abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 26 maart 2019 @ 12:40:55 #151
54278 crew  Tijger_m
42
pi_185857674
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 11:33 schreef Elzies het volgende:

[..]

Stel men houdt zo'n referendum en stel dat dit keer wel een nipte meerderheid stemt om te blijven?

Dan krijg je toch een situatie van een verzwakt VK binnen een EU die gedomineerd wordt door Frankrijk en Duitsland. Het land wat met veel tromgeroffel weg wilde lopen maar uiteindelijk niet ging. Dat levert veel imago schade op en ondermijnt elke onderhandelingspositie binnen de EU.

Je behoudt bovendien de tegenstelling tussen de remainers en de leavers. Laatstgenoemde zullen zich verraden voelen en elk vertrouwen in de politiek hebben verloren. Dat heeft weer consequenties voor het politieke klimaat. En uiteraard werkt dit weer door binnen de Britse economie en samenleving.

De Britse koppigheid kennende, ik zie het niet zomaar gebeuren. Was altijd voor een harde Brexit. Nu zou ik toch voor May's deal stemmen omdat het weliswaar niet de meest aantrekkelijke optie is, maar nog altijd beter dan alle andere varianten inclusief bij de EU blijven.
Ik snap even niet waar je een verzwakt VK vandaan haalt, als het VK blijft veranderd er niets aan de hoeveelheid EU parlementsleden die het heeft, het verandert niets aan hun veto macht of aan hun stemmen aantal in een QMV situatie.
Het zou hooguit zo kunnen zijn dat andere landen minder snel hun steun aan het VK geven in een gegeven situatie maar dat deden ze toch al nauwelijks de afgelopen jaren onder Cameron dus dat veranderd ook niet echt.

Maar uiteindelijk stemmen EU lidstaten voor of tegen zaken vanuit hun eigen belangen en overwegingen, niet omdat een bepaald land sterker of zwakker is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_185857759
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 12:17 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De opkomst van eurosceptische partijen.
Het zou wel eens kunnen zijn dat een optelsom van eurokritische en eurosceptische partijen inderdaad best groot kan zijn na de verkiezingen, maar ik ben bang dat de enorm pro europese partij van Macron één van de grootste partijen zal worden. En dan zullen europese fracties, zoals ALDE, misschien ook veel pro europeser worden om hem binnen te halen en zo misschien wel de grootste te worden.

De eurosceptische ECR verliest misschien wel de Tories en de eurosceptische EVDD verliest dan UKIP, dat zijn toch forse partijen in die fracties. Dat de partijen van de eurokritische ENF veel zetels zullen winnen lijkt wel duidelijk, maar die hebben toch minder invloed. En misschien dat Lega daar uit gaat stappen, die hebben daar wel naar gehint. En dan is die fractie misschien te klein, je hebt namelijk minimaal 7 partijen nodig.

Het lijkt wel zeker dat de redelijk pro europese fracties (EVP [CDA], S&D [PvdA], ALDE [VVD en D66] en Groenen [GroenLinks]) een comfortabele meerderheid houden van zo'n 65%.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator dinsdag 26 maart 2019 @ 12:47:22 #153
54278 crew  Tijger_m
42
pi_185857774
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 12:04 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Nigel farage heeft al gezegd dat als hij noodgedwongen terugkeert in het europees parlement hij niet zal stoppen met Brexit maar ervoor zal gaan de gehele EU ten val te brengen. Gezien de trend is het niet onwaarschijnlijk dat hij daar uiteindelijk in zal slagen.
Dat is altijd Farage' intentie geweest, volgens mij. En nee, hij gaat daar nooit succes mee hebben, er is geen serieuze eurosceptische partij te vinden in de hele EU die macht heeft en die ook wil gebruiken, FN heeft zijn naam zelfs veranderd om van de anti-EU reuk af te komen.
AfD wil helemaal niet uit de EU, de Italiaanse populisten zijn hard bijgedraait nu ze de macht hebben en hebben hun bezwaren tegen de EU en de Euro grotendeels laten vallen.
Fidesz wil onder geen beding uit de EU omdat dan de Hongaarse economie instort, Polen idem.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_185857843
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 12:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is altijd Farage' intentie geweest, volgens mij. En nee, hij gaat daar nooit succes mee hebben, er is geen serieuze eurosceptische partij te vinden in de hele EU die macht heeft en die ook wil gebruiken, FN heeft zijn naam zelfs veranderd om van de anti-EU reuk af te komen.
AfD wil helemaal niet uit de EU, de Italiaanse populisten zijn hard bijgedraait nu ze de macht hebben en hebben hun bezwaren tegen de EU en de Euro grotendeels laten vallen.
Fidesz wil onder geen beding uit de EU omdat dan de Hongaarse economie instort, Polen idem.
Eurosceptisch wel, eurokritisch niet. Dat zijn 2 verschillende dingen. CU, SGP, PvdD en SP zijn eurosceptisch, maar willen niet de EU verlaten of de hele EU opheffen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185857966
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 12:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is altijd Farage' intentie geweest, volgens mij. En nee, hij gaat daar nooit succes mee hebben, er is geen serieuze eurosceptische partij te vinden in de hele EU die macht heeft en die ook wil gebruiken, FN heeft zijn naam zelfs veranderd om van de anti-EU reuk af te komen.
AfD wil helemaal niet uit de EU, de Italiaanse populisten zijn hard bijgedraait nu ze de macht hebben en hebben hun bezwaren tegen de EU en de Euro grotendeels laten vallen.
Fidesz wil onder geen beding uit de EU omdat dan de Hongaarse economie instort, Polen idem.
Er zijn genoeg zaken die de eurosceptici wind in de zeilen geeft;
Mogelijke terugkeer van Farage in het europarlement
Nog altijd onopgeloste migratie problematiek
Onopgeloste financiele crisis die voortdurend in verschillende vormen weer oplaait.
Steeds grotere inkomensverschillen, veel werknemers profiteren niet tot nauwelijks van economische groei in de vorm van koopkracht.
Sanctiemogelijkheden EU zijn in de praktijk vrijwel nihil.

[ Bericht 1% gewijzigd door Digi2 op 26-03-2019 13:11:02 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Moderator dinsdag 26 maart 2019 @ 13:39:31 #156
54278 crew  Tijger_m
42
pi_185858601
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:01 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Er zijn genoeg zaken die de eurosceptici wind in de zeilen geeft;
Mogelijke terugkeer van Farage in het europarlement
Nog altijd onopgeloste migratie problematiek
Onopgeloste financiele crisis die voortdurend in verschillende vormen weer oplaait.
Steeds grotere inkomensverschillen, veel werknemers profiteren niet tot nauwelijks van economische groei in de vorm van koopkracht.
Sanctiemogelijkheden EU zijn in de praktijk vrijwel nihil.
Wat levert Farage op dan? Hij heeft gewonnen met Brexit en nu? Right, het is een enorme puinzooi in het VK, wie gaat daar nog serieus mee in zee?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_185858877
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat levert Farage op dan? Hij heeft gewonnen met Brexit en nu? Right, het is een enorme puinzooi in het VK, wie gaat daar nog serieus mee in zee?
Ik vermoed dat Farage in staat is een groot deel van de eurosceptische stemmen achter zich te verenigen. Het is trouwens van groot belang dat eurosceptici tegenwicht gaan bieden om de EU ertoe aan te zetten eindelijk eens spijkers met koppen te slaan i.p.v. het pappen en nathouden.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_185858918
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 12:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik snap even niet waar je een verzwakt VK vandaan haalt, als het VK blijft veranderd er niets aan de hoeveelheid EU parlementsleden die het heeft, het verandert niets aan hun veto macht of aan hun stemmen aantal in een QMV situatie.
Het zou hooguit zo kunnen zijn dat andere landen minder snel hun steun aan het VK geven in een gegeven situatie maar dat deden ze toch al nauwelijks de afgelopen jaren onder Cameron dus dat veranderd ook niet echt.

Maar uiteindelijk stemmen EU lidstaten voor of tegen zaken vanuit hun eigen belangen en overwegingen, niet omdat een bepaald land sterker of zwakker is.
Lijkt me logisch. Als het VK weer met hangende pootjes zich aanmeld om toch te blijven zal dit uiteraard invloed hebben op hun positie binnen diezelfde EU. Vroeger domineerde Frankrijk, Duitsland en het VK. Die invloedrijke positie krijgen ze natuurlijk nooit meer terug.

Geloof me, de enige reden dat deze Brexit in welke vorm ook doorgang gaat vinden. Anders was de Brexit allang gecanceld.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 14:15:44 #159
131800 Tarado
capô de fusca
pi_185859196
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:59 schreef Elzies het volgende:

[..]

Lijkt me logisch. Als het VK weer met hangende pootjes zich aanmeld om toch te blijven zal dit uiteraard invloed hebben op hun positie binnen diezelfde EU. Vroeger domineerde Frankrijk, Duitsland en het VK. Die invloedrijke positie krijgen ze natuurlijk nooit meer terug.

Geloof me, de enige reden dat deze Brexit in welke vorm ook doorgang gaat vinden. Anders was de Brexit allang gecanceld.
het is de wet van de sterkste dus mochten ze blijven zullen ze toch snel weer invloed hebben al bepaalt Duitsland al te lang teveel met Frankrijk in hun kielzog en dat zal niet minder worden na een Brexit
pi_185859293
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 14:15 schreef Tarado het volgende:

[..]

het is de wet van de sterkste dus mochten ze blijven zullen ze toch snel weer invloed hebben al bepaalt Duitsland al te lang teveel met Frankrijk in hun kielzog en dat zal niet minder worden na een Brexit
Ik heb in vorige reacties meer factoren opgenoemd die de positie van het VK intern zal verzwakken. Want ongeacht hoe men er hierover denkt, het Britse volk is nog steeds tot op het bot verdeeld. De Brexit afblazen zal vooral voor de Conservatieve partij grote gevolgen hebben. Daar durven ze zich in het Lagerhuis niet aan te wagen.

Bovendien heeft May een grote fout gemaakt door toentertijd vervroegde verkiezingen uit te roepen waardoor ze nu samen met een Noord-Ierse minderheidspartij zit opgescheept.
  Overall beste user 2022 dinsdag 26 maart 2019 @ 14:25:22 #161
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_185859315
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:57 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik vermoed dat Farage in staat is een groot deel van de eurosceptische stemmen achter zich te verenigen. Het is trouwens van groot belang dat eurosceptici tegenwicht gaan bieden om de EU ertoe aan te zetten eindelijk eens spijkers met koppen te slaan i.p.v. het pappen en nathouden.
Righto, ze moet die lui eens laten zien hoe een Britse brexiteer moeilijke beslissingen neemt. Ja.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_185860847
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 12:31 schreef Digi2 het volgende:
De May deal is nog niet van tafel. De mogelijkheid van een soft Brexit of geen Brexit vanwege een verlengingsronde kan blijkbaar nog parlementariers overhalen.
[..]

DUP heeft liever uitstel dan May Deal. Dus bye MV3
christopherhope twitterde op dinsdag 26-03-2019 om 15:01:19 BREAKING DUP says a one year extension is better than Theresa May's Withdrawal plan to leave the EU. Sammy Wilson writes for the @Telegraph: https://t.co/MPvcrvnGyT reageer retweet
  dinsdag 26 maart 2019 @ 17:21:23 #163
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_185862159
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 14:23 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik heb in vorige reacties meer factoren opgenoemd die de positie van het VK intern zal verzwakken. Want ongeacht hoe men er hierover denkt, het Britse volk is nog steeds tot op het bot verdeeld. De Brexit afblazen zal vooral voor de Conservatieve partij grote gevolgen hebben. Daar durven ze zich in het Lagerhuis niet aan te wagen.

Bovendien heeft May een grote fout gemaakt door toentertijd vervroegde verkiezingen uit te roepen waardoor ze nu samen met een Noord-Ierse minderheidspartij zit opgescheept.
Als Brexit nu niet door gaat, gaan ze Schotland vast snel een nieuw referendum, maar dan niet over Brexit ;), houden.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_185862518
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 17:21 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Als Brexit nu niet door gaat, gaan ze Schotland vast snel een nieuw referendum, maar dan niet over Brexit ;), houden.
Waarom zouden ze als de omstandigheden nog nagenoeg hetzelfde zijn als tijdens het vorige onafhankelijkheidsreferendum?
pi_185862565
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 17:21 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Als Brexit nu niet door gaat, gaan ze Schotland vast snel een nieuw referendum, maar dan niet over Brexit ;), houden.
Volgens een poll van nog geen maand terug (die heb ik hier toen ook gelinkt) is ook in geval van Brexit er geen meerderheid onder de Schotten voor onafhankelijkheid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 26 maart 2019 @ 17:56:20 #166
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_185862618
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 17:48 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Waarom zouden ze als de omstandigheden nog nagenoeg hetzelfde zijn als tijdens het vorige onafhankelijkheidsreferendum?
Beetje off-topic :@, maar volgens mij is Schotland grotendeels Remain en zien zich nu door Engelsen meegesleurd worden in deze Brexit-clusterfuck.
Als je de UK verlaat heb je over een paar jaar niet weer dezelfde situatie maar dan met Rees-Mogg aan het roer. ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator dinsdag 26 maart 2019 @ 17:59:12 #167
54278 crew  Tijger_m
42
pi_185862650
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:57 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik vermoed dat Farage in staat is een groot deel van de eurosceptische stemmen achter zich te verenigen. Het is trouwens van groot belang dat eurosceptici tegenwicht gaan bieden om de EU ertoe aan te zetten eindelijk eens spijkers met koppen te slaan i.p.v. het pappen en nathouden.
Dat zijn dan alleen Britse stemmers en die zijn niet relevant meer te noemen. Hoe dan ook gaat het VK uit de EU, die conclusie lijkt toch wel onontkoombaar.
Farage had al de grootste partij van de Britse MEP's, dat weet je toch wel? En in alle jaren dat UKIP in het EUP zat heeft het...ja, wat heeft het bereikt? Behalve fraude, vechtpartijen en scheldpartijen dan.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_185862659
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 17:56 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Beetje off-topic :@, maar volgens mij is Schotland grotendeels Remain en zien zich nu door Engelsen meegesleurd worden in deze Brexit-clusterfuck.
Als je de UK verlaat heb je over een paar jaar niet weer dezelfde situatie maar dan met Rees-Mogg aan het roer. ;)
1/3e van de Schotten wil nooit meer een onafhankelijkheidsreferendum, 60 procent wil het in geen geval voor 2024. Dus nee, dat referendum komt er niet.

https://www.scotsman.com/(...)referendum-1-4887786


Plannen van de SNP om een eigen munt in te voeren bij onafhankelijkheid hebben die onafhankelijkheid ook veel minder populair gemaakt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185862711
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 17:59 schreef Hanca het volgende:

[..]

. Dus nee, dat referendum komt er niet.

Voorlopig niet nee. Verstandiger is het voor de schotten af te wachten hoe een evt. Brexit zich ontwikkeld en de kat even uit de boom te kijken.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 26 maart 2019 @ 18:36:43 #170
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_185863116
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 18:03 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Voorlopig niet nee. Verstandiger is het voor de schotten af te wachten hoe een evt. Brexit zich ontwikkeld en de kat even uit de boom te kijken.
Ja de timing is momenteel niet optimaal :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_185864401
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 17:59 schreef Hanca het volgende:

[..]

1/3e van de Schotten wil nooit meer een onafhankelijkheidsreferendum, 60 procent wil het in geen geval voor 2024. Dus nee, dat referendum komt er niet.

https://www.scotsman.com/(...)referendum-1-4887786


Plannen van de SNP om een eigen munt in te voeren bij onafhankelijkheid hebben die onafhankelijkheid ook veel minder populair gemaakt.
Toch blijf ik het ironisch vinden dat een verenigd koninkrijk zich verzet tegen de vereniging (Unie) van landen. Het blijft iets komisch
  dinsdag 26 maart 2019 @ 19:48:33 #172
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_185864418
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 19:47 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Toch blijf ik het ironisch vinden dat een verenigd koninkrijk zich verzet tegen de vereniging (Unie) van landen. Het blijft iets komisch
Een deel ervan hè :P (52%)

Zo 'verenigd' komen ze de laatste paar jaar niet echt over..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_185866130
Boris Johnson begint ook te draaien
timothy_stanley twitterde op dinsdag 26-03-2019 om 19:43:27 Boris: if we vote it down May’s deal again there is “an appreciable risk” that Brexit won’t happen. Two people in audience shout “no Boris!” #borislive reageer retweet
pi_185866183
Bij The Guardian hebben ze ondertussen ook wel een beeld van het proces van morgen, schijnbaar neemt de indicative vote de vorm aan van een zooitje opties waarbij bij elke optie alleen maar ja of nee kan worden gestemd.

https://www.theguardian.c(...)e-votes-process-work

Ga je natuurlijk weer krijgen dat geen enkele mogelijke optie uiteindelijk een meerderheid zal halen :').
pi_185866339
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 21:03 schreef Tocadisco het volgende:
Bij The Guardian hebben ze ondertussen ook wel een beeld van het proces van morgen, schijnbaar neemt de indicative vote de vorm aan van een zooitje opties waarbij bij elke optie alleen maar ja of nee kan worden gestemd.

https://www.theguardian.c(...)e-votes-process-work

Ga je natuurlijk weer krijgen dat geen enkele mogelijke optie uiteindelijk een meerderheid zal halen :').
Er werd gesproken over steeds de optie met de minste stemmen voor laten vallen en dan weer te stemmen. Maar ik heb geen idee of dat het gehaald heeft. En ook niet of ze dan gelijk door gaan stemmen, of dat er dan weer een dag tussen zit.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185866480
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 21:03 schreef Tocadisco het volgende:
Bij The Guardian hebben ze ondertussen ook wel een beeld van het proces van morgen, schijnbaar neemt de indicative vote de vorm aan van een zooitje opties waarbij bij elke optie alleen maar ja of nee kan worden gestemd.

https://www.theguardian.c(...)e-votes-process-work

Ga je natuurlijk weer krijgen dat geen enkele mogelijke optie uiteindelijk een meerderheid zal halen :').
Ik ben ook benieuwd of het free votes worden of dat conservatieven en Labour bepaalde opties gaan whippen.

Ik lees ook dat volgende week maandag ronde 2 komt met indicative votes.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 21:26:37 #177
1234 HiZ
Istanbullu
pi_185866609
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 21:20 schreef L3gend het volgende:

[..]

Ik ben ook benieuwd of het free votes worden of dat conservatieven en Labour bepaalde opties gaan whippen.

Ik lees ook dat volgende week maandag ronde 2 komt met indicative votes.
Die rollen dus nog vechtend over de grond tegen de tijd dat ze dat nieuwe plan in Brussel moeten hebben.
pi_185866671
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 21:26 schreef HiZ het volgende:

[..]

Die rollen dus nog vechtend over de grond tegen de tijd dat ze dat nieuwe plan in Brussel moeten hebben.
Ligt er aan: als ze maandag alleen de twee opties kiezen met de meeste stemmen voor en dan mag je maar op 1 optie stemmen, is er maandag duidelijkheid. Als er tenminste een werkbare optie wordt verkozen, dan. Geen niet bestaande keus. En als May niet weigert de niet bindende stemming uit te voeren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185867044
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 21:29 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ligt er aan: als ze maandag alleen de twee opties kiezen met de meeste stemmen voor en dan mag je maar op 1 optie stemmen, is er maandag duidelijkheid. Als er tenminste een werkbare optie wordt verkozen, dan. Geen niet bestaande keus. En als May niet weigert de niet bindende stemming uit te voeren.
Niet noodzakelijk, want er is buiten ja en nee nog altijd een optie c: Onthouden van stemmen. En als de meest gekozen optie nog altijd geen meerderheid binnen het HoC heeft heb je nog steeds een probleem.
pi_185867224
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 21:49 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Niet noodzakelijk, want er is buiten ja en nee nog altijd een optie c: Onthouden van stemmen. En als de meest gekozen optie nog altijd geen meerderheid binnen het HoC heeft heb je nog steeds een probleem.
Je hebt gelijk. De Bitten kunnen zelfs een stemming tussen 2 opties nog verprutsen. Daar zijn ze goed in, dus dat is best reëel...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185867760
Ik weet niet of jullie het al kennen (en of het kwalitatief wat is), maar komende vrijdag begint op BBC First een tv serie over de Brexit.

https://www.bbcbenelux.com/programmas/brexit-the-uncivil-war/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 26 maart 2019 @ 22:41:19 #182
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_185867960
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 22:30 schreef Hanca het volgende:
Ik weet niet of jullie het al kennen (en of het kwalitatief wat is), maar komende vrijdag begint op BBC First een tv serie over de Brexit.

https://www.bbcbenelux.com/programmas/brexit-the-uncivil-war/
Die is al een paar maanden geleden eerder uitgezonden op reguliere BBC. Evengoed handig voor diegenen die hem nog niet gezien hebben.
  woensdag 27 maart 2019 @ 08:19:02 #183
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_185870808
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_185871220


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2019 08:57:20 ]
pi_185872893
quote:
Typisch weer hoe een engelse krant iemand een 'leading EU figure' noemt omdat dat vast voor hen erg interssant klinkt...

Degene die dat gesteld heeft is een oppositionele politicus (vice-voorzitter van de groenen-fractie in het Europees Parlement)..
zeker geen bestuurder of EU-leider... maar vooral een parlementarier en politicus.

Het zou zijn alsof een continentale krant een Kop zou hebben "Leidend Brits regerings-lid bekritiseerd EU", als bv iemand als Jacob Rees-Mogg iets negatiefs roept, die vast een invloedrijke parlementarier en politicus/opinierend persoon is, maar geen bestuurder of regeringsleider
(Overigens misschien wel nu nét een slecht voorbeeld omdat Rees-Mogg net gisteravond gedraaid lijkt te zijn en opeens May en haar deal zegt te steunen, wat een opvallende en misschien doorslaggevende move kan zijn)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_185872935
Ok Rees Mogg is door de bocht maar er zullen naar schatting 15 brexit hardliners NIET op MAY's voorstel stemmen

Dus waar staat de DUP nu?
Waarom bewerkt May ze niet dag en nacht?
  Moderator woensdag 27 maart 2019 @ 10:45:36 #187
236264 crew  capricia
pi_185872943
eucopresident twitterde op woensdag 27-03-2019 om 09:20:01 Appeal to EP: You should be open to a long extension, if the UK wishes to rethink its strategy. 6 million people signed the petition, 1 million marched. They may not feel sufficiently represented by UK Parliament but they must feel represented by you. Because they are Europeans. reageer retweet
Tusk tegen MEP:


Wat vinden we hier van?
Definitely not CIA
pi_185872997
Gaat helman zich nu nog meer met interne Britse politiek bemoeien?

Na Uri Geller de zoveelste misser van het remoan kamp
pi_185873018
Ik denk dat Tusk die persoonlijke noot beter niet kan doen, werkt eerder averechts denk ik. Het moet niet lijken alsof het Britse parlement voor Tusk een draai maakt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 27 maart 2019 @ 10:50:07 #190
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_185873019
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 10:48 schreef riazop het volgende:
Gaat helman zich nu nog meer met interne Britse politiek bemoeien?

Na Uri Geller de zoveelste misser van het remoanRemain kamp
Gewoon remain gebruiken, je bent geen klein kind toch?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_185873048
De zin dat ze alleen deze week met Mays deal mogen instemmen is wel interessant. Gaat de EU echt moeilijk doen als ze dat volgende week doen, of de week daarna? Lijkt me sterk, maar het staat daar wel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185873071
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 10:50 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Gewoon remain gebruiken, je bent geen klein kind toch?
Met dat verbitterde toontje van helman lijkt het toch echt meer op remoan

die man heeft zoveel moeite met de stem des volks
  woensdag 27 maart 2019 @ 10:53:33 #193
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_185873087
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 10:52 schreef riazop het volgende:

[..]

Met dat verbitterde toontje van helman lijkt het toch echt meer op remoan

die man heeft zoveel moeite met de stem des volks
'De Stem des Volks' is nu anders wel 55% voor Remain.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_185873125
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 10:53 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

'De Stem des Volks' is nu anders wel 55% voor Remain.
Dat was ie 1 dag voor het brexit referendum ook toch?
pi_185873133
Tusk maakt iig de Britten weer boos

zo contraproductief die man
- vage niet verifieerbare twittermeuk niet hier -

[ Bericht 31% gewijzigd door capricia op 27-03-2019 11:58:52 ]
  woensdag 27 maart 2019 @ 10:58:00 #196
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_185873156
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 10:56 schreef riazop het volgende:

[..]

Dat was ie 1 dag voor het brexit referendum ook toch?
Ja en toen hebben er heel veel mensen niet gestemd. Zal nu wel iets meer worden.

Stem des Volks is redelijk veranderlijk en daarom ook niet echt handig om als argument te gebruiken.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Moderator woensdag 27 maart 2019 @ 11:36:07 #197
54278 crew  Tijger_m
42
pi_185873794
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 10:56 schreef riazop het volgende:
Tusk maakt iig de Britten weer boos

zo contraproductief die man
-Nee-
Ik heb liever dat Tusk Brexiteers boos maakt dan EU 27 burgers. Brexiteers worden toch nergens blij van, die willen alleen maar iemand de schuld kunnen geven van hun incompetentie en gebrek aan intelligentie en inzicht.

Verder, zgn Vox Populi opvoeren van Twitter is best wel een lachertje.

[ Bericht 6% gewijzigd door capricia op 27-03-2019 11:49:30 ]
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_185874234
Dit zijn de opties door voorgelegd zijn, de speaker beslist nlg waar ze over gaan stemmen:



https://www.forexlive.com(...)n-the-table-20190327
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185874293
In dat artikel staat ook dat geruchten gaan dat ze donderdag of vrijdag weer over de deal van May gaan stemmen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185874405
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:00 schreef Hanca het volgende:
In dat artikel staat ook dat geruchten gaan dat ze donderdag of vrijdag weer over de deal van May gaan stemmen.
May moet volgens de EU deze week een stemming houden over haal deal om als het goedgekeurd wordt technische uitstel te krijgen tot 22 mei. Anders en in het geval dat de deal niet geaccepteerd wordt krijgen ze maar uitstel tot 12 april om tot plan B te komen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')