abonnement Unibet Coolblue
pi_185782042
Het zijn de Fransen (Macron) die de Britten er zo snel mogelijk uit willen hebben. Het is niet toevallig dat de toponderhandelaar Barnier Frans is en hij een "deal" heeft afgesloten die onaanvaardbaar is voor de Britten. Dit kon gebeuren door de verdeeldheid tussen en binnen de partijen in de UK.

Voor 12 april kan er natuurlijk weinig wijzigen en voor een 3e keer stemmen over de onaanvaardbare "deal" is onzin en het is terecht dat de Lagerhuis voorzitter dat verbiedt.

Het wordt dus gewoon een no-deal.
Dat is nu de beste oplossing voor de UK, want de negatieve gevolgen hebben ze al geïncasserd doordat bedrijven al zijn vooruitgelopen op deze mogelijkheid.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 09:47:21 #252
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_185782087
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 09:44 schreef Oud_student het volgende:
Het zijn de Fransen (Macron) die de Britten er zo snel mogelijk uit willen hebben. Het is niet toevallig dat de toponderhandelaar Barnier Frans is en hij een "deal" heeft afgesloten die onaanvaardbaar is voor de Britten. Dit kon gebeuren door de verdeeldheid tussen en binnen de partijen in de UK.

Voor 12 april kan er natuurlijk weinig wijzigen en voor een 3e keer stemmen over de onaanvaardbare "deal" is onzin en het is terecht dat de Lagerhuis voorzitter dat verbiedt.

Het wordt dus gewoon een no-deal.
Dat is nu de beste oplossing voor de UK, want de negatieve gevolgen hebben ze al geïncasserd doordat bedrijven al zijn vooruitgelopen op deze mogelijkheid.
Het probleem waren eerder May's 'red lines'. Die zorgden voor een deal die onaanvaardbaar is gebleken.

This is truly a monster of May's own making.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_185782105
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 09:43 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dat zijn niet de enige mogelijkheden. Art 50 intrekken (geen Brexit) en een 2e referendum organiseren kan ook nog. De optie een 2e referendum te organiseren betekent dat voor een langdurig uitstel moet worden gekozen door het britse parlement en ze dus meedoen aan de europese verkiezingen.
Het zou bijzonder ondemocratisch zijn en tegen de wil van het volk.
Zelfs grote groepen mensen die tegen de Brexit waren zeggen dat je een democratisch genomen beslissing niet zomaar kan terugdraaien. Het vertrouwen in de politiek zou dan tot vrijwel 0 worden gereduceerd en de Torries zouden een megaverlies lijden
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_185782175
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 09:47 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Het probleem waren eerder May's 'red lines'. Die zorgden voor een deal die onaanvaardbaar is gebleken.

This is truly a monster of May's own making.
Qua onderhandelingstactiek is May kansloos gebleken tegen de goed geprepareerde Barnier.
Hij kreeg alle lof van Farage voor zijn onderhandelingsresultaat, "alleen jammer dat u niet aan onze zijde stond" :)
May had naar Trump moeten luisteren en keihard moeten onderhandelen met no-deal als uitgangspunt.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  Overall beste user 2022 vrijdag 22 maart 2019 @ 09:53:07 #255
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_185782181
Als dempcratisch besloten wordt dat je werkloos gaat worden en dat je pensioen niks meer waard is sta je ook niet te juichen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_185782185
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 09:44 schreef Oud_student het volgende:

Voor 12 april kan er natuurlijk weinig wijzigen en voor een 3e keer stemmen over de onaanvaardbare "deal" is onzin en het is terecht dat de Lagerhuis voorzitter dat verbiedt.

De voorzitter gaat dat echt niet blijvend tegenhouden. Als de meerderheid er over wil stemmen, gaan ze er over stemmen. Kan de voorzitter leuk vinden of niet leuk vinden, maar daar kan hij echt niks aan doen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185782262
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 09:48 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Het zou bijzonder ondemocratisch zijn en tegen de wil van het volk.

Ik heb niet de indruk dat de corporaat&gouvernementele elite daar wakker van ligt.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  vrijdag 22 maart 2019 @ 10:02:11 #258
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_185782343
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 09:52 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Qua onderhandelingstactiek is May kansloos gebleken tegen de goed geprepareerde Barnier.
Hij kreeg alle lof van Farage voor zijn onderhandelingsresultaat, "alleen jammer dat u niet aan onze zijde stond" :)
May had naar Trump moeten luisteren en keihard moeten onderhandelen met no-deal als uitgangspunt.
Had alsnog niks uitgemaakt. Ze had wel kunnen dreigen met het opzeggen van het GFA. Maar geen idee welke doos van Pandora dat had geopend.

Probleem is dat het VK op zichzelf eigenlijk bijna geen leverage heeft. Iets wat de Britse politiek iedere keer compleet verkeerd heeft ingeschat.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_185782556
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 09:52 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Qua onderhandelingstactiek is May kansloos gebleken tegen de goed geprepareerde Barnier.
Hij kreeg alle lof van Farage voor zijn onderhandelingsresultaat, "alleen jammer dat u niet aan onze zijde stond" :)
May had naar Trump moeten luisteren en keihard moeten onderhandelen met no-deal als uitgangspunt.
Onderhandelen terwijl je een pistool tegen je eigen hoofd richt? :D
  Moderator vrijdag 22 maart 2019 @ 10:37:57 #260
54278 crew  Tijger_m
42
pi_185782886
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 11:00 schreef riazop het volgende:

[..]

dat zeggen, terwijl je gisteren een pak slaag van FvD hebt gekregen....
De fascisten van de FvD hebben vooral stemmen van rechts gehaald. Who cares of het nu de VVD, FvD of PVV is die de grootste van de drie is, rechts is nu een minderheid.

In Nederland kan dat, in het VK met FPTP dus niet, UKIP had bijna 10% van de stemmen en nul parlementsleden.

Zoals gezegd, informeer jezelf eens hoe zaken daar werken want je loopt alleen maar onzin te vertellen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_185782917
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 07:05 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Was jij niet overtuigd dat de EU niet eensgezind zou handelen en dat minimaal Hongarije, Italië en Polen tegen zouden stemmen?


Ik was degene die dacht dat Tusk en Juncker dat wel bepalen (hooguit in ruggespraak met Parijs en Berlijn)
pi_185782975
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 09:44 schreef Oud_student het volgende:
....

Het wordt dus gewoon een no-deal.
Dat is nu de beste oplossing voor de UK, want de negatieve gevolgen hebben ze al geïncasserd doordat bedrijven al zijn vooruitgelopen op deze mogelijkheid.
theoretisch heb je gelijk, maar je vergeet dat 500 van de 650 mp's remainers zijn. uiteindelijk zullen die voor die halve brexit gaan stemmen.
  Moderator vrijdag 22 maart 2019 @ 10:58:56 #263
54278 crew  Tijger_m
42
pi_185783235
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:43 schreef riazop het volgende:

[..]

theoretisch heb je gelijk, maar je vergeet dat 500 van de 650 mp's remainers zijn. uiteindelijk zullen die voor die halve brexit gaan stemmen.
Waarom lieg je nu de hele tijd, leg dat eens uit? 500 van de 650 hebben leave gestemd.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_185783281
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Waarom lieg je nu de hele tijd, leg dat eens uit? 500 van de 650 hebben leave gestemd.
ze hebben art 50 gestemd uit respect voor de volksstem, maar zijn zelf wel remainers gebleven

https://www.businessinsid(...)inst-brexit-2016-11/
  Overall beste user 2022 vrijdag 22 maart 2019 @ 11:03:36 #265
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_185783286
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Waarom lieg je nu de hele tijd, leg dat eens uit? 500 van de 650 hebben leave gestemd.
Omdat voor hem Brexit het doel is. Niet een middel om te zorgen dat de gemiddelde brit het beter zou kunnen krijgen. Als iedere brit werkloos is, zijn pensioen kwijt en doodziek wegens gebrek aan medicijnen zal hij nog roepen dat ze blij moeten zijn want Brexit.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_185783294
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 11:02 schreef riazop het volgende:

[..]

ze hebben art 50 gestemd uit respect voor de volksstem, maar zijn zelf wel remainers gebleven

https://www.businessinsid(...)inst-brexit-2016-11/
En wat is je punt?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 22 maart 2019 @ 11:04:48 #267
408813 crew  trein2000
pi_185783301
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:43 schreef riazop het volgende:

[..]

theoretisch heb je gelijk, maar je vergeet dat 500 van de 650 mp's remainers zijn. uiteindelijk zullen die voor die halve brexit gaan stemmen.
Ik hoor je dat vaker roepen, maar heb je er ook een onderbouwing/bron bij?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_185783357
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 11:03 schreef Ulx het volgende:

[..]

Als iedere brit werkloos is, zijn pensioen kwijt en doodziek wegens gebrek aan medicijnen zal hij nog roepen dat ze blij moeten zijn want Brexit.
Zoals in Zwitserland bedoel je
pi_185783367
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 09:18 schreef rubbereend het volgende:
gelukkig zijn er Europese verkiezingen aanstaande anders had dit nog langer gerekt kunnen worden
Het kan verder gerekt worden alleen zal het britse parlement dan voor een langdurig uitstel moeten kiezen en daar zullen alle 27 EU-lidstaten mee moeten instemmen, bovendien zal de UK dan mee moeten doen aan de europese verkiezingen. Dit werpt een drempel op maar ik kan me voorstellen dat de mogelijkheid erg verlokkelijk is en het hier op uitdraait. De enige no-go voor de EU lijkt opnieuw onderhandelen over de deal te zijn. Onder druk wordt allles vloeibaar en zeker bij de EU, dat weten de britse parlementariers ook.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_185783370
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 11:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik hoor je dat vaker roepen, maar heb je er ook een onderbouwing/bron bij?
google ff

daar is echt heel veel over gepubliceerd

https://www.businessinsid(...)inst-brexit-2016-11/
pi_185783537
Macron revised chances of May winning vote to just 5% after hearing her at summit

Ben benieuwd of May aftreed als MV3 niet wordt aangenomen. Kan haast niet anders.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 22 maart 2019 @ 11:19:26 #272
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_185783567
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 11:08 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het kan verder gerekt worden alleen zal het britse parlement dan voor een langdurig uitstel moeten kiezen en daar zullen alle 27 EU-lidstaten mee moeten instemmen, bovendien zal de UK dan mee moeten doen aan de europese verkiezingen. Dit werpt een drempel op maar ik kan me voorstellen dat de mogelijkheid erg verlokkelijk is en het hier op uitdraait. De enige no-go voor de EU lijkt opnieuw onderhandelen over de deal te zijn. Onder druk wordt allles vloeibaar en zeker bij de EU, dat weten de britse parlementariers ook.
dat snap ik, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat ze Europese verkiezingen durven uit te schrijven.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 22 maart 2019 @ 11:33:15 #273
1234 HiZ
Istanbullu
pi_185783798
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 11:19 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dat snap ik, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat ze Europese verkiezingen durven uit te schrijven.
Op 12 April hebben ze die uitgeschreven of ze zitten niet meer in de EU. TENZIJ ze op dat moment de WA hebben geratificeerd.
pi_185783799
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 11:08 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Onder druk wordt alles vloeibaar.
Dat geldt alleen voor "gassen", niet voor vaste stoffen. Het lijkt er meer op dat de huidige overeenkomst niet meer aangepast gaat worden. De deadline van 12 april (waar de UK dan moeten verklaren dat ze Europeesche verkiezingen willen gaan houden gaat niet meer gewijzigd worden.
  Overall beste user 2022 vrijdag 22 maart 2019 @ 11:39:09 #275
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_185783897
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 11:08 schreef riazop het volgende:

[..]

Zoals in Zwitserland bedoel je
Wil het VK nu een Zwitserland model? Dat is toch over een van de rode lijnen? Niet Brexit genoeg?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')