abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 maart 2019 @ 04:02:49 #1
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_185730312
Tja, dan ineens blijf je zitten met een 120GB ssd die je nog niet eens zo lang in bezit hebt.

Het betreft een ADATA SU610. Een relatief goedkope ssd van amper 25 euro die nog nauwelijks wat gedaan heeft.

Maar wat nu? Ik heb geen bestemming voor de ssd. Alle computers die ik heb zijn voorzien van een ssd. Mja, alleen mijn server bevat nog een oudere Kingston SSDNow van 40GB maar die is volgens SSDLife nog altijd zodanig in 'topvorm' dat deze nog minstens 8 jaar mee kan. En ik heb geen zin om Windows opnieuw te installeren. Klonen is een optie, maar als het werkt, dan werkt het. Kan eventueel de ssd ook gewoon als backup laten liggen voor het geval er eentje sneuvelt.

Maar zo heb ik nog wel meer computeronderdelen die gewoon te oud zijn waar je niets meer mee doet, haast niet te verkopen zijn, maar ook weer te zonde zijn om weg te gooien. Denk hierbij aan goedwerkende 17 of 19" monitoren, tientallen geheugen dimmetjes van 512 of 1GB groot, miljoenen kabels (heb destijds bij de kringloop tientallen sata en power kabel weggesnaaid voor een prikkie, heb je tenminste nooit te kort) en minstens 5 oude systeemkasten, waarvan 2 systeemkasten met nog een Pentium 2 en eentje met een Pentium 3. Beide overigens werkend. Die andere drie bevatten wel computer hardware maar daar is wat mee wat ik niet kan achterhalen en het is zonde van het geld om dat allemaal uit te pluizen, zeker voor dat soort slome gebakjes.

Wat te doen met overgebleven computer onderdelen die nog wel goed werken?
Waaronder dus die nog relatief nieuwe ssd? Nog geen 3 maanden oud.
  woensdag 20 maart 2019 @ 04:16:07 #2
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_185730328
Ik wil die SSD wel hebben voor een tientje. Zo'n dingetje is perfect om oude laptops weer bruikbaar te maken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_185734837
Ik heb een 'overgebleven' ssd (250) gebruikt voor opslag van de camerabeelden van m'n ipcam.
Sja, je moet er toch wat mee.
Heb ook nog een hele zooi rode Sata kabels. Toen er eindelijk gekleurde uitkwamen, heb ik meteen die gekocht om de paren hdd's van elkaar te kunnen onderscheiden.

En zo bouw je een hele verzameling reservezooi op. :)

De klapper die ik over heb is wel een mSata van 250 Gig :P

Heb in pakweg 1995 een hele zooi xt- en ata desktops + beeldschermen naar de Roteb gebracht.
En heb nu nog 3 win 95 laptops en 3 pc's over.
Vind het wel mooi zo :)
pi_185757599
Hier het zelfde probleem

2x 60gb en 1x120gb over
Geen idee wat er mee aan moet.
Zucht .
Ze werden gebruik om Windows te starten .
En de games op een ouwe HD met hoge capaciteit.

Ondertussen zijn ze vervangen na groter modellen.
pi_185760673
Ik heb hier nog wel een netbook die er vrolijk van zal worden... Stuur maar op :P
  vrijdag 22 maart 2019 @ 22:22:26 #6
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_185794771
Als je me ff 20 euro overmaakt dan stuur ik em wel naar je op. Het ding is nog maar een paar maand oud, alleen de computer waar hij inzat heeft de sjoege gegeven.

Ach eigenlijk ligt die ssd me ook niet in de weg en het is wel praktisch om in elk geval een backup opslag eenheid te hebben.

Zo heb ik ook nog 5 hdd's, 4 IDE's en 1 Sata en 5 optische drives, allemaal IDE denk ik. Mja, IDE is gewoon niet meer van deze tijd. Ik denk er ook aan om die dingen uiteindelijk maar gewoon weg te gooien. Het ligt er maar te liggen. En wat moet je nog met oude IDE schijven variërend van 13 tot 160GB?
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 12:04 schreef gepromoveerT het volgende:
Heb ook nog een hele zooi rode Sata kabels. Toen er eindelijk gekleurde uitkwamen, heb ik meteen die gekocht om de paren hdd's van elkaar te kunnen onderscheiden.
Herkenbaar. Je wilt gewoon niet allemaal sata kabels in je systeem hebben met dezelfde kleur. En ik prefereer ook liever die sata kabels met dat klik systeem, dan vallen ze er ook niet spontaan uit. :-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')