Daarvoor moet ik contact opnemen met mijn ex-leidinggevenden, en dat is vooral bij mijn horecabaantje nogal een gedoe. Daarom wilde ik eerst even peilen of het inderdaad raar is (of in dit geval lijkt) dat ik niks terugkrijg, en dan pas op onderzoek uitgaan...quote:Op donderdag 28 maart 2019 17:59 schreef Nizno het volgende:
Misschien kun je de bedragen van je jaaropgaven vermelden.
Dan kan het bekeken worden hoe het zit.
Met deze info is er weinig te antwoorden.
huh?quote:Op donderdag 28 maart 2019 18:17 schreef stijndemandarijn het volgende:
[..]
Daarvoor moet ik contact opnemen met mijn ex-leidinggevenden, en dat is vooral bij mijn horecabaantje nogal een gedoe. Daarom wilde ik eerst even peilen of het inderdaad raar is (of in dit geval lijkt) dat ik niks terugkrijg, en dan pas op onderzoek uitgaan...
Nee, ik had voor beide banen een digitaal programma waarin ik al mijn loonstrookjes etc. kon inzien. Werd niks op de mail of de post gedaan. Misschien die van de supermarkt trouwens wel, maar die zullen mijn ouders wel per ongeluk weg hebben gegooidquote:Op donderdag 28 maart 2019 18:18 schreef Nizno het volgende:
[..]
huh?
heb je je jaaropgaven niet gewoon gekregen??
Als je daar toegang tot hebt gehad zou je die toegang nu nog moeten hebben aangezien daar ook normaal je jaaropgave zichtbaar wordt. Dus ik zou even in gaan loggen als ik jou was. Dan pas wordt het duidelijk of alles klopt.quote:Op donderdag 28 maart 2019 18:21 schreef stijndemandarijn het volgende:
[..]
Nee, ik had voor beide banen een digitaal programma waarin ik al mijn loonstrookjes etc. kon inzien. Werd niks op de mail of de post gedaan. Misschien die van de supermarkt trouwens wel, maar die zullen mijn ouders wel per ongeluk weg hebben gegooid
Ja die staan daar. Ik heb net de belastingaangifte op de website per stap helemaal doorgelopen en kom ook daar (logischerwijs) op niks uit (ik zou zelfs 24 euro moeten betalen, maar omdat dat minder is dan de wettelijke limiet van 46 euro hoef ik dat niet te doen). Het zal allemaal ook wel kloppen, alleen vraag ik me af hoe zoiets dan in elkaar zit. Waarom hoor ik vrienden en kennissen, die ook gewone bijbaantjes hebben (gehad), ieder jaar weer praten over honderden euro's die ze terugkrijgen? Het is niet dat zij veel meer verdienen dan ik, en dus meer belasting moesten betalen. Vorig jaar kreeg ik ook al niks terug.quote:Op donderdag 28 maart 2019 18:26 schreef djh77 het volgende:
Staan de bedragen ook niet in de vooringevulde aangifte?
Dan hebben je werkgevers dus het juiste bedrag aan loonheffing afgedragenquote:Op donderdag 28 maart 2019 18:49 schreef stijndemandarijn het volgende:
[..]
Ja die staan daar. Ik heb net de belastingaangifte op de website per stap helemaal doorgelopen en kom ook daar (logischerwijs) op niks uit (ik zou zelfs 24 euro moeten betalen, maar omdat dat minder is dan de wettelijke limiet van 46 euro hoef ik dat niet te doen). Het zal allemaal ook wel kloppen, alleen vraag ik me af hoe zoiets dan in elkaar zit. Waarom hoor ik vrienden en kennissen, die ook gewone bijbaantjes hebben (gehad), ieder jaar weer praten over honderden euro's die ze terugkrijgen? Het is niet dat zij veel meer verdienen dan ik, en dus meer belasting moesten betalen. Vorig jaar kreeg ik ook al niks terug.
Supermarkt: 4.099 - loonheffing 184 (ik stopte per augustus met dit baantje)quote:Op donderdag 28 maart 2019 18:52 schreef Tegan het volgende:
Wat zijn je vooringevulde jaarinkomens van beide baantjes?
Je jaaropgaven gaan je verder helpen.quote:bijverdienste als freelance journalist: 1.331 - loonheffing 0
Inkomstenbelastingquote:Op donderdag 28 maart 2019 19:06 schreef stijndemandarijn het volgende:
Er is dus maar 442 euro loonheffing ingehouden over heel 2018. Maar hoe is dat verschil van honderden euro's tussen mijn bruto- en nettomaandsalarissen dan te verklaren? Waar gaat dat geld in godsnaam allemaal heen?
Ik ben hier echt een leek in.
quote:Op donderdag 28 maart 2019 19:07 schreef Queller het volgende:
Ik denk dat dit 'm is:
[..]
Je jaaropgaven gaan je verder helpen.
Die noemde je niet in de OP.quote:Op donderdag 28 maart 2019 18:59 schreef stijndemandarijn het volgende:
+ bijverdienste als freelance journalist: 1.331 - loonheffing 0
Ja ho ff, hij zegt volgens mij dat er veel meer ingehouden is dan dat er bij de vooringevulde gegevens is ingevuld wat er ingehouden zou zijn. Dat is wat hij zo vreemd vindt.quote:Op donderdag 28 maart 2019 19:12 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Inkomstenbelasting![]()
Je betaalt sowieso al 36,55% van je inkomen aan inkomstenbelasting.
Ja zie deel 2 van mn postquote:Op donderdag 28 maart 2019 19:14 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ja ho ff, hij zegt volgens mij dat er veel meer ingehouden is dan dat er bij de vooringevulde gegevens is ingevuld wat er ingehouden zou zijn. Dat is wat hij zo vreemd vindt.
TS beweert dat er iedere maand zeker ¤300 aan loonheffing is ingehouden, dan kom je toch over een heel jaar niet op in totaal maar ¤442 aan ingehouden loonheffing?quote:
Kan wel, maar zonder de gegevens van de jaaropgaves kunnen we er verder niks over zeggen he.quote:Op donderdag 28 maart 2019 19:19 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
TS beweert dat er iedere maand zeker ¤300 aan loonheffing is ingehouden, dan kom je toch over een heel jaar niet op in totaal maar ¤442 aan ingehouden loonheffing?
Het is maar net of TS wel weet waar hij naar gekeken heeft. Hij zegt ook:quote:Op donderdag 28 maart 2019 19:19 schreef Doedezemaar het volgende:
TS beweert dat er iedere maand zeker ¤300 aan loonheffing is ingehouden, dan kom je toch over een heel jaar niet op in totaal maar ¤442 aan ingehouden loonheffing?
Iets aan het verhaal klopt niet.quote:(...) maar mijn uiteindelijke gestorte maandsalaris kwam steeds uit rond de 700-800 euro. Netto zou dit dus zo'n 1200 euro zijn.
De jaaropgave zou andere bedragen vermelden dan wat er aan de belastingdienst is doorgegeven voor de vooringevulde aangifte?quote:Op donderdag 28 maart 2019 19:20 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Kan wel, maar zonder de gegevens van de jaaropgaves kunnen we er verder niks over zeggen he.
Kan voorkomen dat dingen in de aangifte niet goed staan. Komt niet vaak voor maar het kan wel zo zijn.quote:Op donderdag 28 maart 2019 19:22 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
De jaaropgave zou andere bedragen vermelden dan wat er aan de belastingdienst is doorgegeven voor de vooringevulde aangifte?
Dat weet ik niet, ik heb ze namelijk niet gezien.quote:Op donderdag 28 maart 2019 19:22 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
De jaaropgave zou andere bedragen vermelden dan wat er aan de belastingdienst is doorgegeven voor de vooringevulde aangifte?
Oeps, bruto bedoel ik natuurlijk.quote:Op donderdag 28 maart 2019 19:21 schreef Queller het volgende:
[..]
Het is maar net of TS wel weet waar hij naar gekeken heeft. Hij zegt ook:
[..]
Iets aan het verhaal klopt niet.
quote:Op donderdag 28 maart 2019 18:59 schreef stijndemandarijn het volgende:
[..]
Supermarkt: 4.099 - loonheffing 184
Horeca: 2.483 - loonheffing 258
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |