Een hypotheek is pas iets wat handig is als je ergens goed zit en je jezelf in die omgeving lange termijn ziet werken en wonen.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 11:27 schreef Scary_Mary het volgende:
Je bent 25 en dus al volwassen. Het is een kwestie van jezelf voor de gek houden als je wil vast klampen aan de jeugd waar je inmiddels toch echt wel voorbij bent. Er is echter ook goed nieuws, juist omdat je volwassen bent is het prima om keuzes te maken waar jij achter staat. Als je geen trek hebt in verantwoordelijkheden als een hypotheek, dan is dat helemaal prima. Mits je klaar bent voor de consequenties natuurlijk, want achteraf kun je alleen jezelf de schuld geven voor de keuzes die je hebt gemaakt.
Weten wat je niet wil is best nuttig. Maar beter ga je wel op een rijtje zetten wat je wel wil, waar je nu heen zou willen of later. Heb je geen duidelijke richting waar je heen wil, zorg dan tenminste dat je voor jezelf een soort vangnet hebt en de ruimte om later ook nog verschillende keuzes te kunnen maken.
Wees voorbereid en zorg voor jezelf, dat is volwassen. Ook zonder hypotheek e.d.
Gezien de woningmarkt ben ik dat niet helemaal met je eens, al zou dat natuurlijk wel het meest ideaal zijn.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 11:32 schreef Mishu het volgende:
[..]
Een hypotheek is pas iets wat handig is als je ergens goed zit en je jezelf in die omgeving lange termijn ziet werken en wonen.
Die master wil ik juist gaan doen uit gemak, dan zit je weer even in dat studentenleventje.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 11:34 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Right.
Je doet maar 4,5 jaar over je studie, hebt nu gewoon een fulltime baan, werkt daarnaast als zzp'er en wil nu een master gaan doen. Maar je hebt geen ambitie?
Is zo, maar dan zit ik in een omgeving met ambitieuze typetjes die allemaal wel een doel hebben en bij wie alles meteen wel goed ging. Irritant is datquote:Op dinsdag 26 maart 2019 11:10 schreef Apekoek het volgende:
25 is helemaal niet oud man, gewoon doorgaan waar je mee bezig bent. Master plus werken is prima combo, zo heb ik het ook allemaal wat uitgerekt. Eigenlijk begon ik pas rond mijn 30e te doen wat ik echt graag wilde, dat heeft tijd nodig.
Het is maar hoe je er zelf in staat. Voor het gros van de mensen is een master doen niet gemakkelijk.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 11:40 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Die master wil ik juist gaan doen uit gemak, dan zit je weer even in dat studentenleventje.
Maak er maar 5 jaar van trouwens. Ik heb er een jaar langer over gedaan bedenk ik me nu. Het werk als zzp’er hoef je niet ambitieus voor te zijn. Je schrijft je in voor 50 euro bij se kvk, je maakt contacten/netwerken en je zorgt dat wat je levert, goed is. Maar daar word je niet rijk van hoor, ik niet dan. Die baan, ja, daar heb ik gewoon voor gesolliciteerd: ik moet toch ook werken voor mijn bestaan.
Daarvoor gereisd ook (voor mijn studie). Leuke dingen gedaan. Tsja, ik ben een flierefluiter en alles duurt wat lang bij mij. Ik wil gwoon niet volwassen leven leven, maar ik doe het eigenlijk al en ik vind het vervelend.
Misschien moet je je eens niet zo focussen op wat anderen doen en vinden en gewoon doen wat je zelf leuk vindt.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 11:43 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Is zo, maar dan zit ik in een omgeving met ambitieuze typetjes die allemaal wel een doel hebben en bij wie alles meteen wel goed ging. Irritant is dat.
Wat houdt je tegen om uit te zoeken hoe je dat wel zou kunnen doen? Wat heb je nodig om x tijd op reis te kunnen gaan?quote:Op dinsdag 26 maart 2019 11:35 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Als ik kijk naar wat ik echt wil dan is dat lekker veel reizen en mensen helpen in Afrika ofzo. Dat ik (voor mijn gevoel dan) nuttig bezig ben. Maar ik snap ook dat ik dat niet zomaar kan doen.
Gebrekkige opvoeding van je ouders dus, maar news flash je bent al verantwoordelijk. Het enige verschil is dat je het nu zelf gaat daadwerkelijk gaat doen, maar verantwoordelijk was je al enige jaren.quote:Het is een eng vooruitzicht dat ik alles zelf moet doen. Mijn ouders hebben altijd alles voor me gedaan natuurlijk, en nu is het gewoon echt eens tijd om verantwoordelijkheid te nemen voor alles en dat vind ik vervelend en beangstigend.
Zou best kunnen uiteindelijk, maar ik heb hier ook verantwoordelijkheden. Ik heb ook zoiets van: als ik dat ga doen voor een halfjaar, dan mis ik ook weer wat qua werk/carrière hoewel ik niet eens echt een carrière wil maar wil ook wel in ieder geval uiteindelijk iets fatsoenlijks.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 11:47 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Wat houdt je tegen om uit te zoeken hoe je dat wel zou kunnen doen? Wat heb je nodig om x tijd op reis te kunnen gaan?
Ik zou me niet teveel vast pinnen op nuttig werk doen in Afrika e.d. Daar zit een stuk heel smerige business, die inspeelt op naïeve mensjes die graag een goed gevoel hebben maar feitelijk die shit in stand houden.
Als je echt iets nuttigs wil doen, zou je je beter verdiepen in wat ze echt nodig hebben en je daarvoor in gaan zetten in plaats van ter plekke eigenlijk een plek op hun arbeidsmarkt in te nemen. Ja, ook als je betaalt voor zo een werkvakantie.
Echt om te janken hoe sommige mensen zonder enige vorm van nadenken lekker bonden met zielige kindjes en die dan weer achter laten om nooit meer terug te komen. Doe dat in vredesnaam niet.
[..]
Gebrekkige opvoeding van je ouders dus, maar news flash je bent al verantwoordelijk. Het enige verschil is dat je het nu zelf gaat daadwerkelijk gaat doen, maar verantwoordelijk was je al enige jaren.
Ik weet wel dat ik het moet verdienen door te praten.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik heb de indruk dat er niet zoveel vacatures zijn voor mensen met een master sociologie. Je moet je afvragen of je leven makkelijker wordt als je op je 27 zonder werkervaring een job in de sociologie wilt vinden.
Nee is ook zo... Wat ik al zei: dat doe ik dan voor de lol. En dat is ook al een verkeerde instelling.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik heb de indruk dat er niet zoveel vacatures zijn voor mensen met een master sociologie. Je moet je afvragen of je leven makkelijker wordt als je op je 27 zonder werkervaring een job in de sociologie wilt vinden.
Vertel!quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:29 schreef Ciclon het volgende:
Jij hebt het beter voor elkaar dan ik hoor, en ik ben 3 jaartjes ouder😂
Als je nu al verantwoordelijkheden hebt, kun je niet meer aankomen kakken met je zogenaamde studentikoze leventje zoals hierboven wilde doen overkomen. Dan creëer je grotere beren op de weg dan dat ze er zijn, maar goed. Dat zal de angst ook zijn, zodat je jezelf nog even voor kan houden dat uitstel zogenaamd weloverwogen is.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:05 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Zou best kunnen uiteindelijk, maar ik heb hier ook verantwoordelijkheden. Ik heb ook zoiets van: als ik dat ga doen voor een halfjaar, dan mis ik ook weer wat qua werk/carrière hoewel ik niet eens echt een carrière wil maar wil ook wel in ieder geval uiteindelijk iets fatsoenlijks.
Gelukkig maarquote:En dan ben ik straks 30 en dan heb ik nog niks vast .. daar ben ik dan ook weer bang voor. Dat ik nog meer jaren ga verliezen aan ‘flierefluiten’ hoewel juist dat reizen of mensen helpen elders mij leuk en nuttig lijkt. Maar oké: ik moet ook wat opbouwen in NL.
Nee joh, ik ben niet van plan om in rare tehuizen in Afrika kindjes te gaan helpen.![]()
Dat weet je dan apart te verwoorden. Prima dat je het eng vindt, maar ik vind je nogal tegenstrijdig overkomen..quote:Nee. Mijn ouders hebben al heel jong geleerd dat je moet werken, studeren, uiteindelijk op eigen benen moet staan. Dat doe ik ook. Maar ik vind het gewoon eng ofzo. Kan het niet uitleggen ook. Het volwassen ‘zijn’, je plek vinden, jezelf vinden, ik vind het niet leuk. En het lijkt zoveelnmensen zo makkelijk af te gaan.
Er is niks mis mee, met doen wat je leukt vind. Als je daarvan kan leven is het toch prima. Doe waar je je goed bij voelt. Zolang je niemand tot last bent en je vaste lasten kunt betalen is dat toch prima.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:30 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Nee is ook zo... Wat ik al zei: dat doe ik dan voor de lol. En dat is ook al een verkeerde instelling.
Ik weet niet of dat verkeerd is. Maar het volwassen leven en alles wat daarbij hoort kun je niet uit blijven stellen. Er komt een dag dat ook jij gewoon mee zal moeten draaien en dan kun je maar beter goed voorbereid zijn.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:30 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Nee is ook zo... Wat ik al zei: dat doe ik dan voor de lol. En dat is ook al een verkeerde instelling.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |