abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7732438
Mijn ouders (+ de rest van de familie) is gelovig. Gaan netjes elke zondag naar de kerk enzo. Thuis ben ik de enige die niet gaat en dat is omdat ik het allemaal maar onzin vind.

Nou heb ik thuis regelmatig een meningsverschil met m'n ouders, wat op zich logisch is. Het vervelende is alleen dat zij voor mij gaan denken en dingen gaan beslissen. Zo vroeg ik pas of mijn vriendin bij mij mocht blijven slapen. "Natuurlijk mag dat" zeiden ze, maar dan wel op de logeerkamer. Ik zeg van joh, ze is m'n vriendin, dus ik wil dat ze bij mij in bed slaapt. Nou kon allemaal maar niet enzo, want als ze bij mij op de kamer zou slapen dan zouden we sex hebben enzo. Sex voor het huwelijk is voor hun dus uit den boze. Dus ik zeg van: "joh, maar wat heb ik daarmee te maken? Ik ben inmiddels 21, dus ik kan mijn eigen beslissingen wel maken. Ik geloof niet wat jullie geloven en als ze bij mij zou slapen hebben jullie daar totaal geen last van." Later zei ik ook nog dat als het hier niet gebeurt, dat het wel ergens anders gebeurt. Maar dat begrepen ze zowaar .

Het gaat mij dus absoluut niet om de sex, maar wat is nou lekkerder dan dat je vriendin bij je in bed slaapt. Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden. Ben ik nu gek? Of bemoeien mijn ouders zich met dingen waar ze eigenlijk niks mee te maken hebben?

pi_7732457
Het is ook vervelend dat je girly niet bij je mag slapen en om haar nou in de logeerkamer te laten slapen is een absolute No-No. (Ik zou mij kapot schamen) "Lieverd, blijf je bij mij slapen? Ik zal vast het luchtbed voor je oppompen".

In ieder geval, als je ouders het niet accepteren, dan zit er maar 1 ding op: Het respecteren!! Want hoe oudbollig het ook klinkt.. Je leeft nog steeds in hun huis, onder hun dak, en heb je aan de regels te houden die je ouders je opleggen.

Tip:
Sta je al ingeschreven staat bij de woningbouwver?

maandag 6 januari 2003 @ 04:43:47 #3
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_7732465
Tja, het is hun huis, dus zij mogen de regels opstellen. Alhoewel een beetje flexibiliteit van hun kant natuurlijk helemaal geen kwaad kan, maar dat hoef je van religieuze mensen natuurlijk ook niet te verwachten.

Uit huis gaan = de oplossing. Inschrijven bij de woningbouwer kun je doen, maar dan ben je zo 4 jaar verder voordat je iets hebt. Als je studeert, kun je voor een studentenkamer gaan. Iets minder luxe dan bij je ouders, maar wel volledige vrijheid

pi_7732480
Gewoon zeggen dat je allang met meerdere meisjes sex hebt gehad.

Opgelost

pi_7732502
Respecteer inderdaad je ouders. Al deel je hun geloof niet, heb er in elk geval begrip voor. Het blijft hun huis, dus als ze echt moeite hebben met jouw sexuele activiteiten, dan kun je het beter maar bij haar thuis doen of zo (mits haar ouders daarr natuurlijk geen bezwaar tegen hebben, uiteraard ).

Met een goed gesprek met je ouders kom je wellicht ook veel verder. Misschien hebben ze gewoonweg moeite met het feit dat jij hun geloof niet aanhangt. Maak ze dan duidelijk dat ze de beste ouders van de wereld zijn, dat je heel veel aan hen te danken hebt en ze zult respecteren, maar dat je wel een volwassen jonge man bent die bepaalde beslissingen voor zichzelf kan nemen.

Oh, hen de geruststelling geven dat je het sowieso veilig doet (niet liegen ) helpt wellicht ook een heel eind.

Succes.

Ars longa, vita brevis
pi_7732584
Respecteer je ouders en de rest van je familie om hun geloof en doe verder wat je zelf goed vindt. Als zij er zon moeite mee hebben dat ze blijft slapen op jouw kamer, lijkt het me vrij lastig om daar energie en tijd in te steken. Misschien verstandig om eens verder te kijken naar een eigen woning ( als dat gaat wil dat zeggen).
  maandag 6 januari 2003 @ 06:45:59 #7
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_7732590
Euhm kan je niet bij haar slapen
pi_7732599
Hij respecteerd zn ouders vast wel, andersom zal dat wel wat minder zijn. Zn ouders moeten ook respect voor hem hebben, als hij niet wil geloven in een godsdienst dan moet hij dat zelf weten het is zijn leven, zn ouders willen graag dat hij hetzelfde geloof heeft als de famillie.
Ze zullen er ook niet blij mee zijn als hij bijvoorbeeld bij zn vriendin in huis samen in haar bed gaat slapen.
Veel kinderen die ouders hebben met een bepaald geloof worden meestal gedwongen om in dezelfde godsdienst als de ouders te gaan geloven, dat is erg fout, ze moeten de kinderen zelf de keus geven om te geloven als ze ouder zijn.
Met gelovigen kun je moeilijk praten over dat soort dingen, waarschijnlijk is het geloof sinds hun geboorte aangeleerd, ze houden zich aan een boekje (bijbel, koran ect.), in dat boekje staan teksten die niets of niemand tegen mag spreken, doe je dit wel dan zullen ze anders tegen je aankijken als wanneer je dit niet doet.
Het wordt tijd dat er eens harde wetenschappelijke bewijzen komen van het ontstaan van de aarde ect. Al die godsdiensten maken veel dingen kapot. In de bijbel staat ook dat de zon een god is genaamd "Ra" nu in deze tijd weten we dat de zon een grote vuurbal is die in leven wordt gehouden door diverse gas soorten, maar toen in die tijd wisten ze dat nog niet. Er zullen nog wel veel meer foutjes in de bijbel staan, maarja who cares...
  maandag 6 januari 2003 @ 07:56:31 #9
17820 SONIC
Verstand op 0 !
pi_7732751
Dat slapen in de logeerkamer duurt niet zo lang.
Na twee keer slapen moet je de onderhandeling starten.
Meestal buigen ze wel.
Bij mij wel althans
Niet drukken ! Ik heb zoveel schijt aan je dat ik stront tekort kom !
Have you ever heard of the term... 'Fuck Buddy?'
  maandag 6 januari 2003 @ 08:02:29 #10
10331 Plonz
De slingerpad?
pi_7732763
quote:
Op maandag 6 januari 2003 04:14 schreef pieter223 het volgende:
Zo vroeg ik pas of mijn vriendin bij mij mocht blijven slapen. "Natuurlijk mag dat" zeiden ze, maar dan wel op de logeerkamer. Ik zeg van joh, ze is m'n vriendin, dus ik wil dat ze bij mij in bed slaapt. Nou kon allemaal maar niet enzo
Ten eerste: welkom op Fok!, en wat een diepe openingspost zeg!

Ten tweede: Ik ken de situatie. Ik woon al 4 jaar samen maar als we om wat voor reden dan ook bij mijn ouders moeten blijven slapen, dan moet er zelfs een verdieping tussen onze bedden zitten.

Gebakken ei met peperkoek!
pi_7732839
quote:
Op maandag 6 januari 2003 08:02 schreef Plonz het volgende:

[..]

Ten eerste: welkom op Fok!, en wat een diepe openingspost zeg!

Ten tweede: Ik ken de situatie. Ik woon al 4 jaar samen maar als we om wat voor reden dan ook bij mijn ouders moeten blijven slapen, dan moet er zelfs een verdieping tussen onze bedden zitten.

wtf? das wel heel vaag moet ik zeggen...

En tja Pieter... Ik denk dat je gewoon moet accepteren dat het is hun huis dus hun regels... Onderhandelen ken natuurlijk nooit kwaad maar als je echt samen wilt slapen dan zal je dat toch op een andere manier moeten oplossen denk ik.

maandag 6 januari 2003 @ 08:44:57 #12
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_7732903
quote:
Op maandag 6 januari 2003 04:49 schreef Conflict het volgende:
Gewoon zeggen dat je allang met meerdere meisjes sex hebt gehad.

Opgelost

klinkt stom.. maar het klopt wel
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_7732971
Ik was er inderdaad al bang voor dat ik het maar te accepteren heb. Maar wat ik me vooral afvroeg, is of ik nou bijzonder asociaal bezig ben, of dat mijn ouders gewoon zwaar overdreven bezig zijn.

Maar het gaat mij dus absoluut niet om de sex. Tuurlijk is dat leuk en lekker enzo , maar ik vind het gewoon raar dat ze niet bij mij mag slapen, terwijl er niet eens wat hoeft te gebeuren. Oke, de kans is groot, maar nu krijg ik het idee alsof ze me echt voor geen ene meter vertrouwen.

Dit is overigens een van de vele voorbeelden. 't Ergste vind ik alleen nog dat ze vollop schijnheilig bezig zijn. Ik doe geen vlieg kwaad, maar ik mag niks , maar zelf zeulen ze met illegale software en weet ik het wat allemaal. Maar dat kan ineens wel. Ik heb ze daar wel eens op aangesproken, maar dan doen ze echt alsof ik het helemaal niet begrijp enzo blablabla. Maar goed, door dit soort acties krijg ik steeds minder begrip voor gelovigen. Iedereen moet geloven waar 'ie zin in heeft, maar ze moeten kappen met dat schijnheilige gedoe.

pi_7732981
Overigens weten ze allang dat 't voor mij al te laat is voor geen sex voor 't huwelijk. Maar dat maakt ze allemaal niet uit.
pi_7733003
quote:
Op maandag 6 januari 2003 06:50 schreef Fataltje het volgende:
Hij respecteerd zn ouders vast wel, andersom zal dat wel wat minder zijn. Zn ouders moeten ook respect voor hem hebben, als hij niet wil geloven in een godsdienst dan moet hij dat zelf weten het is zijn leven, zn ouders willen graag dat hij hetzelfde geloof heeft als de famillie.
Ze zullen er ook niet blij mee zijn als hij bijvoorbeeld bij zn vriendin in huis samen in haar bed gaat slapen.
Veel kinderen die ouders hebben met een bepaald geloof worden meestal gedwongen om in dezelfde godsdienst als de ouders te gaan geloven, dat is erg fout, ze moeten de kinderen zelf de keus geven om te geloven als ze ouder zijn.
Met gelovigen kun je moeilijk praten over dat soort dingen, waarschijnlijk is het geloof sinds hun geboorte aangeleerd, ze houden zich aan een boekje (bijbel, koran ect.), in dat boekje staan teksten die niets of niemand tegen mag spreken, doe je dit wel dan zullen ze anders tegen je aankijken als wanneer je dit niet doet.
Het wordt tijd dat er eens harde wetenschappelijke bewijzen komen van het ontstaan van de aarde ect. Al die godsdiensten maken veel dingen kapot. In de bijbel staat ook dat de zon een god is genaamd "Ra" nu in deze tijd weten we dat de zon een grote vuurbal is die in leven wordt gehouden door diverse gas soorten, maar toen in die tijd wisten ze dat nog niet. Er zullen nog wel veel meer foutjes in de bijbel staan, maarja who cares...
Godsdienst is ook in 80% van de gevallen de oorzaak van oorlog
Maar ok, ik ben het er helemaal mee eens wat deze kerel zegt, kinderen moeten zelf kunnen kiezen of ze willen geloven of niet. Ik zou vroeger ook gedoopt worden, maar me pa was daar streng TEGEN, omdat hij ook wilde dat ik zelf kon kiezen. Ben hem er nu nog dankbaar voor!
Lambo of Rekt
  maandag 6 januari 2003 @ 09:14:25 #16
35189 Troel
scherp en bot
pi_7733101
quote:
Op maandag 6 januari 2003 06:50 schreef Fataltje het volgende:
Nounou, generaliseren is ook een vak. De gelovigen zijn de boemannen en -vrouwen.

pieter223:

Mijn idee: je ouders zijn een beetje ouderwets. Maar aangezien je bij ze in huis woont heb je je aan hun regels te houden. Erg vervelend, maar niets aan te doen. Misschien kun je een keer met je ouders om de tafel gaan zitten en ze op een redelijke manier uit te leggen waarom je graag wil dat ze bij jou op de kamer wil slapen. Ga dan ook geen verwijten maken. Stel desnoods voor dat ze eerst op een matras naast het bed gaat ofzo.
Ik weet niet precies hoe lang je al met je vriendin hebt, maar dat kan natuurlijk ook een factor zijn waarom ze het liever niet willen.

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_7733145
Tsja, ik denk dat hier twee dingen door elkaar spelen, namelijk hun geloof en de regels die ze in hun huis hebben (en ja, die volgen mede vanuit hun geloof).

Over hun geloof opdringen en zo kun je denk ik kort zijn, namelijk gewoon zeggen dat je dat niet wilt, en dat jij hun je ongeloof ook niet opdringt. Ik heb zo wel eens een christen aan de deur weg gekregen, want iedere keer als hij zei dat ik ooit nog wel in zou zien dat Jezus de enige weg was, zei ik doodleuk dat hij ook nog wel zou inzien dat reincarnatie bestaat, en als het niet in dit leven was, dan wel in een volgende.... Of te wel, met precies dezelfde tactiek als hen aangepakt, zenuwachtig dat ie werd.

Ander issue is de regels in huis. Niks aan te doen, zorg dat je op jezelf gaat wonen, en wel zo snel mogelijk. (Ik denk dat het uberhaubt ongezond is om na je 20ste nog thuis te wonen!!!!) En dat ook expliciet maken waarom je dat gaat doen, misschien dat ze dan de consequenties van hun eigen handelen inzien, en bijdraaien, al moet je ervoor waken het als chantage middel te gebruiken.

pi_7733371
IK zou gewoon bij haar blijven slapen en haar de situatie uitleggen, en er natuurlijk bij vertellen dat je ondanks hun rare geloof jij je ouders wel respecteerd daarvoor, anders kom je over als zo'n moederskindje
Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
pi_7733414
1 ding : maak dat je daar weg bent ...
  maandag 6 januari 2003 @ 11:20:21 #20
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_7734321
quote:
Op maandag 6 januari 2003 08:59 schreef EggsTC het volgende:

Godsdienst is ook in 80% van de gevallen de oorzaak van oorlog

Wat een onzin! De oorzaak van conflicten is dat mensen niet bereid zijn compromissen te sluiten, te luisteren naar elkaar, begrip op te brengn voor elkaar standpunt. Natuurlijk zijn er gelovigen (christenen, islamieten, joden, whatever) die hier moeite mee hebben, maar ik ken ook een hele berg fanatieke atheïsten en mensen met een heilig "geloof" in de techniek...

Waar het allemaal om draait is een beetje respect hebben voor elkaars standpunten. In het huis van Peters ouders zal hij respect moeten hebben voor hun geloof. Als dat betekent dat-ie niet bij z'n vriendin in bed mag slapen, jammer... Zijn ouders aan de andere kant kunnen hem niet dwingen naar de kerk te gaan of iets dergelijks.

Als ik het zo lees Peter, zijn je ouders niet echt moeilijk (ik ken in ieder geval véél moeilijker gelovige ouders, en ook véél schijnheiliger, geloof me! ). Ze hebben moeite met de keuzes die jij maakt, maar laten het verder zo (waarschijnlijk ook omdat ze weten dat ze je anders kwijtraken). Eigenlijk moet jij dat ook gewoon doen. Goed, jullie hebben een verschil van mening dus. Maar zolang dat geen vreselijke conflicten oplevert (en jij gewoon op andere plekken met je vriendin kunt sexen )... laat het lekker zo...

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_7737309
quote:
Op maandag 6 januari 2003 06:50 schreef Fataltje het volgende: In de bijbel staat ook dat de zon een god is genaamd "Ra" nu in deze tijd weten we dat de zon een grote vuurbal is die in leven wordt gehouden door diverse gas soorten, maar toen in die tijd wisten ze dat nog niet. Er zullen nog wel veel meer foutjes in de bijbel staan, maarja who cares...
Over foutjes gesproken: je hebt de Egyptenaren en de Joden door elkaar gehaald.

Overigens: ik zou je ouders vertellen dat ze in de zeventiende eeuw wel vaker dergelijke dingen deden (bij elkaar slapen zonder sex), en at qas toch een uitermate orthodox tijdperk.

Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  maandag 6 januari 2003 @ 14:40:35 #22
38980 DonnieDarko
Don't try to fix me
pi_7737680
Ik snap wel wat je bedoeld..ik heb nu bijna 7 maanden verkering met m'n vriendin...en sexen doen we ook al een tijdje...maareuh...no way dat we bij elkaar mogen slapen...

ik heb er al heel veel ruzie over gehad....hoop gezeik...

Accepteer het....kben er ook aan bezig...is wel moeilijk

Ik heb gelovig ouders en ik geloof zelf ook (sex voor het huwelijk is voor mij ook een lastig punt, maar ik doe het wel)

Ik ben 19, binnenkort 20.....waarom is het ongezond om nog thuis te wonen?

I'm not broken
pi_7738359
Dit zijn herkenbare dilemma's. De enige oplossing die ik heb kunnen bedenken was een manier te bedenken om zo snel mogelijk uit huis te gaan. Sommige principiële verschillen zijn te groot om te overbruggen en leveren alleen pijn en frustratie op. Bovendien was ik óók vrij principieel want toen ik eenmaal 18 was, weigerde ik mij nog langer te conformeren aan een geloof en aan regels waarmee ik al van kleinsaf aan zoveel moeite had gehad en dat alles 'uit respect' voor mijn ouders. Dat is een vorm van emotionele chantage die ik maar al te goed ken. Je hoeft als het goed is aan je ouders niet te 'bewijzen' dat je hen en hun geloof respecteert door je voortdurend aan te passen en te leven zoals zij willen. Als zij dat wel van je verlangen, dan klopt er iets niet in mijn ogen. Op die manier kun je geen respect bewijzen want dan is het namelijk nooit genoeg, bovendien is het niet eerlijk om onder het mom van respect tonen iemand te dwingen te leven zoals jij wilt. Als je eenmaal volwassen bent, heb je recht op je eigen leven, en je eigen keuzes. Dat moeten zij ook kunnen accepteren. Wanneer ze dan komen met dooddoeners als 'zolang je thuis woont, moet je je aan onze regels houden' (pardon, zij bepalen dus in feite voor jou wanneer je wel/niet sex mag hebben?), geeft dat alleen maar aan dat ze niet in staat zijn jou te zien als een volwassene die zijn eigen leven leidt en eigen keuzes maakt. Impliciet geven ze aan dat ze het niet goedkeuren dat je sex hebt voor het huwelijk, daarmee geven ze je het idee dat jij iets fout doet. Maar je doet niets fout; je bent alleen maar niet zoals zij zouden willen dat je was. Heel treurig, maar dat feit verandert niet als jij je slechts voor de vorm aanpast. Eens zullen ze het toch onder ogen moeten zien.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
  maandag 6 januari 2003 @ 15:30:49 #24
42446 Gehaktbal
A New Found Glory
pi_7738691
Ik heb ook zulke ouders.. en blijven slapen bij een meisje is voor hen ook uit de boze..
Tkomt er op neer dat seks voor het huwelijk een zonde is en dat je ouders volgens het evangelie verantwoordelijk voor je zijn zolang jij nog bij hun in huis woont.

Ofwel.. zorg dat je zo snel mogelijk et huis uit bent

Nice guys finish last. You're running out of gas...Your sympathy will get you left behind.
pi_7738864
quote:
Op maandag 6 januari 2003 15:13 schreef RaisinGirl het volgende:
Wanneer ze dan komen met dooddoeners als 'zolang je thuis woont, moet je je aan onze regels houden' (pardon, zij bepalen dus in feite voor jou wanneer je wel/niet sex mag hebben?), etc...
Je kunt het kinderachtig vinden, maar op hun terrein mogen ze dat inderdaad bepalen. Je moet ook begrip kunnen opbrengen voor deze mensen. Die hebben het er gevoelsmatig nu eenmaal heel moeilijk mee en dan lijkt het me een kleine moeite om je daaraan aan te passen. Hoe vaak zal het (gegeven de tegenstellingen) trouwens voorkomen dat zijn vriendin een nacht komt logeren. Zoals iemand al eerder zei, zou ik me voorlopig maar conformeren en wellicht trekt het daarna nog wel bij (als ze haar beter hebben leren kennen, want dat scheelt ook).
"Buckle your seatbelt Dorothy, because Kansas is going bye-bye"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')