Nu hoor ik alleen hele verschillende verhalen over meteen zwanger worden na het stoppen met de pil. De een zegt dat dit geen probleem is de ander zegt dat je het beter 1 a 2 maanden met condoom kan doen zodat je lichaam kan "herstellen" van de pil.
Weet iemand wat het beste is???
quote:maakt in principe niet uit...
Op maandag 6 januari 2003 09:54 schreef Utrecht het volgende:
Waar de kerstvakantie al niet goed voor is..... mijn vriend en ik hebben besloten dat ik na deze pilstrip stop met de pil en we zien wel waar het schip strandt.Nu hoor ik alleen hele verschillende verhalen over meteen zwanger worden na het stoppen met de pil. De een zegt dat dit geen probleem is de ander zegt dat je het beter 1 a 2 maanden met condoom kan doen zodat je lichaam kan "herstellen" van de pil.
Weet iemand wat het beste is???
Wat ik weet: je kan direct zwanger worden als je gestopt bent.
quote:Uiteraard maakt het mij uit, ik heb net voor de kerst hier een discussie gevoerd in hoeverre je alles kan plannen. Mijn vriend en ik willen kinderen maar blijven telkens zeggen, eerst nog die verre reis, daarna eerst het huis etc. etc.
Op maandag 6 januari 2003 09:56 schreef Troel het volgende:
zien waar het schip strandt?? En wat als je dan zwanger wordt? Klinkt alsof het je niet echt uitmaakt... Maar dat kan aan mij liggen.
quote:OK
Op maandag 6 januari 2003 10:04 schreef Utrecht het volgende:[..]
Uiteraard maakt het mij uit, ik heb net voor de kerst hier een discussie gevoerd in hoeverre je alles kan plannen. Mijn vriend en ik willen kinderen maar blijven telkens zeggen, eerst nog die verre reis, daarna eerst het huis etc. etc.
Conclusie was toen, eigenlijk zou ik gewoon lekker met de pil moeten stoppen en vervolgens sex hebben zonder heel erg met het zwanger worden bezig zijn (dus niet temperaturen, etc. etc) en dan inderdaad zien waar het schip strandt.
Bezint eer ge begint...
quote:Thanks voor de info: ben meteen even gaan zoeken (huisarts kan ik pas over 2 weken terecht, zucht)
Op maandag 6 januari 2003 10:16 schreef sqlsmurft het volgende:
Ik raad je dan ook aan om iets meer info op WWW te zoeken of simpeler efkes een afspraakje te maken met je huisarts die je hier iets gefundeerdere info over kan geven en precies kan uitleggen over hoe je je eigen en vooral de gezondheid van je kindje kan bewaken.
"Is het schadelijk voor het ongeboren kind om direct na pilgebruik zwanger te worden?
Er zijn geen aanwijzingen dat het schadelijk is om direct na stoppen met de pil zwanger te worden. Wanneer men direct na het stoppen met de pil zwanger wordt, is het wel moeilijker te schatten wanneer de bevruchting heeft plaatsgevonden. Dat kan een reden zijn om aanvullende maatregelen te nemen (condooms) tot na de eerste normale menstruatie. "
Voor de zekerheid toch maar even langs de huisarts
Ik hoop je snel te kunnen verwelkomen in Zwangerschap en kindertjes deel 43
quote:Ja, dat dacht ik ook. Ik hoorde van een vriendinnetje die dus net een echo gehad heeft dat de groei van een embryo/foetus in de 1e 16 weken volstrekt gelijk loopt en dat ze dan dus heel nauwkeurig kunnen bepalen hoe of wat. Verder is het volgens mij niet schadelijk om meteen te beginnen na het stoppen met de pil. Er zijn zat vrouwen die dwars door de pil heen zwanger worden en die kindjes zijn ook niet heel raar of ziek geworden.
Op maandag 6 januari 2003 16:28 schreef moussy het volgende:
Stel je wil die maand niet afwachten en ziet idd wel hoe alles loopt, in het ziekenhuis kunnen ze termijnecho's maken, niks aan de hand
http://www.erfocentrum.nl/zwangerschap/foliu.php
Zo slik ik bijvoorbeeld een hogere dosering foliumzuur omdat wij een hogere kans hebben op een kindje met een open ruggetje.
quote:Er loopt hier igg een heel erg gezond ding rond van 3 jaar
Op maandag 6 januari 2003 17:16 schreef Brighteyes het volgende:[..]
Verder is het volgens mij niet schadelijk om meteen te beginnen na het stoppen met de pil. Er zijn zat vrouwen die dwars door de pil heen zwanger worden en die kindjes zijn ook niet heel raar of ziek geworden.
quote:
Op maandag 6 januari 2003 09:56 schreef Kingske het volgende:[..]
maakt in principe niet uit...
zodra je stopt heb je de kans vruchtbaar te zijn...
Doe wat je fijn lijkt!
Wel raadde zij ook foliumzuur aan, wat ik al gekocht had en begonnen ben met slikken.
Ik vroeg of het nog verstandig was om eerst langs te komen, maar volgens haar was dat niet nodig.
Ik was op internet eens naar leuke babywinkels aan het zoeken, maar verder dan prenatal en beterbaby kom ik eigenlijk niet, wie weet er nog meer?????
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |