Ik hoorde van die vriendin dat dat meisje me dus leuk vondt. Gister zijn we met zijn 3-en weer uitgeweest. Halverwege de avond vroeg ze me of ik met haar naar de bios wou. Ik heb direct ja gezegd natuurlijk. Bij het naar huis brengen hebben we nog gezoend.
Tot zover dus allemaal erg leuk. Maar vandaag kreeg ik dus een mailtje. Ze zegt dat ze in de war is, dat ze me heel lief, aardig en leuk vindt maar niet weet of ze verliefd is. Ze weet niet precies wat ze zoekt en wat ze wil.
Ik weet van mezelf dat ik haar leuk vindt, of ik echt 100% verliefd ben kan ik niet zeggen omdat ik haar nog niet zo vaak heb gezien. Heb in een mailtje terug dus ook gezegd dat we elkaar vaker zouden moeten zien en dan gewoon kijken hoe het gaat, dat hebben we tot nu toe ook gedaan.
Ik vraag me alleen af of ze nou om de een of andere reden er een punt achter wil zetten of dat ze niet goed weet wat ze voelt. Ze heeft met die goede vriendin erg veel zitten te praten over mij enzo, dus dan denk ik toch dat ze me echt wel leuk vindt. Misschien dat ze vindt dat ze verliefd moet zijn, terwijl ik zoiets heb van: we vinden elkaar leuk, laten we gewoon met elkaar om blijven gaan, samen dingen gaan doen en dan zien we wel hoe het gaat. Dan kunnen we het net zo snel laten gaan als we willen.
Kan iemand mij helpen met het begrijpen? Ik snap er niet echt wat van en ondertussen ben ik van superblij naar aardig sip gedonderd.
quote:Sucsex
Op zondag 5 januari 2003 22:55 schreef Scorpy2002 het volgende:
Ze heeft me na het lezen van mijn mailtje een smsje gestuurd dat ze er graag nog even over na wil denken en dat ze als ze er uit is gekomen ze me het laat weten.
Gun t gewoon even de tijd, maar ga niet opdringerig doen (dat jij dus verwacht dat ze een beslissing moet maken..). Geef haar de tijd en ruimte die ze nodig heeft en het komt vanzelf goed.
Succes ermee
quote:het klinkt clichee, maar het enige dat je kan en moet doen is rustig afwachten. zeker niet gaan pushen. als zij zegt dat ze je het laat weten moet je dat maar aannemen. hoe moeilijk dat misschien ook is.
Ze heeft me na het lezen van mijn mailtje een smsje gestuurd dat ze er graag nog even over na wil denken en dat ze als ze er uit is gekomen ze me het laat weten.
maja suc6 ermee
Moet ik daar van maken dat wat er ook gebeurt ze sowieso vrienden wil blijven (en misschien meer) of heeft ze het al op gegeven?
quote:ik zou dat lezen als: "laten we contact houden en als jij nou niet pusht dan zien we wel wat er gebeurt"
Op zondag 5 januari 2003 23:03 schreef Scorpy2002 het volgende:
Het regeltje: "ik zou wel graag gewoon vrienden blijven" stond er wel in.Moet ik daar van maken dat wat er ook gebeurt ze sowieso vrienden wil blijven (en misschien meer) of heeft ze het al op gegeven?
quote:Zo maak ik elke keer weer iets anders mee
Op zondag 5 januari 2003 23:04 schreef RainerWernerF het volgende:[..]
ik zou dat lezen als: "laten we contact houden en als jij nou niet pusht dan zien we wel wat er gebeurt"
Dus als ik het goed begrijp moet ik het vooral de tijd geven en gewoon zien hoe het gaat en wat het wordt?
Vindt ze me nog steeds leuk of niet?
quote:Been there, done that, got the t-shirt.
Enige advies dat ik je kan meegeven is:
geef haar tijd om er over na te denken (ze zal er best wel een reden voor hebben). Stel voor jezelf een ultimatum hoe lang je wil wachten (niet te lang). Als ze echt wil (hoeveel twijfels ze ook heeft) komt ze vanzelf in korte tijd (tenzij er iets bijzonders aan de hand is) wel bij zinnen en zal ze dat aangeven.
Wacht niet te lang. Jullie zijn al uitgeweest, jullie hebben al een keer gezoend, jullie hebben al heel wat heen-en-weer gesmst. Ik neem aan dat jij je intenties ook duidelijk hebt gemaakt. Zoveel tijd mag het niet kosten om daar uit te komen (tenzij er dus iets bijzonders aan de hand is). Geef haar een week of 2,3.
Hou ondertussen contact, jullie moeten natuurlijk niet gaan vervreemden. Probeer tijdens het contact niet de nadruk te leggen op dat je wel meer met haar zou willen (dat is wel duidelijk, gaat erom wat ZIJ wil). Probeer ook niet opdringerig te zijn door bijv. te vragen of ze er al over nagedacht heeft.
Maar na een paar weken (dus de voorgestelde 2,3 weken) maak dan wel duidelijk dat je wil weten hoe het er voor staat. Probeer evt inzicht te krijgen in wat haar twijfels geeft.
Wacht niet te lang, en hou desnoods de eer aan jezelf.
quote:You're doomed ...
Op zondag 5 januari 2003 23:03 schreef Scorpy2002 het volgende:
Het regeltje: "ik zou wel graag gewoon vrienden blijven" stond er wel in.
Maar ff serieus, kijk lekker de kat uit de boom.
Ga dan gewoon als vrienden wat doen dan zonder al die spanningen.
Je leert elkaar dan kennen. En voor je het weet wordt je naast haar wakker.
je moet gewoon rustig aan doen en haar het initiatief laten nemen...
Waarom heeft ze er veel tijd voor nodig?
quote:Doe dat maar niet.
Op zondag 5 januari 2003 23:12 schreef Wez het volgende:
Weet je, als je echt verkering met haar wilt. Wees dan niet bang! Vraag het dan! Wie niet waagt wie niet wint. En gezien de kans groot is dat je wint, moet je altijd de gok wagen.
Het komt vanzelf wel. Niks forceren op relatie gebied.
quote:luister, wat wil je dan? iemand die na een paar zoenen meteen in een relatie stapt? ze wil gewoon zeker zijn van haar gevoel voor jou. dus lees bovenstaande posts heel goed en knoop ze in je oren. en als het je allemaal teveel wordt: zoek afleiding ofzo.
Op zondag 5 januari 2003 23:13 schreef Scorpy2002 het volgende:
Kan alleen maar smsen, de komende weekeinden kan ik niet uit. Vervelend dat ik dan zoveel weken moet gaan wachten tot ik iets weet.Waarom heeft ze er veel tijd voor nodig?
quote:Het geheim, wat alle andere geheimen overbodig maakt.
Op zondag 5 januari 2003 22:53 schreef Scorpy2002 het volgende:
Kan iemand mij helpen met het begrijpen? Ik snap er niet echt wat van en ondertussen ben ik van superblij naar aardig sip gedonderd.
'Hoe denken vrouwen'
quote:Euhm jah daar vraag je me wat.
Op zondag 5 januari 2003 23:18 schreef Roellio het volgende:[..]
Het geheim, wat alle andere geheimen overbodig maakt.
'Hoe denken vrouwen'
Zoals ik al eerder zei.. en vele anderen na mij: "Gun haar de tijd om erover na te denken !"
quote:Alsjeblieft stop toch met sms-en. Sms-en laat geen indruk achter. Een sms zegt helemaal niets als je verder niets hebt. Pas als je een relatie hebt is het leuk om een kort berichtje naar elkaar te sturen dat je aan elkaar denkt.
Op zondag 5 januari 2003 23:13 schreef Scorpy2002 het volgende:
Kan alleen maar smsen, de komende weekeinden kan ik niet uit. Vervelend dat ik dan zoveel weken moet gaan wachten tot ik iets weet.Waarom heeft ze er veel tijd voor nodig?
Je kunt dat smstegoed beter besteden aan wat langere telefoongesprekken. Toon echte interesse ipv korte one-liners per sms.*
Ze weet niet wat ze wil, wat ze voelt. Waarschijnlijk heeft ze zich een beetje laten meeslepen in de situatie en vond ze het op dat moment wel leuk. Achteraf is ze er over gaan nadenken en dat levert nou eenmaal twijfels op. Die moet ze eerst overwinnen (hetzij positief voor jou, hetzij negatief) en dan pas kan ze je laten weten wat ze wil. Dat kost tijd. Maar niet al te veel tijd. Zolang kennen jullie elkaar niet, zoveel is er niet gebeurd. Ze heeft daar echt geen maanden voor nodig. Maar het is ook niet met een dag opgelost.
Daarom stelde ik in een vorige reply een paar weken voor, desnoods een maand (maar dat kun je zelf het beste bepalen, jij kent de situatie en haar beter).
En ondertussen: contact houden. Zorg dat je interessant blijft, maar ga niet aan haar lopen trekken. En contact houden gaat beter per telefoon dan per nietszeggende sms.
En als de situatie zich voordoet, maak wel eens een toespeling, maar niet te opdringerig.
*echter elkaar bellen als je dat nog niet eerder hebt gedaan is natuurlijk wel weer opdringerig.
Maar je kunt natuurlijk wel een leuke mail sturen en vragen of je haar eens mag bellen. Of mededelen: dan en dan bel ik even. Niet te vaak (dat is opdringerig), maar 1,2 keer per week.
Spreek evt wat af. Ga iets leuks doen, samen kleren kopen, een kado kopen voor een kennis ofzo.
[Dit bericht is gewijzigd door FoeiJongHaai op 05-01-2003 23:25]
quote:Je hebt gelijk, ik weet het. Juist omdat we nu gewoon kijken hoe het gaat is het denk ik wel te verwachten dat het zo gaat.
Op zondag 5 januari 2003 23:16 schreef RainerWernerF het volgende:[..]
luister, wat wil je dan? iemand die na een paar zoenen meteen in een relatie stapt? ze wil gewoon zeker zijn van haar gevoel voor jou. dus lees bovenstaande posts heel goed en knoop ze in je oren. en als het je allemaal teveel wordt: zoek afleiding ofzo.
Ik ben nogal bang om haar kwijt te raken en aangezien ik de komende weken haar ook niet zal zien is het allemaal best lastig.
Ik vind het echt aardig dat jullie me proberen te helpen. Ik moet nu vooral ff iets anders in mijn kop krijgen en dan gewoon wachten tot ik wat hoor. Moet alleen wel bedenken hoe ik contact wil houden, kan alleen maar hele doorsnee smsjes sturen denk ik. Zou ook kunnen dat ze dat nu liever niet heeft, geen idee.
quote:beperk dat smsen nou maar. daar heb je in feite niets aan. en je gaat toch alleen maar zenuwachtig op antwoorden zitten wachten. en dan wordt je nog gekker dan je al aan het worden bent
Op zondag 5 januari 2003 23:24 schreef Scorpy2002 het volgende:[..]
Je hebt gelijk, ik weet het. Juist omdat we nu gewoon kijken hoe het gaat is het denk ik wel te verwachten dat het zo gaat.
Ik ben nogal bang om haar kwijt te raken en aangezien ik de komende weken haar ook niet zal zien is het allemaal best lastig.
Ik vind het echt aardig dat jullie me proberen te helpen. Ik moet nu vooral ff iets anders in mijn kop krijgen en dan gewoon wachten tot ik wat hoor. Moet alleen wel bedenken hoe ik contact wil houden, kan alleen maar hele doorsnee smsjes sturen denk ik. Zou ook kunnen dat ze dat nu liever niet heeft, geen idee.
zoek afleiding, ga de kroeg in, ga werken of studeren. gebruik alle positieve energie die je voor haar voelt voor iets positiefs en niet voor negatieve afwacht-en-zenuwachtig-maak shit.
let op, he. ik spreek uit ervaring
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |