abonnement Unibet Coolblue
pi_185881868




Game of Thrones is een televisieserie van HBO, gebaseerd op de boekenserie A Song of Ice and Fire/Een Lied van IJs en Vuur van George R.R. Martin. Het eerste seizoen is in 2011 uitgezonden. Inmiddels zijn we aan het genieten van het 6e seizoen.

De boekenserie beslaat in totaal een pagina of 4000 en richt zich in eerste instantie op twee families, de Starks en de Lannisters, die flink met elkaar in de clinch liggen over een koninkrijk. Parallel daaraan wordt het verhaal verteld van Daenerys Targaryen, de dochter van de afgezette koning. Gaande de seizoenen/boeken komen er steeds meer families in het spel betrokken zoals de Greyjoys, Tyrells en Baratheons. De boeken zitten vol met drama, verraad, oorlog en wat vooral heel sterk aan de boeken is, is dat de karakters heel menselijk zijn vol met goede en slechte eigenschappen.







De serie zelf: Game of Thrones (TV Series 2011– ) - IMDb
David Benioff, schrijver/producer, bekend van oa X-Men Origins: Wolverine, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek): David Benioff - IMDb
George RR Martin zelf is ook betrokken: George R.R. Martin - IMDb

SPOILER: Wallpapers door Splodgenessabounds
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Handige links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


LET OP: Verwijzingen naar de boeken mogen alleen geplaatst worden wanneer dit achtergrondinformatie is over gebeurtenissen die (vermoedelijk) al gebeurd zijn. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.
Oh.
pi_185882371
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 18:41 schreef lord_bono het volgende:

[..]

De boeken komen toch nooit af, dus zal dit wel het echte einde worden.
Klopt, maar wel jammer dat het dus altijd een ''wat als'' wordt.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  donderdag 28 maart 2019 @ 11:18:10 #3
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_185894175
Goed nieuws voor Game of Thrones-fans: nadat de laatste aflevering van de serie op 19 mei is uitgezonden, volgt nog een toetje. HBO komt namelijk met een twee uur lange making-of van het laatste seizoen. De documentaire wordt op 26 mei uitgezonden.

Game of Thrones: The Last Watch, zoals de documentaire heet, ‘duikt in de modder en toont de moeilijkheden en mooie momenten die horen bij het tot leven wekken van fantasiewereld Westeros in de studio’s, velden en parkeerplaatsen van Noord-Ierland’, laat HBO weten. Filmmaker Jeanie Finlay heeft daarvoor een jaar lang met de serie meegelopen.

Een saaie documentaire wordt het niet, bezweert HBO. ,,Dit is een grappig, hartverscheurend verhaal, dat vol humor en intimiteit wordt verteld. De documentaire maakt duidelijk dat het bitterzoet is om een geheel nieuwe wereld te creëren - en daar vervolgens gedag tegen te moeten zeggen.’’

Voordat de documentaire wordt uitgezonden, wacht eerst het laatste seizoen van Game of Thrones. Het afscheid van de immens populaire serie start in de VS op 14 april. Ziggo, dat Game of Thrones in Nederland uitzendt, volgt op de 15de. Het laatste, achtste seizoen van de serie bestaat uit slechts zes afleveringen.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 28 maart 2019 @ 11:25:58 #4
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_185894268
Meh, zo'n making-of haalt (voor mij) toch altijd heel veel van het leuke eraf. Dat je natuurlijk de Knight King gezellig ziet keuvelen met Cersei enzo.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_185894269
Dat wil ik eigenlijk nooit weten. Magie van zo'n serie meteen weg.
  donderdag 28 maart 2019 @ 11:26:43 #6
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_185894281
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:26 schreef Solstice1 het volgende:
Dat wil ik eigenlijk nooit weten. Magie van zo'n serie meteen weg.
Daarom zenden ze het ook na de serie uit.
pi_185894306
quote:
10s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:26 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Daarom zenden ze het ook na de serie uit.
Dan nog, doet altijd enorm af aan de ervaring. Maar gelukkig hoef ik het niet te kijken.
pi_185895077
Tja, leuk voor diegene die daarin geïnteresseerd zijn.
Ik sluit me aan bij de rest hierboven, hoef het niet te zien.
pi_185895734
Ik vind het wel leuk. Kan me niet voorstellen dat het de ervaring van de serie zou verpesten eigenlijk, totaal geen last van.
pi_185896172
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:49 schreef Funzel het volgende:
Ik vind het wel leuk. Kan me niet voorstellen dat het de ervaring van de serie zou verpesten eigenlijk, totaal geen last van.
Daar hebben ook alleen mensen last van die zelf graag in een fantasie-wereld leven volgens mij.

Trots op m'n zinsopbouw.
Nait Soezn Moar Broezn
  donderdag 28 maart 2019 @ 13:16:49 #11
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_185896176
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:49 schreef Funzel het volgende:
Ik vind het wel leuk. Kan me niet voorstellen dat het de ervaring van de serie zou verpesten eigenlijk, totaal geen last van.
Same. Je weet toch al dat als je het kijkt het acteurs, sets en CGI zijn. Dus dan is het wel interessant hoe ze zo'n hele battle creëren, waarom ze bepaalde muziek gekozen hebben. Maar je moet maar net die interesse hebben in films en tv maken.
Oh.
  donderdag 28 maart 2019 @ 13:17:11 #12
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_185896185
quote:
10s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:16 schreef Divje het volgende:

[..]

Daar hebben ook alleen mensen last van die zelf graag in een fantasie-wereld leven volgens mij.

Trots op m'n zinsopbouw.
Ik denk dat er niemand uit dit topic in Westeros zou willen leven (lol)
Oh.
pi_185896227
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:17 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ik denk dat er niemand uit dit topic in Westeros zou willen leven (lol)
Nee dat kan ik me ook niet indenken :')
Nait Soezn Moar Broezn
pi_185898802
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:16 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Same. Je weet toch al dat als je het kijkt het acteurs, sets en CGI zijn. Dus dan is het wel interessant hoe ze zo'n hele battle creëren, waarom ze bepaalde muziek gekozen hebben. Maar je moet maar net die interesse hebben in films en tv maken.
Ja ik vind het ook erg interessant.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 28 maart 2019 @ 16:11:45 #15
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_185898862
quote:
10s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:16 schreef Divje het volgende:

[..]

Daar hebben ook alleen mensen last van die zelf graag in een fantasie-wereld leven volgens mij.

Trots op m'n zinsopbouw.
Nou, nee.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_185900557
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:18 schreef maxi-mus het volgende:
Goed nieuws voor Game of Thrones-fans: nadat de laatste aflevering van de serie op 19 mei is uitgezonden, volgt nog een toetje. HBO komt namelijk met een twee uur lange making-of van het laatste seizoen. De documentaire wordt op 26 mei uitgezonden.

Game of Thrones: The Last Watch, zoals de documentaire heet, ‘duikt in de modder en toont de moeilijkheden en mooie momenten die horen bij het tot leven wekken van fantasiewereld Westeros in de studio’s, velden en parkeerplaatsen van Noord-Ierland’, laat HBO weten. Filmmaker Jeanie Finlay heeft daarvoor een jaar lang met de serie meegelopen.

Een saaie documentaire wordt het niet, bezweert HBO. ,,Dit is een grappig, hartverscheurend verhaal, dat vol humor en intimiteit wordt verteld. De documentaire maakt duidelijk dat het bitterzoet is om een geheel nieuwe wereld te creëren - en daar vervolgens gedag tegen te moeten zeggen.’’

Voordat de documentaire wordt uitgezonden, wacht eerst het laatste seizoen van Game of Thrones. Het afscheid van de immens populaire serie start in de VS op 14 april. Ziggo, dat Game of Thrones in Nederland uitzendt, volgt op de 15de. Het laatste, achtste seizoen van de serie bestaat uit slechts zes afleveringen.

Wat een onzin is dat altijd. Zien hoe iemand werkt.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  donderdag 28 maart 2019 @ 17:47:22 #17
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_185900655
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 17:39 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]

Wat een onzin is dat altijd. Zien hoe iemand werkt.
Dan kijk je toch lekker niet man.
  donderdag 28 maart 2019 @ 17:51:54 #18
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_185900724
Ben nu een rewatch aan het doen, seizoen 3 is bijna af. Wat achterafobservaties: wat was het acteerwerk in met name het eerste seizoen slecht zeg. Met name Tyrion en Baelish kramen de ene na de andere ongeinspireerde slechte tekst uit.

Het verhaal was de eerste twee seizoenen dan weer beter/sneller/meer met doel
Laffe huichelaar
pi_185900831
Benieuwd of er nog iets lekt
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_185901048
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 18:01 schreef LordVoldermort het volgende:
Benieuwd of er nog iets lekt
Kijk ik dan toch niet.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  donderdag 28 maart 2019 @ 18:26:52 #21
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_185901212
Ik hoop dat niks lekt. Kogels voor iedereen die expres alles moet spoilen :(
  Moderator donderdag 28 maart 2019 @ 18:34:37 #22
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_185901306
http://watchersonthewall.com/mountain-dew-sacrifices-forthethrone-can-no-name-special-edition-game-thrones-inspired-can/

Zag dat er ook al Game of Thrones oreos en Make up (samenwerking Urban Decay) komt. I am not joking :D
pi_185905088
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 18:16 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Kijk ik dan toch niet.
Vorig jaar keek ik wel. Nu toch niet hyped.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_185905184
quote:
10s.gif Op donderdag 28 maart 2019 16:11 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nou, nee.
Nou ;(
Nait Soezn Moar Broezn
pi_185905197
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 18:26 schreef RickoKun het volgende:
Ik hoop dat niks lekt. Kogels voor iedereen die expres alles moet spoilen :(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nait Soezn Moar Broezn
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')