abonnement Unibet Coolblue
pi_185694804
pi_185694809
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 17:01 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hij riep Allah Akbar.
Dat is door een omstander beweerd, zegt nog heel weinig.
pi_185694838
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2019 17:03 schreef Soulraven het volgende:

[..]

Dat is door een omstander beweerd, zegt nog heel weinig.
Door een getuige, die door de politie is verhoord.

En wat de officiële verklaringen zijn: een terroristische aanslag kan niet worden uitgesloten. Dat wordt ook door de burgemeester verklaard.
Dat lijkt me terecht.
pi_185694874
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 17:04 schreef Sambalbaai het volgende:

[..]

Door een getuige, die door de politie is verhoord.

En wat de officiële verklaringen zijn: een terroristische aanslag kan niet worden uitgesloten.
Dat lijkt me terecht.
media kan niets meer ventileren
dat is niet zomaar...

dr zit een hele vieze staart aan
pi_185694919
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 17:04 schreef Sambalbaai het volgende:

[..]

Door een getuige, die door de politie is verhoord.

En wat de officiële verklaringen zijn: een terroristische aanslag kan niet worden uitgesloten. Dat wordt ook door de burgemeester verklaard.
Dat lijkt me terecht.
Door een getuige ja, maar die zijn lang niet altijd objectief is wel gebleken, en herinneringen kunnen verdraaien.

Het kan ook niet worden uitgesloten maar je moet er ook niet direct van uitgaan. Dat creëert een hetze.
pi_185694933
omg niet hier ook he ..

zeldzaam verschijnsel
pi_185694974
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2019 17:08 schreef Soulraven het volgende:

[..]

Door een getuige ja, maar die zijn lang niet altijd objectief is wel gebleken, en herinneringen kunnen verdraaien.

Het kan ook niet worden uitgesloten maar je moet er ook niet direct van uitgaan. Dat creëert een hetze.
Je hebt echt geen idee, waar je het over hebt. :N
pi_185694976
Het is gelukt, de SC leeft nog *O*
pi_185695082
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2019 17:08 schreef Soulraven het volgende:

[..]

Door een getuige ja, maar die zijn lang niet altijd objectief is wel gebleken, en herinneringen kunnen verdraaien.

Het kan ook niet worden uitgesloten maar je moet er ook niet direct van uitgaan. Dat creëert een hetze.
Nee, dat moeten we niet willen voor deze lieve man die 3 mensen doodgeschoten heeft en nog een aantal verwond. Een hetze, stel je voor.
pi_185695087
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 17:10 schreef Sambalbaai het volgende:

[..]

Je hebt echt geen idee. :N
Hoezo? Het is wat mij betreft gewoon gevaarlijk om de benaming "terroristische aanval" erbij te halen als dat lang niet zeker is.

Daarmee creëer je toch een bepaald beeld bij mensen en dat kan erg gevaarlijk zijn. Kijk maar naar die aanval in nieuw zeeland.
pi_185695121
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 17:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, dat moeten we niet willen voor deze lieve man die 3 mensen doodgeschoten heeft en nog een aantal verwond. Een hetze, stel je voor.
Het gaat me niet om die man, maar meer om andere moslims/Marokkanen.
pi_185695173
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2019 17:14 schreef Soulraven het volgende:

[..]

Hoezo? Het is wat mij betreft gewoon gevaarlijk om de benaming "terroristische aanval" erbij te halen als dat lang niet zeker is.

Daarmee creëer je toch een bepaald beeld bij mensen en dat kan erg gevaarlijk zijn. Kijk maar naar die aanval in nieuw zeeland.
Hoezo gevaarlijk? :? Moet je dan eerst wachten voor je alle feiten weet en dan er pas een verklaring over geven? Hoelang denk je dat dat duurt?
Weet je wat gevaarlijk is? Dat je een terroristische aanslag niet kan uitsluiten en er vanuit gaat dat het niet zo is.
Niets aan de hand, mensen, gewoon doorlopen. 8)7
pi_185695244
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 17:18 schreef Sambalbaai het volgende:

[..]

Hoezo gevaarlijk? :? Moet je dan eerst wachten voor je alle feiten weet en dan er pas een verklaring over geven? Hoelang denk je dat dat duurt?
Weet je wat gevaarlijk is? Dat je een terroristische aanslag niet kan uitsluiten en er vanuit gaat dat het niet zo is.
Niets aan de hand, mensen, gewoon doorlopen. 8)7
Dat zijn natuurlijk 2 uitersten. Je neemt alles in overweging en handelt ernaar maar je neemt, lijkt mij, richting publiek niet de woorden terroristische aanval in de mond als je dat nog helemaal niet weet.

Je kunt dezelfde waarschuwingen ook geven zonder dat er direct bij te benoemen. Het gaat mij meer om hoe dingen naar buiten worden gebracht, en ja, daarbij zouden ze zich meer aan de feiten moeten houden vind ik
pi_185695308
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2019 17:21 schreef Soulraven het volgende:

[..]

Dat zijn natuurlijk 2 uitersten. Je neemt alles in overweging en handelt ernaar maar je neemt, lijkt mij, richting publiek niet de woorden terroristische aanval in de mond als je dat nog helemaal niet weet.

Je kunt dezelfde waarschuwingen ook geven zonder dat er direct bij te benoemen. Het gaat mij meer om hoe dingen naar buiten worden gebracht, en ja, daarbij zouden ze zich meer aan de feiten moeten houden vind ik
O ja, er is een schietpartij geweest in een tram, maar we weten de feiten nog niet, dus we nemen ook geen maatregelen. Zoiets?
Er is daarbij geen tijd om alles in overweging te nemen en eerst te gaan vergaderen met betrokkenen. :N En de feiten zijn nog (lang niet) bekend.
pi_185695379
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 17:23 schreef Sambalbaai het volgende:

[..]

O ja, er is een schietpartij geweest in een tram, maar we weten de feiten nog niet, dus we nemen ook geen maatregelen. Zoiets?
Ik zeg niet dat er geen maatregelen genomen moeten worden. Ik heb het over hoe informatie naar buiten wordt gebracht waarvan er nog geen idee is over de validiteit.

Mensen horen "terroristische aanval", en elke "buitenlander" word weer scheef aangekeken, en soms zelfs erger. Maak er geen religieus of politiek iets van als je helemaal niet weet of dat het is.
pi_185695424
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2019 17:27 schreef Soulraven het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat er geen maatregelen genomen moeten worden. Ik heb het over hoe informatie naar buiten wordt gebracht waarvan er nog geen idee is over de validiteit.

Mensen horen "terroristische aanval", en elke "buitenlander" word weer scheef aangekeken, en soms zelfs erger. Maak er geen religieus of politiek iets van als je helemaal niet weet of dat het is.
Mensen horen dat een terroristische aanval niet kan worden uitgesloten. Anders is het niet genoemd. En dan gaat de veiligheid van iedereen boven eventueel scheef aankijken van buitenlanders. Want dat dat gebeurt, is nog helemaal niet een feiten ook niet prioriteit nummer 1.
pi_185695472
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 17:29 schreef Sambalbaai het volgende:

[..]

Mensen horen dat een terroristische aanval niet kan worden uitgesloten. Anders is het net genoemd. En dan gaat de veiligheid van iedereen boven eventueel scheef aankijken van buitenlanders. Want dat dat gebeurt, is nog helemaal niet een feit.
Zijn de mensen veiliger als ze (misschien onterecht) denken dat een terroristische aanval is?

Lijkt me niet, je maakt de boel er voor sommigen juist een stuk gevaarlijker mee.
pi_185695587
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2019 17:31 schreef Soulraven het volgende:

[..]

Zijn de mensen veiliger als ze (misschien onterecht) denken dat een terroristische aanval is?

Lijkt me niet, je maakt de boel er voor sommigen juist een stuk gevaarlijker mee.
Daar gaat het helemaal niet om. Je kan juist maatregelen nemen, ivm de veiligheid. Er kan niet zomaar code 5 afgegeven worden, daar is wel wat voor nodig. En met die dreigingscode 5 zijn er allerlei maatregelen mogelijk, die anders niet kunnen. En bedoelt om de dader te pakken en de veiligheid van de burgers te vergroten.
pi_185695620
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 17:36 schreef Sambalbaai het volgende:

[..]

Daar gaat het helemaal niet om. Je kan juist maatregelen nemen, ivm de veiligheid. Er kan niet zomaar code 5 afgegeven worden, daar is wel wat voor nodig. En met die dreigingscode 5 zijn er allerlei maatregelen mogelijk, die anders niet kunnen. En bedoeld om de dader te pakken en de veiligheid van de burgers te vergroten.
Ik zeg toch niet geen maatregelen te nemen voor het geval dat? Ik heb het over hoe je dingen naar buiten brengt. Tegenover het publiek hoef je er nog helemaal geen terroristische inslag bij te halen.
pi_185695691
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2019 17:38 schreef Soulraven het volgende:

[..]

Ik zeg toch niet geen maatregelen te nemen voor het geval dat? Ik heb het over hoe je dingen naar buiten brengt. Tegenover het publiek hoef je er nog helemaal geen terroristische inslag bij te halen.
Anders mogen die maatregelen niet. :N
Juist goed dat mensen alert zijn en dat mensen binnen gehouden worden, zolang je niet waar de dader is en wat er precies gebeurd is. En mensen zijn niet achterlijk, hoor. Er komt alleen al via social media van alles naar buiten om mensen ongerust te maken. Het publiek heeft daarnaast het recht om te weten hoe de inschatting van de bestuurders is.
  Moderator maandag 18 maart 2019 @ 17:42:10 #21
249559 crew  Lavenderr
pi_185695714
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2019 17:38 schreef Soulraven het volgende:

[..]

Ik zeg toch niet geen maatregelen te nemen voor het geval dat? Ik heb het over hoe je dingen naar buiten brengt. Tegenover het publiek hoef je er nog helemaal geen terroristische inslag bij te halen.
Bij te halen? Het ís toch terrorisme als je zo'n daad pleegt? Pure terror. En daar kunnen de andere Turken helemaal niets aan doen, maar deze dader heeft terreur gepleegd. Daar hoeven we niet omheen te draaien.
pi_185695741
Het woord terrorisme is een angstig woord, Moeilijk om te bepalen wat je zegt zonder massahysterie te veroorzaken of dat mensen eventueel wraak gaan nemen.

Ik neem aan dat de politie de dader wel kent en daarom zoveel naar buiten gooit.
Volgens mij doen ze ook normaal ook nooit de naam achternaam en zo vrijgeven. (Of is dat inmiddels anders?)
pi_185695779
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 17:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Bij te halen? Het ís toch terrorisme als je zo'n daad pleegt? Pure terror. En daar kunnen de andere Turken helemaal niets aan doen, maar deze dader heeft terreur gepleegd. Daar hoeven we niet omheen te draaien.
Nee dus. Het is terrorisme als er een politieke/religieuze inslag is. Een idioot die wat in zijn kop krijgt is geen terrorist, gewoon een zieke geest. En daar zit hem dus het probleem. Door het een terrorist te noemen hang je daar zijn geloof/afkomst aan en dat hoeft er helemaal niet mee te maken te hebben.
pi_185695822
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2019 17:45 schreef Soulraven het volgende:

[..]

Nee dus. Het is terrorisme als er een politieke/religieuze inslag is. Een idioot die wat in zijn kop krijgt is geen terrorist, gewoon een zieke geest. En daar zit hem dus het probleem. Door het een terrorist te noemen hang je daar zijn geloof/afkomst aan en dat hoeft er helemaal niet mee te maken te hebben.
8)7 Wat een bullshit zeg, excused les mots.
Misschien moet je de tv eens aanzetten op NPO 1, ipv dit soort onzin neer te zetten. ^O^
pi_185695859
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 17:43 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Het woord terrorisme is een angstig woord, Moeilijk om te bepalen wat je zegt zonder massahysterie te veroorzaken of dat mensen eventueel wraak gaan nemen.

Ik neem aan dat de politie de dader wel kent en daarom zoveel naar buiten gooit.
Volgens mij doen ze ook normaal ook nooit de naam achternaam en zo vrijgeven. (Of is dat inmiddels anders?)
Nee, dat mag dus wel met dreigingsnivo 5.
"De verhoging is vooral om de autoriteiten in Utrecht te helpen om alle middelen in te zetten’’, aldus Aalbersberg.".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')