abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185842421
Situatie:

Onze huis is verkocht voor 220.000 waar we een hypotheek hebben van 192.000, dus de winst is ong 23.000 (na aftrek makelaarskosten)

We hebben dan ook een hypotheekrekening waar we elke maand een bedrag storten die aan het eind van de 30 jarige hypotheek op 192.000 zou staan, die staat op dit moment ook op 23.000 euro, dan noemt men een verpande SEW rekening

Dan hebben we dus 46.000 "winst"

We willen dit dus meenemen voor een nieuwe huis.
Maar het geld komt pas vrij als je de sleutel overhandigt aan de nieuwe bewoners

Stel dat we een huis vinden dat boven ons budget is maar door onze "winst" kunnen we het alsnog kopen

Voorbeeld: huis is 246.000 euro en we mogen maar 200.000 "lenen" van de bank

Dus hebben we die 46.000 euro dan nodig... Maar de bank voor nieuwe hypotheek wilt het geld al meteen hebben..ook al begint de hypotheek bijvoorbeeld pas op 1 juli

Weten jullie hoe dit in elkaar steekt???
Op google kan ik niks concreet vinden

Alvast dank voor uw antwoord
pi_185842517
ben geen expert ofzo, maar misschien kan dit je helpen:

https://www.consumentenbo(...)overbruggingskrediet
pi_185842611
Dank voor je tip, dat had ik nog niet gevonden, dus ik heb een overbruggingskredit van 23.000 euro..

Want het gaat over de overwaarde van onze verkoophuis..
pi_185849073
overbruggen kan inderdaad maar je zou het geld nu ook alvast kunnen krijgen door de SEW af te kopen en af te lossen op de schuld. door een ori๋nterend gesprek kan je een goed beeld krijgen van wat je bestedingsruimte voor je nieuwe huis eigenlijk is, vraag het even aan je financieel adviseur wat in je situatie de handigste keuze is en gefeliciteerd met de verkoop van je woning!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')