeerseltje uit de chemie fabriek van unilever waar ze fantasieloos een bedrieglijke naam aan hebben gegeven, ze hadden het net zo goed "witte bonen smeersel" kunnen noemen en dat had voor de vegas geen drol uitgemaakt.

Ik wil het wel aan: jij koopt een stukje echte echte paté of leverpastei blikje en ik koop zo'n worstje, ik durf te wedden dat we het allebei uitspugen.
Het is consumenten bedrog dat nu de vegas voordelig uitkomt maar die mensen realiseren zich niet dat als ze over een tijdje hun voorraad sokken willen aanvullen thuis kunnen komen met "gijtewollen sokken" die gemaakt zijn van alles behalve geitenwol.

[ Bericht 2% gewijzigd door robber57 op 13-01-2021 16:32:58 ]
pi_197387071
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 16:18 schreef robber57 het volgende:

[..]

Waarom zou iets dat geen vlees bevat een vleesnaam moeten hebben als de doelgroep; jij(een vegetarier) geeneens een flauw benul hebt wat het origineel is en helemaal niets te maken wil hebben met het origineel?
Dit spul kan iedere naam hebben die unilever er voor kan verzinnen, die vegetariërs zal het geen drol uitmaken aangezien ze 0% relatie hebben met de originele variant en vaak zelfs nooit het origineel gegeten hebben.
Levenslange vegetariers die in hun hele leven nog nooit een vlees gehaktbal hebben gegeten maar er op staan dat vegetarische ballen "gehackt ballen" mogen heten :')
En ondertussen moet ik (de doelgroep van echte gehakt ballen) steeds beter gaan opletten dat ik niet met dergelijke meuk thuiskom door dat gekloot met namen want je ziet wat er gebeurt als er geen wet voor is: unilever noemt deze meuk doodleuk paté

paté is een lever product dat in een stenen schaal oven gebakken word, als er geen lever in zit is het geen paté, dat ovenbakken zou je nog door de vingers kunnen zien.
Als het dus al ergens op lijkt dan is dat leverpastei, leverpastei (het woord) komt origineel ook uit de keuken van unilever en co en is een goedkoop product gemaakt van leverworst en veel andere dingen die geen lever of vet zijn om het smeuig te maken zodat het lijkt op de veel duurdere paté, dat is de reden dat het leverpastei heet en geen leverpaté.
Net zoals de "cowboy steak" van de ah geen biefstuk is, gedonder met namen om consumenten te bedriegen.
Leverpastei zit in heel kleine blikjes van 60 gram oid en drie blikjes in een blister.

Lever is zo'n typische smaak die vrijwel niet te kopiëren is , ik ben desnoods bereid om zo'n worstje te kopen om de bevestiging te krijgen dat het in de verste verte niet lijkt op lever smaak.
Ergo: jij houd waarschijnlijk helemaal niet van leverpastei, je houd van een smeerseltje uit de chemie fabriek van unilever waar ze fantasieloos een bedrieglijke naam aan hebben gegeven, ze hadden het net zo goed "witte bonen smeersel" kunnen noemen en dat had voor de vegas geen drol uitgemaakt.

Ik wil het wel aan: jij koopt een stukje echte echte paté of leverpastei blikje en ik koop zo'n worstje, ik durf te wedden dat we het allebei uitspugen.
Het is consumenten bedrog dat nu de vegas voordelig uitkomt maar die mensen realiseren zich niet dat als ze over een tijdje hun voorraad sokken willen aanvullen thuis kunnen komen met "gijtewollen sokken" die gemaakt zijn van alles behalve geitenwol.
Oud nieuws. Oude discussie die in NWS al uitgebreid is besproken. Hier is het inmiddels off topic. Het gaat over welke vleesvervangers in de supermarkt lekker zijn.
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')