FOK!forum / Sport Algemeen / [IndyCar] #38 Op COTA onderweg naar Indy
franklopzondag 24 maart 2019 @ 19:05
frZ87ca.jpg
De IndyCar Series is de belangrijkste Open Wheel raceklasse in de Verenigde Staten en gaat dit jaar zijn 24ste seizoen in. Het is ook het 98ste seizoen van het Amerikaanse Open Wheel kampioenschap. In het voorprogramma van de IndyCar Series rijden ook nog andere klassen zoals de US F2000, Pro Mazda en de Indy Lights (met de Nederlander Rinus 'VeeKay' van Kalmthout).

CPsu1ny.png
Tussen 1905 en 1955 werd het Amerikaanse Open Wheel kampioenschap georganiseerd door de AAA (American Automobile Associaton), waarbij het tot 1937 gebruikelijk was om met twee-zitters te rijden, waarbij een mechanicien meereed. Gedurende beide wereldoorlogen waren er geen officiele kampioenschappen.

Tussen 1956 en 1978 nam de USAC (United States Auto Club) onder leiding van Indy 500 baas Tony Hulman de organisatie over. In deze periode veranderden de wagens van de traditionele roadsters met de motor voorin naar de Formule wagens met de motor achterin zoals wij die nu kennen. Daarnaast werden naast de traditionele oval en dirt track races er steeds meer races gehouden op straten- en permanente circuits.

Na de dood van Tony Hulman in 1977 en enkele belangrijke officials in een vliegtuigongeluk in 1978 was er een breuk in de organisatie en begonnen enkele teamowners hun eigen organisatie CART (Championship Auto Racing Teams) en organiseerden hun eigen kampioenschap, waarbij de Indy 500 nog steeds door de USAC werd georganiseerd. Deze situatie duurde tot 1995 waarbij de CART het kampioenschap organiseerde en de USAC de Indy 500.

In 1996 had Tony Hulman's kleinzoon Tony George hier genoeg van en richtte de IRL (Indy Racing League) op met een eigen kampioenschap met de Indy 500 waarvan de organisatie werd overgenomen. Hierdoor ontstonden er naast elkaar twee kampioenschappen, de Champ Cars georganiseerd door CART en de IndyCars onder leiding van de IRL. De Indy 500 was onderdeel van de IRL maar er deden wel Champ Cars teams en coureurs aan mee. Deze situatie duurde tot 2008, toen de Champ Car World Series (een doorstart van CART, dat in 2003 failliet ging) samenging met IRL en de huidige IndyCar Series voortbracht.

OKle3Ag.png
Er wordt gereden met de Dallara DW12, een wagen die mede is ontwikkeld door wijlen Dan Wheldon en na zijn dood de initialen DW kreeg. De 12 staat voor het eerste seizoen waarin deze wagen gebruikt werd. De wagen wordt aangedreven door een 2.2 liter V6 twin-turbo motor van Chevrolet of Honda en gebruikt ethanol als brandstof. Afhankelijk van de turbo-boost levert de motor tussen de 500 en 700pk bij 12.000 toeren.

Het bodywork dat wordt gebruikt is een standaard 'Universal Aerokit', waarvan er twee versies zijn. Eén voor de permanente-, stratencircuits en short ovals en één voor de high speed ovals, zoals Indianapolis.

r6Ngea2.jpg
Aerokit voor de permanente-, stratencircuits en short ovals

Z4XU1Sn.jpg]afbeelding
Aerokit voor de high speed ovals

3MCKILZ.pngPAtDUtG.png
Dit jaar wordt de Indianapolis 500 (ook wel Indy 500 genoemd) voor de 103de keer gereden. Het is de belangrijkste race van de IndyCar Series en wordt ook wel "The Greatest Spectacle in Racing" genoemd omdat er op de wedstrijddag ongeveer 300.000 bezoekers aanwezig zijn. Deze wedstrijd wordt altijd gehouden op de zondag voor Memorial Day, een Amerikaanse feestdag op de laatste maandag van mei. Hierdoor valt de race samen met de Grand Prix van Monaco.

Tussen 1950 en 1960 telde de race mee voor het wereldkampioenschap Formule 1, maar behoudens een enkele uitzondering, deed er in die periode geen enkele Formule 1 coureur aan mee. Dat gebeurde vooral in de jaren '60 toen coureurs als Jim Clark en Graham Hill, die beiden de race een keer wonnen, de oversteek waagden. De Nederlander Arie Luyendijk won de race twee keer, in 1990 en 1997 en heeft nog steeds het ronderecord in handen met een tijd van 37,895 seconde (382.182 km/uur). De Australiër Will Power won de race vorig jaar.

DstC5od.jpg
Indy 500 winnaar Will Power

De huidige kampioen in de IndyCars is Scott Dixon

3YSi50M.jpg
IndyCar kampioen Scott Dixon

xNMbgpn.png
Dit jaar bestaat de kalender uit 17 races waarbij er in Detroit een double header (twee races in één weekend) plaats vindt.
Zy7BVnA.png
De tijden zijn de Amerikaanse tijden waarop de NBC uitzending begint. Voor Nederlandse tijden moet je er 6 uur bij optellen.

SQrNyvE.jpg
Dit jaar doen er 22 fulltime coureurs mee aan het IndyCar kampioenschap, waarbij sommige wagens door meerdere coureurs gedeeld worden. Voor de Indy 500 worden er 34 tot 37 wagens aan de start verwacht.

Fulltime
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
#2  Joseph Newgarden           Team Penske (Chevrolet)
#4  Matheus Leist              A.J. Foyt Enterprises (Chevrolet)
#5  James Hinchcliffe          Schmidt Peterson Motorsports (Honda)
#7  Marcus Ericsson (R)        Schmidt Peterson Motorsports (Honda)
#9  Scott Dixon                Chip Ganassi Racing (Honda)
#10 Felix Rosenqvist (R)       Chip Ganassi Racing (Honda)
#12 Will Power                 Team Penske (Chevrolet)
#14 Tony Kanaan                A.J. Foyt Enterprises (Chevrolet)
#15 Graham Rahal               Rahal Letterman Lanigan Racing (Honda)
#18 Sebastien Bourdais         Dale Coyne Racing (Honda)
#19 Santino Ferucci (R)        Dale Coyne Racing (Honda)
#21 Spencer Pigot              Ed Carpenter Racing (Chevrolet)
#22 Simon Pagenaud             Team Penske (Chevrolet)
#26 Zack Veach                 Andretti Autosport (Honda)
#27 Alexander Rossi            Andretti Autosport (Honda) 
#28 Ryan Hunter-Reay           Andretti Autosport (Honda)
#30 Takuma Sato                Rahal Letterman Lanigan Racing (Honda)
#59 Max Chilton                Carlin (Chevrolet)
#88 Colton Herta (R)           Harding Steinbrenner Racing (Chevrolet)
#98 Marco Andretti             Andretti Herta Autosport (Honda)

Parttime
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
#3  Helio Castroneves          Team Penske (Chevrolet) (Indy GP + Indy 500)
#20 Ed Carpenter               Ed Carpenter Racing (Chevrolet) (ovals)
#20 Ed Jones                   Ed Carpenter Racing (Chevrolet) (niet-ovals + Indy 500)
#23 Charlie Kimball            Carlin (Chevrolet) (5 races incl Indy 500)
#24 Sage Karam                 Dreyer & Reinbold Racing (Chevrolet) (Indy 500)
#25 Conor Daly                 Andretti Autosport (Honda) (Indy 500)
#31 Patricio O'Ward (R)        Carlin (Chevrolet) (13 races incl Indy 500)
#32 Kyle Kaiser                Juncos Racing (Chevrolet)
#33 James Davison              Dale Coyne Racing (Honda) (Indy 500)
#39 Pippa Mann                 Clauson & Marshall Racing (Chevrolet) (Indy 500)
#42 Jordan King                Rahal Letterman Lanigan Racing (Honda) (Indy 500)
#60 Jack Harvey                Meyer Shank Racing (Honda) (6 races incl Indy 500)
#66 Fernando Alonso (R)        McLaren (Chevrolet) (Indy 500)
#81 Ben Hanley (R)             Dragonspeed (Chevrolet) (5 races incl Indy 500)
(R) = Rookie

Meer informatie over de IndyCar is te vinden op IndyCar.com en meer gedetailleerde informatie op IndyCar 101.

SPOILER
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
[img=650,407]https://i.imgur.com/frZ87ca.jpg[/img]
De IndyCar Series is de belangrijkste Open Wheel raceklasse in de Verenigde Staten en gaat dit jaar zijn 24ste seizoen in. Het is ook het 98ste seizoen van het Amerikaanse Open Wheel kampioenschap. In het voorprogramma van de IndyCar Series rijden ook nog andere klassen zoals de US F2000, Pro Mazda en de Indy Lights (met de Nederlander Rinus 'VeeKay' van Kalmthout). 

[img=308,49]https://i.imgur.com/CPsu1ny.png[/img]
Tussen 1905 en 1955 werd het Amerikaanse Open Wheel kampioenschap georganiseerd door de AAA (American Automobile Associaton), waarbij het tot 1937 gebruikelijk was om met twee-zitters te rijden, waarbij een mechanicien meereed. Gedurende beide wereldoorlogen waren er geen officiele kampioenschappen.

Tussen 1956 en 1978 nam de USAC (United States Auto Club) onder leiding van Indy 500 baas Tony Hulman de organisatie over. In deze periode veranderden de wagens van de traditionele roadsters met de motor voorin naar de Formule wagens met de motor achterin zoals wij die nu kennen. Daarnaast werden naast de traditionele oval en dirt track races er steeds meer races gehouden op straten- en permanente circuits. 

Na de dood van Tony Hulman in 1977 en enkele belangrijke officials in een vliegtuigongeluk in 1978 was er een breuk in de organisatie en begonnen enkele teamowners hun eigen organisatie CART (Championship Auto Racing Teams) en organiseerden hun eigen kampioenschap, waarbij de Indy 500 nog steeds door de USAC werd georganiseerd. Deze situatie duurde tot 1995 waarbij de CART het kampioenschap organiseerde en de USAC de Indy 500. 

In 1996 had Tony Hulman's kleinzoon Tony George hier genoeg van en richtte de IRL (Indy Racing League) op met een eigen kampioenschap met de Indy 500 waarvan de organisatie werd overgenomen. Hierdoor ontstonden er naast elkaar twee kampioenschappen, de Champ Cars georganiseerd door CART en de IndyCars onder leiding van de IRL. De Indy 500 was onderdeel van de IRL maar er deden wel Champ Cars teams en coureurs aan mee. Deze situatie duurde tot 2008, toen de Champ Car World Series (een doorstart van CART, dat in 2003 failliet ging) samenging met IRL en de huidige IndyCar Series voortbracht. 

[img=307,47]https://i.imgur.com/OKle3Ag.png[/img]
Er wordt gereden met de Dallara DW12, een wagen die mede is ontwikkeld door wijlen Dan Wheldon en na zijn dood de initialen DW kreeg. De 12 staat voor het eerste seizoen waarin deze wagen gebruikt werd. De wagen wordt aangedreven door een 2.2 liter V6 twin-turbo motor van Chevrolet of Honda en gebruikt ethanol als brandstof.  Afhankelijk van de turbo-boost levert de motor tussen de 500 en 700pk bij 12.000 toeren.

Het bodywork dat wordt gebruikt is een standaard 'Universal Aerokit', waarvan er twee versies zijn. Eén voor de permanente-, stratencircuits en short ovals en één voor de high speed ovals, zoals Indianapolis. 

[img=650]https://i.imgur.com/r6Ngea2.jpg[/img]
[i]Aerokit voor de permanente-, stratencircuits en short ovals[/i]

[img=650]https://i.imgur.com/Z4XU1Sn.jpg]afbeelding[/img]
[i]Aerokit voor de high speed ovals[/i] 

[img=166,100]https://i.imgur.com/3MCKILZ.png[/img][img=276,39]https://i.imgur.com/PAtDUtG.png[/img]
Dit jaar wordt de Indianapolis 500 (ook wel Indy 500 genoemd) voor de 103de keer gereden. Het is de belangrijkste race van de IndyCar Series en wordt ook wel [i]"The Greatest Spectacle in Racing"[/i] genoemd omdat er op de wedstrijddag ongeveer 300.000 bezoekers aanwezig zijn. Deze wedstrijd wordt altijd gehouden op de zondag voor Memorial Day, een Amerikaanse feestdag op de laatste maandag van mei. Hierdoor valt de race samen met de Grand Prix van Monaco. 

Tussen 1950 en 1960 telde de race mee voor het wereldkampioenschap Formule 1, maar behoudens een enkele uitzondering, deed er in die periode geen enkele Formule 1 coureur aan mee. Dat gebeurde vooral in de jaren '60 toen coureurs als Jim Clark en Graham Hill, die beiden de race een keer wonnen, de oversteek waagden. De Nederlander Arie Luyendijk won de race twee keer, in 1990 en 1997 en heeft nog steeds het ronderecord in handen met een tijd van 37,895 seconde (382.182 km/uur). De Australiër Will Power won de race vorig jaar. 

[img=650,365]https://i.imgur.com/DstC5od.jpg[/img]
[i]Indy 500 winnaar Will Power[/i]

De huidige kampioen in de IndyCars is Scott Dixon

[img=650,390]https://i.imgur.com/3YSi50M.jpg[/img]
[i]IndyCar kampioen Scott Dixon[/i]

[img=321,54]https://i.imgur.com/xNMbgpn.png[/img]
Dit jaar bestaat de kalender uit 17 races waarbij er in Detroit een double header (twee races in één weekend) plaats vindt. 
[img=650]https://i.imgur.com/Zy7BVnA.png[/img]
De tijden zijn de Amerikaanse tijden waarop de NBC uitzending begint. Voor Nederlandse tijden moet je er 6 uur bij optellen. 

[img=296,50]https://i.imgur.com/SQrNyvE.jpg[/img]
Dit jaar doen er 22 fulltime coureurs mee aan het IndyCar kampioenschap, waarbij sommige wagens door meerdere coureurs gedeeld worden. Voor de Indy 500 worden er 34 tot 37 wagens aan de start verwacht.

[u]Fulltime[/u]
[code]
#2  Joseph Newgarden           Team Penske (Chevrolet)
#4  Matheus Leist              A.J. Foyt Enterprises (Chevrolet)
#5  James Hinchcliffe          Schmidt Peterson Motorsports (Honda)
#7  Marcus Ericsson (R)        Schmidt Peterson Motorsports (Honda)
#9  Scott Dixon                Chip Ganassi Racing (Honda)
#10 Felix Rosenqvist (R)       Chip Ganassi Racing (Honda)
#12 Will Power                 Team Penske (Chevrolet)
#14 Tony Kanaan                A.J. Foyt Enterprises (Chevrolet)
#15 Graham Rahal               Rahal Letterman Lanigan Racing (Honda)
#18 Sebastien Bourdais         Dale Coyne Racing (Honda)
#19 Santino Ferucci (R)        Dale Coyne Racing (Honda)
#21 Spencer Pigot              Ed Carpenter Racing (Chevrolet)
#22 Simon Pagenaud             Team Penske (Chevrolet)
#26 Zack Veach                 Andretti Autosport (Honda)
#27 Alexander Rossi            Andretti Autosport (Honda) 
#28 Ryan Hunter-Reay           Andretti Autosport (Honda)
#30 Takuma Sato                Rahal Letterman Lanigan Racing (Honda)
#59 Max Chilton                Carlin (Chevrolet)
#88 Colton Herta (R)           Harding Steinbrenner Racing (Chevrolet)
#98 Marco Andretti             Andretti Herta Autosport (Honda)

Parttime
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
#3  Helio Castroneves          Team Penske (Chevrolet) (Indy GP + Indy 500)
#20 Ed Carpenter               Ed Carpenter Racing (Chevrolet) (ovals)
#20 Ed Jones                   Ed Carpenter Racing (Chevrolet) (niet-ovals + Indy 500)
#23 Charlie Kimball            Carlin (Chevrolet) (5 races incl Indy 500)
#24 Sage Karam                 Dreyer & Reinbold Racing (Chevrolet) (Indy 500)
#25 Conor Daly                 Andretti Autosport (Honda) (Indy 500)
#31 Patricio O'Ward (R)        Carlin (Chevrolet) (13 races incl Indy 500)
#32 Kyle Kaiser                Juncos Racing (Chevrolet)
#33 James Davison              Dale Coyne Racing (Honda) (Indy 500)
#39 Pippa Mann                 Clauson & Marshall Racing (Chevrolet) (Indy 500)
#42 Jordan King                Rahal Letterman Lanigan Racing (Honda) (Indy 500)
#60 Jack Harvey                Meyer Shank Racing (Honda) (6 races incl Indy 500)
#66 Fernando Alonso (R)        McLaren (Chevrolet) (Indy 500)
#81 Ben Hanley (R)             Dragonspeed (Chevrolet) (5 races incl Indy 500)
(R) = Rookie

Meer informatie over de IndyCar is te vinden op IndyCar.com en meer gedetailleerde informatie op IndyCar 101.

[/code]


[ Bericht 23% gewijzigd door heywoodu op 27-03-2019 21:26:39 ]
franklopzondag 24 maart 2019 @ 19:05
alanjporter twitterde op zaterdag 23-03-2019 om 21:28:33 @tiff_tv I usually sit at Turn 19 at COTA and I’m there for IndyCar today. It’s a great spot to watch but the corner was designed for F1 grip levels, there’s no way an IndyCar or other series can take it at speed and stay within the limits. It needs to be widened and reprofiled IMO. reageer retweet
wbuxtonofficial twitterde op zondag 24-03-2019 om 15:17:42 That’s the point of a corner. Can you take the Corkscrew flat in 6th? No you can’t. The fault for me however is in the run off. The reason you don’t attempt the Corkscrew in 6th is because there’s little to no runoff and a tyre barrier. Sort the runoff, stop the limits abuse. https://t.co/TC98jX0uAq reageer retweet
Buxton was on a roll

wbuxtonofficial twitterde op zondag 24-03-2019 om 18:29:28 Haven’t seen much about Indy at COTA save for the T19 furore. Tell me, are they straight-lining the esses too? If not, surely the same argument applies?? reageer retweet
franklopzondag 24 maart 2019 @ 19:06
De OP kan wel weer een upgrade gebruiken
franklopzondag 24 maart 2019 @ 19:08
Goed schakelmomentje regisseur
Werthazondag 24 maart 2019 @ 19:10
'Virtuele tweede plek' :')
heywooduzondag 24 maart 2019 @ 19:12
Pato is ook een goeie hoor
franklopzondag 24 maart 2019 @ 19:12
Gewoon even nog harder door T19 om er voorbij te gaan :')
heywooduzondag 24 maart 2019 @ 19:12
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:12 schreef franklop het volgende:
Gewoon even nog harder door T19 om er voorbij te gaan :')
Nou ja, als het mag moet je het ook zeker doen :+
Peterseliemanzondag 24 maart 2019 @ 19:12
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:05 schreef franklop het volgende:
alanjporter twitterde op zaterdag 23-03-2019 om 21:28:33 @:tiff_tv I usually sit at Turn 19 at COTA and I’m there for IndyCar today. It’s a great spot to watch but the corner was designed for F1 grip levels, there’s no way an IndyCar or other series can take it at speed and stay within the limits. It needs to be widened and reprofiled IMO. reageer retweet
wbuxtonofficial twitterde op zondag 24-03-2019 om 15:17:42 That’s the point of a corner. Can you take the Corkscrew flat in 6th? No you can’t. The fault for me however is in the run off. The reason you don’t attempt the Corkscrew in 6th is because there’s little to no runoff and a tyre barrier. Sort the runoff, stop the limits abuse. https://t.co/TC98jX0uAq reageer retweet
Buxton was on a roll

wbuxtonofficial twitterde op zondag 24-03-2019 om 18:29:28 Haven’t seen much about Indy at COTA save for the T19 furore. Tell me, are they straight-lining the esses too? If not, surely the same argument applies?? reageer retweet
terecht natuurlijk
heywooduzondag 24 maart 2019 @ 19:13
Sato _O-
Werthazondag 24 maart 2019 @ 19:13
Echt idoot hoe ze gewoon even een bocht 'overslaan'. Rem gewoon, stelletje lamlullen. _O-
Funzelzondag 24 maart 2019 @ 19:16
Wel lekker makkelijk zo ja
sasquatschzondag 24 maart 2019 @ 19:20
Gewoon grind of een muur neerzetten.
franklopzondag 24 maart 2019 @ 19:21
O'Ward is aardig bezig
Werthazondag 24 maart 2019 @ 19:22
Netjes hoor.
Werthazondag 24 maart 2019 @ 19:24
Ook netjes.
franklopzondag 24 maart 2019 @ 19:25
Aardig groepje zo
sasquatschzondag 24 maart 2019 @ 19:25
quote:
9s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:06 schreef franklop het volgende:
De OP kan wel weer een upgrade gebruiken
Check.
franklopzondag 24 maart 2019 @ 20:01
Kan nog mooie strijd voor de zege worden
sasquatschzondag 24 maart 2019 @ 20:04
quote:
Ericsson hit me!
franklopzondag 24 maart 2019 @ 20:05
Rosenqvist
sasquatschzondag 24 maart 2019 @ 20:05
Rosenqvist _O-
franklopzondag 24 maart 2019 @ 20:06
Sprint naar de finish zo
Werthazondag 24 maart 2019 @ 20:06
Oei
franklopzondag 24 maart 2019 @ 20:06
Had dus net al gewisseld?
sasquatschzondag 24 maart 2019 @ 20:07
Power en Rossi worden zo genaaid hierdoor.
franklopzondag 24 maart 2019 @ 20:07
Goed opgelet felix
franklopzondag 24 maart 2019 @ 20:08
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2019 20:07 schreef sasquatsch het volgende:
Power en Rossi worden zo genaaid hierdoor.
Tsja dat is het grote nadeel van de Amerikaanse regels
franklopzondag 24 maart 2019 @ 20:13
Hopelijk kunnen ze nog ver naar voren komen. Maar vrees er voor
heywooduzondag 24 maart 2019 @ 20:13
Geen power voor Power
Doler12zondag 24 maart 2019 @ 20:13
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2019 20:07 schreef sasquatsch het volgende:
Power en Rossi worden zo genaaid hierdoor.
Zuur maar het is niet anders
franklopzondag 24 maart 2019 @ 20:13
No power for Power
heywooduzondag 24 maart 2019 @ 20:14
Godsamme daar wordt je toch smerig boos van
heywooduzondag 24 maart 2019 @ 20:14
Doe ff Ctrl + Alt + Del
Zorrozondag 24 maart 2019 @ 20:14
Ik zie Power dit niet meer winnen.
heywooduzondag 24 maart 2019 @ 20:15
Uitgerekend tijdens de Klassieker!
sasquatschzondag 24 maart 2019 @ 20:15
Daar had hij dus niet eens de FCY voor nodig gehad.
franklopzondag 24 maart 2019 @ 20:16
Ik mis de vroem geluiden wel vanuit de toren
Werthazondag 24 maart 2019 @ 20:16
Zuur, maar was wellicht tijdens zijn laatste stop ook gebeurd. Zonder de caution bedoel ik dus.
franklopzondag 24 maart 2019 @ 20:20
Power ook niet blij met de closed pit
heywooduzondag 24 maart 2019 @ 20:21
Hij zei crap!!1!
Werthazondag 24 maart 2019 @ 20:22
Doei Power. :W
franklopzondag 24 maart 2019 @ 20:22
Hadden 3 rondjes geleden al groen kunnen hebben..
sasquatschzondag 24 maart 2019 @ 20:22
Gaan we finishen onder geel of zo. Duurt wel erg lang!
Werthazondag 24 maart 2019 @ 20:23
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2019 20:22 schreef franklop het volgende:
Hadden 3 rondjes geleden al groen kunnen hebben..
Bewust om een zo'n kort mogelijke sprint te krijgen. :')
heywooduzondag 24 maart 2019 @ 20:23
Huh, wie rijdt er nou voor Herta?
heywooduzondag 24 maart 2019 @ 20:24
Nu niemand meer.
Werthazondag 24 maart 2019 @ 20:25
Gaan we nu ook weer wachten tot Ferucci rond is?
heywooduzondag 24 maart 2019 @ 20:25
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 20:25 schreef Vriezzer het volgende:
Gaan we nu ook weer wachten tot Ferucci rond is?
Op Ferrucci wachten we niet.
Peterseliemanzondag 24 maart 2019 @ 20:27
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 20:25 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Op Ferrucci wachten we niet.
Zou Kubica in Australië al gefinisht zijn?
Werthazondag 24 maart 2019 @ 20:27
Sato. _O-
heywooduzondag 24 maart 2019 @ 20:28
Veach, weer _O-
franklopzondag 24 maart 2019 @ 20:29
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 20:28 schreef heywoodu het volgende:
Veach, weer _O-
Die ging net niet op tijd uit de slipstream
Werthazondag 24 maart 2019 @ 20:29
Lekker erin kleunen. _O_

Veach. :')
Abdus18zondag 24 maart 2019 @ 20:33
die een na laatste bocht... ziet er niet uit zo :P
Abdus18zondag 24 maart 2019 @ 20:36
Ik denk de hele tijd aan Brian Herta, maar das volgens mij al een hele tijd geleden niet?
heywooduzondag 24 maart 2019 @ 20:37
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 20:36 schreef Abdus18 het volgende:
Ik denk de hele tijd aan Brian Herta, maar das volgens mij al een hele tijd geleden niet?
Dat is al wel even terug ja :P

SPOILER
Die staat op de eerste 'pagina' van mijn handtekeningenmap van toen ik nog jong was en alle coureurs op aarde vroeg handtekeningen op te sturen O+
franklopzondag 24 maart 2019 @ 20:38
Is ook de vader van toch,?
sasquatschzondag 24 maart 2019 @ 20:43
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2019 20:38 schreef franklop het volgende:
Is ook de vader van toch,?
:Y
heywooduzondag 24 maart 2019 @ 20:43
Natuurlijk geluk gehad, maar ook gewoon heel netjes gereden zeg, op je 18e al winnen _O_
sasquatschzondag 24 maart 2019 @ 20:43
Herta *O*
franklopzondag 24 maart 2019 @ 20:44
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 20:43 schreef heywoodu het volgende:
Natuurlijk geluk gehad, maar ook gewoon heel netjes gereden zeg, op je 18e al winnen _O_
19 toch
sasquatschzondag 24 maart 2019 @ 20:44
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 20:43 schreef heywoodu het volgende:
Natuurlijk geluk gehad, maar ook gewoon heel netjes gereden zeg, op je 189e al winnen _O_
Bluurghzondag 24 maart 2019 @ 20:45
Netjes _O_
Doler12zondag 24 maart 2019 @ 20:45
Gaaf hoor
Werthazondag 24 maart 2019 @ 20:45
Historisch momentje meegepakt. Best gaaf.

En nu op naar NED-DUI!
heywooduzondag 24 maart 2019 @ 20:45
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2019 20:44 schreef franklop het volgende:

[..]

19 toch
De Ziggo-commentator heeft ook zijn naam op Google ingetypt, daar staat 20 maart 2000 en dus 19. Op de IndyCar-site (en een nieuwsbericht op NBC) staat 30 maart 2000 en dus nog 18 :+
sasquatschzondag 24 maart 2019 @ 20:49
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 20:45 schreef heywoodu het volgende:

[..]

De Ziggo-commentator heeft ook zijn naam op Google ingetypt, daar staat 20 maart 2000 en dus 19. Op de IndyCar-site (en een nieuwsbericht op NBC) staat 30 maart 2000 en dus nog 18 :+
Ik zie meerdere sites met 20 maart (waaronder wikipedia en motorsport.com en meerdere sites met 30 maart).
heywooduzondag 24 maart 2019 @ 20:49
IndyCar twitterde op zondag 24-03-2019 om 20:43:32 History. @ColtonHerta, at 18 years, 11 months and 22 days, just became the youngest INDYCAR winner ever.#INDYCARClassic // @FollowHSRacing https://t.co/GjsPye05YN reageer retweet
heywooduzondag 24 maart 2019 @ 20:49
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2019 20:49 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik zie meerdere sites met 20 maart (waaronder wikipedia en motorsport.com en meerdere sites met 30 maart).
Nou ja, de officiële IndyCar-site lijkt me dan toch de meest nauwkeurige bron.
franklopzondag 24 maart 2019 @ 20:50
northernlight81zondag 24 maart 2019 @ 21:13
Leuke race, tof als een rookie wint.
Smacked_Actorzondag 24 maart 2019 @ 21:36
Jammer, had het gevecht tussen Rossi en Power wel willen zien. Mooie racewin voor Herta. Meer inhaalacties gezien dan ik van tevoren dacht. ^O^
4-elementszondag 24 maart 2019 @ 21:50
Was een leuke race met een leuke winnaar. Ook O'Ward doet het goed. ^O^
Fir3flymaandag 25 maart 2019 @ 02:34
Wat een blamage dit weer. Een caution bepaalt de winnaar en het was compleet onnodig. Daarnaast is de auto ook nog eens lelijk en hebben ze inhalen moeilijke gemaakt door downforce weg te halen. IndyCar was juist zo leuk de laatste paar jaar.
sasquatschwoensdag 27 maart 2019 @ 21:12
@franklop: De nieuwe OP

frZ87ca.jpg
De IndyCar Series is de belangrijkste Open Wheel raceklasse in de Verenigde Staten en gaat dit jaar zijn 24ste seizoen in. Het is ook het 98ste seizoen van het Amerikaanse Open Wheel kampioenschap. In het voorprogramma van de IndyCar Series rijden ook nog andere klassen zoals de US F2000, Pro Mazda en de Indy Lights (met de Nederlander Rinus 'VeeKay' van Kalmthout).

CPsu1ny.png
Tussen 1905 en 1955 werd het Amerikaanse Open Wheel kampioenschap georganiseerd door de AAA (American Automobile Associaton), waarbij het tot 1937 gebruikelijk was om met twee-zitters te rijden, waarbij een mechanicien meereed. Gedurende beide wereldoorlogen waren er geen officiele kampioenschappen.

Tussen 1956 en 1978 nam de USAC (United States Auto Club) onder leiding van Indy 500 baas Tony Hulman de organisatie over. In deze periode veranderden de wagens van de traditionele roadsters met de motor voorin naar de Formule wagens met de motor achterin zoals wij die nu kennen. Daarnaast werden naast de traditionele oval en dirt track races er steeds meer races gehouden op straten- en permanente circuits.

Na de dood van Tony Hulman in 1977 en enkele belangrijke officials in een vliegtuigongeluk in 1978 was er een breuk in de organisatie en begonnen enkele teamowners hun eigen organisatie CART (Championship Auto Racing Teams) en organiseerden hun eigen kampioenschap, waarbij de Indy 500 nog steeds door de USAC werd georganiseerd. Deze situatie duurde tot 1995 waarbij de CART het kampioenschap organiseerde en de USAC de Indy 500.

In 1996 had Tony Hulman's kleinzoon Tony George hier genoeg van en richtte de IRL (Indy Racing League) op met een eigen kampioenschap met de Indy 500 waarvan de organisatie werd overgenomen. Hierdoor ontstonden er naast elkaar twee kampioenschappen, de Champ Cars georganiseerd door CART en de IndyCars onder leiding van de IRL. De Indy 500 was onderdeel van de IRL maar er deden wel Champ Cars teams en coureurs aan mee. Deze situatie duurde tot 2008, toen de Champ Car World Series (een doorstart van CART, dat in 2003 failliet ging) samenging met IRL en de huidige IndyCar Series voortbracht.

OKle3Ag.png
Er wordt gereden met de Dallara DW12, een wagen die mede is ontwikkeld door wijlen Dan Wheldon en na zijn dood de initialen DW kreeg. De 12 staat voor het eerste seizoen waarin deze wagen gebruikt werd. De wagen wordt aangedreven door een 2.2 liter V6 twin-turbo motor van Chevrolet of Honda en gebruikt ethanol als brandstof. Afhankelijk van de turbo-boost levert de motor tussen de 500 en 700pk bij 12.000 toeren.

Het bodywork dat wordt gebruikt is een standaard 'Universal Aerokit', waarvan er twee versies zijn. Eén voor de permanente-, stratencircuits en short ovals en één voor de high speed ovals, zoals Indianapolis.

r6Ngea2.jpg
Aerokit voor de permanente-, stratencircuits en short ovals

Z4XU1Sn.jpg]afbeelding
Aerokit voor de high speed ovals

3MCKILZ.pngPAtDUtG.png
Dit jaar wordt de Indianapolis 500 (ook wel Indy 500 genoemd) voor de 103de keer gereden. Het is de belangrijkste race van de IndyCar Series en wordt ook wel "The Greatest Spectacle in Racing" genoemd omdat er op de wedstrijddag ongeveer 300.000 bezoekers aanwezig zijn. Deze wedstrijd wordt altijd gehouden op de zondag voor Memorial Day, een Amerikaanse feestdag op de laatste maandag van mei. Hierdoor valt de race samen met de Grand Prix van Monaco.

Tussen 1950 en 1960 telde de race mee voor het wereldkampioenschap Formule 1, maar behoudens een enkele uitzondering, deed er in die periode geen enkele Formule 1 coureur aan mee. Dat gebeurde vooral in de jaren '60 toen coureurs als Jim Clark en Graham Hill, die beiden de race een keer wonnen, de oversteek waagden. De Nederlander Arie Luyendijk won de race twee keer, in 1990 en 1997 en heeft nog steeds het ronderecord in handen met een tijd van 37,895 seconde (382.182 km/uur). De Australiër Will Power won de race vorig jaar.

DstC5od.jpg
Indy 500 winnaar Will Power

De huidige kampioen in de IndyCars is Scott Dixon

3YSi50M.jpg
IndyCar kampioen Scott Dixon

xNMbgpn.png
Dit jaar bestaat de kalender uit 17 races waarbij er in Detroit een double header (twee races in één weekend) plaats vindt.
Zy7BVnA.png
De tijden zijn de Amerikaanse tijden waarop de NBC uitzending begint. Voor Nederlandse tijden moet je er 6 uur bij optellen.

SQrNyvE.jpg
Dit jaar doen er 22 fulltime coureurs mee aan het IndyCar kampioenschap, waarbij sommige wagens door meerdere coureurs gedeeld worden. Voor de Indy 500 worden er 34 tot 37 wagens aan de start verwacht.

Fulltime
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
#2  Joseph Newgarden           Team Penske (Chevrolet)
#4  Matheus Leist              A.J. Foyt Enterprises (Chevrolet)
#5  James Hinchcliffe          Schmidt Peterson Motorsports (Honda)
#7  Marcus Ericsson (R)        Schmidt Peterson Motorsports (Honda)
#9  Scott Dixon                Chip Ganassi Racing (Honda)
#10 Felix Rosenqvist (R)       Chip Ganassi Racing (Honda)
#12 Will Power                 Team Penske (Chevrolet)
#14 Tony Kanaan                A.J. Foyt Enterprises (Chevrolet)
#15 Graham Rahal               Rahal Letterman Lanigan Racing (Honda)
#18 Sebastien Bourdais         Dale Coyne Racing (Honda)
#19 Santino Ferucci (R)        Dale Coyne Racing (Honda)
#21 Spencer Pigot              Ed Carpenter Racing (Chevrolet)
#22 Simon Pagenaud             Team Penske (Chevrolet)
#26 Zack Veach                 Andretti Autosport (Honda)
#27 Alexander Rossi            Andretti Autosport (Honda) 
#28 Ryan Hunter-Reay           Andretti Autosport (Honda)
#30 Takuma Sato                Rahal Letterman Lanigan Racing (Honda)
#59 Max Chilton                Carlin (Chevrolet)
#88 Colton Herta (R)           Harding Steinbrenner Racing (Chevrolet)
#98 Marco Andretti             Andretti Herta Autosport (Honda)

Parttime
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
#3  Helio Castroneves          Team Penske (Chevrolet) (Indy GP + Indy 500)
#20 Ed Carpenter               Ed Carpenter Racing (Chevrolet) (ovals)
#20 Ed Jones                   Ed Carpenter Racing (Chevrolet) (niet-ovals + Indy 500)
#23 Charlie Kimball            Carlin (Chevrolet) (5 races incl Indy 500)
#24 Sage Karam                 Dreyer & Reinbold Racing (Chevrolet) (Indy 500)
#25 Conor Daly                 Andretti Autosport (Honda) (Indy 500)
#31 Patricio O'Ward (R)        Carlin (Chevrolet) (13 races incl Indy 500)
#32 Kyle Kaiser                Juncos Racing (Chevrolet)
#33 James Davison              Dale Coyne Racing (Honda) (Indy 500)
#39 Pippa Mann                 Clauson & Marshall Racing (Chevrolet) (Indy 500)
#42 Jordan King                Rahal Letterman Lanigan Racing (Honda) (Indy 500)
#60 Jack Harvey                Meyer Shank Racing (Honda) (6 races incl Indy 500)
#66 Fernando Alonso (R)        McLaren (Chevrolet) (Indy 500)
#81 Ben Hanley (R)             Dragonspeed (Chevrolet) (5 races incl Indy 500)
(R) = Rookie

Meer informatie over de IndyCar is te vinden op IndyCar.com en meer gedetailleerde informatie op IndyCar 101.

SPOILER
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
[img=650,407]https://i.imgur.com/frZ87ca.jpg[/img]
De IndyCar Series is de belangrijkste Open Wheel raceklasse in de Verenigde Staten en gaat dit jaar zijn 24ste seizoen in. Het is ook het 98ste seizoen van het Amerikaanse Open Wheel kampioenschap. In het voorprogramma van de IndyCar Series rijden ook nog andere klassen zoals de US F2000, Pro Mazda en de Indy Lights (met de Nederlander Rinus 'VeeKay' van Kalmthout). 

[img=308,49]https://i.imgur.com/CPsu1ny.png[/img]
Tussen 1905 en 1955 werd het Amerikaanse Open Wheel kampioenschap georganiseerd door de AAA (American Automobile Associaton), waarbij het tot 1937 gebruikelijk was om met twee-zitters te rijden, waarbij een mechanicien meereed. Gedurende beide wereldoorlogen waren er geen officiele kampioenschappen.

Tussen 1956 en 1978 nam de USAC (United States Auto Club) onder leiding van Indy 500 baas Tony Hulman de organisatie over. In deze periode veranderden de wagens van de traditionele roadsters met de motor voorin naar de Formule wagens met de motor achterin zoals wij die nu kennen. Daarnaast werden naast de traditionele oval en dirt track races er steeds meer races gehouden op straten- en permanente circuits. 

Na de dood van Tony Hulman in 1977 en enkele belangrijke officials in een vliegtuigongeluk in 1978 was er een breuk in de organisatie en begonnen enkele teamowners hun eigen organisatie CART (Championship Auto Racing Teams) en organiseerden hun eigen kampioenschap, waarbij de Indy 500 nog steeds door de USAC werd georganiseerd. Deze situatie duurde tot 1995 waarbij de CART het kampioenschap organiseerde en de USAC de Indy 500. 

In 1996 had Tony Hulman's kleinzoon Tony George hier genoeg van en richtte de IRL (Indy Racing League) op met een eigen kampioenschap met de Indy 500 waarvan de organisatie werd overgenomen. Hierdoor ontstonden er naast elkaar twee kampioenschappen, de Champ Cars georganiseerd door CART en de IndyCars onder leiding van de IRL. De Indy 500 was onderdeel van de IRL maar er deden wel Champ Cars teams en coureurs aan mee. Deze situatie duurde tot 2008, toen de Champ Car World Series (een doorstart van CART, dat in 2003 failliet ging) samenging met IRL en de huidige IndyCar Series voortbracht. 

[img=307,47]https://i.imgur.com/OKle3Ag.png[/img]
Er wordt gereden met de Dallara DW12, een wagen die mede is ontwikkeld door wijlen Dan Wheldon en na zijn dood de initialen DW kreeg. De 12 staat voor het eerste seizoen waarin deze wagen gebruikt werd. De wagen wordt aangedreven door een 2.2 liter V6 twin-turbo motor van Chevrolet of Honda en gebruikt ethanol als brandstof.  Afhankelijk van de turbo-boost levert de motor tussen de 500 en 700pk bij 12.000 toeren.

Het bodywork dat wordt gebruikt is een standaard 'Universal Aerokit', waarvan er twee versies zijn. Eén voor de permanente-, stratencircuits en short ovals en één voor de high speed ovals, zoals Indianapolis. 

[img=650]https://i.imgur.com/r6Ngea2.jpg[/img]
[i]Aerokit voor de permanente-, stratencircuits en short ovals[/i]

[img=650]https://i.imgur.com/Z4XU1Sn.jpg]afbeelding[/img]
[i]Aerokit voor de high speed ovals[/i] 

[img=166,100]https://i.imgur.com/3MCKILZ.png[/img][img=276,39]https://i.imgur.com/PAtDUtG.png[/img]
Dit jaar wordt de Indianapolis 500 (ook wel Indy 500 genoemd) voor de 103de keer gereden. Het is de belangrijkste race van de IndyCar Series en wordt ook wel [i]"The Greatest Spectacle in Racing"[/i] genoemd omdat er op de wedstrijddag ongeveer 300.000 bezoekers aanwezig zijn. Deze wedstrijd wordt altijd gehouden op de zondag voor Memorial Day, een Amerikaanse feestdag op de laatste maandag van mei. Hierdoor valt de race samen met de Grand Prix van Monaco. 

Tussen 1950 en 1960 telde de race mee voor het wereldkampioenschap Formule 1, maar behoudens een enkele uitzondering, deed er in die periode geen enkele Formule 1 coureur aan mee. Dat gebeurde vooral in de jaren '60 toen coureurs als Jim Clark en Graham Hill, die beiden de race een keer wonnen, de oversteek waagden. De Nederlander Arie Luyendijk won de race twee keer, in 1990 en 1997 en heeft nog steeds het ronderecord in handen met een tijd van 37,895 seconde (382.182 km/uur). De Australiër Will Power won de race vorig jaar. 

[img=650,365]https://i.imgur.com/DstC5od.jpg[/img]
[i]Indy 500 winnaar Will Power[/i]

De huidige kampioen in de IndyCars is Scott Dixon

[img=650,390]https://i.imgur.com/3YSi50M.jpg[/img]
[i]IndyCar kampioen Scott Dixon[/i]

[img=321,54]https://i.imgur.com/xNMbgpn.png[/img]
Dit jaar bestaat de kalender uit 17 races waarbij er in Detroit een double header (twee races in één weekend) plaats vindt. 
[img=650]https://i.imgur.com/Zy7BVnA.png[/img]
De tijden zijn de Amerikaanse tijden waarop de NBC uitzending begint. Voor Nederlandse tijden moet je er 6 uur bij optellen. 

[img=296,50]https://i.imgur.com/SQrNyvE.jpg[/img]
Dit jaar doen er 22 fulltime coureurs mee aan het IndyCar kampioenschap, waarbij sommige wagens door meerdere coureurs gedeeld worden. Voor de Indy 500 worden er 34 tot 37 wagens aan de start verwacht.

[u]Fulltime[/u]
[code]
#2  Joseph Newgarden           Team Penske (Chevrolet)
#4  Matheus Leist              A.J. Foyt Enterprises (Chevrolet)
#5  James Hinchcliffe          Schmidt Peterson Motorsports (Honda)
#7  Marcus Ericsson (R)        Schmidt Peterson Motorsports (Honda)
#9  Scott Dixon                Chip Ganassi Racing (Honda)
#10 Felix Rosenqvist (R)       Chip Ganassi Racing (Honda)
#12 Will Power                 Team Penske (Chevrolet)
#14 Tony Kanaan                A.J. Foyt Enterprises (Chevrolet)
#15 Graham Rahal               Rahal Letterman Lanigan Racing (Honda)
#18 Sebastien Bourdais         Dale Coyne Racing (Honda)
#19 Santino Ferucci (R)        Dale Coyne Racing (Honda)
#21 Spencer Pigot              Ed Carpenter Racing (Chevrolet)
#22 Simon Pagenaud             Team Penske (Chevrolet)
#26 Zack Veach                 Andretti Autosport (Honda)
#27 Alexander Rossi            Andretti Autosport (Honda) 
#28 Ryan Hunter-Reay           Andretti Autosport (Honda)
#30 Takuma Sato                Rahal Letterman Lanigan Racing (Honda)
#59 Max Chilton                Carlin (Chevrolet)
#88 Colton Herta (R)           Harding Steinbrenner Racing (Chevrolet)
#98 Marco Andretti             Andretti Herta Autosport (Honda)

Parttime
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
#3  Helio Castroneves          Team Penske (Chevrolet) (Indy GP + Indy 500)
#20 Ed Carpenter               Ed Carpenter Racing (Chevrolet) (ovals)
#20 Ed Jones                   Ed Carpenter Racing (Chevrolet) (niet-ovals + Indy 500)
#23 Charlie Kimball            Carlin (Chevrolet) (5 races incl Indy 500)
#24 Sage Karam                 Dreyer & Reinbold Racing (Chevrolet) (Indy 500)
#25 Conor Daly                 Andretti Autosport (Honda) (Indy 500)
#31 Patricio O'Ward (R)        Carlin (Chevrolet) (13 races incl Indy 500)
#32 Kyle Kaiser                Juncos Racing (Chevrolet)
#33 James Davison              Dale Coyne Racing (Honda) (Indy 500)
#39 Pippa Mann                 Clauson & Marshall Racing (Chevrolet) (Indy 500)
#42 Jordan King                Rahal Letterman Lanigan Racing (Honda) (Indy 500)
#60 Jack Harvey                Meyer Shank Racing (Honda) (6 races incl Indy 500)
#66 Fernando Alonso (R)        McLaren (Chevrolet) (Indy 500)
#81 Ben Hanley (R)             Dragonspeed (Chevrolet) (5 races incl Indy 500)
(R) = Rookie

Meer informatie over de IndyCar is te vinden op IndyCar.com en meer gedetailleerde informatie op IndyCar 101.

[/code]
heywooduwoensdag 27 maart 2019 @ 21:13
Volgens mij gaat er met het codestukje aan het einde iets niet helemaal goed :P
sasquatschwoensdag 27 maart 2019 @ 21:25
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 21:13 schreef heywoodu het volgende:
Volgens mij gaat er met het codestukje aan het einde iets niet helemaal goed :P
Klopt. Dat komt omdat binnen de code tag van de OP ook code tags gebruikt worden. Dat moet dus nog even gefixt worden.
heywooduwoensdag 27 maart 2019 @ 21:26
Het zou moeten kloppen nu. Puik werk weer.
sasquatschwoensdag 27 maart 2019 @ 21:28
^O^
Smacked_Actorwoensdag 27 maart 2019 @ 22:04
^O^
sasquatschwoensdag 3 april 2019 @ 19:15
Aankomende zondag is al weer de derde IndyCar race van dit seizoen, dit keer op het circuit van Barber Motorsports Park in Alabama. Naast de 20 full-time coureurs komen er 4 part-time coureurs aan de start. Dit keer zijn dat Ed Jones (Ed Carpenter), Patricio O'Ward (Carlin), Jack Harvey (Meyer-Shank Racing) en Ben Hanley (Dragonspeed).

https://beyondtheflag.com(...)-alabama-entry-list/
heywoodudonderdag 4 april 2019 @ 10:18
Hoe laat is de race?

IndyCar.com --> 22.00
Begin Ziggouitzending --> 22.25
Openwheelworld --> 22.30
Motorsport.com --> 23.15
sasquatschdonderdag 4 april 2019 @ 10:40
quote:
11s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:18 schreef heywoodu het volgende:
Hoe laat is de race?

IndyCar.com --> 22.00
Begin Ziggouitzending --> 22.25
Openwheelworld --> 22.30
Motorsport.com --> 23.15
De race zelf start om 22.30 volgens IndyCar.com. De NBC uitzending om 22.00 uur
heywoodudonderdag 4 april 2019 @ 10:42
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:40 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

De race zelf start om 22.30 volgens IndyCar.com. De NBC uitzending om 22.00 uur
Dat mogen ze wel duidelijker aangeven dan, want in het tijdschema op IndyCar.com staan zowel de Session Times als de Broadcast Times vanaf 22.00 uur.
sasquatschdonderdag 4 april 2019 @ 11:08
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:42 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat mogen ze wel duidelijker aangeven dan, want in het tijdschema op IndyCar.com staan zowel de Session Times als de Broadcast Times vanaf 22.00 uur.
Op IndyCar.com staat onder de naam van de race een groen vlaggetje met datum en tijd. Dat is de starttijd van de race. De tijden daaronder zijn van de start van de NBC uitzendingen.
heywoodudonderdag 4 april 2019 @ 11:08
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2019 11:08 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Op IndyCar.com staat onder de naam van de race een groen vlaggetje met datum en tijd. Dat is de starttijd van de race. De tijden daaronder zijn van de start van de NBC uitzendingen.
Ah ok, ik kijk altijd in het PDF'je met het hele schema van het weekeinde. Irritant dat ze daar bij Session Start dan niet de tijd neerzetten dat de sessie/race start :+
Smacked_Actorzaterdag 6 april 2019 @ 23:22
Sato op pole voor Barber Motorsports Park race morgen. *O*
heywooduzaterdag 6 april 2019 @ 23:31
Leuk *O*
Smacked_Actorzondag 7 april 2019 @ 00:19
Sowieso compleet Rahal Letterman tean front row lockout. 8-) Graham Rahal, die start op de zwarte band itt Sato, zei dat hun performance op deze baan ook veelbelovend was voor Long Beach, volgend weekend..

Nu even iets regelen voor werk maandag zodat ik deze race live kan zien -O-
heywooduzondag 7 april 2019 @ 22:06
Ik heb vandaag nog een opname ingesteld voor 22.00 op Ziggo, maar nu zie ik dat in de hele programmering niet meer? Enige uitzending die er nu nog staat is op ZS Racing na de NASCAR, terwijl ze op een Extra-kanaal gewoon vanaf het begin live zouden zijn..
sasquatschzondag 7 april 2019 @ 22:19
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 22:06 schreef heywoodu het volgende:
Ik heb vandaag nog een opname ingesteld voor 22.00 op Ziggo, maar nu zie ik dat in de hele programmering niet meer? Enige uitzending die er nu nog staat is op ZS Racing na de NASCAR, terwijl ze op een Extra-kanaal gewoon vanaf het begin live zouden zijn..
Vanaf 22.25 op ZS Docu
ondeugendzondag 7 april 2019 @ 22:26
Verkeerde topic
Doler12zondag 7 april 2019 @ 22:35
Zo _O-
sasquatschzondag 7 april 2019 @ 22:55
Wat is dit voor onzin? :(

Waarom niet vanaf het begin live erbij?

Edit: blijkbaar is de start van de race vervroegd van 4.30 pm naar 4.08pm

[ Bericht 9% gewijzigd door sasquatsch op 07-04-2019 23:08:19 ]
4-elementszondag 14 april 2019 @ 17:44
Vanavond om 22.30 uur Long Beach. Met Alexander Rossi op pole, voor Dixon en Power.
northernlight81zondag 14 april 2019 @ 22:21
Tien minuten nog tot het begin van de uitzending, om 22:42u de groene vlag volgens de Indycar planning.
Het zal me benieuwen, Long Beach is een beetje Monaco achtig...
sasquatschzondag 14 april 2019 @ 22:35
@franklop
@heywoodu
@Nattekat
@Zorro
@Doler12

We gaan beginnen met de IndyCar in Long Beach.
Doler12zondag 14 april 2019 @ 22:38
Daar gaan we dan
4-elementszondag 14 april 2019 @ 22:39
Blijkbaar geen Indy Lights geweest dit weekend?
sasquatschzondag 14 april 2019 @ 22:41
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 22:39 schreef 4-elements het volgende:
Blijkbaar geen Indy Lights geweest dit weekend?
Nee. Tijdens de Indy GP pas weer.
northernlight81zondag 14 april 2019 @ 22:42
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 22:39 schreef 4-elements het volgende:
Blijkbaar geen Indy Lights geweest dit weekend?
Nee, pas weer in indianapolis
sasquatschzondag 14 april 2019 @ 22:47
En meteen al weer een caution
Doler12zondag 14 april 2019 @ 22:47
Lekker grasmaaien
4-elementszondag 14 april 2019 @ 22:47
Even een bloemenperkje omschoffelen met je roze wagen.
sasquatschzondag 14 april 2019 @ 22:54
Het is de schuld van Ericsson _O-
northernlight81zondag 14 april 2019 @ 23:38
Geweldige visorcam beelden net, bijna 2 ronden mee rijden met Hinch
northernlight81zondag 14 april 2019 @ 23:53
Rossi heeft gewonnen. Ik vond de race maar vrij saai eigenlijk, ik hou ook veel meer van de indycar races op ovals.

[ Bericht 84% gewijzigd door northernlight81 op 15-04-2019 00:36:14 ]
sasquatschmaandag 15 april 2019 @ 20:02
Ik was in slaap gevallen. Saaie race en dominante Rossi. En de regie was mogelijk nog slechter dan de F1 im China.

Vooralsnog wordt de uitspraak van Marco Andretti dat de IndyCar meer show heeft dan de F1 niet waargemaakt.
sasquatschvrijdag 19 april 2019 @ 22:07
Marco Andretti zal de Indy 500 rijden met de kleurstelling van de winnende auto van 1969 van zijn opa Mario Andretti.

98_500_livery_social_blast_01-copy.jpg
sasquatschzondag 21 april 2019 @ 11:13
11 jaar geleden (gisteren) won Danica Patrick haar enige IndyCar race op Motegi. Deze race staat in zijn geheel op YouTube.

sasquatschdinsdag 23 april 2019 @ 00:14
Met de bekendmaking vandaag van JR Hildebrand als coureur voor Dreyer & Reinbold in de Indy 500 zitten we nu op 35 bevestigde auto's voor deze race. Eerder deze week werd al duidelijk dat zowel Juncos Racing (waarschijnlijk voor Kyle Kaiser) en Harding Steinbrenner Racing (voor Colton Herta) met slechts één auto uitkomen in de Indy 500.

Naar verwachting komt Schmidt Peterson Motorsports nog met een derde auto waardoor het totale aantal op 36 zak uitkomen, één meer dan vorig jaar. Belangrijkste gegadigden voor dit stoeltje zijn Oriol Servia, Carlos Munoz, Stefan Wilson en Mikhail Aleshin.

SPOILER
#2 Joseph Newgarden - Team Penske (Chevrolet)
#3 Helio Castroneves - Team Penske (Chevrolet)
#4 Matheus Leist - A.J. Foyt Enterprises (Chevrolet)
#5 James Hinchcliffe - Schmidt Peterson Motorsports (Honda)
#7 Marcus Ericsson - Schmidt Peterson Motorsports (Honda)
#9 Scott Dixon - Chip Ganassi Racing (Honda)
#10 Felix Rosenqvist - Chip Ganassi Racing (Honda)
#12 Will Power - Team Penske (Chevrolet)
#14 Tony Kanaan - A.J. Foyt Enterprises (Chevrolet)
#15 Graham Rahal - Rahal Letterman Lanigan Racing (Honda)
#18 Sebastien Bourdais - Dale Coyne Racing (Honda)
#19 Santino Ferucci - Dale Coyne Racing (Honda)
#20 Ed Carpenter - Ed Carpenter Racing (Chevrolet)
#21 Spencer Pigot - Ed Carpenter Racing (Chevrolet)
#22 Simon Pagenaud - Team Penske (Chevrolet)
#23 Charlie Kimball - Carlin (Chevrolet)
#24 Sage Karam - Dreyer & Reinbold Racing (Chevrolet)
#25 Conor Daly - Andretti Autosport (Honda)
#26 Zack Veach - Andretti Autosport (Honda)
#27 Alexander Rossi - Andretti Autosport (Honda)
#28 Ryan Hunter-Reay - Andretti Autosport (Honda)
#30 Takuma Sato - Rahal Letterman Lanigan Racing (Honda)
#31 Patricio O'Ward - Carlin (Chevrolet)
#32 Kyle Kaiser - Juncos Racing (Chevrolet)
#33 James Davison - Dale Coyne Racing (Honda)
#39 Pippa Mann - Clauson & Marshall Racing (Chevrolet)
#42 Jordan King - Rahal Letterman Lanigan Racing (Honda)
#48 JR Hildebrand - Dreyer & Reinbold Racing (Chevrolet)
#59 Max Chilton - Carlin (Chevrolet)
#60 Jack Harvey - Meyer Shank Racing (Honda)
#64 Ed Jones - Ed Carpenter Racing (Chevrolet)
#66 Fernando Alonso - McLaren (Chevrolet)
#81 Ben Hanley - Dragonspeed (Chevrolet)
#88 Colton Herta - Harding Steinbrenner Racing (Chevrolet)
#98 Marco Andretti - Andretti Herta Autosport (Honda)
#?? TBA - Schmidt Peterson Motorsports (Honda)
https://racer.com/2019/04(...)ebrand-for-indy-500/

[ Bericht 31% gewijzigd door sasquatsch op 23-04-2019 00:21:14 ]
Funzeldinsdag 23 april 2019 @ 10:09
Lekker hoor, zo hoort het ook.
sasquatschwoensdag 24 april 2019 @ 19:55
Vandaag wordt er tot 0.00 uur Nederlandse tijd getest op Indianapolis. Live te zien op YT.

franklopwoensdag 24 april 2019 @ 19:58
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2019 19:55 schreef sasquatsch het volgende:
Vandaag wordt er tot 0.00 uur Nederlandse tijd getest op Indianapolis. Live te zien op YT.

Oogt momenteel wel wat nat :+
northernlight81woensdag 24 april 2019 @ 21:17
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 19:58 schreef franklop het volgende:

[..]

Oogt momenteel wel wat nat :+
Ze zijn eindelijk begonnen.

Revised session times will be:
3:30pm – 5:30pm - Vets
5:30pm – 7:30pm - Rookie/Refresher
7:30pm – 8:00pm - All Cars

Het duurt dus tot 2.00u.
Werthawoensdag 24 april 2019 @ 23:11
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2019 21:17 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Ze zijn eindelijk begonnen.

Revised session times will be:
3:30pm – 5:30pm - Vets
5:30pm – 7:30pm - Rookie/Refresher
7:30pm – 8:00pm - All Cars

Het duurt dus tot 2.00u.
Present.
Werthawoensdag 24 april 2019 @ 23:47
Zo, Alonso staat gelijk stil. McLaren stuff. :)

//Lege accu. :D
northernlight81woensdag 24 april 2019 @ 23:49
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 23:47 schreef Vriezzer het volgende:
Zo, Alonso staat gelijk stil. McLaren stuff. :)
Lege accu zeggen ze.
northernlight81donderdag 25 april 2019 @ 00:33
Alonso weer op de baan 🤗
northernlight81donderdag 25 april 2019 @ 01:23
Toch weer een yellow voor 'moisture' met nog dik 20 minuten te gaan. Hopelijk gaan ze zo verder en kan Alonso iig dat refreshing program afmaken.

/edit nee dus, de sessie en testdag is afgevlagd.

[ Bericht 9% gewijzigd door northernlight81 op 25-04-2019 01:32:07 ]
sasquatschzondag 5 mei 2019 @ 21:41
Kyle Kaiser is eindelijk bevestigd bij Juncos Racing voor de Indy 500. Alleen de coureur van de derde Schmidt Peterson Motorsport is nog niet bekend van de 36 inschrijvingen.

https://racer.com/2019/05/05/juncos-confirms-kaiser-for-indy-500/
sasquatschvrijdag 10 mei 2019 @ 00:38
IndyCar coureur Patricio O'Ward treedt toe tot het Red Bull junior team.

PatricioOWard twitterde op donderdag 09-05-2019 om 16:06:53 Beyond excited to share with you guys that I have joined the @RedBullRacing Junior Team!! 🤗 excited to see what the future brings 🤩•¡AMIGOS! Les tengo noticias!! me he unido al @RedBullRacing Junior Team !!🤗muy contento y a ver que viene en el futuro 🤩 https://t.co/QHYAgQImyW reageer retweet
heywooduzaterdag 11 mei 2019 @ 09:22
Eerste pole voor Felix Rosenqvist, voor Dixon, Harvey en Herta. Vanavond zijn we vanaf 21.30 uur live vanaf de Indianapolis road course :)
Funzelzaterdag 11 mei 2019 @ 10:37
Rosenqvist doet het duidelijk beter dan zijn landgenoot..

Die Harvey doet het ook vrij aardig, ik meende dat hij slechts part-time mee deed dit jaar maar ik zie hem elke keer starten.
sasquatschzaterdag 11 mei 2019 @ 11:14
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 10:37 schreef Funzel het volgende:
Rosenqvist doet het duidelijk beter dan zijn landgenoot..

Die Harvey doet het ook vrij aardig, ik meende dat hij slechts part-time mee deed dit jaar maar ik zie hem elke keer starten.
Hij rijdt 10 races dit jaar. Na de Indy 500 nog vier.
sasquatschzaterdag 11 mei 2019 @ 21:32
De uitzending is begonnen met de typische Amerikaanse openingtradities.

@heywoodu
@franklop
@Nattekat
@Sinister-D-
heywooduzaterdag 11 mei 2019 @ 21:33
We zitten er weer klaar voor ^O^

Nou ja, even een toetje pakken nog :9
sasquatschzaterdag 11 mei 2019 @ 21:45
Blijkbaar kans op regen en de eerste druppels vallen al.
Doler12zaterdag 11 mei 2019 @ 21:48
Yeah lets go
northernlight81zaterdag 11 mei 2019 @ 21:48
Hopelijk kan Castroneves naar voren komen. :Y
heywooduzaterdag 11 mei 2019 @ 21:50
En los *O*
heywooduzaterdag 11 mei 2019 @ 21:52
Rossi heeft geen vullingen meer in z'n tanden
Doler12zaterdag 11 mei 2019 @ 21:53
Zo die zijn snel
Sinister-D-zaterdag 11 mei 2019 @ 21:53
Dit kan ik eigenlijk ook weleens kijken , doe ik normaal niet buiten de Indy 500 dan.....

Even stream zoeken.
franklopzaterdag 11 mei 2019 @ 22:02
Ik ben er ook
heywooduzaterdag 11 mei 2019 @ 22:02
Ericsson :W
Doler12zaterdag 11 mei 2019 @ 22:03
Pannenkoek!
heywooduzaterdag 11 mei 2019 @ 22:03
Ralf Schumacher vindt die bocht leuk

Edit: oh nee, bochtje te vroeg :+
sasquatschzaterdag 11 mei 2019 @ 22:03
Grosjean hit me! :)
Smacked_Actorzaterdag 11 mei 2019 @ 22:10
De schuld van Ericksson! Viesmad 8-)
franklopzaterdag 11 mei 2019 @ 22:11
We hadden al weer 3 rondes groen kunnen zijn
Doler12zaterdag 11 mei 2019 @ 22:13
Damn
sasquatschzaterdag 11 mei 2019 @ 22:13
En weer een caution :(
Doler12zaterdag 11 mei 2019 @ 22:13
Cautions breeds cautions zou Winkelman zegen
sasquatschzaterdag 11 mei 2019 @ 22:14
Harvey raakte Herta
heywooduzaterdag 11 mei 2019 @ 22:21
Daar komt de regen :9
Smacked_Actorzaterdag 11 mei 2019 @ 22:26
Mooie restart van Dixon zeg
franklopzaterdag 11 mei 2019 @ 22:27
Andretti nog maar 35 seconden p2p over. Bij een hoop anderen staat er nog een 1 voor :+
heywooduzaterdag 11 mei 2019 @ 22:28
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 22:27 schreef franklop het volgende:
Andretti nog maar 35 seconden p2p over. Bij een hoop anderen staat er nog een 1 voor :+
Andretti is er zo één die eerst het lekkerste van de maaltijd eet.
franklopzaterdag 11 mei 2019 @ 22:35
quote:
9s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 22:28 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Andretti is er zo één die eerst het lekkerste van de maaltijd eet.
In sommige gevallen niks mis mee
Smacked_Actorzaterdag 11 mei 2019 @ 22:49
Godsamme regie is om te janken :'(
heywooduzaterdag 11 mei 2019 @ 22:51
Paar vlammetjes :9
Fir3flyzaterdag 11 mei 2019 @ 23:01
Weer afgezet. Cautions en bijna geen race-actie. Wat is deze serie hard onderuit gegaan sinds 2017 zeg.
Doler12zaterdag 11 mei 2019 @ 23:08
Tsja dat is ook niet handig
sasquatschzaterdag 11 mei 2019 @ 23:08
Castroneves, eikel! :(
heywooduzaterdag 11 mei 2019 @ 23:10
Niks aan het handje joh, gewoon gas geven.
Doler12zaterdag 11 mei 2019 @ 23:10
Lekker doorrijden _O-
Zorrozaterdag 11 mei 2019 @ 23:11
Ik kijk net een kwartier, maar perfect getimed geloof ik *O*
Werthazaterdag 11 mei 2019 @ 23:12
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 22:51 schreef heywoodu het volgende:
Paar vlammetjes :9
Nog wat vlammetjes. :P
Zorrozaterdag 11 mei 2019 @ 23:12
Wel knap irritant dat net tijdens de weerverandering de SC buiten is.
Castroneves :(
heywooduzaterdag 11 mei 2019 @ 23:13
Wie rijden er nou op welke banden? En hoe komt Rosenqvist op 15?
Zorrozaterdag 11 mei 2019 @ 23:15
Als die SC voor Castroneves is, en die rijdt allang weer....
WAAROM GAAT DIE KAR DAN NIET NAAR BINNEN :(
sasquatschzaterdag 11 mei 2019 @ 23:17
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 23:15 schreef Zorro het volgende:
Als die SC voor Castroneves is, en die rijdt allang weer....
WAAROM GAAT DIE KAR DAN NIET NAAR BINNEN :(
Omdat er nog een truck op de baan is om de baan schoon te vegen.
Zorrozaterdag 11 mei 2019 @ 23:17
Lekker iedereen de kans geven te pitten onder de SC, wat een tegenvaller
heywooduzaterdag 11 mei 2019 @ 23:17
_O-
Doler12zaterdag 11 mei 2019 @ 23:17
Wat knullig weer
heywooduzaterdag 11 mei 2019 @ 23:17
Er is ook echt geen touw aan vast te knopen weer
Zorrozaterdag 11 mei 2019 @ 23:19
Ik vind het mooiste altijd: Wie gaat er eerst naar binnen, wanneer pakt hij tijd, wanneer gaat de rest, zijn ze op tijd, te laat, te vroeg.. MAakt er iemand een fout omdat slicks te moeilijk wordt...

Alles verknald door die kut SC :(
sasquatschzaterdag 11 mei 2019 @ 23:19
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 23:13 schreef heywoodu het volgende:
Wie rijden er nou op welke banden? En hoe komt Rosenqvist op 15?
Slecht getimede pitstop een tijdje terug. Net als Jones, die nu mazzelt doordat hij al op regenbanden reed.
sasquatschzaterdag 11 mei 2019 @ 23:21
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 23:19 schreef Zorro het volgende:
Ik vind het mooiste altijd: Wie gaat er eerst naar binnen, wanneer pakt hij tijd, wanneer gaat de rest, zijn ze op tijd, te laat, te vroeg.. MAakt er iemand een fout omdat slicks te moeilijk wordt...

Alles verknald door die kut SC :(
Die door het veranderende weer veroorzaakt wordt :)
heywooduzaterdag 11 mei 2019 @ 23:21
Maar iedereen nu dus op regenbanden? Behalve Jones, Ferrucci, O'Ward en Chilton?
northernlight81zaterdag 11 mei 2019 @ 23:21
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 23:19 schreef Zorro het volgende:
Ik vind het mooiste altijd: Wie gaat er eerst naar binnen, wanneer pakt hij tijd, wanneer gaat de rest, zijn ze op tijd, te laat, te vroeg.. MAakt er iemand een fout omdat slicks te moeilijk wordt...

Alles verknald door die kut SC :(
Deze SC duurt echt veel te lang.
Zorrozaterdag 11 mei 2019 @ 23:22
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 23:21 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Die door het veranderende weer veroorzaakt wordt :)
Door de debiele fout van 1 onbenul ja. En dan nog had het al drie ronden klaar kunnen zijn.
northernlight81zaterdag 11 mei 2019 @ 23:23
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 23:21 schreef heywoodu het volgende:
Maar iedereen nu dus op regenbanden? Behalve Jones, Ferrucci, O'Ward en Chilton?
Alleen Chilton en Hunter-Reay
https://racecontrol.indycar.com/
Zorrozaterdag 11 mei 2019 @ 23:23
Als ie nu nog niet naar binnen gaat ga ik wat anders doen. Ik ben er alweer helemaal klaar mee.
sasquatschzaterdag 11 mei 2019 @ 23:24
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 23:21 schreef heywoodu het volgende:
Maar iedereen nu dus op regenbanden? Behalve Jones, Ferrucci, O'Ward en Chilton?
Jones en O'Ward op regenbanden toch?
heywooduzaterdag 11 mei 2019 @ 23:24
Hunter-Reay nu ook.
sasquatschzaterdag 11 mei 2019 @ 23:25
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 23:24 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Jones en O'Ward op regenbanden toch?
En Chilton en Hunter-Reay nu ook.
Zorrozaterdag 11 mei 2019 @ 23:25
O natuurlijk, eerst iederen op regenbanden en dan pas weer wat gaan doen. Rij gewoon met die SC naar de finish jongen. Kan jullie het schelen.

bahbah, Daagg.
northernlight81zaterdag 11 mei 2019 @ 23:25
Iedereen op de baan heeft nu regen banden.
heywooduzaterdag 11 mei 2019 @ 23:25
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 23:23 schreef Zorro het volgende:
Als ie nu nog niet naar binnen gaat ga ik wat anders doen. Ik ben er alweer helemaal klaar mee.
:W
Zorrozaterdag 11 mei 2019 @ 23:27
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 23:25 schreef heywoodu het volgende:

[..]

:W
Afgezet. Onzin. Ze kunnen beter gaan lopen. Dat is veel veiliger. Idioten.
sasquatschzaterdag 11 mei 2019 @ 23:28
Ok, de commercial break is voorbij, we kunnen weer!
heywooduzaterdag 11 mei 2019 @ 23:29
800 ronden safety car en precies op het moment dat de SC naar binnen rijdt besluit iemand je even te bellen
heywooduzaterdag 11 mei 2019 @ 23:44
Pagenaud gaat als een trein
heywooduzaterdag 11 mei 2019 @ 23:46
Pagenaud gaat winnen
northernlight81zaterdag 11 mei 2019 @ 23:47
Spannend einde van deze race zo.
sasquatschzaterdag 11 mei 2019 @ 23:58
Matig! Ik had liever dat het droog gebleven was.
sasquatschdinsdag 14 mei 2019 @ 19:31
De trainingen voor de Indy 500 zijn begonnen. Helaas niet zoals vorig jaar te volgen met een livestream aangezien NBC dit achter een US only pay wall heeft gezet.

Dus alleen livetiming en mogelijk audio via https://racecontrol.indycar.com.
Werthadinsdag 14 mei 2019 @ 21:16
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 19:31 schreef sasquatsch het volgende:
De trainingen voor de Indy 500 zijn begonnen. Helaas niet zoals vorig jaar te volgen met een livestream aangezien NBC dit achter een US only pay wall heeft gezet.

Dus alleen livetiming en mogelijk audio via https://racecontrol.indycar.com.
Ah nee, dit meen je niet. Ik vond het juist geweldig om alle trainingen te volgen.
Nattekatwoensdag 15 mei 2019 @ 19:25
Alonso had een kleine oeps
7e595f3555bbb4da43ad3f344c585101.gif

Langer origineel
sasquatschdonderdag 16 mei 2019 @ 12:12
De recovery ging ook niet helemaal vlekkeloos.
zHMWAsP.jpg
heywoodudonderdag 16 mei 2019 @ 12:13
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 21:16 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

Ah nee, dit meen je niet. Ik vond het juist geweldig om alle trainingen te volgen.
Er worden ook nauwelijks nog beelden op YouTube gezet, de Road to Indy is amper fatsoenlijk live te volgen, het is er niet beter op geworden.
Coelhodonderdag 16 mei 2019 @ 12:20
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2019 12:12 schreef sasquatsch het volgende:
De recovery ging ook niet helemaal vlekkeloos.
[ afbeelding ]
Is dit de Baku crew? :') :')
Funzelvrijdag 17 mei 2019 @ 13:41
Alonso moet nu vandaag toch wel meters gaan maken, wil hij een beetje een goede kans hebben.
heywooduzaterdag 18 mei 2019 @ 09:13
Het ging niet helemaal soepel voor Kaiser gisteren op Fast Friday, deelname aan de kwalificatie vandaag (en dus de race) is twijfelachtig.


Conor Daly was het snelst, Ed Jones zette al voor de derde dag de snelste no-towtijd neer.
franklopzaterdag 18 mei 2019 @ 09:54
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 09:13 schreef heywoodu het volgende:
Het ging niet helemaal soepel voor Kaiser gisteren op Fast Friday, deelname aan de kwalificatie vandaag (en dus de race) is twijfelachtig.


Met name ook omdat ze geen of nauwelijks reserveonderdelen hebben en sponsoring ook nog eens is gestopt ergens deze maand.
heywooduzaterdag 18 mei 2019 @ 10:08
quote:
9s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 09:54 schreef franklop het volgende:

[..]

Met name ook omdat ze geen of nauwelijks reserveonderdelen hebben en sponsoring ook nog eens is gestopt ergens deze maand.
Rij hem dan niet de muur in, zou je dan denken he.
franklopzaterdag 18 mei 2019 @ 10:09
quote:
9s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 10:08 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Rij hem dan niet de muur in, zou je dan denken he.
Of in ieder geval niet onder de witte lijn gaan rijden
franklopzaterdag 18 mei 2019 @ 17:32
kwalificatie ergens live vanavond op TV?
heywooduzaterdag 18 mei 2019 @ 17:39
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 17:32 schreef franklop het volgende:
kwalificatie ergens live vanavond op TV?
Ziggo vanaf 23.00, de laatste 50 minuten dan.
Werthazaterdag 18 mei 2019 @ 19:30
Wat een klapper van Hinchcliffe zeg. Poehh.
heywooduzaterdag 18 mei 2019 @ 19:34
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 19:30 schreef Vriezzer het volgende:
Wat een klapper van Hinchcliffe zeg. Poehh.
Stevig ja :o

Hij lijkt wel vrij goed weg te komen? Het had ook een behoorlijk stukje harder airborne kunnen gaan dan dat stuk nu.
Coelhozaterdag 18 mei 2019 @ 20:30
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 19:34 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Stevig ja :o

Hij lijkt wel vrij goed weg te komen? Het had ook een behoorlijk stukje harder airborne kunnen gaan dan dat stuk nu.
Jullie kijken toch ergens? DM wellicht?
heywooduzaterdag 18 mei 2019 @ 20:30
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 20:30 schreef Coelho het volgende:

[..]

Jullie kijken toch ergens? DM wellicht?
Na Vriezzer's post heb ik even op YouTube gezocht en daar stond een filmpje van de crash :+

Coelhozaterdag 18 mei 2019 @ 20:32
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 20:30 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Na Vriezzer's post heb ik even op YouTube gezocht en daar stond een filmpje van de crash :+

Aha. Ik hoopte op een mooie stream van de qualy. Dan heb ik iets te doen naast mijn vrouw die songfestival wil kijken.
northernlight81zaterdag 18 mei 2019 @ 23:07
Kwalificatie sessie 1 voor de Indy 500 is nu live op Ziggo sport racing.
northernlight81zaterdag 18 mei 2019 @ 23:09
De vernieuwde kwalificatie opzet volgens gpupdate:

Nieuw voor dit jaar is dat het zwaartepunt van de kwalificaties naar zondag verschuift, wanneer zowel voor de voorste als achterste posities wordt gestreden. Wie een plaats wil in de show, moet zich op zaterdag eerst bij de snelste 30 tijden scharen. Elke inschrijving krijgt minstens één poging, waarbij na vier vlekkeloze ronden de gemiddelde snelheid wordt berekend. Daarna kunnen zij weer achteraan aanschuiven om een nieuwe poging te wagen tot de klok tien voor zes aangeeft.

De startposities 10 tot en met 30 liggen zaterdagavond vast. Zij komen zondag niet meer in actie op de tweede dag van de kwalificaties. Zondag krijgen de zes rijders buiten de top-30 nog een kans om zich bij de snelste 33 te knokken en een plaats op de laatste startrij af te dwingen door de drie traagste rijders uit het veld te "bumpen", zoals dat heet. Daarna is het tijd voor de Fast Nine, een sessie waarbij de snelste negen rijders van zaterdag uitmaken wie er de prestigieuze pole-position verovert. De traditionele Bump Day en Pole Day worden dus samengebracht op zondag, zodat televisiepartner NBC alle dramatiek op het hoofdkanaal kan uitzenden.
sasquatschzaterdag 18 mei 2019 @ 23:17
Ik hoorde net dat er morgen kans is op regen, dus of er dan veel gekwalificeerd gaat worden is nog maar de vraag.
Werthazaterdag 18 mei 2019 @ 23:21
Fnando on track.
sasquatschzaterdag 18 mei 2019 @ 23:24
29ste nu
Zorrozaterdag 18 mei 2019 @ 23:24
Alonso _O_
sasquatschzaterdag 18 mei 2019 @ 23:29
En on the bubble ;(
Zorrozaterdag 18 mei 2019 @ 23:31
Pippa Mann sneller dan Alonso.

Dan is je auto echt kut.
Werthazaterdag 18 mei 2019 @ 23:35
Alonso gaat er sowieso uitvallen. Hinchcliffe komt er nog wel in.
Werthazaterdag 18 mei 2019 @ 23:38
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 23:35 schreef Vriezzer het volgende:
Alonso gaat er sowieso uitvallen. Hinchcliffe komt er nog wel in.
Ik heb er geen verstand van. :+
sasquatschzaterdag 18 mei 2019 @ 23:38
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 23:35 schreef Vriezzer het volgende:
Alonso gaat er sowieso uitvallen. Hinchcliffe komt er nog wel in.
Dus niet.

En Rahal was ook naar lane 1 dacht ik, dus stijgt Alonso nog een plaats.
sasquatschzaterdag 18 mei 2019 @ 23:44
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 23:17 schreef sasquatsch het volgende:
Ik hoorde net dat er morgen kans is op regen, dus of er dan veel gekwalificeerd gaat worden is nog maar de vraag.
Ah, als het regent dan wordt Bump Day wel verplaatst, maar de Fast Nine niet.
Zorrozaterdag 18 mei 2019 @ 23:44
Hildebrand gaat Alonso bumpen
sasquatschzaterdag 18 mei 2019 @ 23:46
20ste, met nog 1 auto te gaan.
Zorrozaterdag 18 mei 2019 @ 23:47
Nu is Rahal idd opnieuw bezig en Alonso terug op 30
Zorrozaterdag 18 mei 2019 @ 23:49
Rahal gaat het halen. Dus Alonso niet. In elk geval niet vandaag.
sasquatschzaterdag 18 mei 2019 @ 23:51
Rahal 17de, Mann 30ste en Alonso eruit. Die mag morgen weer.
sasquatschzondag 19 mei 2019 @ 00:01
Fernando Alonso
Patricio O'Ward
James Hinchcliffe
Sage Karam
Kyle Kaiser en
Max Chilton

mogen het morgen nog eens proberen.
Funzelzondag 19 mei 2019 @ 07:50
Hinchcliffe, Karam en O'Ward zet ik mn geld op.
sasquatschzondag 19 mei 2019 @ 18:00
We gaan bumpen *O*
Zorrozondag 19 mei 2019 @ 18:10
Alonso vanochtend na aanpassingen totaal niet tevreden, dus dat gaat een lastige worden.
sasquatschzondag 19 mei 2019 @ 18:12
Carlin is geen Andretti. Ook O'Ward en Chilton moeten nog een keer.
Asschen_sukarzondag 19 mei 2019 @ 18:13
De buienradar ziet er dramatisch uit, ben benieuwd of ze het gaan redden
Zorrozondag 19 mei 2019 @ 18:18
Uitgesteld, 18:45 Fast 9
Daarna Bump.
Zorrozondag 19 mei 2019 @ 18:24
Ik zie die bump vandaag niet gebeuren eigenlijk, kijkend naar die regenradar.
Zorrozondag 19 mei 2019 @ 18:27
Ik dacht toch echt te horen dat ze eerst de Fast 9 gaan doen maar hier staat toch wat anders:

quote:
Rain is forecast Sunday. INDYCAR officials reiterated Saturday that the last-row competition with take priority over the Fast Nine Shootout. If the entire session is rained out Sunday, the top nine will start the race as they stood after Saturday’s session, with Pigot on the pole. The last-row competition, however, will be held on the next dry day.
Nou ja, we zien het dadelijk wel.

Edit: Of niet. Die regen kan wel eens alles vandaag ophouden.
sasquatschzondag 19 mei 2019 @ 18:32
quote:
6s.gif Op zondag 19 mei 2019 18:27 schreef Zorro het volgende:
Ik dacht toch echt te horen dat ze eerst de Fast 9 gaan doen maar hier staat toch wat anders:
[..]

Nou ja, we zien het dadelijk wel.

Edit: Of niet. Die regen kan wel eens alles vandaag ophouden.
Alleen vandaag wordt de Fast Nine gedaan. Als vandaag verregent gaan ze morgen verder met bumpen, maar komt er geen Fast Nine meer.
Zorrozondag 19 mei 2019 @ 18:33
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2019 18:32 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Alleen vandaag wordt de Fast Nine gedaan. Als vandaag verregent gaan ze morgen verder met bumpen, maar komt er geen Fast Nine meer.
Dat staat er ja. Maar ook dat bump voorgaat. Terwijl ik toch dacht te horen dat ze eerst de Fast 9 gaan doen. Maar goed, zoals het er nu uit ziet gaan ze helemaal niks doen.
sasquatschzondag 19 mei 2019 @ 18:36
quote:
6s.gif Op zondag 19 mei 2019 18:33 schreef Zorro het volgende:

[..]

Dat staat er ja. Maar ook dat bump voorgaat. Terwijl ik toch dacht te horen dat ze eerst de Fast 9 gaan doen. Maar goed, zoals het er nu uit ziet gaan ze helemaal niks doen.
Fast Nine staat als eerste op de planning, ja. Maar het ligt eraan hoe lang het duurt voordat ze gaan rijden of dat wel doorgaat. Als het te lang duurt zullen ze die wel overslaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 19-05-2019 18:54:25 ]
franklopzondag 19 mei 2019 @ 18:40
Het oogt wel wat nat.
heywooduzondag 19 mei 2019 @ 18:52
quote:
6s.gif Op zondag 19 mei 2019 18:18 schreef Zorro het volgende:
Uitgesteld, 18:45 Fast 9
Daarna Bump.
Apart wel, bumpen lijkt me toch ff belangrijker dan die Fast 9.

Edit: Oh als Fast 9 niet uitgesteld wordt en bumpen wel wanneer nodig maakt het weinig uit :+
Zorrozondag 19 mei 2019 @ 18:53
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 18:52 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Apart wel, bumpen lijkt me toch ff belangrijker dan die Fast 9.
Ik snapte het ook al niet, maar zoals gezegd: Eerst maar eens zien of er uberhaupt wat gaat gebeuren vandaag.
sasquatschzondag 19 mei 2019 @ 18:54
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 18:52 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Apart wel, bumpen lijkt me toch ff belangrijker dan die Fast 9.

Edit: Oh als Fast 9 niet uitgesteld wordt en bumpen wel wanneer nodig maakt het weinig uit :+
Dit!
Doler12zondag 19 mei 2019 @ 18:56
Geen lekker weer
heywooduzondag 19 mei 2019 @ 18:57
quote:
6s.gif Op zondag 19 mei 2019 18:53 schreef Zorro het volgende:

[..]

Ik snapte het ook al niet, maar zoals gezegd: Eerst maar eens zien of er uberhaupt wat gaat gebeuren vandaag.
Voorlopig kan ik zo te zien op het gemakje NASCAR van vannacht even gaan kijken.
Doler12zondag 19 mei 2019 @ 18:59
quote:
10s.gif Op zondag 19 mei 2019 18:57 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Voorlopig kan ik zo te zien op het gemakje NASCAR van vannacht even gaan kijken.
Dat is het kijken wel waard
Doler12zondag 19 mei 2019 @ 19:16
Gaat het vandaag wel door?
Werthazondag 19 mei 2019 @ 19:22
Het regent nog steeds. Daar gaat voorlopig niet gereden worden.
Werthazondag 19 mei 2019 @ 20:57
Er begint voorzichtig wat activiteit te komen om de baan te drogen.
Doler12zondag 19 mei 2019 @ 21:40
Was even een tijdje weg. Nog steeds niet goed om te rijden?
Doler12zondag 19 mei 2019 @ 21:42
Binnen een uur dus eindelijk
sasquatschzondag 19 mei 2019 @ 22:03
Er is beweging in de pitsstraat *O*
Werthazondag 19 mei 2019 @ 22:03
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 22:03 schreef sasquatsch het volgende:
Er is beweging in de pitsstraat *O*
Yes!
northernlight81zondag 19 mei 2019 @ 22:05
Minder dan een half uur nog.
Gaat lastig worden voor Alonso met een hele nieuwe setup zonder ermee getraint te hebben. En Hinch rijdt nog steeds met de backup 'road course' auto.
Werthazondag 19 mei 2019 @ 22:10
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 22:05 schreef northernlight81 het volgende:
Minder dan een half uur nog.
Gaat lastig worden voor Alonso met een hele nieuwe setup zonder ermee getraint te hebben. En Hinch rijdt nog steeds met de backup 'road course' auto.
De practice was een ramp voor Alonso, auto bottomde en had totaal geen snelheid.
Zorrozondag 19 mei 2019 @ 22:30
JAAAAAAAAAAAAA *O*
Werthazondag 19 mei 2019 @ 22:31
We zijn los!
northernlight81zondag 19 mei 2019 @ 22:32
Hopen dat het Hinchcliff lukt de auto te kwalificeren.
sasquatschzondag 19 mei 2019 @ 22:34
Ik hoop Hinchcliffe, O'Ward en Alonso, maar dat zal wel ijdele hoop zijn.
sasquatschzondag 19 mei 2019 @ 22:37
Hinchcliffe 227.543 mph

Chilton nu.
Zorrozondag 19 mei 2019 @ 22:38
Chilton is wel gezien lijkt me.
sasquatschzondag 19 mei 2019 @ 22:39
Geen goede run van Chilton.

Maar misschien is het genoeg.
sasquatschzondag 19 mei 2019 @ 22:40
Alonso nu
northernlight81zondag 19 mei 2019 @ 22:40
Handig, de snelheid van Hinch in mph en die van Chilton in km/u
Werthazondag 19 mei 2019 @ 22:40
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 22:40 schreef northernlight81 het volgende:
Handig, de snelheid van Hinch in mph en die van Chilton in km/u
Wel hè.

/Fixed.
Werthazondag 19 mei 2019 @ 22:41
Nou, Alonso. Moment of truth.
sasquatschzondag 19 mei 2019 @ 22:41
Setup van Penske, dampers van Andretti. De IndyCar wil Alonso wel graag in de race hebben :)
Zorrozondag 19 mei 2019 @ 22:42
Zit er goed bij *O*
sasquatschzondag 19 mei 2019 @ 22:44
Goede run. Hopelijk is het genoeg. *O*
Zorrozondag 19 mei 2019 @ 22:44
Dat kan wel eens genoeg zijn _O_
4-elementszondag 19 mei 2019 @ 22:44
Duimen nu...
franklopzondag 19 mei 2019 @ 22:46
Helemaal geen fast 9 meer dus? Ook niet morgen?
northernlight81zondag 19 mei 2019 @ 22:47
Zag er goed uit, het is spannend of het snel genoeg was.
franklopzondag 19 mei 2019 @ 22:47
Karam heel wijd net
Zorrozondag 19 mei 2019 @ 22:47
Oei, die is snel
franklopzondag 19 mei 2019 @ 22:48
Streep door Chilton
4-elementszondag 19 mei 2019 @ 22:48
Karam snelste...
sasquatschzondag 19 mei 2019 @ 22:48
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2019 22:46 schreef franklop het volgende:
Helemaal geen fast 9 meer dus? Ook niet morgen?
Morgen in ieder geval niet. Als ze vandaag niet meer rijden dan heeft Pigot de pole.
Zorrozondag 19 mei 2019 @ 22:49
Karam is door.
franklopzondag 19 mei 2019 @ 22:49
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2019 22:48 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Morgen in ieder geval niet. Als ze vandaag niet meer rijden dan heeft Pigot de pole.
Jammer wel
northernlight81zondag 19 mei 2019 @ 22:51
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2019 22:49 schreef franklop het volgende:

[..]

Jammer wel
Ik principe begint meteen hierna de fast 9.
franklopzondag 19 mei 2019 @ 22:51
Jammer dat ze niet hele tijd de fijne graphics laten zien
Zorrozondag 19 mei 2019 @ 22:51
Nu al op de gem tijd van Alonso, die haalt het niet.
sasquatschzondag 19 mei 2019 @ 22:52
O'Ward is niet snel genoeg
franklopzondag 19 mei 2019 @ 22:53
Gaat op de laatste aankomen voor Alo
Zorrozondag 19 mei 2019 @ 22:53
Hinchcliffe ook door.
Hopelijk gaat Alonso niet net als gisteren door de laatste auto eruit worden gegooid.
Werthazondag 19 mei 2019 @ 22:53
Ziet er slecht uit voor O'Ward. Sneller word je niet tijdens je run...
franklopzondag 19 mei 2019 @ 22:53
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2019 22:52 schreef sasquatsch het volgende:
O'Ward is niet snel genoeg
Jammer, althans vooral jammer van zijn eerdere crash
franklopzondag 19 mei 2019 @ 22:54
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 22:53 schreef Vriezzer het volgende:
Ziet er slecht uit voor O'Ward. Sneller word je niet tijdens je run...
Wel in zijn laatste rondje
4-elementszondag 19 mei 2019 @ 22:54
Kan me niet voorstellen dat Kaiser sneller gaat zijn dan Alonso...
franklopzondag 19 mei 2019 @ 22:56
Oei
Zorrozondag 19 mei 2019 @ 22:56
Gelijk in de eerste ronde...
Doler12zondag 19 mei 2019 @ 22:57
Oei
sasquatschzondag 19 mei 2019 @ 22:57
Sneller dan Alonso nu -O-
Werthazondag 19 mei 2019 @ 22:57
Deze wordt spannend!
4-elementszondag 19 mei 2019 @ 22:57
oh oh...
franklopzondag 19 mei 2019 @ 22:57
Doei Alonso
Zorrozondag 19 mei 2019 @ 22:57
Weer die laatste auto :(
Taradozondag 19 mei 2019 @ 22:58
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2019 22:57 schreef franklop het volgende:
Doei Alonso
bijna
Werthazondag 19 mei 2019 @ 22:58
Gaat fout voor Nando.
sasquatschzondag 19 mei 2019 @ 22:58
Alonso eruit -O-
franklopzondag 19 mei 2019 @ 22:58
Maar net :o
4-elementszondag 19 mei 2019 @ 22:58
:'( :'( :'(
Zorrozondag 19 mei 2019 @ 22:58
En dan ook meteen maar op een millimeter of zo he :(