abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185933634
Ik heb een woning bekeken en aangegeven dat ik mogelijk interesse had. Wordt me eerst verteld dat ik de volgende dag bericht zou krijgen, anderen zouden ook interesse hebben. Na twee dagen zelf maar gemaild, nog steeds hetzelfde verhaal. Gisteren was ultimatum voor die "vrienden" van verhuurder.

Nu krijg ik bericht dat hij het huurcontract wil tekenen. Zouden jullie zoiets vertrouwen? Het gaat om een fors bedrag.
  Moderator zaterdag 30 maart 2019 @ 13:39:21 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_185933757
Ik snap het probleem niet. Wil je die woning huren of niet? En zo ja, ben je akkoord met de huurprijs etc?

Degene waar je het bericht van krijgt, is dat van degene die de woning VERhuurd, met de melding dat die vriend van hem de woning wil huren? Met andere woorden, hij zet jou onder druk om NU een beslissing te nemen?
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 30 maart 2019 @ 13:45:06 #3
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_185933817
Dus als die “vrienden” van de verhuurder er niet waren geweest had je nu een woning en een huurcontract.

Wat is nu je vraag?
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_185933831
De prijs is het probleem niet voor een jaartje. Ik twijfel door de reactie van een vriend van me.
  Moderator zaterdag 30 maart 2019 @ 13:48:13 #5
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_185933854
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 13:46 schreef DoeMakkelijk het volgende:
De prijs is het probleem niet voor een jaartje. Ik twijfel door de reactie van een vriend van me.
Wat..? Open eens een fatsoenlijk topic man. Eerst is het dat het gaat om een fors bedrag, waarmee je doet voorkomen alsof het om het geld gaat, om vervolgens te beginnen over de reactie van een vriend van je waar je in de OP helemaal niets over zegt.

Wat wil je nou precies weten?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_185933944
quote:
15s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 13:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wat..? Open eens een fatsoenlijk topic man. Eerst is het dat het gaat om een fors bedrag, waarmee je doet voorkomen alsof het om het geld gaat, om vervolgens te beginnen over de reactie van een vriend van je waar je in de OP helemaal niets over zegt.

Wat wil je nou precies weten?
Ja het is een hoog bedrag. Die vriend is mee geweest bij de bezichtiging. Door de gang van zaken met reageren en dus die vrienden, steeds uitstellen van het "ultimatum" twijfelt hij. Daardoor is hij bang dat de huurbaas niet te vertrouwen is. Ik heb z'n naam opgezocht maar is niet te vinden.
pi_185934170
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 13:29 schreef DoeMakkelijk het volgende:
Ik heb een woning bekeken en aangegeven dat ik mogelijk interesse had. Wordt me eerst verteld dat ik de volgende dag bericht zou krijgen, anderen zouden ook interesse hebben. Na twee dagen zelf maar gemaild, nog steeds hetzelfde verhaal. Gisteren was ultimatum voor die "vrienden" van verhuurder.

Nu krijg ik bericht dat hij het huurcontract wil tekenen. Zouden jullie zoiets vertrouwen? Het gaat om een fors bedrag.
Wie is ‘hij’?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Redactie Frontpage zaterdag 30 maart 2019 @ 14:23:26 #8
38148 crew  Innisdemon
pi_185934193
Wat een vaag verhaal TS.

Gaat het nu om jezelf of een vriend?
Wil je het appartement gaan huren?
Is de prijs akkoord?
Zijn de overige voorwaarden akkoord?

Wat is nou feitelijk je vraag?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_185934229
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 14:23 schreef Innisdemon het volgende:
Wat een vaag verhaal TS.

Gaat het nu om jezelf of een vriend?
Wil je het appartement gaan huren?
Is de prijs akkoord?
Zijn de overige voorwaarden akkoord?

Wat is nou feitelijk je vraag?
Het gaat om mezelf.
Prijs is akkoord.
Overige voorwaarden zijn er eigenlijk niet maar dat zal duidelijk worden uit het contract.

Het ging me er meer om dat die vriend dacht dat het zaakje niet te vertrouwen is. Doordat de reactie van de verhuurder steeds werd uitgesteld vanwege die vrienden die ook interesse zouden hebben.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 14:30:52 #10
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_185934254
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 14:28 schreef DoeMakkelijk het volgende:

[..]

Het gaat om mezelf.
Prijs is akkoord.
Overige voorwaarden zijn er eigenlijk niet maar dat zal duidelijk worden uit het contract.

Het ging me er meer om dat die vriend dacht dat het zaakje niet te vertrouwen is. Doordat de reactie van de verhuurder steeds werd uitgesteld vanwege die vrienden die ook interesse zouden hebben.
En dat is raar omdat?

Bekijk het andersom, zou jij liever bekenden of onbekenden in jouw pand willen hebben?
And so is the past
  Moderator zaterdag 30 maart 2019 @ 14:32:27 #11
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_185934274
Wil je het huis?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_185934372
Vriend van ts vindt verhuurder onbetrouwbaar omdat hij zijn afspraken niet is nagekomen.

[ Bericht 1% gewijzigd door potjecreme op 30-03-2019 14:50:23 ]
  zaterdag 30 maart 2019 @ 14:49:21 #13
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_185934438
quote:

[..]

Je kunt natuurlijk wel even vragen of je het huurcontract alvast kan zien. Dan kom je er snel genoeg achter. Denk ook aan zaken als borg.

Verder zie je snel genoeg of het een louche huisbaas is of niet. Althans, los van de persoon zelf zegt de staat van het pand ook al heel veel. Denk aan brandveiligheid, onderhoud en voorzieningen (ketel / verwarming, elektra, kwaliteit keuken, etc). Ik heb (studenten)huizen gezien waar de verhuurder niets anders deed dan de huur innen. Maar er zijn ook gewoon fatsoenlijke verhuurders.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_185934442
Je hebt mijn vraag niet beantwoord maar ik neem aan dat de ‘hij’ de verhuurder is?

quote:

[..]

Het gaat om mezelf.
Prijs is akkoord.

Sinds je het appartement hebt bekeken:
Is er er iets in de huurprijs veranderd?
Is er iets in de huurvoorwaarden veranderd?
Zijn je belangen goed behartigd en duidelijk omschreven in het contract of is daarin iets veranderd?

Zo nee, dan is het enige wat ‘raar’ is dat de verhuurder een paar dagen langer heeft genomen dan hij toezei om andere huurders te laten beslissen. Niet geheel netjes, maar ook niet iets waarop ik de woning zou afzeggen als de andere punten die ik noem verder in orde zijn.

Edit: Ah, je hebt het contract nog niet gezien.
Aangezien je voorgangers een paar dagen extra kregen om te beslissen geeft dat jou de ruimte om ook even om bedenktijd te vragen, terwijl je het contract doorneemt. Of mee laat doornemen met mensen die er ervaring mee hebben.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')