abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 4 april 2019 @ 14:53:10 #151
149959 SQ
snelle trees
pi_186030241
Oh nee, superuniek hoeft het zeker niet te zijn hoor :D Ik bedoel meer dat het misschien te tijdsbeeldgekoppeld is ofzo. Net als dat 20 jaar geleden alles beukenfineer was. En dat je dan over 20 jaar ons huis binnenloopt en zegt " Sow, jullie keuken is wel erg 2019!"
Maar goed, dat is ook pas over 20 jaar, en mijn ouders hadden in de eighties ook een zwarte keuken dus och, alles komt terug ;)

Wat ik belangrijk vind aan een keuken is dat het integreert in mijn huis, dus dat het niet zo'n kil hok / kille hoek wordt. Dus een fijne, gezellige plek die het centrum van het huis is.
Ik heb ook niets met glanzende watdanook dingen, die zitten nu ook niet in mijn keuken.
Eigenlijk is mijn ideaalplaatje gewoon heel erg VT wonen. Misschien moet ik dat maar gewoon gaan accepteren. :')
disclaimer
  donderdag 4 april 2019 @ 15:17:29 #152
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_186030539
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:17 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben het steeds meer met je eens SQ, over de vloer voor de begane grond. Ik vermoed dus dat er wel degelijk een mooie, grote visgraatvloer komt. Mijn collega is toevallig ook bezig met een huis, wil ook een grote visgraat, en hij gaat even overleggen met de leverancier waar hij hem koopt (ook een zakelijke leverancier van ons) of we niet een mooie korting kunnen krijgen als we beide bij hem bestellen. Samen is het toch een kleine 150 m2, dus dat is best een hoeveelheid.
Als dat geen heel goede prijs wordt, heeft het bedrijf waar we gisteren waren een hele grote gunfactor. Een heel fijne man die goed meedacht en meerekende en uiteindelijk met een mooie optie kwam.

Bovendien kunnen we in het budget best nog wat schuiven en hebben we ook spaargeld, dus er is best wat mogelijk :)
Voldoet de visgraat aan de eisen van de vloerverwarming? Tegenwoordig is de temperatuur steeds lager en moet de vloer steeds dunner om echt effectief/optimaal te werken.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator donderdag 4 april 2019 @ 17:10:06 #153
5428 crew  miss_sly
pi_186032706
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2019 15:17 schreef laziness het volgende:

[..]

Voldoet de visgraat aan de eisen van de vloerverwarming? Tegenwoordig is de temperatuur steeds lager en moet de vloer steeds dunner om echt effectief/optimaal te werken.
Volgens mij wel, maar goed dat je dit nog even aanstipt, omdat het inderdaad wellicht met de lagere temperatuur anders is. Dank je!

Ik vind het een mooi plaatje die keuken, SQ. Ik vind een zwarte keuken vaak wel mooi. Ik zie alleen om me heen zoveel mensen die nu een zwarte keuken nemen, en het is me een beetje een te hippe toestand nu. Wij kiezen bewust voor een klassiekere optie. We hebben wel wat kleur (lichtblauw, zoals onze Smeg koelkast was) overwogen, maar hebben besloten de keuken hip and happening te maken met accessoires en enzo, Voor zover hij überhaupt hip wordt :')
We hebben een mat frontje, want hoogglans vinden we niet mooi, en van het witte af, beetje magnolia/grijzig. Kun je met kleuren nog alle kanten op.

We hebben dus besloten een interieurstyliste in de arm te nemen. We hebben nu een aantal gesprekken met haar gehad en verder veel mailtjes uitgewisseld. Het voelt heel fijn om iemand te hebben om mee te sparren en die meedenkt. Dus als wij iets hebben gezien of bedenken dan houden we het even langs haar en krijgen we fijne feedback.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_186035755
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 14:53 schreef Stormqueen het volgende:
Oh nee, superuniek hoeft het zeker niet te zijn hoor :D Ik bedoel meer dat het misschien te tijdsbeeldgekoppeld is ofzo. Net als dat 20 jaar geleden alles beukenfineer was. En dat je dan over 20 jaar ons huis binnenloopt en zegt " Sow, jullie keuken is wel erg 2019!"
Maar goed, dat is ook pas over 20 jaar, en mijn ouders hadden in de eighties ook een zwarte keuken dus och, alles komt terug ;)

Wat ik belangrijk vind aan een keuken is dat het integreert in mijn huis, dus dat het niet zo'n kil hok / kille hoek wordt. Dus een fijne, gezellige plek die het centrum van het huis is.
Ik heb ook niets met glanzende watdanook dingen, die zitten nu ook niet in mijn keuken.
Eigenlijk is mijn ideaalplaatje gewoon heel erg VT wonen. Misschien moet ik dat maar gewoon gaan accepteren. :')
Dat is in ieder geval mijn strategie, omarmen dat ik een modehoer ben. :7

Ik vind keukens zelf gezellig als ze schappen hebben, planten en/of leuke lampen.







Oké, een plant in de gootsteen is misschien wat overdreven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 4 april 2019 @ 19:53:00 #155
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_186036010
Mooi plaatje van die keuken SQ! O+

Chell, gefeliciteerd! *O*

En dan nog even dit: Christus wat ben ik moe! :o :X :o
Serieus hoe jij nog de puf had om een eigen topic bij te houden Claudia is me een raadsel! :o
Ik heb wel wat foto's op mijn telefoon, maar heb gewoon niet eens energie om het in een topic te gieten. :')

Nog even over de overlast. Ik denk dat het uiteindelijk allemaal wel mee valt. We zitten er nu 4 dagen en ik heb nog niks van herrie of wat dan ook gehoord. Natuurlijk zijn de kinderen nu naar school, maar dan nog, dat zou betekenen dat het 5 dagen in de week gewoon rustig is, als het op die andere twee dagen al buitensporig is.
Onze eigen kinders zijn ook verre van stil, dus wij zijn wel wat gewend sowieso. En we wilden een trampoline in de tuin, dus we gaan gewoon lekker mee doen met de herrie. ;)
Ik schrok voornamelijk van haar opmerking over politie en buurtbemiddeling, die komen niet zo maar, maar tot nu toe lijkt het allemaal nog gewoon rustig.

Progress... onze werkkamer viel leeg flink tegen, dus daar het behang van de muren gesjord, daar zit nu 1 wand weer behang op, de andere moet nog maar door de gekke hoge punten kon ik niet verder. De zolder/waskamer is behangen en moet nog gewit, dan kan daar de vliering gemaakt worden.
De woonkamer muren zijn kaal, geschuurd en voorgestreken en de slaapkamer van onze jongste is ont-vlinderd en kan gewit.
Of ik aan het verven van alle kozijnen toe ga komen weet ik niet. Hang er van af of we alles willen gaan witten of niet.
Oh ja, ik heb vandaag ook 1 kitspuit leeggeknepen op allerhande kiertjes, dat was bij lange na niet genoeg. Heb er nu nog 2 bij gehaald, maar ik denk dat ook dat nog niet genoeg is. :')

TP, ik word er wel steeds handiger in. In eerste instantie zat ik zelf helemaal onder, maar het ging daarna steeds netter. ;)
***
pi_186036368
Lekker bezig, BE! Vraagje: waarmee hebben jullie de muren geschuurd? Ik wil geen krassen aanbrengen die ik vervolgens blijf zien.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 4 april 2019 @ 20:46:35 #157
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_186037284
Gewoon met mijn schuurmuis en 80 korrel schuurpapier. O-)
Maar dit was om oude oneffenheden van een lelijke half afgesmeerde betonmuur te halen zodat we kunnen gaan glasvliezen. ;)

Ik zou niet weten hoe je stucwerk moet schuren. Moet dat eigenlijk nog wel, dat van jullie is heel vers stucwerk toch?
***
pi_186037922
Ik heb fijn stucwerk met heel fijn schuurpapier geschuurd. Met zo'n kurken blokje. Meer controle dan een elektrisch apparaat :)
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 4 april 2019 @ 21:24:01 #159
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_186038235
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 20:06 schreef Claudia_x het volgende:
Lekker bezig, BE! Vraagje: waarmee hebben jullie de muren geschuurd? Ik wil geen krassen aanbrengen die ik vervolgens blijf zien.
Er is een speciale schuurpad met een soort gaas als schuurpapier, anders loopt je schuurpapier heel snel vol van het gips. Van wolfcraft
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  donderdag 4 april 2019 @ 21:34:24 #160
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_186038517
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 19:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is in ieder geval mijn strategie, omarmen dat ik een modehoer ben. :7

Ik vind keukens zelf gezellig als ze schappen hebben, planten en/of leuke lampen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Oké, een plant in de gootsteen is misschien wat overdreven.
Als je graag poetst is zo'n wand met vakjes best leuk ^O^

Lijkt mij dat je er op een gegeven moment een dagtaak aan hebt om alles stof- en vetvrij te houden.. hoop plankjes en vakjes, lekker veel losse troep erop wat het wel gezellig, maar ook heel bewerkelijk maakt om te poetsen. Plankje leeg, doekje, spulletjes een doekje, spulletjes terugzetten, volgende plankje :X

Als je elk vakje nou een deurtje geeft wordt het al interessanter :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 4 april 2019 @ 21:36:21 #161
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_186038559
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 19:53 schreef Brighteyes het volgende:
Mooi plaatje van die keuken SQ! O+

Chell, gefeliciteerd! *O*

En dan nog even dit: Christus wat ben ik moe! :o :X :o
Serieus hoe jij nog de puf had om een eigen topic bij te houden Claudia is me een raadsel! :o
Ik heb wel wat foto's op mijn telefoon, maar heb gewoon niet eens energie om het in een topic te gieten. :')

Nog even over de overlast. Ik denk dat het uiteindelijk allemaal wel mee valt. We zitten er nu 4 dagen en ik heb nog niks van herrie of wat dan ook gehoord. Natuurlijk zijn de kinderen nu naar school, maar dan nog, dat zou betekenen dat het 5 dagen in de week gewoon rustig is, als het op die andere twee dagen al buitensporig is.
Onze eigen kinders zijn ook verre van stil, dus wij zijn wel wat gewend sowieso. En we wilden een trampoline in de tuin, dus we gaan gewoon lekker mee doen met de herrie. ;)
Ik schrok voornamelijk van haar opmerking over politie en buurtbemiddeling, die komen niet zo maar, maar tot nu toe lijkt het allemaal nog gewoon rustig.

Progress... onze werkkamer viel leeg flink tegen, dus daar het behang van de muren gesjord, daar zit nu 1 wand weer behang op, de andere moet nog maar door de gekke hoge punten kon ik niet verder. De zolder/waskamer is behangen en moet nog gewit, dan kan daar de vliering gemaakt worden.
De woonkamer muren zijn kaal, geschuurd en voorgestreken en de slaapkamer van onze jongste is ont-vlinderd en kan gewit.
Of ik aan het verven van alle kozijnen toe ga komen weet ik niet. Hang er van af of we alles willen gaan witten of niet.
Oh ja, ik heb vandaag ook 1 kitspuit leeggeknepen op allerhande kiertjes, dat was bij lange na niet genoeg. Heb er nu nog 2 bij gehaald, maar ik denk dat ook dat nog niet genoeg is. :')

TP, ik word er wel steeds handiger in. In eerste instantie zat ik zelf helemaal onder, maar het ging daarna steeds netter. ;)
Het eindresultaat straks gaat het allemaal de moeite waard maken ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_186038565
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2019 21:24 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Er is een speciale schuurpad met een soort gaas als schuurpapier, anders loopt je schuurpapier heel snel vol van het gips. Van wolfcraft
Ahja, die ben ik volgens mij eerder tegengekomen en lijkt me wel wat:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_186038633
quote:
14s.gif Op donderdag 4 april 2019 21:34 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Als je graag poetst is zo'n wand met vakjes best leuk ^O^

Lijkt mij dat je er op een gegeven moment een dagtaak aan hebt om alles stof- en vetvrij te houden.. hoop plankjes en vakjes, lekker veel losse troep erop wat het wel gezellig, maar ook heel bewerkelijk maakt om te poetsen. Plankje leeg, doekje, spulletjes een doekje, spulletjes terugzetten, volgende plankje :X

Als je elk vakje nou een deurtje geeft wordt het al interessanter :P
Ik krijg zulk soort commentaar wel vaker.

Gietvloer -> niet doen, zie je alles op.
Matte verf -> niet doen, zie je alles op.
Matte keuken -> niet doen, zie je alles op.
Open kasten -> niet doen, stofnesten.

Je raadt het al: ik heb het allemaal.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 4 april 2019 @ 21:42:28 #164
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_186038697
quote:
6s.gif Op donderdag 4 april 2019 21:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik krijg zulk soort commentaar wel vaker.

Gietvloer -> niet doen, zie je alles op.
Matte verf -> niet doen, zie je alles op.
Matte keuken -> niet doen, zie je alles op.
Open kasten -> niet doen, stofnesten.

Je raadt het al: ik heb het allemaal.
dan heb je waarschijnlijk óf veel zin, tijd en gelegenheid om te poetsen, óf je hebt een klinisch huishouden zonder kids en/of rondhuppelende haarballen of een SD O-) :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 4 april 2019 @ 21:47:21 #165
149959 SQ
snelle trees
pi_186038798
Alles zien op een matte keuken? Da's nieuw voor me. Ik dacht dat dat voornamelijk bij hoogglans hoorde :P
disclaimer
  Moderator donderdag 4 april 2019 @ 21:48:20 #166
5428 crew  miss_sly
pi_186038815
quote:
10s.gif Op donderdag 4 april 2019 21:42 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

dan heb je waarschijnlijk óf veel zin, tijd en gelegenheid om te poetsen, óf je hebt een klinisch huishouden zonder kids en/of rondhuppelende haarballen of een SD O-) :+
Of een goede schoonmaakster, niet de behoefte van een Klinisch schoon huis 100% van de tijd en het talent om over dingen heen te kijken ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_186038832
quote:
10s.gif Op donderdag 4 april 2019 21:42 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

dan heb je waarschijnlijk óf veel zin, tijd en gelegenheid om te poetsen, óf je hebt een klinisch huishouden zonder kids en/of rondhuppelende haarballen of een SD O-) :+
Het scheelt wel dat we geen huisdieren (meer) hebben. En de kinderen ruimen hun eigen troep op.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator donderdag 4 april 2019 @ 21:49:03 #168
5428 crew  miss_sly
pi_186038834
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2019 21:47 schreef Stormqueen het volgende:
Alles zien op een matte keuken? Da's nieuw voor me. Ik dacht dat dat voornamelijk bij hoogglans hoorde :P
Dacht ik ook. Op mat zie je weinig, v9lgens mij.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 4 april 2019 @ 21:49:43 #169
149959 SQ
snelle trees
pi_186038845
En ik wil ook wel wat open schappen in de keuken ja. Het moet een leefruimte worden, geen kastenhok. Ik ga daar uiteraard niet al mijn glaswerk in zetten, maar een beetje variatie vind ik wel prettig.

Daarbij heb ik een poetsvrouw, dus /care. :P
disclaimer
pi_186038852
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2019 21:47 schreef Stormqueen het volgende:
Alles zien op een matte keuken? Da's nieuw voor me. Ik dacht dat dat voornamelijk bij hoogglans hoorde :P
Inderdaad, dat hoorde ik ook toen ik een hoogglanskeuken kocht. :D

Onze matte keuken is heel gauw vies, maar het helpt niet dat we op een zandcementvloer wonen... Over een paar maanden weet ik het pas echt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 4 april 2019 @ 21:50:51 #171
149959 SQ
snelle trees
pi_186038872
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 21:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Inderdaad, dat hoorde ik ook toen ik een hoogglanskeuken kocht. :D

Onze matte keuken is heel gauw vies, maar het helpt niet dat we op een zandcementvloer wonen... Over een paar maanden weet ik het pas echt.
Nee, een bouwput is geen referentie idd :P daar wordt alles vies in.
disclaimer
pi_186038883
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 21:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Of een goede schoonmaakster, niet de behoefte van een Klinisch schoon huis 100% van de tijd en het talent om over dingen heen te kijken ;)
Dat laatste heb ik dan weer niet. Ik ben wel een muggenzifter. En daar moet ik mee stoppen, want je kunt niet alles zo perfect houden als op dag 1 van je nieuwe huis.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 4 april 2019 @ 21:52:54 #173
149959 SQ
snelle trees
pi_186038921
quote:
9s.gif Op donderdag 4 april 2019 21:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat laatste heb ik dan weer niet. Ik ben wel een muggenzifter. En daar moet ik mee stoppen, want je kunt niet alles zo perfect houden als op dag 1 van je nieuwe huis.
Oh, maar dat wordt meestal vanzelf minder toch. Het eerste jaar mag je nog best een beetje obsessief zijn daarin ;)
disclaimer
pi_186038973
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2019 21:52 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Oh, maar dat wordt meestal vanzelf minder toch. Het eerste jaar mag je nog best een beetje obsessief zijn daarin ;)
Ik ben zo iemand die op een dinsdagavond een emmer latex tevoorschijn pakt om een muurtje waar koffie overheen ging te sauzen. Voordeel ervan is dat het niet veel moeite kostte om onze oude woning verkoopklaar te worden. :') En m'n lief is m'n grillen wel gewend. Die kijkt nauwelijks meer op van z'n smartphone als ik zo'n bui heb.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_186039080
Hm wij hebben van dat ultra mat spul als keuken. Zie je helemaal niks op. (Nou ja als iemand met zwarte handen eraan zit natuurlijk wel) maar geen vingerafdrukken niks.

En ik vond het persoonlijk bij onze vorige hoogglans keuken ook wel meevallen. Ik ging er iedere avond even met glassex en een doekje eroverheen.
I solemnly swear i'm up to no good
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')