Zijn hier de kwartfinales van het Klassieke Componisten Tournament.
Hieronder vind je 8 koppels waarbij je je favoriet dient te kiezen door deze vet te maken dmv. er
code:om heen te zetten. Laat de anderen staan. Indien je 1 of meerdere van de componisten niet kent, stem dan gewoon niet.[b] artiest [/b]
Jullie kunnen vanaf nu stemmen, en tot zondagavond 12 januari, 22h00.
Voor te praten over dit tournament is er het slowchattopic.
Eventuele fouten hieronder melden svp.
* De kwartfinales!
01. Tchaikovsky vs. Rachmaninoff
02. Chopin vs. Bach
03. Vivaldi vs. Beethoven
04. Wagner vs. Händel
Beeer (1) (2) (3) (4)
Berserker (4)
Daniman (3) (4)
Doc (2) (3)
Dolle_hond (1) (2) (3) (4)
Dustman (3)
Ericr (3)
Falco (3) (4)
FlyingFox (3)
Fogerty (1) (2) (3) (4)
Frollo (1) (2) (3) (4)
HippieNL (4)
Hyperfuzz (4)
Inkie1010 (2) (4)
Knakker (4)
Koekepan (1) (2) (3) (4)
Mangoworks2002 (3)
MaoTseTung (2)
Marialice (2) (3) (4)
MeneeerTim (1)
Mike (4)
Mitt (1) (2) (3) (4)
Noid (1)
NT-T.BartMan (2) (3) (4)
PopeOfTheSubspace (4)
Pulgatorio (4)
Seborik (1) (2) (3) (4)
Seestar (1) (2) (3) (4)
SigmundFreud (2) (4)
Sportsillustrated (1) (2) (3) (4)
sweek (1) (2) (3)
The-O (1) (2) (3) (4)
Threepwood (3)
Type (3) (4)
Uncle_Sam (1) (2) (3) (4)
Vaevictis (1)
Vahlto (2) (3)
Witchfynder (1) (2) (3) (4)
Iedereen in deze lijst heeft een volledige stem vanaf nu, anderen mogen nog stemmen, maar krijgen maar een halve stem. Dit om de trouwe stemmers te belonen voor hun inzet.
[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 08-01-2003 03:57]
Een extreem-rechts lijstje
quote:
Op zondag 5 januari 2003 23:03 schreef sweek het volgende:01. Tchaikovsky vs. Rachmaninoff
02. Chopin vs. Bach
04. Wagner vs. Händel
* De kwartfinales!
02. Chopin vs. Bach en toch hou ik echt van Chopin
04. Wagner vs. Händel
02. Chopin vs. Bach
04. Wagner vs. Händel
Oeieoei ik vrees het ergste voor Chopin.
Chopin vs Bach: Noem me een barbaar, maar Bach vind ik niks aan. Muziek moet een verhaal vertellen en emotie uitstralen (ja ik ben typisch Romantisch) en muziek uit de Barok doet dat niet echt. Natuurlijk heeft Chopin ook fantastische werken geschreven, praktisch de helft van mijn piano-solo repertoire komt van deze man. Keus niet echt moeilijk
Vivaldi vs Beethoven: Mwah, Beethoven... niet mijn favoriet, maar Vivaldi is helemaal 3x niks (lekkere argumentatie ).
Wagner vs Handel: Dat Handel er nog inzit, niet te geloven. Vierde-rangs componist (om Tchaikovsky maar te citeren). Wagner is een meester (wel vrij zware muziek, moet je wel van houden), dus dit is hands down wat mij betreft.
01.
02. Chopin vs. Bach
04.
Noem me gerust een barbaar, maar ik ken nu eenmaal niks van Wagner en Rachmaninoff...
quote:Strauss is er god zij dank al uitgestemd.
Op maandag 6 januari 2003 14:25 schreef ChrisJX het volgende:
Doet Strauss niet mee? Das de enige die ik een beetje ken, maar wel een goeie!
Hun krijgen allemaal een halve stem
*tromgeroffel*
04. Wagner vs. Händel
op 02. heb ik niet gestemd, omdat ik daar geen keuze tussen kon maken.
Verder verdienen Tchaikovski en Händel het zeker om nog een ronde verder te komen, wat mij betreft zelfs tot in de finale!
quote:Nee hoor, het kan nog veel erger
Barokmuziek ''vertelt geen verhaal en straalt geen emotie uit?''
Nu heb ik echt alles gezien...
Bij Barokmuziek denk ik aan een trein; het begint te rijden, ratelt aan een stuk door en, geheel wanneer verwacht (vaste structuur), stopt weer. Zķ voorspelbaar. Technisch verschrikkelijk hoogstaand (mijn god wat heb ik een hoop polyfone stukken moeten ontleden ), maar voor mij is het geen muziek. Muziek is spontaniteit, emotie en zéker niet volgens een vooraf vastgelegd patroon. Zoals ik zei: ik ben een typische romanticus.
A-tonale stukken (ook wel 12-toonsmuziek genoemd) zit ook technisch goed in elkaar, maar ik vind er geen ruk aan. Oké, beetje fout om deze vergelijking te maken, maar het is wel hoe ik erover denk.
02. Chopin vs. Bach
04. Wagner vs. Händel
quote:Ik vind de klassieke muziek juist oneinig veel voorspelbaarder dan de Barok, waar ze weinig of geen vooraf vastgelegde patronen kenen (en als ze die al hadden, hielden ze zich er zelden of nooit aan- Bachs fuga's).
Op maandag 6 januari 2003 19:41 schreef Knakker het volgende:[..]
Nee hoor, het kan nog veel erger
Bij Barokmuziek denk ik aan een trein; het begint te rijden, ratelt aan een stuk door en, geheel wanneer verwacht (vaste structuur), stopt weer. Zķ voorspelbaar. Technisch verschrikkelijk hoogstaand (mijn god wat heb ik een hoop polyfone stukken moeten ontleden
), maar voor mij is het geen muziek. Muziek is spontaniteit, emotie en zéker niet volgens een vooraf vastgelegd patroon. Zoals ik zei: ik ben een typische romanticus.
A-tonale stukken (ook wel 12-toonsmuziek genoemd) zit ook technisch goed in elkaar, maar ik vind er geen ruk aan. Oké, beetje fout om deze vergelijking te maken, maar het is wel hoe ik erover denk.
Wat betreft de atonalen heb je volkomen gelijk.
quote:Atonale stukken hoeven niet direct 12toons te zijn (iig niet als je dodecafonische muziek bedoelt)
Op maandag 6 januari 2003 19:41 schreef Knakker het volgende:
A-tonale stukken (ook wel 12-toonsmuziek genoemd) ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |