Wie heeft er adviezen/tips voor ons?
Ik heb wel eens gehoord over speciaal gaas ofzo dat je dan 2 meter hoog om je tuin moet spannen?
Aan een lijn doen, is dat wat??
zolang je je kat goed leert op de bak te gaan zullen andere mensen geen last van t beest hebben denk ik
moet ie natuurlijk ook wel weten dat ie nergens anders naar binnen mag
quote:ja gaas kan,maar als je toch besluit een lijntje te nemen zorg dan niet dat er bomen in de buurt staan zodat de kat er in klimt met kans dat ie zichzelf ophangt aan het lijntje, dat zou zonde zijn.
Op zondag 5 januari 2003 23:55 schreef DuchessX het volgende:
Nu is onze kat nog te jong (9 weken), maar als hij wat ouder wordt, mag hij wat mij betreft naar buiten. MAAR! Dan alleen in onze eigen tuin en niet verder want ik wil niet dat iemand er last van heeft.Wie heeft er adviezen/tips voor ons?
Ik heb wel eens gehoord over speciaal gaas ofzo dat je dan 2 meter hoog om je tuin moet spannen?
quote:tuigje ipv halsband?
Op zondag 5 januari 2003 23:56 schreef Tsjernobelg het volgende:[..]
ja gaas kan,maar als je toch besluit een lijntje te nemen zorg dan niet dat er bomen in de buurt staan zodat de kat er in klimt met kans dat ie zichzelf ophangt aan het lijntje, dat zou zonde zijn.
quote:dat zal je niet lukken. een kat zal altijd op onderzoek uitgaan....
Op zondag 5 januari 2003 23:55 schreef DuchessX het volgende:
Nu is onze kat nog te jong (9 weken), maar als hij wat ouder wordt, mag hij wat mij betreft naar buiten. MAAR! Dan alleen in onze eigen tuin en niet verder want ik wil niet dat iemand er last van heeft.Wie heeft er adviezen/tips voor ons?
dus los laten lopen is zowiezo geen optie.
ik zou gewoon aan een riempje doen met zo'n tuigje eraan. kannie zichzelf ook niet ophangen
quote:Gewoon trap onder zijn kont geven als hij ook maar de intentie heeft om de tuin te verlaten.
Op zondag 5 januari 2003 23:58 schreef nikky het volgende:[..]
dat zal je niet lukken. een kat zal altijd op onderzoek uitgaan....
dus los laten lopen is zowiezo geen optie.
ik zou gewoon aan een riempje doen met zo'n tuigje eraan. kannie zichzelf ook niet ophangen
quote:
Op maandag 6 januari 2003 00:00 schreef Juup© het volgende:[..]
Gewoon trap onder zijn kont geven als hij ook maar de intentie heeft om de tuin te verlaten.
quote:Jaja, zo maak je vriendjes met 'm... dan wil hij juist EERDER weg.
Gewoon trap onder zijn kont geven als hij ook maar de intentie heeft om de tuin te verlaten.
quote:Jij snapt het.
Op maandag 6 januari 2003 00:01 schreef iNSaNe-oNe het volgende:[..]
Jaja, zo maak je vriendjes met 'm... dan wil hij juist EERDER weg.
quote:en dan trap je um nog harder ?
Op maandag 6 januari 2003 00:02 schreef Juup© het volgende:[..]
Jij snapt het.
quote:Ook ivm de onveiligheid buiten (honden, verkeer e.d.) en het risico dat hij de tuin van anderen gaat doorploegen of idd bij andere mensen naar binnen gaat, wil ik hem niet buiten de tuin hebben.
Op zondag 5 januari 2003 23:56 schreef Quniac het volgende:
aan een lijn is zielig
en gaas is ook zieligzolang je je kat goed leert op de bak te gaan zullen andere mensen geen last van t beest hebben denk ik
moet ie natuurlijk ook wel weten dat ie nergens anders naar binnen mag
Om hem toch wat frisse lucht te gunnen vind ik dat hij zich wel mag amuseren in onze eigen tuin
Maar ik weet niet hoe ik hem binnen onze eigen tuin kan houden
quote:We hebben vorig jaar de bomen in onze tuin gekapt
Op zondag 5 januari 2003 23:56 schreef Tsjernobelg het volgende:[..]
ja gaas kan,maar als je toch besluit een lijntje te nemen zorg dan niet dat er bomen in de buurt staan zodat de kat er in klimt met kans dat ie zichzelf ophangt aan het lijntje, dat zou zonde zijn.
quote:Ik vind het zelf sneu voor die beestjes, ziet er niet uit en ze horen eigenlijk buiten! Maar ik snap het ook wel... Hier thuis doen ze het ook zo. Tuigje aan, daaraan zit een lijntje en door tuin loopt lijntje over grond gespannen waarlangs de kat kan bewegen. Hebben ze op zich best veel ruimte, maar toch...
Op zondag 5 januari 2003 23:58 schreef nikky het volgende:
De kat die we voor deze 2 ondeugden hadden was op een gegeven moment zo gewend en wilde en durfde echt niet eens de tuin meer uit, dus die kon gewoon los de tuin in gelaten worden.
[Dit bericht is gewijzigd door Essiepessie op 06-01-2003 00:07]
quote:Ha daar moet ik me eens goed over laten informeren tegen die tijd
Op zondag 5 januari 2003 23:58 schreef Jordy-B het volgende:[..]
tuigje ipv halsband?
quote:Zeg zeg zeg ben jij nou een goede kattenpapa???
Als het goed is.
Je kunt het vergelijken met die poortjes die gaan jengelen als jij met je shit de winkel uitloopt zonder te betalen..
quote:nadeel is dat je een ronde tuin moet hebben
Op maandag 6 januari 2003 00:07 schreef SONIC het volgende:
Er zijn halsbandjes op de markt met een batterijtje erin.
Hierbij word een koperdraad geleverd. Dit graaf je in in je tuin. Ongeveer 20 cm onder de grond. Elke keer dat de kat 20 cm in de buurt van het koperdraad komt, krijgt hij een licht schokje. Vervolgens komt Pavlov om de hoek kijken. Na 2 maanden kan hij het halsbandje af en zal hij niet de tuin uit gaan.Als het goed is.
Ik moet er niet aan denken dat ze overreden worden of vergiftigd of wat dan ook
quote:Wij ook niet dus vandaar de vraag. Hmm is een idee om de schutting met een naar binnen toe overhangend gaas o.i.d. te bekleden.
Op maandag 6 januari 2003 11:15 schreef Karin het volgende:
[blaat]Ik moet er niet aan denken dat ze overreden worden of vergiftigd of wat dan ook
quote:Nee kleine meneer, ik vond het een rotkat maar een trauma heb ik er niet aan over gehouden anders had ik er niet mee ingestemd om een kitten te nemen natuurlijk.
Op maandag 6 januari 2003 11:24 schreef MSXUser het volgende:
Juup heeft nog een kattentrauma (die leuke grijze kater toch, Juup???).
[Dit bericht is gewijzigd door Juup© op 06-01-2003 11:40]
Maaruhmz het ligt aan het type/ras kat wat je hebt of ze geschikt zijn om binnen te blijven, of in de tuin blijven. Mjah...ik zou alleen niet weten hoe ik mijn kat alleen in onze tuin zou houden...succes
quote:T'is voor ons nog maar de vraag of hij wel buiten de tuin wilt? Ik ga het hem iig niet aanleren.
Op maandag 6 januari 2003 11:36 schreef xf0rz het volgende:
Onze poes mag lekker naar buiten en gaan en staan waar ze maar wil. Ze terroriseert dan ook de andere katten in de buurt. We hebben haar wel een stel katten de boom in zien jagenMaaruhmz het ligt aan het type/ras kat wat je hebt of ze geschikt zijn om binnen te blijven, of in de tuin blijven. Mjah...ik zou alleen niet weten hoe ik mijn kat alleen in onze tuin zou houden...succes
Maargoed, als je je kat toch nog wat vrijheid wilt geven is een tuigje idd. het meest handige. Je hoeft je tuin in ieder geval ook niet volledig af te rasteren (wat bij sommigen mensen ook weer bepaalde associaties oproept) en het beestje kan redelijk vrij bewegen. Met m'n ex had ik destijds het geluk dat we in een buurt woorden waar heel veel katten waren. Die drie van ons waren dan ook geen enkel probleem
Ik wil niet dat mijn katten weglopen, onder een auto komen of zelfs vergiftigd worden maar bovenal wil ik niet dat ze in andermans tuin schijten. Het zijn mijn katten, ik heb daarvoor gekozen en iemand anders hoeft daar geen last van te hebben. Ze zijn dus al jaren zielstevreden aan het poepen in eigen tuin.
quote:je hebt de kat al?
Op maandag 6 januari 2003 11:42 schreef Juup© het volgende:[..]
T'is voor ons nog maar de vraag of hij wel buiten de tuin wilt? Ik ga het hem iig niet aanleren.
quote:Wij hebben hem nu twee weken en hij komt uit een nest dat altijd binnenzat (voor zover wij weten). Zijn moeder was er wel een die als zij kon er tussen uitglipte. Verder is het een gewone gekke lieve huiskat
Op maandag 6 januari 2003 11:46 schreef xf0rz het volgende:[..]
je hebt de kat al?
kan je eens opzoeken of het buitendieren zijn...
je wilt ook geen kat die constant voor het raam zit te smachten naar de buitenlucht
quote:T'is wat he
Op maandag 6 januari 2003 11:44 schreef MSXUser het volgende:
[quote verwijderd... hij snapt 'm inmiddels]
Hier zijn ook veel katten maar er loopt ook een drukke weg en een flink eind verderop (voor een kat is het niet ver) een snelweg. Tevens wil ik niet dat mijn kat een ander lastigvalt daar ik het ook niet leuk vind als andermans kat mij lastigvalt.
quote:Geheel mee eens
Op maandag 6 januari 2003 11:46 schreef Lois het volgende:
Wij hebben 4 katten, waaronder 2 raskatten, en die zijn nog nooit op straat geweest. Ze mogen vrij bewegen in de tuin die we op sommige punten hebben bekleed met naar binnen gebogen gaas.Ik wil niet dat mijn katten weglopen, onder een auto komen of zelfs vergiftigd worden maar bovenal wil ik niet dat ze in andermans tuin schijten. Het zijn mijn katten, ik heb daarvoor gekozen en iemand anders hoeft daar geen last van te hebben. Ze zijn dus al jaren zielstevreden aan het poepen in eigen tuin.
[edit]Euuhhmmm poepen in eigen tuin wil ik ook niet, daar heeft hij een bak voor.[/edit]
quote:Dat hebben die van mij ook maar blijkbaar is er niets zo lekker als met je kont in de sneeuw de tuin bevuilen.
Op maandag 6 januari 2003 11:57 schreef Juup© het volgende:
[edit]Euuhhmmm poepen in eigen tuin wil ik ook niet, daar heeft hij een bak voor.[/edit]
quote:Dat kan ik me voorstellen. Het probleem is dat katten zo verdomd eigenwijs en nieuwsgierig zijn. Soms sta je er echt van te kijken hoe slim ze kunnen zijn. Denk je een perfecte afrastering te hebben gemaakt... een dag later hebben ze al door hoe ze er wel langs/overheen kunnen. Katten uit de buurt van de snelweg houden lijkt me in ieder geval geen overbodige voorzorgsmaatregel.
Op maandag 6 januari 2003 11:56 schreef Juup© het volgende:
Hier zijn ook veel katten maar er loopt ook een drukke weg en een flink eind verderop (voor een kat is het niet ver) een snelweg. Tevens wil ik niet dat mijn kat een ander lastigvalt daar ik het ook niet leuk vind als andermans kat mij lastigvalt.
quote:Hier nog 1
Op maandag 6 januari 2003 12:02 schreef Lois het volgende:[..]
Dat hebben die van mij ook maar blijkbaar is er niets zo lekker als met je kont in de sneeuw de tuin bevuilen.
quote:Smartfence.., tja.., 'k heb het wel geprobeerd met onze poes, maar 't enige wat gebeurde is dat de poes te bang werd om naar buiten te gaan, en als ze te dicht in de buurt kwam en een correctie kreeg, er als een speer doorheen schoot van de schrik (dus niet terug, maar voorbij de omheining), 't werkt beter met honden..
Hierbij word een koperdraad geleverd. Dit graaf je in in je tuin. Ongeveer 20 cm onder de grond. Elke keer dat de kat 20 cm in de buurt van het koperdraad komt, krijgt hij een licht schokje. Vervolgens komt Pavlov om de hoek kijken. Na 2 maanden kan hij het halsbandje af en zal hij niet de tuin uit gaan.
Maar euhm. ik heb nu al meerdere keren van die tuigjes geprobeerd, maar vind het niks hoor. Die van mij redden het om zelfs daar zichzelf in op te hangen
quote:Die dingen zijn duur, echt duur.
Op maandag 6 januari 2003 00:07 schreef SONIC het volgende:
Hierbij word een koperdraad geleverd. Dit graaf je in in je tuin. Ongeveer 20 cm onder de grond. Elke keer dat de kat 20 cm in de buurt van het koperdraad komt, krijgt hij een licht schokje. Vervolgens komt Pavlov om de hoek kijken. Na 2 maanden kan hij het halsbandje af en zal hij niet de tuin uit gaan.Als het goed is.
Beter kan je een schrikdraadapparaat lopen, en een rol schrikdraad. Dit kan je bij elke boerenbond of plattelandswinkel kopen. Hele lichte stroomschokjes doen de kat geen kwaad, en hij zal het snel niet meer in zn hoofd halen om de tuin uit te gaan. En je houd anderen katten ook mee uit te tuin.
quote:
Op maandag 6 januari 2003 12:02 schreef Lois het volgende:[..]
Dat hebben die van mij ook maar blijkbaar is er niets zo lekker als met je kont in de sneeuw de tuin bevuilen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |