abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Official ESF Kreviewer maandag 6 januari 2003 @ 12:10:19 #26
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_7734943
Okay. Allemaal bedankt voor de info! Daar kan ik wat mee! .
pi_7734947
quote:
Ik heb anders ook gehoord dat dat helemaal niet zo is. Dat katten zich prima alleen vermaken overdag en dat het 'zielig' verhaal een menselijk kwaaltje is...
Vrees dat dit echt niet waar is. Één kat is een beetje zielig.
  maandag 6 januari 2003 @ 12:15:04 #28
1687 poep
praat geen poep
pi_7734991
ik heb een kat, heb er ooit een bij gehad, maar dat ging totaal niet! nu zijn we weer met zijn tweetjes en het gaat super! tuurlijk heeft een kat zijn streken, maar de aandacht die je ervoor terug krijgt! maar ja, dan heb ik ook best wel een hele aparte aanhalige knuffelkat!
qua kosten is het niet duur, een binnenkat hoeft maar 1x in de 2 jaar een inenting bij de dierenarts, 1x per jaar een wormenkuur. kattebak korrels kun je zo duur maken als je zelf wil! een kattenbak, eet en drinkbakjes en een krabpaal moet je wel in huis halen, de krabpaal is het duurste, maar ook daar zit verschil in welke je neemt! en qua voer kun je het ook zo duur maken als je zelf wil!
Mijn kat lust alles, maar er zijn ook katten die alleen maar het duurste voer willen! ik zou niet voor een kitten gaan, een wat volwassener is makkelijker, vooral in het begin!
houdt van spannend...
  maandag 6 januari 2003 @ 12:15:17 #29
36020 b.-.s

Wij hebben er 4, inclusief 2 jonge katertjes, die stoeien de halve dag met elkaar, leuk om te zien trouwens. En katertjes komen idd vaker op schoot zitten om te knuffelen dan poezen.

_______________ The best way to predict your future, is to create it yourself _______________
pi_7735001
1 hond is toch ook niet zielig?

vind dat een beetje raar hoor...
maar goed hier nog sites met info over het aanschaffen van een kat

http://home.wanadoo.nl/renee.woerdman/informatiepaginakatten.html

http://www.dekattensite.nl/html/hvekak.html

[Dit bericht is gewijzigd door Tamaartje op 06-01-2003 12:17]

maandag 6 januari 2003 @ 12:16:19 #31
39446 303
(C) Roland
pi_7735007
Jonge katjes spelen in het begin veel met elkaar, maar ook op oudere leeftijd liggen ze soms tegen elkaar aan enzo. Het is zoiezo leuk om er 2 of meer te hebben, maar het is dan sneller een beestenboel in je huis.

Ik was nog even vergeten te vertellen dat binnenkatten wel eens een haarbal uitspuwen. Dat kunnen ze alleen als ze aan je planten eten, dus sommige daarvan worden langzaam opgegeten (ze houden vooral van puntige bladeren, althans die van mij). Maar dat uitspuwen is niet echt goed voor een nieuw tapijt, maar tapijtreiniger werkt goed hoor.

Installing a new program will always screw up at least one old one.
  maandag 6 januari 2003 @ 12:18:01 #32
39446 303
(C) Roland
pi_7735039
quote:
Op maandag 6 januari 2003 12:15 schreef poep het volgende:de krabpaal is het duurste, maar ook daar zit verschil in welke je neemt!
Wij hebben een oude rol tapijt in de gang gezet en daarop gaan ze flink hun gang af en toe. Althans... 2 van de 3, 1 kat van ons heeft de neiging te krabben aan een betonnen muur en dat werkt niet zo goed (beetje bijknippen af en toe met een nagelschaartje).
  Official ESF Kreviewer maandag 6 januari 2003 @ 12:18:15 #33
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_7735047
Overigens: Ik heb een bijzondere relatie met mijn bankstel -> Suede. Ga ik trauma's krijgen, of kan ik voorkomen dat ze m'n juweeltjes aan diggelen krabben?
pi_7735056
quote:
Op maandag 6 januari 2003 12:18 schreef Kreator het volgende:
Overigens: Ik heb een bijzondere relatie met mijn bankstel -> Suede. Ga ik trauma's krijgen, of kan ik voorkomen dat ze m'n juweeltjes aan diggelen krabben?
krabpaal en kat(je) consequent daarnaar toe brengen als ze gaan krabben

plantenspuit hanteren werkt ook

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 6 januari 2003 @ 12:19:17 #35
1687 poep
praat geen poep
pi_7735061
quote:
dat heb je zelf in de hand! dat kan je ze afleren, ik zou er alleen voor zorgen de kat niet alleen in de woonkamer te laten!
houdt van spannend...
pi_7735065
koop r gewoon 1, zorg voor n kattenbak, eten & drinken

en dan mooj loat'n !

maandag 6 januari 2003 @ 12:19:43 #37
31049 Blademaster
Master of the Blades
pi_7735069
quote:
Op maandag 6 januari 2003 12:15 schreef Tamaartje het volgende:
1 hond is toch ook niet zielig?

vind dat een beetje raar hoor...
maar goed hier nog een site met info over het aanschaffen van een kat

http://home.wanadoo.nl/renee.woerdman/informatiepaginakatten.html

Je kunt niet een hond met een kat vergelijken. een hond is van nature een veel socialer dier dan een kat , een hond heeft de hele dag aandacht en liefde nodig, een kat ook wel , maar veel minder.. (Alhoewel wij ook èèn hond hebben, welliswaar samen met 3 katten, gaat prima. ken ook mensen zat die 1 hond hebben, maar zorg er dan iig wel voor dat de hond z'n nodige beweging krijgt, veel lopen, veel spelen en veel aandacht en liefde geven, anders is het dus WEL zielig voor 't beest)

Daar komt ook nog eens bij dat een kat in èèn kamer van het huis gewoon geen oplossing is, neem er dan gèèn. als ie ook al niet naar buiten mag is het hele huis de enige optie.

1 kat kan over het algemeen wel , maar 2 is beter, niet alleen voor het beestje zelf, maar mischien ook gezelliger voor jou! niks is leuker om 2 katten/poezen met elkaar te zien stoeien en spelen, dat is geweldig.

Ga inderdaad langs een asiel , daar zitten veel poezenbeesten op een nieuw baasje te wachten, vaak zijn dit de huisdieren geweest van mensen die er geen tijd voor hadden, of mensen die zo'n katje de hele dag alleen in een flatje hadden , dat werkt natuurlijk niet. het moet van 2 kanten komen. Wij hebben ook een asiel poesje genomen , en zij is nu al 15 jaar, en we hebben niks als plezier van haar gehad.

Veel suc6 met je keuze, en ik wens je alvast veel plezier toe met je nieuwe maatje.

[Dit bericht is gewijzigd door Blademaster op 06-01-2003 12:22]

The Blade Master
  maandag 6 januari 2003 @ 12:21:27 #38
39446 303
(C) Roland
pi_7735099
quote:
Suede is lastig, de haren blijven hierop kleven (wij hadden er ook 1). Je kan de kat van alles geven, krabpalen en dergelijke. Echter, de kat beslist zelf wat hij gebruikt en een jonge kat zal zeker zijn nagels erin zetten. Een doek erover werkt wel goed.

Plantenspuit enzo werkt wel, maar je bent er niet de hele tijd en werkt dus niet echt... het zijn echte rakkers en je kan het beest nog zo goed de les lezen, hij doet echt wat hij zelf wil.

Official ESF Kreviewer maandag 6 januari 2003 @ 12:21:34 #39
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_7735100
Ja, ik denk dat ik ze dan overdag maar gewoon niet in de woonkamer laat! .

Misschien is het idd wel handig om er gewoon 2 te nemen. Dat is wel leuk. Heb ik met kerst tenminste een fatsoenlijke maaltijd... .

maandag 6 januari 2003 @ 12:22:56 #40
1687 poep
praat geen poep
pi_7735114
quote:
Op maandag 6 januari 2003 12:21 schreef Kreator het volgende:

Misschien is het idd wel handig om er gewoon 2 te nemen. Dat is wel leuk. Heb ik met kerst tenminste een fatsoenlijke maaltijd... .

pas er wel voor op dat je je chips niet met hun gaat delen... anders krijg je net zo'n chipsjunk als ik....
houdt van spannend...
pi_7735132
2 is ook gewoon leuker.

vind ik dan

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Official ESF Kreviewer maandag 6 januari 2003 @ 12:25:01 #42
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_7735158
Okay, ik ga dit vanavond nog ff rustig doorlezen! Meer ervaringen zijn zeker welkom. Thx zover...
  maandag 6 januari 2003 @ 12:26:14 #43
39446 303
(C) Roland
pi_7735176
quote:
Op maandag 6 januari 2003 12:21 schreef Kreator het volgende:
Als je de deur op slot kan doen of de deurklink eruit haalt is dit realiseerbaar. Die van ons gaat echt met zijn volle gewicht aan de klink hangen en krijgt echt alles open. Het verschilt wel per kat, hoe nieuwsgieriger en eigenwijzer, hoe eerder hij de deuren gaat openmaken.
pi_7735190
quote:
Op maandag 6 januari 2003 12:26 schreef 303 het volgende:

[..]

Als je de deur op slot kan doen of de deurklink eruit haalt is dit realiseerbaar. Die van ons gaat echt met zijn volle gewicht aan de klink hangen en krijgt echt alles open. Het verschilt wel per kat, hoe nieuwsgieriger en eigenwijzer, hoe eerder hij de deuren gaat openmaken.

ik ken het!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Official ESF Kreviewer maandag 6 januari 2003 @ 12:28:17 #45
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_7735212
. Dat is natuurlijk afwachten, maar dat zal ik wel merken... als je binnenkort 2 poesjes aan een touwtje aan een lantaarnpaal ziet hangen, weet je ieg wat ze hebben gedaan... .
pi_7735223
Hey nog even over dat voer. Dat dure spul is echt aan te raden!
Onze katten zien er beter uit, jaaa jaaa het glanzende vacht verhaal en zijn ook een stuk alerterrrrrrr.
Tralalaaaa
pi_7735235
quote:
Op maandag 6 januari 2003 12:29 schreef Primitiv het volgende:
Hey nog even over dat voer. Dat dure spul is echt aan te raden!
Onze katten zien er beter uit, jaaa jaaa het glanzende vacht verhaal en zijn ook een stuk alerterrrrrrr.
Klopt
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 6 januari 2003 @ 12:29:57 #48
17061 mvt
blame Canada
pi_7735237
quote:
Op maandag 6 januari 2003 12:26 schreef 303 het volgende:

[..]

Die van ons gaat eerst 3 uur voor een deur posten en als die opengaat is ze weg (op weg naar de zolder bijvoorbeeld).

Katteluikje had de vorige iig geen zin in en tegenwoordig hebben we achter glazen deuren, dus dat gaat neit meer.

We were to understand there would be pie and punch?
pi_7735325
Ok, genoeg gelezen. Kreator neem aub geen kat!!!! Ja, je dierbare bankstelletje gaat er aan, de kosten aan een kat, net als aan andere huisdieren, zijn niet altijd voorspelbaar (al een paar fijne reparaties achter de rug, tot en met een bezoekje aan Utrecht toe) en ik krijg de indruk dat je katten niet in hun waarde kan laten. Natuurlijk is een kat van nature geen kuddedier. Maar de kat waar wij mee te maken hebben is allang niet meer "van nature" . Na duizenden jaren in de omgeving van mensen te hebben geleefd kunnen ze niet meer buiten gezelschap. Nog even wat wat over beperken van ruimte. Vooral doen, prima recept voor een fijn gefrustreerde, doorgedraaide kat die nog eerder nog meer sloopt en bepist. Al vaker meerder voorbeelden van gezien. Een kat is een heel ander dier dan een hond, absoluut niet volgzaam, sterke eigen wil. Hij / zij tolereert jou, niet andersom .........
"er zijn er met talent, maar de meeste doen het zonder"
  maandag 6 januari 2003 @ 12:40:00 #50
31049 Blademaster
Master of the Blades
pi_7735368
quote:
Op maandag 6 januari 2003 12:37 schreef bellingerII het volgende:
Ok, genoeg gelezen. Kreator neem aub geen kat!!!! Ja, je dierbare bankstelletje gaat er aan, de kosten aan een kat, net als aan andere huisdieren, zijn niet altijd voorspelbaar (al een paar fijne reparaties achter de rug, tot en met een bezoekje aan Utrecht toe) en ik krijg de indruk dat je katten niet in hun waarde kan laten. Natuurlijk is een kat van nature geen kuddedier. Maar de kat waar wij mee te maken hebben is allang niet meer "van nature" . Na duizenden jaren in de omgeving van mensen te hebben geleefd kunnen ze niet meer buiten gezelschap. Nog even wat wat over beperken van ruimte. Vooral doen, prima recept voor een fijn gefrustreerde, doorgedraaide kat die nog eerder nog meer sloopt en bepist. Al vaker meerder voorbeelden van gezien. Een kat is een heel ander dier dan een hond, absoluut niet volgzaam, sterke eigen wil. Hij / zij tolereert jou, niet andersom .........
Eigenlijk ben ik het hier wel redelijk mee eens, ik heb ook al gemerkt dat Kreator niet veel gaat tolereren van het beestje in kwestie, wat natuurlijk een kwalijke zaak is. het moet van 2 kanten komen , onthoudt dat JIJ voor het beest kiest, het beest niet voor jou , het enige wat je dan kan doen is het iig zo prettig mogelijk voor het beestje maken, en ik krijg niet de indruk dat je daar veel voor wilt doen.
The Blade Master
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')