Mijn ervaring (binnen corporate werkgevers) is dat vacatures eerst intern uitgezet worden en pas daarna extern. Er is in dat geval (uiteraard) geen toestemming nodig om intern te solliciteren.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 07:40 schreef Hallmark het volgende:
Normaliter is hier een procedure voor. D.w.z. je neemt contact op met HR en vraagt of je intern mag solliciteren. Dat start dan een traject waarin je groen licht krijgt, waarbij de juiste mensen in de juiste volgorde worden ingelicht enz. In veel Nederlandse bedrijven is daar niks voor, maar ik zou toch eens checken.
Mits je een goede band hebt met je manager, zou ik gewoon even langs m'n manager lopen, en mondeling hem op de hoogte brengen. Dan kun je ook non-verbaal de juiste signalen geven.
Bij ons ook voor zover mij bekend, ik heb het in ieder geval wel altijd gedaan. Ook om te voorkomen dat mensen ineens verrast worden met vragen.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 07:42 schreef Notorious_Roy het volgende:
Bij ons is het zelfs de bedoeling dat je het meldt aan je direct leidinggevende. Dat is stap één voor een interne vacature.
Ditquote:Op donderdag 21 maart 2019 22:55 schreef Tailless het volgende:
Zijn lijntje is korter toch? Laat hem jou helpen.
hmm jaa daar heb je wel een puntquote:Op vrijdag 22 maart 2019 14:15 schreef Roosgeluk het volgende:
Als ik manager was zou ik liever van mijn medewerker horen dat hij/zij op een interne vacature gesolliciteerd heeft. Dan dat ik het via HR of collega manager moet horen.
Juist om dat het niet op de hoogte zijn de indruk wekt dat je wel aan het rondkijken bent.
Hey baas, je weet dat vacature voor x uitstond he. Ik weet dat de kans klein is, maar ik heb de stoute schoenen aan gedaan om er op te reageren. Heb het liever dat je via mij hoort dan van hr of "naam manager waar vacature onder valt".
Het hoeft niet eens officieel maar ook managers praten bij de koffie automaat of tijdens de lunch. "Zeg X werkt toch bij jou, hoe bevalt die eigenlijk...." en dan gaat de rest vanzelf denk ik.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 19:49 schreef Autoscooter het volgende:
Vraag me trouwens überhaupt af of mijn manager daar zomaar op de hoogte van gebracht mag worden, ik heb daar geen toestemming voor gegeven ofzo en bij mijn weten mag zoiets niet zomaar gedeeld worden, maargoed.
Dat het niet hoort zal best, maar we kennen allemaal het roddelcircuit bij de koffie automaat.quote:Op zondag 24 maart 2019 13:17 schreef Renesite het volgende:
Een nieuwe manager moet ook respectvol met de stap omgaan. Dus die hoort het niet intern te vertellen. Is bij mij allemaal ook niet gebeurd.
Bedrijfsafhankelijk. Die inschatting moet iemand zelf makenquote:Op zondag 24 maart 2019 22:28 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat het niet hoort zal best, maar we kennen allemaal het roddelcircuit bij de koffie automaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |