abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 26 maart 2019 @ 20:40:49 #1
465781 Superbadeendje
De wereld is mijn vijver
pi_185865582
Ik heb een ongeluk meegemaakt. Ik ben in het ziekenhuis beland met een gebroken arm en been. Ik moest in die tijd ook een rekening betalen aan de gemeentelijke belastingen.
Ongeveer 2000 euro, dat kon ik niet doen daar ik in het ziekenhuis lag.
Nu is er beslaglegging gelegd op mijn rekening en kan nu geen eten meer kopen enzo. Mijn bankrekening dekt ruimschoots de rekening vd gemeentelijke belastingen.
Ik heb er vandaag weer kontakt over gehad en mijn bankrekening zou morgen weer beschikbaar zijn.
Ik dacht dat er regels waren mbt tot beslaglegging maar daar heb ik geen verstand van.
Kan iemand mij hiermee helpen of van advies voorzien?
pi_185865671
Hoe lang heb je dan wel niet in het ziekenhuis gelegen? :o
pi_185865752
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 20:44 schreef madam-april het volgende:
Hoe lang heb je dan wel niet in het ziekenhuis gelegen? :o
Daar zal ook eem berg post hebben gelegen 😱

Ik weet niet de precieze regels maar ik weet wel dat de gemeente/overheid behoorlijk makkelijk beslag kan leggen op een rekening.
No bitch to me
  dinsdag 26 maart 2019 @ 20:48:10 #4
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_185865783
ik weet niet hoe lang je voor een gebroken arm en been hebt gelegen. Ik neem aan dat he wel aanspreekbaar was.

Tussen rekening en beslaglegging zitten wel een paar maanden.
Ook zal je de nodige aanmaning hebben ontvangen.

Heb je echt geen kans gezien om te betalen?..
Tot nooit .......
  dinsdag 26 maart 2019 @ 20:48:38 #5
465781 Superbadeendje
De wereld is mijn vijver
pi_185865803
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 20:44 schreef madam-april het volgende:
Hoe lang heb je dan wel niet in het ziekenhuis gelegen? :o
Een week, en toen nog revalideren. Maar nu kan ik geen betalingen uitvoeren daar er beslag is gelegd op mijn rekening. het bedrag op mijn rekening dekt de betaling.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 20:49:52 #6
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_185865844
Maak je nooit brieven open? Lijkt me dat ze eerst herinneringen sturen voordat ze beslag gaan leggen
pi_185865872
Van hoeveel jaren was die rekening van de gemeentelijke belastingen wel niet? ¤2000 is een fors bedrag
  dinsdag 26 maart 2019 @ 20:53:37 #8
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_185865944
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 20:48 schreef Superbadeendje het volgende:

[..]

Een week, en toen nog revalideren. Maar nu kan ik geen betalingen uitvoeren daar er beslag is gelegd op mijn rekening. het bedrag op mijn rekening dekt de betaling.
Na een weekje te laat betalen legt de gemeente echt geen beslag op je rekening.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_185865975
Ondertussen bij TS thuis;

pi_185865979
Ik ga ervan uit dat dit gemeentelijke belastingen van vorig jaar zijn. Daar de uiterste betaaldatum van dit jaar nog niet bereikt is.

Je bent bijna een jaar te laat met betalen. De gemeente heeft een dwangbevel uitgevaardigd om bankbeslag te leggen. De bank moet hieraan meewerken.

Er is nu niks meer wat je zou kunnen doen. Hier ben je te laat voor.
pi_185866084
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 20:48 schreef Superbadeendje het volgende:

[..]

Een week, en toen nog revalideren. Maar nu kan ik geen betalingen uitvoeren daar er beslag is gelegd op mijn rekening. het bedrag op mijn rekening dekt de betaling.
Tussen (de eerste) rekening en beslaglegging zit echt maanden, waarschijnlijk zelfs meer dan een jaar..
pi_185866091
Weekje ziekenhuis maakt weinig uit als je maanden te laat bent hè, je was ongetwijfeld al wat herinneringen en aanmaningen verder.
pi_185866106
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 20:55 schreef Delenlill het volgende:
Ik ga ervan uit dat dit gemeentelijke belastingen van vorig jaar zijn. Daar de uiterste betaaldatum van dit jaar nog niet bereikt is.

Je bent bijna een jaar te laat met betalen. De gemeente heeft een dwangbevel uitgevaardigd om bankbeslag te leggen. De bank moet hieraan meewerken.

Er is nu niks meer wat je zou kunnen doen. Hier ben je te laat voor.
En dit ja.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 21:00:11 #14
465781 Superbadeendje
De wereld is mijn vijver
pi_185866107
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 20:50 schreef Doedezemaar het volgende:
Van hoeveel jaren was die rekening van de gemeentelijke belastingen wel niet? ¤2000 is een fors bedrag
Alles door de omstandigheden een beetje gemist. Ik heb het nu in orde gebracht, tenminste de beslaglegging. Maar het is toch vd zotte dat ze mijn hele bankrekening mogen opeisen.
Ik kon geen boodschappen vandaag doen. Ik moest van de postbank horen dat er een derde beslag was gelegd maar ze mochten niet zeggen door wie. wel mocht ik een telefoonnummer hebben. Die heb ik gelijk gebeld, was een gerechtsdeurwaarde die ik weer toestemming moest geven om de rekening in te houden en mijn geld weer terug te geven.
pi_185866149
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 21:00 schreef Superbadeendje het volgende:

[..]

Alles door de omstandigheden een beetje gemist. Ik heb het nu in orde gebracht, tenminste de beslaglegging. Maar het is toch vd zotte dat ze mijn hele bankrekening mogen opeisen.
Ik kon geen boodschappen vandaag doen. Ik moest van de postbank horen dat er een derde beslag was gelegd maar ze mochten niet zeggen door wie. wel mocht ik een telefoonnummer hebben. Die heb ik gelijk gebeld, was een gerechtsdeurwaarde die ik weer toestemming moest geven om de rekening in te houden en mijn geld weer terug te geven.
Dat is niet zomaar gegaan, daar heb je sowieso een aankondiging van gekregen..
pi_185866187
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 21:00 schreef Superbadeendje het volgende:

[..]

Alles door de omstandigheden een beetje gemist. Ik heb het nu in orde gebracht, tenminste de beslaglegging. Maar het is toch vd zotte dat ze mijn hele bankrekening mogen opeisen.
Ik kon geen boodschappen vandaag doen. Ik moest van de postbank horen dat er een derde beslag was gelegd maar ze mochten niet zeggen door wie. wel mocht ik een telefoonnummer hebben. Die heb ik gelijk gebeld, was een gerechtsdeurwaarde die ik weer toestemming moest geven om de rekening in te houden en mijn geld weer terug te geven.
Misschien iets minder op 40+ ouwehoeren en zorgen dat je je zaakjes op orde krijgt en houd, evt met hulp.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_185866233
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 21:00 schreef Superbadeendje het volgende:

[..]

Alles door de omstandigheden een beetje gemist. Ik heb het nu in orde gebracht, tenminste de beslaglegging. Maar het is toch vd zotte dat ze mijn hele bankrekening mogen opeisen.
Ik kon geen boodschappen vandaag doen. Ik moest van de postbank horen dat er een derde beslag was gelegd maar ze mochten niet zeggen door wie. wel mocht ik een telefoonnummer hebben. Die heb ik gelijk gebeld, was een gerechtsdeurwaarde die ik weer toestemming moest geven om de rekening in te houden en mijn geld weer terug te geven.
Blijkbaar nodig als er maanden (tot een jaar aan toe) lang allerlei 'omstandigheden' zijn, en het na beslag in een paar dagen geregeld is.

Gratis tip; zoek de schuld eens niet bij allerlei omstandigheden maar bij jezelf, kom je verder mee.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 21:06:10 #18
465781 Superbadeendje
De wereld is mijn vijver
pi_185866237
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 20:55 schreef Delenlill het volgende:
Ik ga ervan uit dat dit gemeentelijke belastingen van vorig jaar zijn. Daar de uiterste betaaldatum van dit jaar nog niet bereikt is.

Je bent bijna een jaar te laat met betalen. De gemeente heeft een dwangbevel uitgevaardigd om bankbeslag te leggen. De bank moet hieraan meewerken.

Er is nu niks meer wat je zou kunnen doen. Hier ben je te laat voor.
Ik zal ook niet zeggen dat ik foutloos ben. Maar ik kan nu door dat beslag geen boodschappen doen. ik heb ook mijn rechten. Er is een beslagvrije voet maar nu is er ook een beslaglegging op mijn rekening terwijl het bedrag wat daar opstaat de openstaande rekening ruimschoots dekt.
pi_185866267
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 21:06 schreef Superbadeendje het volgende:

[..]

Ik zal ook niet zeggen dat ik foutloos ben. Maar ik kan nu door dat beslag geen boodschappen doen. ik heb ook mijn rechten. Er is een beslagvrije voet maar nu is er ook een beslaglegging op mijn rekening terwijl het bedrag wat daar opstaat de openstaande rekening ruimschoots dekt.
Waarom heb je de rekening dan niet gewoon betaald als je het geld gewoon op je rekening hebt staan?
pi_185866284
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 21:00 schreef Superbadeendje het volgende:

[..]

Alles door de omstandigheden een beetje gemist. Ik heb het nu in orde gebracht, tenminste de beslaglegging. Maar het is toch vd zotte dat ze mijn hele bankrekening mogen opeisen.
Ik kon geen boodschappen vandaag doen. Ik moest van de postbank horen dat er een derde beslag was gelegd maar ze mochten niet zeggen door wie. wel mocht ik een telefoonnummer hebben. Die heb ik gelijk gebeld, was een gerechtsdeurwaarde die ik weer toestemming moest geven om de rekening in te houden en mijn geld weer terug te geven.
Het is van de zotte dat jij je rekeningen niet betaalt, terecht dat ze dat geld gewoon komen halen. En voordat ze aan bankbeslag doen gaat er een heel lang traject aan vooraf, waarin je tig mogelijkheden hebt om in te grijpen en te zorgen dat de kosten niet nog verder oplopen.
Regel voor de komende gemeentebelastingen (en voor alles eigenlijk) automatische incasso’s.
pi_185866295
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 21:06 schreef Superbadeendje het volgende:

[..]

Ik zal ook niet zeggen dat ik foutloos ben. Maar ik kan nu door dat beslag geen boodschappen doen. ik heb ook mijn rechten. Er is een beslagvrije voet maar nu is er ook een beslaglegging op mijn rekening terwijl het bedrag wat daar opstaat de openstaande rekening ruimschoots dekt.
De beslagvrije voet geldt niet bij bankbeslag. Maar meestal gaan ze eerst voor loonbeslag. Geen idee waarom ze dat niet gedaan hebben. Heb je geen inkomen of ontvang je een uitkering van de gemeente? Dan is bankbeslag mogelijk de beste keuze voor de gemeente.

[ Bericht 2% gewijzigd door Delenlill op 26-03-2019 21:20:51 ]
pi_185866322
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 21:06 schreef Superbadeendje het volgende:

[..]

Ik zal ook niet zeggen dat ik foutloos ben. Maar ik kan nu door dat beslag geen boodschappen doen. ik heb ook mijn rechten. Er is een beslagvrije voet maar nu is er ook een beslaglegging op mijn rekening terwijl het bedrag wat daar opstaat de openstaande rekening ruimschoots dekt.
Waarom betaal je dan niet :') je hebt wel tijd om geen editie van de SC in 40+ te missen maar dit ligt aan alles en iedereen (vooral de oh zo handige 'omstandigheden', die hebben zo vaak schuld aan van alles) behalve aan jezelf. Als je had betaald of in ieder geval in contact was getreden was er waarschijnlijk niks aan de hand geweest.

Je bent gewoon laks geweest, prima. Billen branden > blaren zitten. Maar iedereen ziet met één klik op je pohi dat het verhaal over ongeluk en omstandigheden gelul is.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 21:15:18 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_185866391
NAH?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 21:18:25 #24
465781 Superbadeendje
De wereld is mijn vijver
pi_185866441
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 21:10 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Waarom betaal je dan niet :') je hebt wel tijd om geen editie van de SC in 40+ te missen maar dit ligt aan alles en iedereen (vooral de oh zo handige 'omstandigheden', die hebben zo vaak schuld aan van alles) behalve aan jezelf. Als je had betaald of in ieder geval in contact was getreden was er waarschijnlijk niks aan de hand geweest.

Je bent gewoon laks geweest, prima. Billen branden > blaren zitten. Maar iedereen ziet met één klik op je pohi dat het verhaal over ongeluk en omstandigheden gelul is.
Ik zal ook echt niet beweren dat ik foutloos geweest ben. Mijn ongeluk heeft er deels mee te maken. En ik wil best wel op de blaren gaan zitten. Maar volgens mij mag een beslaglegging niet zovergaan dat je je maandlasten en onderhoud niet kan betalen en dat is wel gebeurd.
Er is een wettelijke beslagvrije voet en daar is men overheen gestapt.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 21:20:46 #25
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_185866489
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 21:18 schreef Superbadeendje het volgende:

[..]

Ik zal ook echt niet beweren dat ik foutloos geweest ben. Mijn ongeluk heeft er deels mee te maken. En ik wil best wel op de blaren gaan zitten. Maar volgens mij mag een beslaglegging niet zovergaan dat je je maandlasten en onderhoud niet kan betalen en dat is wel gebeurd.
Er is een wettelijke beslagvrije voet en daar is men overheen gestapt.
Kijk, jij hebt het telkens over je ongeluk. We kunnen niet beoordelen of het waar of niet waar is.

Maar daar gaat het niet om. Er wordt geen beslag op je rekening gelegd als je een week te laat bent met betalen. Daar gaat maanden zo niet een jaar aan vooraf. Zeker bij gemeentelijke belastingen. Je krijgt een betalingstermijn en die is vaak ruim bij overheid. Daarna komt een aanmaning. Daarna pas worden er stappen gezet zoals een deurswaarder en in uiterste geval een beslaglegging.

Dus de vraag hier is; vertel jij wel het hele verhaal?

Als je bij je verhaal blijft dan zeg ik dat dit nonsens is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')