quote:
Op zondag 24 maart 2019 21:43 schreef hartloper het volgende:Hoi,
Ik werk momenteel nog voor een groot landelijk bedrijf, maar heb hier mijn ontslag ingediend en verlaat binnenkort het bedrijf.
Ik zou graag een getuigschrift willen. Je kan het maar beter hebben en bewaren denk ik zo.
Vraag ik zo'n getuigschrift aan personeelszaken? Aan mijn accountmanager? Aan de directeur an de vestiging waar ik voor werk?
En wat kan ik vragen om er in te zetten?
Ik zou beginnen bij je direct leidinggevende. Mogelijk dat hij het uitbesteedt aan HR - die zijn de bron voor de correcte start- en einddata, je officiële functietitel en je aantal uren.
Laat erin vermelden dat je op eigen verzoek uit dienst bent getreden (als dat zo is). Verwacht er verder niet te veel van; mijn ervaring is dat het een standaarddocument is met wat variabelen. Ik vraag er ook altijd om - het kan in de toekomst nog eens van pas komen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."