Wie heeft er adviezen/tips voor ons?
Ik heb wel eens gehoord over speciaal gaas ofzo dat je dan 2 meter hoog om je tuin moet spannen?
Aan een lijn doen, is dat wat??
zolang je je kat goed leert op de bak te gaan zullen andere mensen geen last van t beest hebben denk ik
moet ie natuurlijk ook wel weten dat ie nergens anders naar binnen mag
quote:ja gaas kan,maar als je toch besluit een lijntje te nemen zorg dan niet dat er bomen in de buurt staan zodat de kat er in klimt met kans dat ie zichzelf ophangt aan het lijntje, dat zou zonde zijn.
Op zondag 5 januari 2003 23:55 schreef DuchessX het volgende:
Nu is onze kat nog te jong (9 weken), maar als hij wat ouder wordt, mag hij wat mij betreft naar buiten. MAAR! Dan alleen in onze eigen tuin en niet verder want ik wil niet dat iemand er last van heeft.Wie heeft er adviezen/tips voor ons?
Ik heb wel eens gehoord over speciaal gaas ofzo dat je dan 2 meter hoog om je tuin moet spannen?
quote:tuigje ipv halsband?
Op zondag 5 januari 2003 23:56 schreef Tsjernobelg het volgende:[..]
ja gaas kan,maar als je toch besluit een lijntje te nemen zorg dan niet dat er bomen in de buurt staan zodat de kat er in klimt met kans dat ie zichzelf ophangt aan het lijntje, dat zou zonde zijn.
quote:dat zal je niet lukken. een kat zal altijd op onderzoek uitgaan....
Op zondag 5 januari 2003 23:55 schreef DuchessX het volgende:
Nu is onze kat nog te jong (9 weken), maar als hij wat ouder wordt, mag hij wat mij betreft naar buiten. MAAR! Dan alleen in onze eigen tuin en niet verder want ik wil niet dat iemand er last van heeft.Wie heeft er adviezen/tips voor ons?
dus los laten lopen is zowiezo geen optie.
ik zou gewoon aan een riempje doen met zo'n tuigje eraan. kannie zichzelf ook niet ophangen
quote:Gewoon trap onder zijn kont geven als hij ook maar de intentie heeft om de tuin te verlaten.
Op zondag 5 januari 2003 23:58 schreef nikky het volgende:[..]
dat zal je niet lukken. een kat zal altijd op onderzoek uitgaan....
dus los laten lopen is zowiezo geen optie.
ik zou gewoon aan een riempje doen met zo'n tuigje eraan. kannie zichzelf ook niet ophangen
quote:
Op maandag 6 januari 2003 00:00 schreef Juup© het volgende:[..]
Gewoon trap onder zijn kont geven als hij ook maar de intentie heeft om de tuin te verlaten.
quote:Jaja, zo maak je vriendjes met 'm... dan wil hij juist EERDER weg.
Gewoon trap onder zijn kont geven als hij ook maar de intentie heeft om de tuin te verlaten.
quote:Jij snapt het.
Op maandag 6 januari 2003 00:01 schreef iNSaNe-oNe het volgende:[..]
Jaja, zo maak je vriendjes met 'm... dan wil hij juist EERDER weg.
quote:en dan trap je um nog harder ?
Op maandag 6 januari 2003 00:02 schreef Juup© het volgende:[..]
Jij snapt het.
quote:Ook ivm de onveiligheid buiten (honden, verkeer e.d.) en het risico dat hij de tuin van anderen gaat doorploegen of idd bij andere mensen naar binnen gaat, wil ik hem niet buiten de tuin hebben.
Op zondag 5 januari 2003 23:56 schreef Quniac het volgende:
aan een lijn is zielig
en gaas is ook zieligzolang je je kat goed leert op de bak te gaan zullen andere mensen geen last van t beest hebben denk ik
moet ie natuurlijk ook wel weten dat ie nergens anders naar binnen mag
Om hem toch wat frisse lucht te gunnen vind ik dat hij zich wel mag amuseren in onze eigen tuin
Maar ik weet niet hoe ik hem binnen onze eigen tuin kan houden
quote:We hebben vorig jaar de bomen in onze tuin gekapt
Op zondag 5 januari 2003 23:56 schreef Tsjernobelg het volgende:[..]
ja gaas kan,maar als je toch besluit een lijntje te nemen zorg dan niet dat er bomen in de buurt staan zodat de kat er in klimt met kans dat ie zichzelf ophangt aan het lijntje, dat zou zonde zijn.
quote:Ik vind het zelf sneu voor die beestjes, ziet er niet uit en ze horen eigenlijk buiten! Maar ik snap het ook wel... Hier thuis doen ze het ook zo. Tuigje aan, daaraan zit een lijntje en door tuin loopt lijntje over grond gespannen waarlangs de kat kan bewegen. Hebben ze op zich best veel ruimte, maar toch...
Op zondag 5 januari 2003 23:58 schreef nikky het volgende:
De kat die we voor deze 2 ondeugden hadden was op een gegeven moment zo gewend en wilde en durfde echt niet eens de tuin meer uit, dus die kon gewoon los de tuin in gelaten worden.
[Dit bericht is gewijzigd door Essiepessie op 06-01-2003 00:07]
quote:Ha daar moet ik me eens goed over laten informeren tegen die tijd
Op zondag 5 januari 2003 23:58 schreef Jordy-B het volgende:[..]
tuigje ipv halsband?
quote:Zeg zeg zeg ben jij nou een goede kattenpapa???
Als het goed is.
Je kunt het vergelijken met die poortjes die gaan jengelen als jij met je shit de winkel uitloopt zonder te betalen..
quote:nadeel is dat je een ronde tuin moet hebben
Op maandag 6 januari 2003 00:07 schreef SONIC het volgende:
Er zijn halsbandjes op de markt met een batterijtje erin.
Hierbij word een koperdraad geleverd. Dit graaf je in in je tuin. Ongeveer 20 cm onder de grond. Elke keer dat de kat 20 cm in de buurt van het koperdraad komt, krijgt hij een licht schokje. Vervolgens komt Pavlov om de hoek kijken. Na 2 maanden kan hij het halsbandje af en zal hij niet de tuin uit gaan.Als het goed is.
Ik moet er niet aan denken dat ze overreden worden of vergiftigd of wat dan ook
quote:Wij ook niet dus vandaar de vraag. Hmm is een idee om de schutting met een naar binnen toe overhangend gaas o.i.d. te bekleden.
Op maandag 6 januari 2003 11:15 schreef Karin het volgende:
[blaat]Ik moet er niet aan denken dat ze overreden worden of vergiftigd of wat dan ook
quote:Nee kleine meneer, ik vond het een rotkat maar een trauma heb ik er niet aan over gehouden anders had ik er niet mee ingestemd om een kitten te nemen natuurlijk.
Op maandag 6 januari 2003 11:24 schreef MSXUser het volgende:
Juup heeft nog een kattentrauma (die leuke grijze kater toch, Juup???).
[Dit bericht is gewijzigd door Juup© op 06-01-2003 11:40]
Maaruhmz het ligt aan het type/ras kat wat je hebt of ze geschikt zijn om binnen te blijven, of in de tuin blijven. Mjah...ik zou alleen niet weten hoe ik mijn kat alleen in onze tuin zou houden...succes
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |