abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7733430
Waar de kerstvakantie al niet goed voor is..... mijn vriend en ik hebben besloten dat ik na deze pilstrip stop met de pil en we zien wel waar het schip strandt.

Nu hoor ik alleen hele verschillende verhalen over meteen zwanger worden na het stoppen met de pil. De een zegt dat dit geen probleem is de ander zegt dat je het beter 1 a 2 maanden met condoom kan doen zodat je lichaam kan "herstellen" van de pil.

Weet iemand wat het beste is???

pi_7733448
quote:
Op maandag 6 januari 2003 09:54 schreef Utrecht het volgende:
Waar de kerstvakantie al niet goed voor is..... mijn vriend en ik hebben besloten dat ik na deze pilstrip stop met de pil en we zien wel waar het schip strandt.

Nu hoor ik alleen hele verschillende verhalen over meteen zwanger worden na het stoppen met de pil. De een zegt dat dit geen probleem is de ander zegt dat je het beter 1 a 2 maanden met condoom kan doen zodat je lichaam kan "herstellen" van de pil.

Weet iemand wat het beste is???

maakt in principe niet uit...
zodra je stopt heb je de kans vruchtbaar te zijn...
Doe wat je fijn lijkt!
  maandag 6 januari 2003 @ 09:56:40 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_7733455
zien waar het schip strandt?? En wat als je dan zwanger wordt? Klinkt alsof het je niet echt uitmaakt... Maar dat kan aan mij liggen.

Wat ik weet: je kan direct zwanger worden als je gestopt bent.

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_7733521
quote:
Op maandag 6 januari 2003 09:56 schreef Troel het volgende:
zien waar het schip strandt?? En wat als je dan zwanger wordt? Klinkt alsof het je niet echt uitmaakt... Maar dat kan aan mij liggen.
Uiteraard maakt het mij uit, ik heb net voor de kerst hier een discussie gevoerd in hoeverre je alles kan plannen. Mijn vriend en ik willen kinderen maar blijven telkens zeggen, eerst nog die verre reis, daarna eerst het huis etc. etc.
Conclusie was toen, eigenlijk zou ik gewoon lekker met de pil moeten stoppen en vervolgens sex hebben zonder heel erg met het zwanger worden bezig zijn (dus niet temperaturen, etc. etc) en dan inderdaad zien waar het schip strandt.
  maandag 6 januari 2003 @ 10:05:18 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_7733529
quote:
Op maandag 6 januari 2003 10:04 schreef Utrecht het volgende:

[..]

Uiteraard maakt het mij uit, ik heb net voor de kerst hier een discussie gevoerd in hoeverre je alles kan plannen. Mijn vriend en ik willen kinderen maar blijven telkens zeggen, eerst nog die verre reis, daarna eerst het huis etc. etc.
Conclusie was toen, eigenlijk zou ik gewoon lekker met de pil moeten stoppen en vervolgens sex hebben zonder heel erg met het zwanger worden bezig zijn (dus niet temperaturen, etc. etc) en dan inderdaad zien waar het schip strandt.

OK Dan neem ik mijn woorden terug
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_7733531
Ik heb wel eens gehoord dat aangeraden wordt 't een tijdje veilig te doen (condoom dus) als je stopt om zwanger te worden?
pi_7733547
Het kan ook gewoon de eerste keer raak zijn!!
  maandag 6 januari 2003 @ 10:12:54 #8
37707 WebVoice
sprakeloos...
pi_7733607
Schijnt veiliger te zijn om ff je lichaam weer te laten normaliseren voor een maandje of 3 dacht ik.
Maar dit staat toch in de bijsluiter???

Bezint eer ge begint...

pi_7733638
Het is de eerste twee maand na het stoppen met de pil onverstandig om zwanger te raken. Dit in verband met het hoge risico op afwijkingen bij het kindje. Verder is het ook voor jou niet verstandig in verband met het risico op afwijkende bloeddrukken. Ben geen dokter maar of te hoog of te laag En das dus ook errug slecht voor het kindje maar kan levensbedreigend voor jou zijn.
Ik raad je dan ook aan om iets meer info op WWW te zoeken of simpeler efkes een afspraakje te maken met je huisarts die je hier iets gefundeerdere info over kan geven en precies kan uitleggen over hoe je je eigen en vooral de gezondheid van je kindje kan bewaken.
[url=http://www.watbenjedan.nl]Prutser[/url]
pi_7733774
quote:
Op maandag 6 januari 2003 10:16 schreef sqlsmurft het volgende:
Ik raad je dan ook aan om iets meer info op WWW te zoeken of simpeler efkes een afspraakje te maken met je huisarts die je hier iets gefundeerdere info over kan geven en precies kan uitleggen over hoe je je eigen en vooral de gezondheid van je kindje kan bewaken.
Thanks voor de info: ben meteen even gaan zoeken (huisarts kan ik pas over 2 weken terecht, zucht)
maar op www.apotheek.nl las ik het volgende:

"Is het schadelijk voor het ongeboren kind om direct na pilgebruik zwanger te worden?

Er zijn geen aanwijzingen dat het schadelijk is om direct na stoppen met de pil zwanger te worden. Wanneer men direct na het stoppen met de pil zwanger wordt, is het wel moeilijker te schatten wanneer de bevruchting heeft plaatsgevonden. Dat kan een reden zijn om aanvullende maatregelen te nemen (condooms) tot na de eerste normale menstruatie. "

Voor de zekerheid toch maar even langs de huisarts

FOK!fossiel maandag 6 januari 2003 @ 10:46:51 #11
2628 Karin
pi_7733947
Heel verstandig om langs de huisarts te gaan!
En stoppen met de pil = beginnen met foliumzuur.

Ik hoop je snel te kunnen verwelkomen in Zwangerschap en kindertjes deel 43

pi_7737778
De pilstrip afmaken, je menstruatie afwachten en daarna niet meer beginnen met de pilstrip is het beste.
In wezen kun je de eerste maand nadat je gestopt bent met de pil al zwanger worden.
De eerste maand zonder pil kun je het beste de menstruatie afwachten * zonder zwanger proberen te raken*. Dit omdat je dan weet hoe je cyclus is.. en je beter kunt uitrekenen wanneer je bevalt,wanneer je zwanger mocht raken in 1 van de maanden daarop.
Toch is bij sommige vrouwen de cyclus elke maand wisselend.. zodat een uitrekendatum van de bevalling voor die vrouwen zowiezo moeilijk te bepalen is.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  † In Memoriam † maandag 6 januari 2003 @ 16:28:56 #13
7074 moussy
kuttekop
pi_7740154
Stel je wil die maand niet afwachten en ziet idd wel hoe alles loopt, in het ziekenhuis kunnen ze termijnecho's maken, niks aan de hand
Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 6 januari 2003 @ 17:12:18 #14
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_7741426
vergeet ook niet aan het foliumzuur te gaan
kun je bij de drogist kopen
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  maandag 6 januari 2003 @ 17:16:04 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_7741533
quote:
Op maandag 6 januari 2003 16:28 schreef moussy het volgende:
Stel je wil die maand niet afwachten en ziet idd wel hoe alles loopt, in het ziekenhuis kunnen ze termijnecho's maken, niks aan de hand
Ja, dat dacht ik ook. Ik hoorde van een vriendinnetje die dus net een echo gehad heeft dat de groei van een embryo/foetus in de 1e 16 weken volstrekt gelijk loopt en dat ze dan dus heel nauwkeurig kunnen bepalen hoe of wat. Verder is het volgens mij niet schadelijk om meteen te beginnen na het stoppen met de pil. Er zijn zat vrouwen die dwars door de pil heen zwanger worden en die kindjes zijn ook niet heel raar of ziek geworden.
Als het niet zou kunnen zou dat vast wel duidelijk in de bijsluiter van je pil staan. Lees die er eens op na, zou ik zeggen.
pi_7742213
Domme vraag van een man, wtf heeft foliumzuur er mee te maken?
  † In Memoriam † maandag 6 januari 2003 @ 18:40:49 #17
7074 moussy
kuttekop
pi_7743430
dat is geen domme vraag, dat kán aanlegfoutjes in de neurale buis voorkomen (open ruggetjes)

http://www.erfocentrum.nl/zwangerschap/foliu.php

Zo slik ik bijvoorbeeld een hogere dosering foliumzuur omdat wij een hogere kans hebben op een kindje met een open ruggetje.

† In Memoriam † maandag 6 januari 2003 @ 18:44:19 #18
7074 moussy
kuttekop
pi_7743522
quote:
Op maandag 6 januari 2003 17:16 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Verder is het volgens mij niet schadelijk om meteen te beginnen na het stoppen met de pil. Er zijn zat vrouwen die dwars door de pil heen zwanger worden en die kindjes zijn ook niet heel raar of ziek geworden.

Er loopt hier igg een heel erg gezond ding rond van 3 jaar
Maar volgens mij is er wel een kans op weet ik veel wat omdat er toen overal in de papieren werd gezet dat moeder zwanger was geworden tijdens pil gebruik.
pi_7746677
quote:
Op maandag 6 januari 2003 09:56 schreef Kingske het volgende:

[..]

maakt in principe niet uit...
zodra je stopt heb je de kans vruchtbaar te zijn...
Doe wat je fijn lijkt!

pi_7755672
Vanochtend de huisarts gesproken, volgens haar geen probleem om meteen na het stoppen met de pil "te proberen zwanger te worden".
Volgens haar een fabeltje omdat elke maand je cyclus opnieuw begint en er geen "gevaarlijke stoffen" in je lichaam van de pil zitten

Wel raadde zij ook foliumzuur aan, wat ik al gekocht had en begonnen ben met slikken.
Ik vroeg of het nog verstandig was om eerst langs te komen, maar volgens haar was dat niet nodig.

Ik was op internet eens naar leuke babywinkels aan het zoeken, maar verder dan prenatal en beterbaby kom ik eigenlijk niet, wie weet er nog meer?????

† In Memoriam † dinsdag 7 januari 2003 @ 11:21:29 #21
7074 moussy
kuttekop
pi_7755783
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')