Nog niet, eerst aanbraden met roomboterquote:
Goede buttplugquote:Op woensdag 20 maart 2019 21:03 schreef Sigaartje het volgende:
Ehm, na veel draaien op laag vuur, de kip is dan lichtbruin, gaan we de pepers er in stoppen. Ik had ook al geen Madame Jeanette meer, zo jammer, maar dan deze maar, schijnen ook heel pittig te zijn. Even zoeken naar de ingang, en er gewoon indouwen. Er zit er al eentje in, deze gaat er ook in.
[ afbeelding ]
Sorry voor de slechte foto.
Die pootjes ook. Mooier kun het niet krijgen.quote:
Dank je,volgende keer kijk ik weer naar de verzoekhoek.quote:
Status-update?quote:Op woensdag 20 maart 2019 21:27 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Dank je,volgende keer kijk ik weer naar de verzoekhoek.![]()
Kip zit nog in de oven. ruikt heerlijk.
Naar aanleiding van een filmpje van een kok. Om te zorgen dat de kip sappig blijft.quote:Op woensdag 20 maart 2019 23:43 schreef LPFAN het volgende:
Waarom doe je de oven maar op 120 graden?
Hij was geweldig! Ik heb hem nog 20 minuten laten afkoelen (dan trekt het braadvocht erin).quote:
Ja hoor, dat karkas kan je gebruiken voor een bouillon.quote:Op donderdag 21 maart 2019 12:24 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Hij was geweldig! Ik heb hem nog 20 minuten laten afkoelen (dan trekt het braadvocht erin).
En ik heb er dagenlang plezier van, want het meeste gaat de vriezer in.
Ik vraag me alleen af, kan ik het karkas gebruiken voor soep?
Was iets van 1300 gram. Hij heeft 2,5 uur in de oven gebivakkeerd. Ik heb hem een keer omgedraaid. Ik heb wel een eetlepel olijfolie tijdens het garen over de kip gegoten om uitdrogen te voorkomen. Dat bleek een goede beslissing want hij was erg mals en je kreeg er een heerlijk jusje bij.quote:Op donderdag 21 maart 2019 16:26 schreef Zana het volgende:
Hoeveel gram was die? Je kunt beter een grotere kip nemen, want bij een kleine heb je in verhouding meer botten.
En bij de kont dat stukje "staart" wegsnijden, daar zit een vieze klier in...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |