Tijd te veel? Zoek een hobby!!quote:Op zondag 17 maart 2019 00:41 schreef RealRS het volgende:
Ik wil zelf niet weg maar toch de punten zijn wel hinderlijk vanwege tijd te veel.
Nah, veel managers zijn overbodig. Maar er zijn daarentegen weinig omgevingen die goed draaien zonder iemand (op welke manier dan ook) die leiding geeft. Tis alleen jammer dat het managen wordt. Is m.i. ook heel iets anders dan leiding geven.quote:Op zondag 17 maart 2019 00:34 schreef vosss het volgende:
In elk geval wel hulde dat TS zelf in ziet dat managers soms gewoon compleet overbodig zijn.
Hier zat ik ook aan te denken. Vergelijk de directeur van de basisschool die één dag per week voor de klas staat. Of mark rutte die structureel les geeft op een mbo (?). Het echte, uitvoerende werk (met je poten in de modder) kan heel uitdagend zijn. Vergt wel lef.quote:Op zondag 17 maart 2019 08:28 schreef Benger het volgende:
Een paar mogelijkheden:
- ga meer zelf doen in de organisatie. Maak je handen vuil. Als er medewerkers zijn die hun handen vol hebben, ga ze dan helpen. Veel managers verliezen het contact met de werkvloer. Je kunt ervaring opdoen die andere managers niet hebben.
Als hij hetzelfde heeft als ik dan is dat leuk voor twee weken maar je gaat je vervelen.quote:Op maandag 18 maart 2019 20:21 schreef Renesite het volgende:
Als ik het zo lees: leer te ontspannen en een versnelling lager te pakken. Geniet van het moment en probeer niet te racen. Zo kom je in ieder geval op mij over. Je weet (nu) alle ballen wel hoog te houden. Dat heb je bewezen. Maar ze kunnen ook (naar beneden) vallen...
Iedereen heeft een vast contract en een flink salaris (tussen de 2x en 3x modaal), als mensen een persoonlijk probleem hebben (buiten werk) of iets anders willen zijn ze 100% transparant en help ik eigenlijk in alle gevallen mee. Ook als dat buiten hun huidige functie is (elders willen kijken, zelfs buiten het bedrijf). Alle ontwikkeling wordt gesteund ook in de vorm van opleidingen. Mensen krijgen 100% vrijheid en mogen werken waar ze willen maar krijgen wel ondersteuning wanneer nodig of als ik het zelf zie. Fouten maken mag, als je er maar van leert. Klinkt naar mijn idee niet als een vreselijke omgeving. Ik heb het op deze manier nog niet eerder gezien (heb al een hoop bedrijven van binnen gezien).quote:Op zondag 24 maart 2019 12:10 schreef Daboman het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de tevredenheid van je werknemers? Ze worden nogal eens vergeten. Ga er ook niet zomaar vanuit dat ze alles zeggen; tegen de manager kun je met een flexcontract altijd maar beter het sociaal wenselijke antwoord geven; anders kost het misschien wel je baan...
Volgens mij heb je geen binding met je team. Je noemt ze zelfsturend en je denkt dat ze je "wel aardig" vinden, maar dat klinkt ook als een sociaal wenselijk antwoord. Wat vinden ze nou echt? Kunnen ze het onderbouwen met voorbeelden?
Persoonlijk kan ik me groen en geel ergeren aan de flexibilisering van de arbeidsmarkt. Ik ben al zo vaak m'n baan kwijtgeraakt. Desalniettemin heb ik toch carriere weten te maken, maar het zou fijn zijn als managers zich meer inzetten voor sociale zekerheid. Doe je dit ook? Hier ligt namelijk heel veel uitdaging. Het vereist geld en je moet er enige risico voor durven nemen omdat het resultaat van investeren in medewerkers niet heel makkelijk terug te zien is in de KPI's.En dat terwijl het vanuit gezond verstand prima te beredeneren is dat mensen niet eindeloos moeten gaan overwerken zodat hun tijdelijke contract misschien nog wel een keertje verlengd wordt.
Verder heb ik er zelf nog wel eens voor gekozen om weer te gaan studeren naast m'n baan. Het is een stap verder dan cursussen doen, een opleiding is in mijn ogen opgebouwd uit meerdere modules waar je dus ook meerdere examens voor moet halen. Het is niet alleen een verrijking van je kennis, maar het is ook leuk omdat je weer nieuwe contacten opbouwt en ook eens vanuit ander perspectief naar je werk kan kijken. Als je tijd over houdt is het wellicht ook bespreekbaar dat je dit tijdens werktijd doet.
quote:Op zondag 24 maart 2019 15:51 schreef RealRS het volgende:
Maar ik ben er wel uit, heb een hoop mee en ga mij vooral inzetten om anderen te helpen (coachen, doe ik nu ook al), meer werk buiten de functie te doen (ook al actie ondernomen). Blijven ontwikkelen, ben momenteel met de 4e cursus bezig dit jaar! En het lekkere weer komt er weer aan, moet ook nog gaan klussen dus dat komt goed uit.
Ik vind het raar dat je werk delegeert terwijl je het zelf zo rustig hebt. Als er mensen zijn die die dingen beter kunnen dan begrijp ik dat dat makkelijk is. Misschien kan je zorgen dat je die taken beter onder de knie krijgt.quote:Op zondag 24 maart 2019 15:51 schreef RealRS het volgende:
werk delegeren naar mensen die bepaalde zaken beter kunnen,
Dat zijn taken die ik zelf ook kan maar om verschillende redenen liever uitbesteed. Ik krijg er zelf geen energie van. vindt het niet leuk en andere kunnen het beter. Diegene die het uitvoeren vinden het leuk en kunnen daardoor ook hun bestaansrecht binnen de organisatie verantwoorden (staat nu onder druk) en die hebben het werk hard nodig om hun rekeningen te betalen.quote:Op zondag 24 maart 2019 19:43 schreef Bucketlist het volgende:
[..]
Ik vind het raar dat je werk delegeert terwijl je het zelf zo rustig hebt. Als er mensen zijn die die dingen beter kunnen dan begrijp ik dat dat makkelijk is. Misschien kan je zorgen dat je die taken beter onder de knie krijgt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |