abonnement Unibet Coolblue
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 29 maart 2019 @ 20:39:44 #1
862 Arcee
Look closer
pi_185922674

En alle overige Britse politiek.



Agenda:
12 maart Meaningful vote 2 is weggestemd.
13 maart Wil het parlement een No Deal? Weggestemd.
14 maart Wil het parlement een uitstel? Aangenomen.
18 maart Bercow geeft aan dat May haar deal niet zomaar ongewijzigd nogmaals in stemming kan brengen.
20 maart May heeft de EU uitstel van art.50 gevraagd tot 30 juni.
21 maart De EU-top heeft een vergadering (waar Brexit/May ook een van de punten is)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slides van de EU die de WA uitleggen:
https://ec.europa.eu/comm(...)eement_explained.pdf




Statement Tusk
pi_185923753
Het is bijna komisch als het niet zo triest was.

De mensen die 'laat ze dan maar oprotten' zeggen, word ik ook moe van trouwens. Ik vind het juist heel goed dat hier niet lichtzinnig over gedaan wordt. Het is als eerste reactie begrijpelijk, maar eenieder die meer dan twee hersencellen heeft en er een minuutje over nadenkt, begrijpt dat het voor niemand wenselijk is om zonder afspraken door te gaan.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 29 maart 2019 @ 21:38:00 #3
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_185924004
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 20:39 schreef beantherio het volgende:[..]Over zulke complexe onderwerpen moet je geen referenda uitschrijven.
Er is niets complex aan om de vraag als keuze neer te leggen. En wanneer iets (te) complex of onvolledig is moet je het maar beter uitleggen, het opdelen of idd dan niet ter stemming brengen.
Wat iets anders is dan als leider dan toch maar te beslissen.

Waar het mis gaat is dat men een goed uitkomende keuze in de (minder/meerderheids) marge gebruikt, beter misbruikt, als rechtvaardiging voor de rest van het misselijke mandaterende toneelspel.

Stemmen over principiële (eenrichtings)zaken waar je je als individu daarna nooit meer (irreversible) aan kunt onttrekken, moeten in mijn beleving sws overtuigende meerderheden hebben (dwz 80% van 80%). Zaken die de rechten van mensen aangaat (UVRM) zijn natuurlijk nooit (ver)stembaar. Uit die UVRM rechten vloeit beleid voort waar je (voor of tegen) aan gehouden bent.

In geval van Brexit, snapt ik als zijlijner niet alle nuances maar er is (en wordt) flink getamboerd en gemarchandeerd op misleidende emotie van veranderlijke onjuistheden. Kenmerkend hoe diep een land zakt, is dat een May voorstelt dat ze opstapt mits haar plan wordt goedgekeurd.....

Vanaf dag één had EU uittreding sws onmogelijk en een nonkeuze moeten zijn. Je kan geen kind verwekken en dan het bestaan ervan ontkennen omdat je dat ineens een betere optie lijkt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 20:37 schreef Tocadisco het volgende:[..]
Gaan we dat dan ook eisen bij toetreding tot de EU of werkt dat maar één richting op?
Vanzelfsprekend moet en zou dit twee kanten op te horen werken. En ja, dan hadden we nu zeer ws geen EU gehad en hooguit een losse handelsunie van postzegelstaatjes. Ongeacht is dat terugkijken, wat verder - hoe zeer ik het ook oneens ben hoe de EU ons door de strot is geduwd - zinloos is. Hotel California.

Je raakt wel de kern van het probleem. Er zijn en waren geen meerderheden voor dit soort fundamentele keuzes, het dat dan toch valselijk doorzetten geeft vroeger of later, (deze) ellende.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 29 maart 2019 @ 22:25:25 #4
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_185924992
Vriendelijke figuren die Brexiteers
RupertMyers twitterde op vrijdag 29-03-2019 om 21:11:25 Brexit supporters or alt-right trump thugs? Hard to see a difference when the press is treated like this https://t.co/6Lj8C3y0yQ reageer retweet
Ze vallen zelfs Lia van Bekhoven lastig :(
LiavanBekhoven twitterde op vrijdag 29-03-2019 om 21:50:05 Brexitdag in Westminster. Hoe later, hoe bozer de betigers. Politici zijn ‘volksverraders’. De media ‘fake news’ inclusief ‘the lady in the red scarf’. #lady #datdanweerwel https://t.co/qM4oQAo2Kw reageer retweet
  vrijdag 29 maart 2019 @ 22:29:09 #5
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185925053
.
Is natuurlijk het nadeel van hun kiessysteem, het begrip compromis of gaan polderen is niet iets wat de politiek daar kent.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185927214
Een grote pro brexit mars heeft ook plaats gevonden vandaag. https://www.theguardian.c(...)iament-square-london
  zaterdag 30 maart 2019 @ 00:50:36 #7
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_185928302
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 23:58 schreef Korenfok het volgende:
Een grote pro brexit mars heeft ook plaats gevonden vandaag. https://www.theguardian.c(...)iament-square-london
Zeker. Scherpe en gevatte borden ook, dit publiek :+



:')
  Moderator zaterdag 30 maart 2019 @ 01:15:53 #8
54278 crew  Tijger_m
42
pi_185928677
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 00:50 schreef Tijn het volgende:

[..]

Zeker. Scherpe en gevatte borden ook, dit publiek :+

[ afbeelding ]

:')
We snappen wel waarom deze persoon op een werkdag kan "demonstreren" ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_185929044
1 troost voor de Britten: nu kunnen ze nog even langer genieten van het pas gesloten handelsverdrag met Japan
https://nl.wikipedia.org/(...)artnership_Agreement
pi_185929245
Revoke kan nu niet meer? Dat had binnen 2 jaar na in werking stellen art. 50 gemoeten?
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 30 maart 2019 @ 06:03:55 #11
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_185929344
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 04:48 schreef Wombcat het volgende:
Revoke kan nu niet meer? Dat had binnen 2 jaar na in werking stellen art. 50 gemoeten?
Lijkt me niet, dat zou moeten kunnen zolang je nog lid bent, maar pin me er niet op vast.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zaterdag 30 maart 2019 @ 07:08:09 #12
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_185929481
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:27 schreef DireStraits7 het volgende:
Het is bijna komisch als het niet zo triest was.
Och dit is niet de eerste keer. De toetreding van UK in de EU was ook een zooitje
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_185929484
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 06:03 schreef nixxx het volgende:

[..]

Lijkt me niet, dat zou moeten kunnen zolang je nog lid bent, maar pin me er niet op vast.
Je hebt gelijk. Zolang ze er nog niet uit zijn kan het nog ingetrokken worden.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 07:28:22 #14
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_185929535
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 30 maart 2019 @ 10:42:42 #16
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_185931338
'Parliamentary trains'. Vrij bekend concept, ze zijn er wel in meer landen. Nederland heeft er ook een gehad.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 30 maart 2019 @ 11:02:24 #17
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_185931574
quote:
Zoiets hadden ze ook in België met een Thalys van Oostende naar Parijs. Alleen zat er geen hond in trein tussen Oostende en Brussel. Dit alles was een gevolg van een typisch Belgisch fenomeen; als Wallonie iets krijgt wil Vlaanderen het ook.

Nu gelukkig afgeschaft.
https://nos.nl/artikel/20(...)se-spook-thalys.html
pi_185931642
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 10:42 schreef Janneke141 het volgende:
'Parliamentary trains'. Vrij bekend concept, ze zijn er wel in meer landen. Nederland heeft er ook een gehad.
interessant :)

Welke was dat?
  zaterdag 30 maart 2019 @ 11:26:33 #19
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_185931935
Een van de weinige conservatieve politici die nog wel eens wat zinnigs zegt over Brexit (bijna altijd zelfs) dreigt afgezet te worden:

quote:
Dominic Grieve loses confidence vote held by Beaconsfield Tories

Remain-supporting MP, who has said he felt ashamed of his party, rejected by members

The remain-supporting Conservative MP, Dominic Grieve, is facing deselection by his party after losing a confidence vote held by his local association by 182 to 131 votes.

The Conservative association in his Beaconsfield constituency said it no longer had confidence in the former attorney general after he put his case to members at a meeting on Friday.

And, while he remains MP for the Buckinghamshire seat for the time being, a meeting will soon be convened to discuss his future.

Grieve has been at the forefront of efforts to ensure that parliament has a significant influence over how Brexit is managed, with the prime minister struggling to force her deal through the Commons.

He is also a prominent remainer, has called for a second referendum and addressed a pro-EU rally attended by an estimated 1 million people in Westminster last weekend.

Following the announcement of his defeat on Friday evening, Grieve was defended by fellow parliamentarians from his own party, and others.

Senior Tory backbencher Tom Tugendhat, chair of the Commons foreign affairs committee, said the no-confidence vote in Grieve was “deeply disappointing”.

Grieve has been at the centre of the Tories’ internal battle over Brexit and told MPs last week he had “never felt more ashamed” of his party. But he said he has no intention of leaving it, despite the moves to oust him.

At that time, he acknowledged there were members of his association who were “dissatisfied” but said they were “entitled to express their views”.

He said: “I’ve been a member of the Conservatives for 43 years. I’ve no intention of leaving it.”

He has not commented following the announcement of his defeat at the Beaconsfield association.

The local campaign against Grieve was led by the man who stood as the Ukip candidate for Beaconsfield in 2017. The Times reported that Jon Conway, a pantomime producer, had been recruited by the Conservatives after serving as a regional organiser for Vote Leave.

“I took the decision to ‘fight City Hall from within’ and resigned as Ukip chairman to join the Tory party a year ago,” Conway reportedly told local members. Grieve acknowledged his rival’s past allegiances last week.

In a statement released on Friday evening, Beaconsfield Conservative association’s chair, Jackson Ng, said: “I am pleased to see over 350 members attend. [Beaconsfield] is proud to be one of the largest associations in the Conservative party and also a broad church of members with a wide variety of opinions.

“Our members had a robust discussion with our MP, Dominic Grieve QC, on Brexit, before voting on a motion of confidence in him as our MP, which I can confirm, with a heavy heart, that he failed to retain.

“He remains our Conservative MP but I will be speaking as soon as possible to my fellow officers and the executive council.”
pi_185932252
Vertraging Eurostar door brexit-betoger in Londen
https://nos.nl/l/2278220

Alle Eurostar-treinen van en naar het St. Pancras-station in Londen zijn vanochtend uitgevallen, omdat er een brexit-betoger op het dak van het station liep.

Voor de veiligheid werd de elektriciteit van bovenleidingen gehaald, waardoor de treinen het station niet meer in of uit konden rijden. Eurostar meldde dat er zeker tot 10.45 uur Nederlandse tijd geen treinen zouden rijden.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_185932510
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 11:26 schreef beantherio het volgende:
Een van de weinige conservatieve politici die nog wel eens wat zinnigs zegt over Brexit (bijna altijd zelfs) dreigt afgezet te worden:
[..]

[ afbeelding ]
dit vind ik vreemd hoezo kan een lokale afdeling een gekozen volksvertgenwoordiger af laten treden. kennen ze in engeland het concept "zonder last en ruggenspraak niet?"

een voksvertegenwoordiger krijgt tijdens een verkiezingen een mandaat tot de volgende verkiezingen en pas een volgende verkiezing kan dat mandaat beindigen. niet tussen door in door een lokale afdeling.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  zaterdag 30 maart 2019 @ 12:31:44 #22
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_185932920
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:02 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

dit vind ik vreemd hoezo kan een lokale afdeling een gekozen volksvertgenwoordiger af laten treden. kennen ze in engeland het concept "zonder last en ruggenspraak niet?"

een voksvertegenwoordiger krijgt tijdens een verkiezingen een mandaat tot de volgende verkiezingen en pas een volgende verkiezing kan dat mandaat beindigen. niet tussen door in door een lokale afdeling.
Niet heel goed gelezen maar, je kan wel uit de partij worden gezet en in de kamer blijven in Nederland. Dat zal daar niet veel anders werken.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zaterdag 30 maart 2019 @ 12:47:14 #23
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_185933096
Als je dit allemaal ziet, is het alleen maar schrikbarend dat er in Nederland ook zo veel mensen rondlopen die precies dezelfde chaos willen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  zaterdag 30 maart 2019 @ 12:57:41 #24
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_185933237
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:47 schreef Strani het volgende:
Als je dit allemaal ziet, is het alleen maar schrikbarend dat er in Nederland ook zo veel mensen rondlopen die precies dezelfde chaos willen.
Angst is een slechte raadgever, in de meeste argumenten die ik hoor om de EU uit te willen klinkt voornamelijk door dat mensen bang zijn hun welvaart te verliezen (immigratie - pensioenen - sociale zekerheid - verplichte kosten - etc..). Argumenten over slechte politici of politiek sla ik vaak over, er zijn mijn geen gevallen bekend in democratische landen waarbij er geen kritiek was op 'de politiek'
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zaterdag 30 maart 2019 @ 12:58:56 #25
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_185933256
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:57 schreef zalkc het volgende:

[..]

Angst is een slechte raadgever, in de meeste argumenten die ik hoor om de EU uit te willen klinkt voornamelijk door dat mensen bang zijn hun welvaart te verliezen (immigratie - pensioenen - sociale zekerheid - verplichte kosten - etc..). Argumenten over slechte politici of politiek sla ik vaak over, er zijn mijn geen gevallen bekend in democratische landen waarbij er geen kritiek was op 'de politiek'
Inderdaad. Wel ironisch dat juist die mensen die zich hebben laten leiden door angst, nu elke voorspelling van de eventuele gevolgen afdoen als bangmakerij.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')