abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185770594
Stel je hebt een prosumer printer kan je die printer binnen snelle tijd terug verdienen?

Vroeger had je 3d hubs maar daar kom ik niet meer tussen met 1 printertje.
  donderdag 21 maart 2019 @ 18:49:13 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_185771020
Heeft iemand daar ooit geld aan verdiend dan? Ik hoor de laatste tijd nergens meer iets over 3d printers.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_185771040
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 18:49 schreef karr-1 het volgende:
Heeft iemand daar ooit geld aan verdiend dan? Ik hoor de laatste tijd nergens meer iets over 3d printers.
Ik ken een paar die aardig wat verdiend hadden maar als ik kijk wat er in de buurt zit kwa print bedrijven zie ik weinig dat ik denk wauw.

Dus ik zie geld en wil eigenlijk mijn printer zichzelf laten terug verdienen
  donderdag 21 maart 2019 @ 18:51:23 #4
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_185771046
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 18:50 schreef Tailless het volgende:

[..]

Ik ken een paar die aardig wat verdiend hadden maar als ik kijk wat er in de buurt zit kwa print bedrijven zie ik weinig dat ik denk wauw.

Dus ik zie geld en wil eigenlijk mijn printer zichzelf laten terug verdienen
Tja ik denk dat de rage een beetje voor bij is op dit moment.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_185771090
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 18:51 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Tja ik denk dat de rage een beetje voor bij is op dit moment.
ik denk zelf dat zo een prosumer printer van 1k na 5 jaar al bijna niks meer waard is doordat techniek zo snel gaat.

Dat betekent dat de printer 200 euro moet opleveren per jaar.
  donderdag 21 maart 2019 @ 18:57:07 #6
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_185771126
Ik denk dat je je behoorlijk vergist, alleen de consumenten rage is wel voorbij.

Op bedrijfsmatig niveau zijn er tig rapid prototype boeren die goed verdienen met het snel en goed 3D printen van dingen. We gebruiken er ook 3, 2 'traditionele' en 1 vloeistof. Ideaal.

Wil je er wat op verdienen dan zal je er iets meer moeten gaan neerzetten, en je richten op bedrijven die snel een prototje of kleine series onderdelen willen hebben.
Dum de dum
pi_185771139
Als je ook je tijd gaat mee rekenen dat je er mee bezig bent denk ik van niet.
pi_185771154
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 18:57 schreef Fe2O3 het volgende:
Ik denk dat je je behoorlijk vergist, alleen de consumenten rage is wel voorbij.

Op bedrijfsmatig niveau zijn er tig rapid prototype boeren die goed verdienen met het snel en goed 3D printen van dingen. We gebruiken er ook 3, 2 'traditionele' en 1 vloeistof. Ideaal.

Wil je er wat op verdienen dan zal je er iets meer moeten gaan neerzetten, en je richten op bedrijven die snel een prototje of kleine series onderdelen willen hebben.
die markt wil ik dus aanspreken. Door goede prints te leveren
pi_185771625
Kerel denk nou eens na voor je weer geld uitgeeft. Je wil een huis kopen, ga daar eerst eens voor. Als je een tijdje op je plek zit, en geld overhoudt kun je aan zo iets stoms denken.

Zelfde als met dat DJ gebeuren, je koopt voor 5000 euro aan Pioneer spul, en beseft een paar weken later dat het niet zo'n goed idee is.

Als je een huis wil kopen moet je dit soort fratsen niet te veel uithalen, dan ga je het niet redden.
pi_185771658
Toevallig net een bestelling geplaatst bij een buitenlandse partij van 3 kleine onderdeeltjes, totaal 8 stuks. Behoorlijke levertijd, behoorlijke leverkosten omdat ik niets fatsoenlijks in Nederland kon vinden. Ik had verwacht wel iemand zoals TS te kunnen vinden...
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_185771720
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 19:27 schreef Embraer89 het volgende:
Kerel denk nou eens na voor je weer geld uitgeeft. Je wil een huis kopen, ga daar eerst eens voor. Als je een tijdje op je plek zit, en geld overhoudt kun je aan zo iets stoms denken.

Zelfde als met dat DJ gebeuren, je koopt voor 5000 euro aan Pioneer spul, en beseft een paar weken later dat het niet zo'n goed idee is.

Als je een huis wil kopen moet je dit soort fratsen niet te veel uithalen, dan ga je het niet redden.
wie?
pi_185771727
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 19:28 schreef baskick het volgende:
Toevallig net een bestelling geplaatst bij een buitenlandse partij van 3 kleine onderdeeltjes, totaal 8 stuks. Behoorlijke levertijd, behoorlijke leverkosten omdat ik niets fatsoenlijks in Nederland kon vinden. Ik had verwacht wel iemand zoals TS te kunnen vinden...
wat had je betaalt?
pi_185771738
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 19:32 schreef Tailless het volgende:

[..]

wie?
:|W
  donderdag 21 maart 2019 @ 19:33:27 #14
409812 Visualthinker
Online since 1993
pi_185771741
quote:
Fablab is fatsoenlijk en in heel Nederland te vinden; http://fablab.nl/fablabs-in-de-benelux/
  donderdag 21 maart 2019 @ 19:33:30 #15
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_185771745
Er verdienen nog steeds mensen aan maar dan moet je wel een goed idee hebben natuurlijk.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_185771830
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 18:49 schreef karr-1 het volgende:
Mijn vader heeft er (in loondienst) een aantal jaren zijn geld mee verdiend. Dat begon destijds in 1998 tot pakweg 2004 of 2005. Daarna was het voorbij.
pi_185772815
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 19:32 schreef Tailless het volgende:

[..]

wat had je betaalt?
Totaal iets van 70. Het moet nog geleverd worden.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 19:33 schreef Visualthinker het volgende:

[..]

Fablab is fatsoenlijk en in heel Nederland te vinden; http://fablab.nl/fablabs-in-de-benelux/
De website van de dichtsbijzijnde locatie vermeldt niets over 3d printen. En wil behalve het ontwerp aanleveren het geheel uitbesteden, niet zelf doen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_185773029
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:20 schreef baskick het volgende:

[..]

Totaal iets van 70. Het moet nog geleverd worden.
[..]

De website van de dichtsbijzijnde locatie vermeldt niets over 3d printen. En wil behalve het ontwerp aanleveren het geheel uitbesteden, niet zelf doen.
damn
pi_185775147
FF vergelijking:

Ik kan mij nog de tijd herinneren dat de eerste computers cd's konden branden. Beetje gangbaar bedrag was 7 GULDEN 50 per cd'tje. Was maar een korte periode dat je leuk aan kon verdienen als zakcentje, want al snel had (bijna) iedereen een computer die dat kon en niet snel er na veroverde de mp3 speler op de markt. En nu streamen we muziek (help waar blijft de tijd).
(zakelijke markt voor branden/ponsen van cursussen enz was er nog wel een tijdje.)

En dat jij nu denkt hey cdtjes branden, kan ik geld mee verdienen, terwijl er geen markt meer voor is. Dat er een boel mensen leuk hebben gehobbyt en bijverdiend, en hier en daar een bedrijf uit ontstaan is of een bestaande bedrijf een stukje niche markt heeft kunnen uitbreiden.

Je had er zeker 8-10 jaar terug mee op die trein moeten zitten. En dan zijn het ook alleen maar de techneuten met commercieel inzicht welke aan verdiend hebben of een bedrijf mee hebben kunnen starten.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 00:46:54 #20
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_185779347
Ik ben in juli een 3D print service begonnen. Ik ben zelf wel iets meer op de zakelijke markt gefocust, maar particulieren kunnen ook bij mij terecht. Ook voor het ontwerpen kunnen ze bij mij terecht.
Ik moet wel zeggen dat het niet komt aanwaaien.
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIEŽTAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
  vrijdag 22 maart 2019 @ 00:47:34 #21
148588 rulerofdeath
pi_185779355
quote:
Onderdelen van kunststof of metaal?
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
pi_185780048
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 00:47 schreef rulerofdeath het volgende:

[..]

Onderdelen van kunststof of metaal?
Kunststof.

quote:
11s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 00:46 schreef rulerofdeath het volgende:
Ik ben in juli een 3D print service begonnen. Ik ben zelf wel iets meer op de zakelijke markt gefocust, maar particulieren kunnen ook bij mij terecht. Ook voor het ontwerpen kunnen ze bij mij terecht.
Ik moet wel zeggen dat het niet komt aanwaaien.
Heb je een website of iets, toevallig?
pi_185781440
hoi :)

ik heb als "hobby" een 3d print bedrijf met prosumer printers..
9 stuks in totaal, met printers van 1K kom je er niet, denk aan printers van 5K+ per stuk en denk aan capaciteit.
met 1 printer ga je t niet redden..
ik richt mij overigens enkel op printwerk, kleinschalige en grootschalige productie. ik doe geen designwerk..

in principe was het;
2014 > aankutten met 3d printers
2015 > 3d hubs inschrijving
2016 > 6 printers, kut het loopt redelijk nu
2017 > inschrijven bij KVK en printbedrijf beginnen, uitbreiden naar 8 printers, FDM only, prosumer printers
2018 > jaaromzet 100K+ dit als hobby naast full time baan…
2019 > 9 printers, kan de hoeveelheid werk niet aan maar geen zin om verder uit te bereiden

dus als antwoord op je vraag: jazeker is daar goed geld mee te verdienen.
wil je dat in 2019 nog doen?
dan zul je (zoals @rulerofdeath doet) je of moeten richten op het totaalpakket, dus ontwerpen en printen dan kom je er wel mee weg, of als je puur productie doet, dus aanleveren Ontwerp, degelijk printen, uitleveren, dan moet je echt aan zware capaciteit gaan denken.. een investering van 50K+ doen in een degelijke setup van printers die een continue hoge kwaliteit gaan leveren..
lachen die 1K printers zoals prusa, maar mits je die niet continue monitored en bijhoud, ga je daar geen productie mee draaien..

duis 2 opties:
1)je kunt goed designen en je kent je 3d printer goed, je bied een totaalpakket aan aan je klanten, en dan kun je er een centje mee verdienen..
2)je gaat enkel printen, dan zit je om eerlijk te zijn, te denken aan een 50K aan printers, 10K aan inventory, je hebt nog een locatie nodig (reken op 500watt per printer en een hitteproductie waar je U tegen zegt)..
en je gaat de concurrentie aan met mensen die allang al hun investering terug hebben, 50K bedrijfsmatig op de bank hebben staan om opnieuw te investeren in betere en Nieuwe printers.. oftewel, not a chance.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 09:13:36 #24
148588 rulerofdeath
pi_185781561
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 03:26 schreef baskick het volgende:

[..]

Kunststof.
Dat zou geen probleem moeten zijn in Nederland.
quote:
[..]

Heb je een website of iets, toevallig?
www.Parts2Print.nl

Ik ben nog met een fatsoenlijke variant bezig. Deze zal aan het eind van de maand live moeten gaan.
pi_185782774
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 09:13 schreef rulerofdeath het volgende:

[..]

Dat zou geen probleem moeten zijn in Nederland.
[..]

www.Parts2Print.nl

Ik ben nog met een fatsoenlijke variant bezig. Deze zal aan het eind van de maand live moeten gaan.
welke printer is dat, een craftbot?
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')