abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7729261
En hoe?

En dan bedoel ik niet allemaal kunstjes maar bepaalde regels.

Wij willen onze kat bijvoorbeeld niet op het aanrecht hebben. Nu is hij nog te klein om erop te springen, maar hoe kunnen we voorkomen dat hij het doet als hij volwassen is? Met de plantenspuit?

Hoe doen jullie dat?

Wij hebben gemerkt dat duidelijk 'nee' zeggen best helpt en dat als hij mar blijft proberen om iets te doen dat niet mag, even de plantenspuit op hem te richten.

Welke methodes gebruiken jullie?

Onze kat is nu 9 weken

#geen
  zondag 5 januari 2003 @ 23:26:12 #2
37922 Neel26
Hippopotamus
pi_7729384
quote:
Op zondag 5 januari 2003 23:21 schreef DuchessX het volgende:
En hoe?

En dan bedoel ik niet allemaal kunstjes maar bepaalde regels.

Wij willen onze kat bijvoorbeeld niet op het aanrecht hebben. Nu is hij nog te klein om erop te springen, maar hoe kunnen we voorkomen dat hij het doet als hij volwassen is? Met de plantenspuit?

Hoe doen jullie dat?

Wij hebben gemerkt dat duidelijk 'nee' zeggen best helpt en dat als hij mar blijft proberen om iets te doen dat niet mag, even de plantenspuit op hem te richten.

Welke methodes gebruiken jullie?

Onze kat is nu 9 weken

Je kunt een kat nu eenmaal heel erg weinig leren... Afleren is soms nog wel te doen. Water is een prima manier, maar zorg wel dat de kat niet merkt dat JIJ het doet. Want je kat is slim zat en weet dat als je er niet bent hij dus best op het aanrecht kan springen, aan je bank kan krabben etc. Als je op je aanrecht biefstuk laat liggen zal je kat de waterspuit er voor over hebben, dus denk daar ook aan.

Succes en heel veel plezier met de kleine !

zondag 5 januari 2003 @ 23:27:17 #3
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_7729419
gewoon laten schrikken, opjagen, eraf duwen... misschien klink ik nu heel gemeen, maar ik bedoel gewoon licht laten schrikken d.m.v z'n naam schreeuwen.. en net doen alsof je snel op em afloopt... daar kan mijn kat ook niet tegen enne gewoon duwtje geven als hij erop springt zodat hij net z'n evenwicht verliest en dan kiest ie wel voor de vloer.

plantenspuit wil ook wel helpen, maar dan moet je net het geluk hebben dat je hem betrapt.

Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
pi_7729431
Corrigerend tikje zou ik zeggen.. de moederkat is in het wild ook niet heel soft tegen de jonge katjes dus dat kunnen ze vast wel hebben.

Leuk truukje, cameraatje omhangen en leren spioneren bij de buren

Ook het woord 'cent' spreken wij eerbiedig uit - DD
pi_7729525
Wat te doen als water hen koud laat (de katten dan)? Heb er hier twee die het niks uitmaakt. Ik draai me om en ze doen het gewoon weer, dat kattenkwaad.
Eigen brokjes eerst.
pi_7729591
Goh... Hoe leer ik de katten uit de buurt in hun eigen tuin te schijten ipv in de mijne?
pi_7729665
emmer water!

Bij ons zitten stel van die kattenmeppers in de buurt, en wij zeggen altijd gewoon emmer water leren ze t af.. Maar nee hoor vinden we zo'n beest in een kooi terug..!

pi_7729666
azijn of peper ergens achter op je aanrecht leggen
verder idd ze er weer zo snel mogelijk vanaf duwen als ze er toch op springen...

good luck

People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
pi_7729724
quote:
Op zondag 5 januari 2003 23:27 schreef Rieuwert het volgende:
Corrigerend tikje zou ik zeggen.. de moederkat is in het wild ook niet heel soft tegen de jonge katjes dus dat kunnen ze vast wel hebben.

Leuk truukje, cameraatje omhangen en leren spioneren bij de buren

#geen
pi_7729742
quote:
Op zondag 5 januari 2003 23:33 schreef wooster het volgende:
Goh... Hoe leer ik de katten uit de buurt in hun eigen tuin te schijten ipv in de mijne?
Onze kat mag niet naar buiten.
#geen
pi_7729782
Bij onze kat hielp de plantenspuit in elk geval niet, dat vond hij namelijk meer een leuk spelletje. Het rare beest is gek op water, loopt ook vlot door de regen de hele dag enzovoorts! Wat bij hem wel hielp was in z'n gezicht blazen! Daar heeft hij echt een hekel aan!
En die van ons komt dus niet op de eettafel als die gedekt is en niet op het aanrecht.
pi_7729843
Pff mij hebben er 5 en die zijn BRUTAAL, echt helemaal verpest maja...

Ze leren zichzelf wel dingen aan, bijvoorbeeld als mijn oma blijft eten dan gaan ze daar zitten want ze hebbeng emerkt dat ze niet echt snel is .. woppa gaat weer stuk vlees

pi_7730020
quote:
Op zondag 5 januari 2003 23:39 schreef inkie1010 het volgende:
Bij onze kat hielp de plantenspuit in elk geval niet, dat vond hij namelijk meer een leuk spelletje. Het rare beest is gek op water, loopt ook vlot door de regen de hele dag enzovoorts! Wat bij hem wel hielp was in z'n gezicht blazen! Daar heeft hij echt een hekel aan!
En die van ons komt dus niet op de eettafel als die gedekt is en niet op het aanrecht.
Ik heb ergens gelezen dat ze best goed reageren op stemmen en intonatie. Voor wat betreft het nee-zeggen als hij iets doet wat niet mag, helpt dat best (tot onze verbazing).
Maar we willen wel voorkomen dat het beestje straks in de gordijnen hangt of in de keuken komt. Als ik in de keuken ben en hij komt eraan en ik zeg 'nee' of 'uit', dan gaat hij 90 van de 100 keer ook weg

Misschien krijgt hij ook een hoop mee van onze twee honden? Dat ze een soort voorbeeldfunctie hebben ofzo??

Nou ja, ben gewoon benieuwd hoe andere kattenbezitters met hun kat omgaan, of ze alles mogen of dat de kat geleerd heeft dat bepaalde dingen niet mogen

#geen
pi_7730033
quote:
Op zondag 5 januari 2003 23:41 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Pff mij hebben er 5 en die zijn BRUTAAL, echt helemaal verpest maja...

Ze leren zichzelf wel dingen aan, bijvoorbeeld als mijn oma blijft eten dan gaan ze daar zitten want ze hebbeng emerkt dat ze niet echt snel is .. woppa gaat weer stuk vlees

Hoe komt het trouwens dat ze verpest zijn? Teveel verwend?

#geen
pi_7730295
Tis me ma ...HAAR SCHULD

gewoon elke keer dingen geven enzo,...nja we hebben er dus nu 1 echt al een serie taktieken heeft om vlees te krijgen:

1. Naast je liggen rollen enzo "lief" probeert te zijn.
2. Zich uitrekken zodat ie ineens ongeveer in je bord zit.
3. Gewoon hengelen en duwje ze poot weg dan blaast ie en bijt ie je nog eens in je poot!

Voorde rest topkat, vet irritant looopt heeeeeeeeel dag achter je aan en geeft altijd kopjes kruislings voor je poten,..je struikeld er 10x over op een dag

maandag 6 januari 2003 @ 12:59:41 #16
28309 Wunk
Komt gewoon door die konijnen
pi_7735667
Kat NOOOOOOOOOIT slaan of tik geven, snappen ze niet en worden ze schuw van..

In 't gezicht blazen, katten blazen mekaar ook in het gezicht als ze zich niet goed gedragen onder mekaar, werkt fantastisch..

't blijven enorme eigenwijze beesten, maar je kunt ze redelijk leren wat wel en niet mag op die manier

pi_7735806
quote:
Op zondag 5 januari 2003 23:39 schreef inkie1010 het volgende:
Haha!..ja die van mij ook.. die vond het eerst wel leuk om ervoor weg te rennen.. maar daarna was t een leuk speeltje.
Die kater van ons.. leert zichzelf vanalles aan.
Maakt kastjes open, springt een paar keer op de deurknop en maakt zo deuren open.
Je moet consequent blijven. niet het de ene keer goed vinden,en de andere keer weer niet. In de nekvel pakken en hard roepen.
Of t werkt is een tweede.
Alleen straffen als je iets ziet gebeuren!
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')