abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185863237
Leuk nieuw appartement in Amsterdam, onder het complex zit een parkeer garage alleen voor inwoners van het complex. Grote hekken er voor iedereen pasjes helemaal veilig voor onze mooie auto's. Niet dus zondag nacht mn auto er uit gestolen geen sporen niks.

Nou is het voor mij niet zo'n drama want alles is goed verzekerd maar wanneer ik de woningbouw bel om te vragen hoe dit voorkomen kan worden zodat mn volgende auto ook niet weer gestolen word zeggen ze "Het is niet onze verantwoordelijkheid / probleem". Dus ze willen geen camera's gaan ophangen of het beter beveiligen.

Nu betalen we allemaal 100 euro p/m voor een plek in deze "beveiligde garage" terwijl er blijkbaar heel makkelijk in te breken is. Dat ze niet verantwoordelijk zijn voor diefstal uit deze garage zou vast wel ergens staan in de huur bijbel maar ik kan zelf ook van alles op papier zetten maar dat zegt nog niet dat ze er niet verantwoordelijk voor zijn of in ieder geval moeten proberen te voorkomen. Iemand ervaring mee?
pi_185863463
Als het parkeren op eigen risico is, dan is het parkeren op eigen risico.

Wat je wel zou kunnen doen is om met alle bewoners om een camerasysteem te vragen. Desnoods met bijvoorbeeld 5 euro extra per maand aan huur van de parkeerplek voor iedereen.

Wees blij dat je voor 100 euro een semi-veilige en beschutte parkeerplek in Amsterdam hebt.

Het zou ook kunnen dat jouw verhuurder niet de enige eigenaar is van het complex. De andere eigenaren kunnen dit dan bij de VVE aankaarten.

[ Bericht 17% gewijzigd door Delenlill op 26-03-2019 19:04:23 ]
  dinsdag 26 maart 2019 @ 18:58:52 #3
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_185863466
Je betaalt voor een dienst, dan moeten ze die dienst verlenen. Net als met een garderobe die verplicht is en geld kost. Het bordje niet aansprakelijk voor vermissing ed. heeft dan ook geen waarde.

Dus wanneer je betaalt voor beveiliging (een dienst), dan kunnen ze niet zomaar een claim van de hand wijzen lijkt me ... zelfs als ze een claim (wanneer ze die dienst niet verlenen dus) al op voorhand afwijzen.

Betaal je slechts voor de huur van een parkeerplaats, mja
Dum de dum
pi_185863950
Hebben ze je sleutel uitgelezen ofzo?
pi_185863960
Dan volgende keer beter je sleutel opbergen
pi_185863976
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 18:58 schreef Fe2O3 het volgende:
Dus wanneer je betaalt voor beveiliging (een dienst), dan kunnen ze niet zomaar een claim van de hand wijzen lijkt me ... zelfs als ze een claim (wanneer ze die dienst niet verlenen dus) al op voorhand afwijzen.

Dit zou een mooi verhaal zijn. Dit zou als gevolg hebben dat nagenoeg alle parkeergarages dicht gaan.

Of ze halen de hekken weg. Zit je als huurder ook niet op te wachten, lijkt mij...
pi_185864310
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 18:58 schreef Fe2O3 het volgende:
Je betaalt voor een dienst, dan moeten ze die dienst verlenen. Net als met een garderobe die verplicht is en geld kost. Het bordje niet aansprakelijk voor vermissing ed. heeft dan ook geen waarde.

Artikel 600 Burgerlijk Wetboek Boek 7
Bewaarneming is de overeenkomst waarbij de ene partij, de bewaarnemer, zich tegenover de andere partij, de bewaargever, verbindt, een zaak die de bewaargever hem toevertrouwt of zal toevertrouwen, te bewaren en terug te geven.

Artikel 601
1. Indien de overeenkomst door de bewaarnemer in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf is aangegaan, is de bewaargever hem loon verschuldigd.

Artikel 602
De bewaarnemer moet bij de bewaring de zorg van een goed bewaarder in acht nemen.

Artikel 605
4. De bewaarnemer is gehouden de zaak terug te geven in de staat waarin hij haar heeft ontvangen.

Dit zijn de artikelen op basis waarvan een garderobe aansprakelijk kan worden gesteld. Een parkeerplek in een parkeergarage zal hier niet onder vallen. Tenzij hun aansprakelijkheid expliciet in de huurovereenkomst van de parkeerplek staat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Delenlill op 26-03-2019 19:54:16 ]
  dinsdag 26 maart 2019 @ 19:53:14 #8
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_185864510
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 19:42 schreef Delenlill het volgende:

[..]

Artikel 600 Burgerlijk Wetboek Boek 7
Bewaarneming is de overeenkomst waarbij de ene partij, de bewaarnemer, zich tegenover de andere partij, de bewaargever, verbindt, een zaak die de bewaargever hem toevertrouwt of zal toevertrouwen, te bewaren en terug te geven.

Artikel 601
1 Indien de overeenkomst door de bewaarnemer in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf is aangegaan, is de bewaargever hem loon verschuldigd.

Artikel 602
De bewaarnemer moet bij de bewaring de zorg van een goed bewaarder in acht nemen.

Dit zijn de artikelen op basis waarvan een garderobe aansprakelijk kan worden gesteld. Een parkeerplek in een parkeergarage zal hier niet onder vallen. Tenzij hun aansprakelijkheid expliciet in de huurovereenkomst van de parkeerplek staat.
Dus de hamvraag blijft, huurt TS een parkeerplaats, of een beveiligde parkeerplaats ...
Dum de dum
  dinsdag 26 maart 2019 @ 19:57:30 #9
468509 _--_
In varietate concordia
pi_185864586
100 euro p/m voor een plekje in de garage waar je auto gestolen wordt. Ruikt naar diefstal. :')
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_185864649
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 19:57 schreef _--_ het volgende:
100 euro p/m voor een plekje in de garage waar je auto gestolen wordt. Ruikt naar diefstal. :')
Dat is niet veel geld voor een parkeerplaats.
pi_185865341
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 19:53 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Dus de hamvraag blijft, huurt TS een parkeerplaats, of een beveiligde parkeerplaats ...
Je hebt gelijk, alles hangt af van hoe het in de overeenkomst staat. Maar dan nog ga ik er niet van uit dat de auto in bewaring wordt gegeven. En is je vergelijking met de garderobe fout.

Maar een beroep op wanprestatie is dan wel mogelijk.
  woensdag 27 maart 2019 @ 10:59:35 #12
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_185873181
Ik weet uit ervaring dat er nogal wat sleutels/pasjes rond gaan slingeren, oud bewoners die het nooit inleveren, mensen die een pasje uitlenen aan een vriend etc.

Als iemand binnen kan komen zonder sporen van braak, dan moet er met een sleutel/pasje toegang verleend zijn. Is het systeem niet uit te lezen om te kijken wie er in die nacht in en uit gegaan is?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 27 maart 2019 @ 12:08:23 #13
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_185874459
Overigens zijn vandalisme en schade in Amsterdam een groter probleem dan autodiefstal. Ik moet op straat parkeren en je wil echt niet weten hoeveel ingeslagen ruiten, vreemde deuken en spontane krassen ik wel niet heb gehad. Dan sta je in die garage echt beter.

Parkeren in de stad heeft risico's, voor mij iig een reden om geen mooie dure auto te kopen.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
  woensdag 27 maart 2019 @ 12:50:49 #14
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_185875384
In Nieuw-West zeker? Ik ben bang dat je de woningcorporatie niet erop aan kan spreken. Net als bij woninginbraak: de verhuurder is alleen verantwoordelijk voor het pand en niet de bezittingen erin. Of er moet echt in het contract staan dat ze de veiligheid van de bezittingen garanderen.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')