abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Games dinsdag 4 juni 2019 @ 13:13:30 #276
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_187254962
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 12:39 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Zet voor de grap eens bij Dell een gelijk gespeccte server inelkaar, dan is die prijs lang niet zo gek meer. En apple stopt het in een tower (!) (die overigens ook een rackmount accessoire gaat krijgen).
Oja, dat weet ik wel hoor. Maar dit zijn geen machines voor de consumenten of enthousiastelingen. Het serieus veel geld. Wat dat betreft een niche product. Ken maar weinig bedrijven die zoveel geld willen neertellen voor een computer. Laat staan dat ze daar hun medewerker productiviteitskosten mee terug verdienen. Dat moet een tak van sport zijn waarbij tijd veel meer kost dan zo’n machine in een jaar. Ondertussen kun je gewoon de “Trash Can” voor een paar duizend euro 2e hands oppikken terwijl die volgespec’d ook toen ooit op ¤32.000,- zat.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_187255629
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 13:13 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Oja, dat weet ik wel hoor. Maar dit zijn geen machines voor de consumenten of enthousiastelingen. Het serieus veel geld. Wat dat betreft een niche product. Ken maar weinig bedrijven die zoveel geld willen neertellen voor een computer. Laat staan dat ze daar hun medewerker productiviteitskosten mee terug verdienen. Dat moet een tak van sport zijn waarbij tijd veel meer kost dan zo’n machine in een jaar. Ondertussen kun je gewoon de “Trash Can” voor een paar duizend euro 2e hands oppikken terwijl die volgespec’d ook toen ooit op ¤32.000,- zat.
Dit is inderdaad meer een machine in de trant van een mail van Pixar naar Cook 'Hey Tim, de renderboys willen een sneller workstation, bouw es een nieuwe'. Zal me niks verbazen als dat nog echt zo is ook.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  dinsdag 4 juni 2019 @ 15:27:22 #278
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_187256871
die pro stand van 999 dollar, man man man wat is het bergafwaarts gegaan met apple.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_187256941
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 15:27 schreef cherrycoke het volgende:
die pro stand van 999 dollar, man man man wat is het bergafwaarts gegaan met apple.
Klopt. Apple stond nooit zo bekend om de hoge prijzen. Raar.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 15:35:08 #280
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_187256960
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 15:33 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Klopt. Apple stond nooit zo bekend om de hoge prijzen. Raar.
ben wel benieuwd naar wat die 50k kostende mac pro kan doen :9
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  dinsdag 4 juni 2019 @ 16:02:28 #281
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_187257351
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 15:35 schreef cherrycoke het volgende:
ben wel benieuwd naar wat die 50k kostende mac pro kan doen :9
Dat hebben ze al een beetje laten zien tijdens de keynote. Meerdere 8k streams tegelijkertijd (incl. real-time bewerkingen en effecten, geloof ik), een paar honderd tracks in Logic Pro met virtuele instrumenten, etc. Ik neem tenminste aan dat dat niet het instapmodel was waarmee ze dat deden.
pi_187257372
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 13:58 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Dit is inderdaad meer een machine in de trant van een mail van Pixar naar Cook 'Hey Tim, de renderboys willen een sneller workstation, bouw es een nieuwe'. Zal me niks verbazen als dat nog echt zo is ook.
Pixar is toch opgericht door steve jobs??
speak only if it improves the silence.
  Redactie Games dinsdag 4 juni 2019 @ 16:27:02 #283
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_187257723
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 16:04 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Pixar is toch opgericht door steve jobs??
Nee hoor, het was een spin-off van de computerdivisie van Lucasfilm. Alleen het koste George Lucas teveel geld toen en wist niet precies wat ie er mee moest. Steve Jobs was net ontslagen bij Apple in die tijd en wilde er nog wel een paar miljoen in investeren omdat ie in de technologie geloofde en was daardoor CEO en grootaandeelhouder geworden van het bedrijf.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  dinsdag 4 juni 2019 @ 18:52:08 #285
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_187260052
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 16:27 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Nee hoor, het was een spin-off van de computerdivisie van Lucasfilm. Alleen het koste George Lucas teveel geld toen en wist niet precies wat ie er mee moest. Steve Jobs was net ontslagen bij Apple in die tijd en wilde er nog wel een paar miljoen in investeren omdat ie in de technologie geloofde en was daardoor CEO en grootaandeelhouder geworden van het bedrijf.
En er pervers veel succes mee gehad
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 18:54:36 #286
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_187260105
Video renderen in final cut pro kan je trouwens distributief doen over meerdere machines.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 18:57:53 #287
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_187260167
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 12:39 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Zet voor de grap eens bij Dell een gelijk gespeccte server inelkaar, dan is die prijs lang niet zo gek meer. En apple stopt het in een tower (!) (die overigens ook een rackmount accessoire gaat krijgen).
Dit dus.
Dit is gewoon serieus prof gereedschap. Dit heb je naast 8K RED camera.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_187260336
Heb je bij die Dell server wel nog een setje oordopjes nodig als je die in je kantoor/studio zet ;)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  dinsdag 4 juni 2019 @ 19:15:57 #289
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_187260469
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 10:23 schreef DKUp het volgende:
Dit staat op de officiële Amerikaanse Apple-website:
[..]


[..]

https://www.apple.com/pro-display-xdr/specs/

Ik zie niks over een standaard stand.
Gemiste kans om het niet over een standaard standaard te hebben.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 4 juni 2019 @ 19:31:27 #290
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_187260759
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 19:15 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Gemiste kans om het niet over een standaard standaard te hebben.
Ik dacht dat de grap van een standaard standaard standaard was hier.
pi_187261971
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 20:37:46 #292
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_187262248
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 18:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Video renderen in final cut pro kan je trouwens distributief doen over meerdere machines.
Was het maar zo’n feest, dat kan dus niet.
Ik ga naar huis.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 20:48:20 #293
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_187262471
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 20:37 schreef nietzman het volgende:

[..]

Was het maar zo’n feest, dat kan dus niet.
Je hebt gelijk, ik bedoel compressor
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_187272150
Ik zit de bilgrafie van steve jobs nog eens te lezen, vanaf begin af aan wil hij niet dat gebruikers kunnen knoeien met de hardware of software, de macintosh kreeg daarom geen uitbredingsslots, de kast zou afgesloten worden(is dat echt gebeurd?) en de software dicht gespijkert.

Raar dat veel mensen roepen dat apple apple niet meer is sinds jobs dood, we moeten terug naar de "jobs tijd" maar vervolgens roepen mensen wel moord en brand als ze hun mac niet kunnen uitbreiden of zelf repareren.
speak only if it improves the silence.
pi_187272336
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 12:52 schreef TjjWester het volgende:
Ik zit de bilgrafie van steve jobs nog eens te lezen, vanaf begin af aan wil hij niet dat gebruikers kunnen knoeien met de hardware of software, de macintosh kreeg daarom geen uitbredingsslots, de kast zou afgesloten worden(is dat echt gebeurd?) en de software dicht gespijkert.

Raar dat veel mensen roepen dat apple apple niet meer is sinds jobs dood, we moeten terug naar de "jobs tijd" maar vervolgens roepen mensen wel moord en brand als ze hun mac niet kunnen uitbreiden of zelf repareren.
Werd dat niet alleen over de Macintosh gezegd? De Apple II had gewoon uitbreidingsslots en toen Jobs weg was hadden alle Macs die ook. De originele iMac was de eerste desktop die alleen via USB/Firewire kon worden uitgebreid.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_187272680
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2019 13:05 schreef Aether het volgende:

[..]

Werd dat niet alleen over de Macintosh gezegd? De Apple II had gewoon uitbreidingsslots en toen Jobs weg was hadden alle Macs die ook. De originele iMac was de eerste desktop die alleen via USB/Firewire kon worden uitgebreid.
Apple 2 werd door jobs gezien als de wozinak computer, waar hij tot zijn ergenis weinig invloed op had. Inderdaad was het een jobs ding want na zijn vertrek hebben inderdaad alle macs uitbredingsloten gehad.

Het ging me er meer om dat veel applelovers verlangen naar de tijd dat apple nog geleid werd door jobs maar dat ze geen idee hebben wat dat inhoud.
speak only if it improves the silence.
pi_187273212
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 13:31 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Apple 2 werd door jobs gezien als de wozinak computer, waar hij tot zijn ergenis weinig invloed op had. Inderdaad was het een jobs ding want na zijn vertrek hebben inderdaad alle macs uitbredingsloten gehad.

Het ging me er meer om dat veel applelovers verlangen naar de tijd dat apple nog geleid werd door jobs maar dat ze geen idee hebben wat dat inhoud.
De meesten herinneren Jobs alleen van de originele iMac en iPod. Mac Pros hadden altijd extra uitbreidingsmogelijkheden en dat werd met de vorige Mac Pro vrijwel onmogelijk. Ook de nieuwe Mac mini is niet echt gemaakt om RAM te vervangen en er kan geen SSD vervangen worden. Wat dat betreft ben ik het wel eens met de klagers.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 5 juni 2019 @ 14:44:38 #298
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_187273427
Maargoed, ik wilde na WWDC op zoek gaan naar een nieuw scherm afhankelijk van waar Apple mee ging komen. Aangezien hun Pro scherm mij toch iets te pro is wordt het toch maar iets anders ;)

Ik heb nu nog een 2015 MacBook Pro, waarschijnlijk wordt die volgend jaar een keer vervangen. Ik zoek dus een scherm die daarmee werkt, maar ook voor de toekomst USB-C (plus opladen en doorlussen) aan kan. Ik kwam zelf op de LG 27uk850, maar vroeg me af of iemand hier nog andere ideeën of ervaringen heeft.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Games woensdag 5 juni 2019 @ 15:03:48 #299
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_187273686
Dit is mijn persoonlijke mening:
Wat ik vooral mis nu Steve Jobs weg is, is een stukje evolutie/vernieuwing. Steve was iemand die gewoon een succes product de nek omdraaide ten goede van evolutie van een beter product. Kijk maar naar de iPod, ding liep als een tierelier, maar hij zag als geen ander dat het op een gegeven moment de markt verzadigd zou raken met muziekplayers en is gaan kijken wat de andere mogelijkheden waren om het product te laten evolueren. Hence the iPhone.
Je bent sinds 2001 gewend van ze dat vooruitlopend op de markt waren. Maar nu zitten we in dat stadium dat er amper grote veranderingen plaatsvinden op die markt en de concurrentie heeft ondertussen hard aan de weg getimmerd om die technologische achterstand in te halen of voorbij te streven. Ik vind HuaWei bijvoorbeeld belachelijk hard gegroeid en doorontwikkeld. Die zijn gewoon wereldleider op de telecommunicatiemarkt nu, ondanks de dubieuze handelsoorlog met de VS.

Ik merk niet echt meer dat Apple nog heel vernieuwend bezig is, enkel het behouden van de status quo (door het safe te spelen) en het zoveel mogelijk tevreden houden van hun aandeelhouders. Bij elk productupdate krikken ze de prijs weer kunstmatig omhoog om hun koers op de beurs stabiel te houden. Maar tot revolutionaire producten komt het niet.

Het wordt lastiger voor mij om de aanschaf van een Mac te verantwoorden ten opzichte van de kwaliteit die ze leveren. Ik ben bijvoorbeeld nog prima tevreden met m'n 2011 Macbook Pro, zonder allerlei gekke dongles en defect butterfly keyboard wat ze in hun nieuwere veel duurdere Macbooks hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Noodle op 05-06-2019 15:10:40 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  Redactie Games woensdag 5 juni 2019 @ 15:05:14 #300
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_187273702
quote:
5s.gif Op woensdag 5 juni 2019 14:44 schreef De_Hertog het volgende:
Maargoed, ik wilde na WWDC op zoek gaan naar een nieuw scherm afhankelijk van waar Apple mee ging komen. Aangezien hun Pro scherm mij toch iets te pro is wordt het toch maar iets anders ;)

Ik heb nu nog een 2015 MacBook Pro, waarschijnlijk wordt die volgend jaar een keer vervangen. Ik zoek dus een scherm die daarmee werkt, maar ook voor de toekomst USB-C (plus opladen en doorlussen) aan kan. Ik kwam zelf op de LG 27uk850, maar vroeg me af of iemand hier nog andere ideeën of ervaringen heeft.
Volgens mij zijn Dell Ultrasharps 27" 4K display ook puike dingen, die hadden we bij mijn vorige werkgever. En Qua prijs/kwaliteit ook aantrekkelijk.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')