abonnement Unibet Coolblue
pi_185894533
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:32 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Of je stemt op een partij die wat aan immigratie wil doen. Nadat de randstad helemaal volgeplempt is, is de provincie natuurlijk aan de beurt. Ik zie het nu al trouwens als ik van Utrecht naar Breda moet. Steeds meer groen dat verdwijnt en vervangen wordt door van die mooie dozen van bedrijven. Het maakt de rit er allerminst plezieriger op.
Diezelfde rit wordt ook steeds langer. Hier komen plaatsen nu al tegen elkaar aan te liggen. Waar je eerst een weg had met 3x een stoplicht heb je straks een weg met 6 keer (of vaker nog) een stoplicht. Omdat overal de industrieterreinen worden uitgebreid krijg je overal zijwegen en staan dezelfde stoplichten ook vaker op rood. Het duurt elke keer echt lang voordat je daar voorbij bent.
  donderdag 28 maart 2019 @ 19:39:14 #102
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_185902404
quote:
5s.gif Op donderdag 28 maart 2019 09:07 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hoezo?
Welvaart is luxe; beter voedsel, mobiliteit, technologie, meer consumptie. Dus een grotere ecologische voetafdruk. Je ziet het nu in China. Dat vermenigvuldigt met het aantal mensen in Afrika en opgeteld bij wat we nu al verbruiken is niet te rijmen met de resources die we nog hebben.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 28 maart 2019 @ 19:48:04 #103
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_185902627
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 19:39 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Welvaart is luxe; beter voedsel, mobiliteit, technologie, meer consumptie. Dus een grotere ecologische voetafdruk.
Onzin. 'Ecologische voetafdruk' bestaat niet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 28 maart 2019 @ 19:54:57 #104
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_185902813
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2019 19:48 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Onzin. 'Ecologische voetafdruk' bestaat niet.
Oké. Mensen bestaan ook niet.

Ziezo, overbevolking opgelost ^O^ Viel dat even mee.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 29 maart 2019 @ 07:37:48 #105
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_185910327
quote:
Ruim 80 procent minder vlinders dan eind 19e eeuw


© Hollandse Hoogte

Tussen 1890 en 2017 zijn de vlinderpopulaties in Nederland met minstens 84 procent afgenomen, 15 soorten zijn helemaal uit het land verdwenen. Dit blijkt uit een analyse van langetermijngegevens door het CBS en De Vlinderstichting, gepubliceerd in het wetenschappelijk tijdschrift Biological Conservation.

Voor het eerst is de historische trend in de verspreiding van vlinders vastgesteld. Sinds 1992 worden vlinderwaarnemingen systematisch verzameld op basis van het Landelijk Meetprogramma Vlinders, ontwikkeld door De Vlinderstichting en het CBS. De laatste decennia is de verspreiding van vlinders hetzelfde gebleven, maar de afname van de vlinderstand gaat nog door, zo blijkt uit de nieuwste cijfers gepubliceerd op het Compendium voor de Leefomgeving.





Afname verspreiding stabiliseert, aantallen blijven dalen

De trend in verspreiding over gebieden in Nederland van alle vlindersoorten is samengevat in een Multi-Species Indicator (MSI). Tussen 1890 en 1990 daalde de MSI met 67 procent, waarna de verspreiding is gestabiliseerd. Van 42 soorten is de verspreiding afgenomen, waarvan er 15 volledig uit Nederland verdwenen.

Sinds 1992 stellen het CBS en De Vlinderstichting niet alleen de verspreiding van soorten vast, maar ook het aantal vlinders. De gecombineerde trends in verspreiding en populatieaantal leveren een geschatte totale daling in vlinderpopulaties op van minimaal 84 procent tussen 1890 en 2017. Omdat een achteruitgang in populatie altijd groter zal zijn dan die in verspreiding (bij een populatieafname van 100 naar 10 vlinders is de soort immers nog steeds aanwezig) is het aannemelijk dat de afname op populatieniveau nog groter is geweest.

Drie jaar geleden nog meldden het CBS en De Vlinderstichting dat voor het eerst sinds het begin van de populatiemonitoring begin jaren negentig iets meer soorten dagvlinders in aantal voor- dan achteruit gingen. Met name enkele zeldzame soorten, zoals de grote parelmoervlinder, de kleine heivlinder en de zilveren maan namen weer licht toe door specifiek gericht beheer. De nieuwste cijfers, gepubliceerd op het Compendium voor de Leefomgeving, laten echter zien dat de afname doorgaat, ook bij de zeldzame soorten. Van de 50 gevolgde soorten nemen er over de hele periode gerekend 25 soorten af en 14 soorten toe in populatieaantal, met in de laatste 10 jaar 31 soorten af- en 9 soorten toenemend.

Stabilisatie vlinders in grasland en bos, verdere afname heidevlinders

De verspreiding van vlinders daalde sterk in alle drie belangrijke vlinderhabitattypen in Nederland: grasland, bos en heide, vooral tot 1980. De verspreiding is daarna gestabiliseerd in grasland en bos, maar de achteruitgang zet zich voort op de heide.



Een eeuw geleden waren bijna alle graslanden in Nederland rijk aan kruidensoorten. Sindsdien is de landbouwpraktijk geïntensiveerd, waarbij graslandkruiden nauwelijks tot niet meer voorkomen. Een kruidenrijkdom die vergelijkbaar is met de situatie van weleer wordt tegenwoordig alleen nog gevonden in natuurreservaten. De afgelopen jaren is door natuurherstel het areaal halfnatuurlijk graslandgebied iets vergroot, en is lokaal ook een toename van zeldzame vlindersoorten zichtbaar.

Verbeterde omstandigheden bosvlinders

De recente uitbreiding van enkele zeldzame bosvlinders (boswitje, kleine ijsvogelvlinder, grote weerschijnvlinder en keizermantel) geeft aan dat de habitatomstandigheden aan het verbeteren zijn, waarschijnlijk gestimuleerd door klimatologische opwarming in combinatie met toenemende variatie in de bossen. In de loop van de twintigste eeuw is er meer bos bij gekomen. Ook is het aandeel volwassen bos toegenomen, en is er daardoor meer variatie in structuur en samenstelling van de bossen.

Afname heidevlinders blijft doorgaan

De afname in verspreiding van vlindersoorten in heidegebieden tot 2000 was minder sterk dan die voor graslanden en bosgebieden. Specifiek op locaties waar heide na de grote ontginningen bleef bestaan, bleef de stand van de typische vlinders van heide lange tijd stabiel, maar tegenwoordig neemt het aantal heidevlinders overal af. Dit heeft te maken met zowel fragmentatie van het overgebleven heidegebied, als bodemverzuring en eutrofiëring (voedselrijker worden) van de bodem door neerslag van stikstof vanuit de lucht.

Ook afname in andere Europese landen

Ook in andere Europese landen (bijvoorbeeld België, Finland en het Verenigd Koninkrijk) is de vlinderstand sterk gedaald, maar weinig onderzoeken gaan zo ver terug als hier gepresenteerd. In het zuidoosten van Beieren is op een vergelijkbare tijdschaal (1840-2013) eveneens een sterke afname geconstateerd (van de 117 soorten verdwenen er 46 uit de regio). Een vergelijkbare achteruitgang in soortenrijkdom voor vlinders als in Nederland wordt gemeld in België en het Verenigd Koninkrijk voor de periode 1950-2009. Op Europese schaal laat de Europese Rode Lijst met Dagvlinders voor 1998-2008 veel meer afnemende (31 procent) dan toenemende soorten (4 procent) zien. Ongeveer 9 procent van de Europese soorten wordt beschouwd als bedreigd.

Het Landelijk Meetprogramma Vlinders wordt uitgevoerd in opdracht van het ministerie van LNV en is onderdeel van het Netwerk Ecologische Monitoring

Bronnen
Artikel - Over a century of data reveal more than 80% decline in butterflies in the Netherlands
Compendium voor de Leefomgeving - Trend van vlinders, 1991-2018
Jaarverslag vlinders en libellen 2018 - De Vlinderstichting & CBS

Relevante links
Nieuwsbericht - Voorzichtig herstel vlinderstand
Compendium voor de Leefomgeving - Vliegperiode vlinders, 1999-2018
Website - De Vlinderstichting
Website - Netwerk Ecologische Monitoring


[ Bericht 4% gewijzigd door Eendenkooi op 29-03-2019 07:47:35 ]
  vrijdag 29 maart 2019 @ 08:27:28 #107
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_185910754
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 23:49 schreef Hathor het volgende:

[..]

En landbouwgrond hebben we verder helemaal niet nodig?
daar kan best 10% vanaf

We hebben grond nodig om te bouwen , ruim maar een zwik koeien op
een koe neemt te veel ruimte in

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 29-03-2019 08:45:45 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_185910935
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 07:37 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Ik heb vier vlinderstruiken in mijn tuin. Maar er komen inderdaad bijna geen vlinders (meer) op af. En als er vlinders komen is het nu altijd dezelfde soort, een witte vlinder. Eerder zag je de dagpauwoog nog heel vaak. Ik heb die vorig jaar een enkele keer gezien.

15-20 jaar geleden hadden mijn ouders ook één zo'n struik en ik herinner me nog goed hoe vol dat ding op mooie zomerdagen zat. Er waren toen ook meer soorten dan nu, zo lijkt het.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 08:54:11 #109
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_185910988
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 08:46 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Ik heb vier vlinderstruiken in mijn tuin. Maar er komen inderdaad bijna geen vlinders (meer) op af. En als er vlinders komen is het nu altijd dezelfde soort, een witte vlinder. Eerder zag je de dagpauwoog nog heel vaak. Ik heb die vorig jaar een enkele keer gezien.

15-20 jaar geleden hadden mijn ouders ook één zo'n struik en ik herinner me nog goed hoe vol dat ding op mooie zomerdagen zat. Er waren toen ook meer soorten dan nu, zo lijkt het.
lijkt niet zo dat is zo

komt door de land en tuinbouw en hun spuiten voor ziekte preventie

we moeten land en tuinbouw 25 % minder en bouwen buiten de stad

https://www.omroepwest.nl(...)-raken-ze-oververhit
quote:
Verdamping vergroten
Steden in Nederland vragen om een andere oplossing. 'Meer vegetatie en water', stelt Solcerova. 'Want zonder die twee kunnen steden niet zweten. En als je niet kunt zweten, raak je oververhit.' Deze overhitting van steden wordt ook wel het 'Urban Heat Island'-effect (UHI) genoemd. Volgens Solcerova is het UHI-effect tegen te gaan door met de herintroductie van planten en open water in stedelijke gebieden.

Open water zorgt namelijk voor meer verdamping, waardoor de luchttemperatuur daalt: 'Water kan zelf warmte opslaan én energie onttrekken door water te laten verdampen', legt Solcerova uit. 'Natuurlijk oplossingen als vegetatie en water zijn bovendien multifunctioneel: ze brengen koelte en schaduw, maar het ziet er ook nog eens mooi ui
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 29 maart 2019 @ 08:55:04 #110
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_185911005
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 08:46 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Ik heb vier vlinderstruiken in mijn tuin. Maar er komen inderdaad bijna geen vlinders (meer) op af. En als er vlinders komen is het nu altijd dezelfde soort, een witte vlinder. Eerder zag je de dagpauwoog nog heel vaak. Ik heb die vorig jaar een enkele keer gezien.

15-20 jaar geleden hadden mijn ouders ook één zo'n struik en ik herinner me nog goed hoe vol dat ding op mooie zomerdagen zat. Er waren toen ook meer soorten dan nu, zo lijkt het.
Ik heb in mijn tuin expres ruimte gemaakt voor vlinders (en andere insecten) door stukken wild te laten (brandnetels, andere waardplanten), een paar stapels met dood hout te laten liggen, omgevallen bomen te laten liggen etc. En ik heb al heel veel tegels opgeruimd. Ik heb ook 30 vlinderstruiken. Gelukkig zie ik nog wel veel insecten.
Van die mensen met een tegelstoep en een plastic grasmat, dat vind ik echt afschuwelijk. Ga dan op een appartement wonen en geef die grond aan mij.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_185912284
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 08:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

lijkt niet zo dat is zo

komt door de land en tuinbouw en hun spuiten voor ziekte preventie

we moeten land en tuinbouw 25 % minder en bouwen buiten de stad

https://www.omroepwest.nl(...)-raken-ze-oververhit
[..]

Zie liever onze bevolking wat teruglopen en dat de land en tuinbouw teruggegeven wordt aan de natuur.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 12:12:00 #112
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_185913616
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 10:38 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Zie liever onze bevolking wat teruglopen en dat de land en tuinbouw teruggegeven wordt aan de natuur.
kunnen 75% teruggeven aan de natuur en 5% gebruiken voor infrastructuur en bouwen en 20% voor recreatie
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 2 april 2019 @ 23:35:58 #113
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_186001097
quote:
dinsdag, 2. april 2019 - 7:56 Update: 02-04-2019 8:05

Aantal wegvoertuigen blijft stijgen



Den Haag - Nederland telde begin van dit jaar 12,7 miljoen wegvoertuigen, 227 duizend meer dan een jaar eerder.

Op 1 januari 2019 stonden er 1,8 procent meer voertuigen geregistreerd dan begin 2018. Het aantal trekkers voor oplegger en bestelauto’s nam naar verhouding het afgelopen jaar het meeste toe. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers over het motorvoertuigenpark.

Het Nederlandse bedrijfsmotorvoertuigenpark is in één jaar tijd met ruim 3 procent gegroeid naar 1,1 miljoen voertuigen op 1 januari 2019. Hiervan vormen bestelauto’s met ruim 900 duizend voertuigen de grootste groep (81 procent). Ten opzichte van een jaar eerder nam het aantal bestelauto’s, net als het jaar daarvoor, met 3,6 procent toe.

Van alle bedrijfsmotorvoertuigen groeide het aantal trekkers voor oplegger het laatste jaar het hardst, namelijk met 4 procent naar ruim 80 duizend. Trekkers voor oplegger vormen, na de bestelauto’s, binnen het bedrijfsmotorvoertuigenpark de grootste groep bedrijfsmotorvoertuigen.

8,5 miljoen personenauto’s

Begin 2019 bestond twee derde van de Nederlandse wegvoertuigen uit personenauto’s. In totaal waren er op 1 januari ruim 8,5 miljoen personenauto’s, 1,9 procent meer dan een jaar eerder. Van deze personenauto’s was 88 procent eigendom van een particulier. Het aantal auto’s van particulieren nam met 1,5 procent toe ten opzichte van een jaar eerder, terwijl het aantal auto’s op naam van bedrijven met 4,4 procent toenam.

De helft van de Nederlanders van 18 jaar of ouder had een auto op naam staan. De meeste autobezitters (88 procent) hadden één personenauto, de rest bezat er twee of meer.

Grijs meest populaire kleur personenauto’s

Een derde van alle personenauto’s is grijs, de meest voorkomende kleur. Na grijs volgen zwart en blauw. In 2003 warenauto’s nog relatief het vaakst blauw, gevolgd door grijs en rood. De kleuren rood en groen komen steeds minder voor. Het aandeel groene auto’s liep tussen 2003 en 2019 terug van 14 naar 4 procent, het aandeel rode auto’s van 19 naar 7 procent.

Zowel bij personenauto’s van particulieren als bij auto’s op naam van bedrijven zijn grijs en zwart de meest voorkomende kleuren. Op de derde plaats staat bij particulieren blauw en bij auto’s op naam van bedrijven wit. Van de personenauto’s op naam van bedrijven is 20 procent wit, bij auto’s van particulieren is dat 9 procent.

Motorfiets gemiddeld oudste wegvoertuig

Van de wegvoertuigen had de motorfiets begin dit jaar de hoogste leeftijd, gemiddeld 21 jaar. Dat is twee keer zo oud als de gemiddelde leeftijd van personenauto’s. Trekkers voor oplegger waren met 6 jaar gemiddeld het jongste. Alle voertuigsoorten waren begin 2019 gemiddeld ouder dan 10 jaar geleden. Zo steeg de gemiddelde leeftijd van personenauto’s van 9 jaar begin 2009 naar 11 jaar begin dit jaar.
pi_186001174
Ebola my lord, ebola :P
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
  zaterdag 6 april 2019 @ 00:58:04 #115
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_186061090
Elk taboe wordt doorbroken behalve het taboe op overbevolking (/ immigratie).

quote:
Hollandse hoogbouw: grote steden zetten in op woontorens

Het aantal stedelingen dat wil verhuizen naar de regio is gestegen en het aantal mensen dat juist naar de stad wil, is afgenomen. Dat blijkt uit het driejaarlijkse WoonOnderzoek van het Ministerie van Binnenlandse Zaken. Toch rekenen de vier grote steden er nog op dat ze de komende twintig jaar een half miljoen woningen moeten bijbouwen. De meest in het oog springende: woontorens.

Zo verrijst in Rotterdam nu de hoogste woontoren van Nederland: de 'Zalmhaventoren' wordt met 215 meter hoger dan de Euromast. De bouw duurt nog drie jaar maar de prijzige appartementen gaan al als warme broodjes over de toonbank.

In het Utrechtse Leidsche Rijn wordt de 140 meter hoge 'MARK'-woontoren hoger dan de Dom. En dat was lang een taboe. "Utrecht is de snelst groeiende stad van Nederland en heeft dus veel nieuwe woningen nodig", zegt wethouder Klaas Verschuure. "En dan moet je de hoogte in."

Ook in het centrum, naast de Jaarbeurs, worden woontorens gebouwd. Voor de doorgang naar dit zogenaamde 'Beurskwartier' moet een blok jaren 30-woningen wijken.

"Ik hoopte mijn kinderen hier te laten opgroeien", zegt Thijs de Bekker die in één van de sociale huurwoningen in het blok woont. "Maar nu komen er van die dure torens voor tweeverdieners zonder kinderen." Hij vreest dat de buurt overdag een doodse sfeer zal krijgen. Ook huurder Hans Borsboom is boos. "Ik woon hier al dertig jaar, en nu dit."

Volgens de stichting Hoogbouw is er "echt een hausse" aan hoogbouw in de grote steden. De stichting organiseerde woensdag een symposium waar futuristische projecten werden gepresenteerd. "Hoe hoger, hoe beter", vindt Gideon Maasland van het vermaarde architectenbureau MVRDV. Hij werkt mee aan The Valley. Dat ontwerp, met organische vormen en verticale tuinen, oogst als science fiction maar wordt echt gebouwd op de Amsterdamse Zuidas.

Elders in de stad klinkt aan het IJ de grond in voor de Sluisbuurt, gemodelleerd naar een wijk in het Canadese Vancouver. Pal tegenover een pittoresk dijkje met oude visserhuisjes worden woontorens van 125 meter gebouwd.

Eigenlijk zouden de flats nog 18 meter hoger worden, bijna net zo hoog als de Rembrandtoren. Maar binnenstadbewoners wisten de maximale hoogte omlaag te krijgen, met hulp van Sjoerd Soeters. Deze architect is fel tegen woontorens. "De gemeente zegt dat die torens nodig zijn om onderwijzers, politiemensen en verplegers in de stad te houden. Maar gezinnen willen niet zo hoog wonen, die willen hun kinderen beneden kunnen zien spelen."

Soeters noemt het "bedrog" dat woontorens nodig zijn om het aantal woningen afdoende uit te breiden. Volgens hem kan door lager maar compacter te bouwen hetzelfde aantal mensen worden gehuisvest. De architect wijst op nieuwbouwwijk 'Holland Park' in Diemen, waar hij het brein achter is. Daar staan bonte gebouwen van vijf tot zeven ) verdiepingen, met af en toe een toren van vijftien verdiepingen, dicht op elkaar en afgescheiden door grachtjes.

Alternatief

"Mensen willen niet wonen op nummer 543b", zegt Soeters. "Ze willen zeggen: 'Ik woon in dat witte gebouw op de derde verdieping'. Dan hoor je ergens." Ook voor de hoogbouw in de Sluisbuurt maakte hij een alternatief plan, maar de gemeente Amsterdam heeft dat naast zich neergelegd.

Volgens Soeters zijn woontorens alleen maar goed voor het ego van architecten en niet voor het geluk van de bewoners. Maar dat betwist architect Diederik Dam van de Rotterdamse Zalmhaventoren. "Misschien dat Sjoerd het bouwen van een woontoren als een prestigeproject ervaart, maar het gaat gewoon om goede woningen. En die kunnen best omhoog."

Deze week werd ook bekend dat de NS met de grote steden praat over bouwen over het spoor. Er wordt in veel steden nu al ingezet op hoogbouw rond stations. Volgens de Haagse wethouder Boudewijn Revis is bouwen rond een OV-knooppunt dé manier om files tegen te gaan. "Ook kan de gemeente door gecontreerd bouwen het groen in de huidige laagbouwwijken onaangetast te laten". Pal voor Station Den Haag Centraal komen twee imposante gebouwen en ook rond Holland Spoor groeit een woud aan woontorens.


[ Bericht 0% gewijzigd door Eendenkooi op 06-04-2019 01:09:05 ]
  zaterdag 6 april 2019 @ 01:31:21 #116
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_186061518
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 00:58 schreef Eendenkooi het volgende:
Elk taboe wordt doorbroken behalve het taboe op overbevolking (/ immigratie).
[..]
Niets is een mens vreemd want je gaat niet je eigen voltallige aanwezigheid ter discussie stellen, dus het is een ander(e oorzaak).

Wel goed artikel inzake hoogbouw. Ik denk dat mensen "graag" hoog wonen omdat het een gevoel van onaantastbaarheid geeft. Ook is extreem hoog wonen, veelal een synoniem voor status.
Verder, met het SF boek "de TorenFlat" wiki in gedachten, denk ik dat een compact hoogtegebouw een gevoel van geborgenheid geeft.
Veel architecten hebben dat imho volstrekt verkeerd ingeschat om het te kunnen gebruiken om hun gebouwen te creëren. Waar ze wel gelijk in hebben dat een mens wil kunnen uitkijken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 6 april 2019 @ 03:13:43 #117
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_186062241
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 12:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

kunnen 75% teruggeven aan de natuur en 5% gebruiken voor infrastructuur en bouwen en 20% voor recreatie
Daarom lab vlees en kassen stapelen met kunstmatige belichting. Kan je nagaan hoeveel ruimte dat bespaard.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 6 april 2019 @ 05:50:04 #118
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_186062540
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 03:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Daarom lab vlees en kassen stapelen met kunstmatige belichting. Kan je nagaan hoeveel ruimte dat bespaard.
en mensen kweken in plaats van geboren laten worden, scheelt werknemers tijd
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_186063463
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 01:31 schreef Vallon het volgende:

[..]

Niets is een mens vreemd want je gaat niet je eigen voltallige aanwezigheid ter discussie stellen, dus het is een ander(e oorzaak).
Heeft denk ik meer met de focus op economie te maken. Zou Nederland geen immigranten toelaten dan zou de bevolking namelijk vrij vlot dalen. Maar immigratie is nodig voor economische groei, dus komt dit onderwerp nauwelijks ter sprake.
  zaterdag 6 april 2019 @ 09:51:45 #120
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_186063707
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 09:28 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Heeft denk ik meer met de focus op economie te maken. Zou Nederland geen immigranten toelaten dan zou de bevolking namelijk vrij vlot dalen. Maar immigratie is nodig voor economische groei, dus komt dit onderwerp nauwelijks ter sprake.
uiteraard en hoogopgeleide immigranten uit Azie zijn goedkoop en simpel ie binnen te halen met de expat regeling

en expats binnenhalen scheelt de kosten van opgroeien en basis scholing van 0 tot 20 jaar
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 6 april 2019 @ 10:15:21 #121
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_186063968
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 09:28 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Heeft denk ik meer met de focus op economie te maken. Zou Nederland geen immigranten toelaten dan zou de bevolking namelijk vrij vlot dalen. Maar immigratie is nodig voor economische groei, dus komt dit onderwerp nauwelijks ter sprake.
Dit verband is gewoon overduidelijk.

Alles draait om BNP. Niet BNP per hoofd van de bevolking, maar gewoon álles bij elkaar opgeteld.

En vanwege de bevolkingsgroei stijgt het BNP per hoofd een flink stuk minder.

Het BNP model is te simplistisch en heeft op de lange termijn steeds minder waarde. Maar probeer dat eens uit te leggen aan de kritiekloze journalisten die het klootjesvolk moeten informeren.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 6 april 2019 @ 11:10:53 #122
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_186064688
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 09:28 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Heeft denk ik meer met de focus op economie te maken. Zou Nederland geen immigranten toelaten dan zou de bevolking namelijk vrij vlot dalen. Maar immigratie is nodig voor economische groei, dus komt dit onderwerp nauwelijks ter sprake.
Klopt. Maar dat vind ik persoonlijk extravagante onzin:

1. De welvaart per hoofd binnen een land hangt niet af van de grote van de bevolking. Dat zou betekenen dat Denemarken, Singapore en Luxemburg heel arm zouden zijn en Brazilië en Rusland heel rijk. Niets is minder waar.

2. Op dit moment durf ik zelfs te beweren dat migranten ons meer gekost hebben dan opgeleverd. Complete wijken verloederen, enorme druk op de verzorgingsstaat.

3. Talloze andere manieren om de econ te laten groeien. Waarom zo dogmatisch er van uitgaan dat het alleen door bevolkingsgroei kan?

4. Je verliest je land, je cultuur en je identiteit. Waarom geven we dat zo makkelijk op?
pi_186064822
quote:
8s.gif Op zaterdag 6 april 2019 11:10 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Klopt. Maar dat vind ik persoonlijk extravagante onzin:

1. De welvaart per hoofd binnen een land hangt niet af van de grote van de bevolking. Dat zou betekenen dat Denemarken, Singapore en Luxemburg heel arm zouden zijn en Brazilië en Rusland heel rijk. Niets is minder waar.

2. Op dit moment durf ik zelfs te beweren dat migranten ons meer gekost hebben dan opgeleverd. Complete wijken verloederen, enorme druk op de verzorgingsstaat.

3. Talloze andere manieren om de econ te laten groeien. Waarom zo dogmatisch er van uitgaan dat het alleen door bevolkingsgroei kan?

4. Je verliest je land, je cultuur en je identiteit. Waarom geven we dat zo makkelijk op?
Ik stem gewoon anti-migratie. Zonder een of andere psychopatische grens over te gaan valt er voor mij niet heel veel meer te doen. Ja, zelf ooit de politiek in gaan, maar dat doe ik wel wanneer ik levensmoe ben.
  zaterdag 6 april 2019 @ 11:26:48 #124
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_186064943
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 11:19 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Ik stem gewoon anti-migratie.
anti emigratie ?
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_186064987
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 11:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

anti emigratie ?
immigratie ;) .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')