Dat is ook zeker een goede optie vanwege haar Italiaanse paspoort.quote:Op donderdag 28 maart 2019 00:02 schreef capricia het volgende:
Italiaanse ambassade zit in den haag.
quote:Oppassen.nl
-
Amsterdam
Een oppas gezocht in Amsterdam voor 1 kind. Hallo my name is Giulia, we have a very sweet daughter of 9 months. We are looking for an Italian speaking babysitter, for once a week. We do speak both dutch and I speak one day a week Italian to her, but I would like to have someone who next to me will speak Italian too and can babysit her.
Babysits.org - 11 dagen geleden
Dit! Daar had ze wel wat aan kunnen doen in die tijd, toch?quote:Op donderdag 28 maart 2019 03:51 schreef Grems het volgende:
6 jaar in Nederland gewerkt en geen woord Nederlands?
quote:Op donderdag 28 maart 2019 03:51 schreef Grems het volgende:
6 jaar in Nederland gewerkt en geen woord Nederlands?
Maar wat impliceer je hier nou? Dat elke Europeaan die een hotel betrekt in Nederland recht heeft op Bijstand, maar dat de gemeentes dat niet weten?quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:52 schreef Delenlill het volgende:
Iedereen die in Nederland woont en gelijk gesteld kan worden met een Nederlander, kan aanspraak maken op
bijstand op grond van de Participatiewet. Dit geldt zowel voor burgers van de Europese Unie (EU-burgers) als
voor vreemdelingen uit derde landen (derdelanders). Een beroep op bijstand kan echter wel gevolgen hebben
voor het verblijfsrecht.
Geen zin om het nu allemaal te lezen:
https://www.rijksoverheid(...)nten-en-bijstand.pdf
Maar de gemeente zelf is niet altijd helemaal op de hoogte van alle regels.
Nee, maar de regels zijn iets soepeler dan eerder genoemd. En medewerkers van de overheid weten ook niet altijd alles.quote:Op donderdag 28 maart 2019 21:42 schreef Queller het volgende:
[..]
Maar wat impliceer je hier nou? Dat elke Europeaan die een hotel betrekt in Nederland recht heeft op Bijstand, maar dat de gemeentes dat niet weten?
Soepeler dan wie zegt en in welk opzicht dan?quote:Op vrijdag 29 maart 2019 02:07 schreef Delenlill het volgende:
Nee, maar de regels zijn iets soepeler dan eerder genoemd. En medewerkers van de overheid weten ook niet altijd alles.
De eerste vraag die beantwoord moet worden, is of iemand hier langer dan drie maanden verblijft. Verblijft iemand maximaal drie maanden in Nederland, dan is er in ieder geval géén recht op bijstand.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 02:11 schreef Queller het volgende:
[..]
Soepeler dan wie zegt en in welk opzicht dan?
Ik mis een beetje de onderliggende WAAROM-vraag. Waarom zou de Nederlandse overheid en belastingbetaler in vredesnaam dit meisje uit het relatief veilige Brazilië moeten helpen aan onderdak en een uitkering ? Zijn we in ons denken zo ver gezaktquote:Op woensdag 27 maart 2019 23:50 schreef Wouter_261 het volgende:
... Ik ken een meisje uit Brazilie met ook een Italiaans paspoort. .....
....Het probleem wordt nu nijpend: geen geld, geen werk en geen onderdak per a.s. zondag.......
.....Mijn eerste stap morgenochtend is het bellen met de de Gemeente Amsterdam om een afspraak voor haar te maken. .....
....Of is de stap naar het juridisch loket beter? Of direct naar het UWV?
Ze heeft een Italiaanse paspoort en is dus EU-burger. Tevens heeft ze 6 jaar in Nederland gewerkt en heeft ze dus Nederlandse rechten opgebouwd. Ze is hier duidelijk niet om misbruik te maken van ons sociaal vangnet.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 18:21 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Ik mis een beetje de onderliggende WAAROM-vraag. Waarom zou de Nederlandse overheid en belastingbetaler in vredesnaam dit meisje uit het relatief veilige Brazilië moeten helpen aan onderdak en een uitkering ? Zijn we in ons denken zo ver gezakt
(of zo je wil: zo hoog gestegen) dat we vinden dat iedere wereldburger in financiële nood (dat zijn er enige miljarden) door Nederland geholpen moeten worden ?
Dit is hoogstwaarschijnlijk een scam. Pas op ouwe.quote:Op woensdag 27 maart 2019 23:50 schreef Wouter_261 het volgende:
Dag allen,
In dit topic zitten vast mensen die mij op weg kunnen helpen.
Ik ken een meisje uit Brazilie met ook een Italiaans paspoort. Zij heeft tot een half jaar geleden 6 jaar in Nederland gewerkt. Daarna heeft zij een 6 maanden in Frankrijk gewerkt, maar daar is ze ontslagen.
Ze is nu net terug in Nederland en woont in een aparthotel in Amsterdam, waar ze as zondag uitmoet. Haar geld begint ook op te raken.
Ze wil heel graag werken, maar ze spreekt geen woord Nederlands en weet niet naar welke instanties ze toe moet. Natuurlijk is ze online aan het solliciteren, maar een baan heb je op die manier niet binnen een paar dagen.
Het probleem wordt nu nijpend: geen geld, geen werk en geen onderdak per a.s. zondag. Ik wil haar helpen, maar ik heb totaal geen verstand hiervan.
Wat zijn de juiste stappen die ik nu moet bewandelen. Uiteraard heb ik al wat online onderzoek gedaan, maar advies is welkom.
Mijn eerste stap morgenochtend is het bellen met de de Gemeente Amsterdam om een afspraak voor haar te maken. Maar als ik het goed heb komt ze niet in aanmerking voor een bijstandsuitkering omdat ze geen Nederlands spreekt.
Of is de stap naar het juridisch loket beter? Of direct naar het UWV?
Anyway, advies is welkom.
Heel veel dank. Vragen beantwoord ik uiteraard graag.
Dit is hoogstwaarschijnlijk een scam. Pas op ouwe.quote:Op woensdag 27 maart 2019 23:50 schreef Wouter_261 het volgende:
Dag allen,
In dit topic zitten vast mensen die mij op weg kunnen helpen.
Ik ken een meisje uit Brazilie met ook een Italiaans paspoort. Zij heeft tot een half jaar geleden 6 jaar in Nederland gewerkt. Daarna heeft zij een 6 maanden in Frankrijk gewerkt, maar daar is ze ontslagen.
Ze is nu net terug in Nederland en woont in een aparthotel in Amsterdam, waar ze as zondag uitmoet. Haar geld begint ook op te raken.
Ze wil heel graag werken, maar ze spreekt geen woord Nederlands en weet niet naar welke instanties ze toe moet. Natuurlijk is ze online aan het solliciteren, maar een baan heb je op die manier niet binnen een paar dagen.
Het probleem wordt nu nijpend: geen geld, geen werk en geen onderdak per a.s. zondag. Ik wil haar helpen, maar ik heb totaal geen verstand hiervan.
Wat zijn de juiste stappen die ik nu moet bewandelen. Uiteraard heb ik al wat online onderzoek gedaan, maar advies is welkom.
Mijn eerste stap morgenochtend is het bellen met de de Gemeente Amsterdam om een afspraak voor haar te maken. Maar als ik het goed heb komt ze niet in aanmerking voor een bijstandsuitkering omdat ze geen Nederlands spreekt.
Of is de stap naar het juridisch loket beter? Of direct naar het UWV?
Anyway, advies is welkom.
Heel veel dank. Vragen beantwoord ik uiteraard graag.
Of ze jat je geld en gaat over naar het volgende slachtoffer,quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:14 schreef Delenlill het volgende:
Als je haar echt wil helpen biedt haar onderdak aan. Ze kan dan rustig een baan en woonruimte zoeken.
Want je kunt natuurlijk alleen via een bedrijf de taal lerenquote:Op zondag 31 maart 2019 14:12 schreef Wouter_261 het volgende:
Veel dank voor alle reacties. Ze is inmiddels opgenomen in het ziekenhuis. Daar is ook maatschappelijk werk die haar enigszins op weg kunnen helpen. Ze is volstrekt labiel, dus dat lijkt me een eerste prio.
Overigens begrijp ik de commentaren heel goed over het feit dat ze 6 jaar in Nederland woont en geen Nederlands spreekt. Maar heel vaak worden mensen door bedrijven tijdelijk uitgezonden. Ik neem bv ook niet aan dat een Shell medewerker altijd de taal van het land leert waar hij/zij naar toe gaat voor een x aantal jaar.
Verder ook dank voor de waarschuwing van scam. Maar ik ben me daar heel bewust van. Ik zal zelf ook niet mijn portomonnee trekken of iets dergelijks.
Voor nu wacht ik even op de adviezen van het ziekenhuis en maatschappelijk werk.
6 jaar in NL en vervolgens weer hierheen als ze ontslagen wordt in Fra. Wel hier willen zitten omdat ze makkelijker geld krijgt, maar totaal geen moeite om de taal te leren. Waarom heeft ze in Fra geen uitkering proberen te krijgen.quote:Op zondag 31 maart 2019 14:12 schreef Wouter_261 het volgende:
Veel dank voor alle reacties. Ze is inmiddels opgenomen in het ziekenhuis. Daar is ook maatschappelijk werk die haar enigszins op weg kunnen helpen. Ze is volstrekt labiel, dus dat lijkt me een eerste prio.
Overigens begrijp ik de commentaren heel goed over het feit dat ze 6 jaar in Nederland woont en geen Nederlands spreekt. Maar heel vaak worden mensen door bedrijven tijdelijk uitgezonden. Ik neem bv ook niet aan dat een Shell medewerker altijd de taal van het land leert waar hij/zij naar toe gaat voor een x aantal jaar.
Verder ook dank voor de waarschuwing van scam. Maar ik ben me daar heel bewust van. Ik zal zelf ook niet mijn portomonnee trekken of iets dergelijks.
Voor nu wacht ik even op de adviezen van het ziekenhuis en maatschappelijk werk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |