abonnement Unibet Coolblue
pi_185632112
quote:
Moslimwereld reageert scherp
Ook vanuit de moslimwereld wordt scherp gereageerd op de aanslagen op twee moskeeën in Nieuw-Zeeland.

Saoedi-Arabië veroordeelde de terreur met kracht. "Terreur heeft geen religie en geen vaderland", zei het ministerie van Buitenlandse Zaken in Riyad. Het Egyptische ministerie van Buitenlandse Zaken zei dat deze "verachtelijke daad van terrorisme" in tegenspraak is met "alle menselijke principes". En de Verenigde Arabische Emiraten (VAE) lieten weten dat ze tegen elke vorm van terreur zijn en aan de kant van Nieuw-Zeeland staan.

Ook Iran veroordeelt terrorisme in elke vorm en om welke reden dan ook, luidde het daar. "Daarom eisen wij van de regering van Nieuw-Zeeland ook een volledig onderzoek naar deze wrede en onmenselijke terroristische daad", zei Bahram Ghassemi, woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken.

Sjeik Ahmed al-Tayeb, grootimam van de soennitische Islaminstelling Al-Azhar in Caïro, zei dat deze aanvallen "het gevolg zijn van de proliferatie van islamofoob discours in veel landen". Hij riep op tot "grotere inspanningen om de waarden van tolerantie in de samenleving te handhaven".
quote:
Erdogan haalt na aanslag uit naar 'racistische' Westen
"Ik veroordeel ten zeerste de terreuraanslag tegen moslims die aan het bidden waren in Nieuw-Zeeland en ik vervloek de daders’, aldus Erdogan in een persbericht. “In naam van mijn land betuig ik mijn medeleven aan de islamitische wereld en de mensen van Nieuw-Zeeland, die zijn aangevallen door deze betreurenswaardige aanval - het laatste voorbeeld van het groeiende racisme en islamofobie”, aldus Erdogan. De president constateert dat het gedachtegoed van de dader en diens geestverwanten terrein wint in westerse landen. "Het verspreidt zich als een kanker", aldus de president.
quote:
Turkije wijst naar "onverantwoordelijke politici"
De Turkse minister van buitenlandse zaken, Mevlut Cavusoglu, stelt vandaag "onverantwoordelijke politici die haat zaaien tegen moslims" aan de kaak in een reactie op de aanval op twee moskeeën in Nieuw-Zeeland.

"Deze aanval werd niet alleen veroorzaakt door zijn directe daders, maar ook door onverantwoordelijke politici die haat zaaien tegen moslims en xenofobie verspreiden. Er zijn lessen die iedereen uit deze aanval moet trekken, vooral binnen de Europese Unie", zei hij tijdens een persconferentie in het bijzijn van vicevoorzitter van de Europese Commissie, Federica Mogherini.

"Haatdragende taal tegen moslims moet niet worden gezien als vrijheid van meningsuiting in de EU en maatregelen moeten worden genomen om een dergelijk discours tegen te gaan", voegde hij daar nog aan toe. Eerder haalde Erdogan al uit naar het "racistische" Westen.
Bron

Apart dat het steeds zo stil is uit die hoek zodra de aanslag uit naam van de islam wordt gepleegd.

Juist ja:

Wereldwijd extra beveiliging moskeeën na aanslagen Nieuw-Zeeland

Veiligheidsmaatregelen rond moskeeën in Nederland en daarbuiten

Islamitische aanslag: geen paniekzaaien, we laten ons niet bang maken!

Extreem-rechtse aanslag: Beveiliging moskeeën omhoog

De kans op een islamitische aanslag in Nederland is nog altijd stukken hoger dan een extreem-rechtse. Alsof we hier moeten vrezen voor een doorgedraaide flapdrol die een vuurwapen leeg schiet in een moskee.
pi_185632142
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 17:55 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]

[..]

[..]

Bron

Apart dat het steeds zo stil is uit die hoek zodra de aanslag uit naam van de islam wordt gepleegd.

Juist ja:

Wereldwijd extra beveiliging moskeeën na aanslagen Nieuw-Zeeland

Veiligheidsmaatregelen rond moskeeën in Nederland en daarbuiten

Islamitische aanslag: geen paniekzaaien, we laten ons niet bang maken!

Extreem-rechtse aanslag: Beveiliging moskeeën omhoog

De kans op een islamitische aanslag in Nederland is nog altijd stukken hoger dan een extreem-rechtse. Alsof we hier moeten vrezen voor een doorgedraaide flapdrol die een vuurwapen leeg schiet in een moskee.
Hypocrisie is moslims niet vreemd.
  Moderator vrijdag 15 maart 2019 @ 17:58:06 #103
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_185632143
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 17:55 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]

[..]

[..]

Bron

Apart dat het steeds zo stil is uit die hoek zodra de aanslag uit naam van de islam wordt gepleegd.

Juist ja:

Wereldwijd extra beveiliging moskeeën na aanslagen Nieuw-Zeeland

Veiligheidsmaatregelen rond moskeeën in Nederland en daarbuiten

Islamitische aanslag: geen paniekzaaien, we laten ons niet bang maken!

Extreem-rechtse aanslag: Beveiliging moskeeën omhoog

De kans op een islamitische aanslag in Nederland is nog altijd stukken hoger dan een extreem-rechtse. Alsof we hier moeten vrezen voor een doorgedraaide flapdrol die een vuurwapen leeg schiet in een moskee.
https://www.google.com/se(...)KAA&biw=1600&bih=789

Hier alsjeblieft. Eerste twee hits gaan al over Turkije dat aanslagen veroodeelt.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_185632145
Erdogan is natuurlijk ook gewoon een autoritaire hypocriet. Gewoon de islamitische evenknie van types als Orban.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 15 maart 2019 @ 17:58:27 #105
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_185632149
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 17:55 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]

[..]

[..]

En die eerste is echt ongeveer de who is who van de allergrootste mensenrechtenschenders op deze planeet :')
&lt;signature here&gt;.
pi_185632151
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 17:53 schreef vosss het volgende:
[..]

Erdogan moet geloof ik op bijles aardrijkskunde. Nieuw-Zeeland ligt nou niet bepaald in het Westen :@
Ja, is wel onderdeel van wat men "het westen" noemt hè. Eén van de landen waar je naar toe zou emigreren als het hier niet meer leuk is en je hebt de mogelijkheden. 4,5 miljoen mensen op twee grote eilanden iets van 12 x zo groot als NL, hoge levensstandaard, komt ook altijd voor in de top 10 van alle lijstjes.
I´m back.
pi_185632155
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 17:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]

Dit is ook de ellende met een aanslag als deze, geeft een soort rechtvaardiging voor moslims om zich af te keren van het grote boze westen waar ze zogenaamd zo slecht behandeld worden. En natuurlijk duiken populisten als ome Erdo daar bovenop.
  vrijdag 15 maart 2019 @ 17:59:37 #108
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_185632165
Ik durf zondag niet naar de kerk te gaan er hoeft maar een mafkees binnen te lopen.
pi_185632169
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 17:58 schreef ijs_beer het volgende:
[..]

https://www.google.com/se(...)KAA&biw=1600&bih=789

Hier alsjeblieft. Eerste twee hits gaan al over Turkije dat aanslagen veroodeelt.
Ik mis het stukje waarin Erdogan uithaalt naar radicale islamitische groeperingen? Het groeiend racisme en haatzaaien vanuit die groeperingen, en het groeiend radicaal gezwel in de islam? Kost hem geen moeite om zich leeg te kotsen over het westen, hetzelfde westen wat stukken meer overheeft voor moslims dan al die islamitische landen samen.
  vrijdag 15 maart 2019 @ 18:00:02 #110
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_185632178
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 17:55 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]

[..]

[..]

Bron

Apart dat het steeds zo stil is uit die hoek zodra de aanslag uit naam van de islam wordt gepleegd.

Juist ja:

Wereldwijd extra beveiliging moskeeën na aanslagen Nieuw-Zeeland

Veiligheidsmaatregelen rond moskeeën in Nederland en daarbuiten

Islamitische aanslag: geen paniekzaaien, we laten ons niet bang maken!

Extreem-rechtse aanslag: Beveiliging moskeeën omhoog

De kans op een islamitische aanslag in Nederland is nog altijd stukken hoger dan een extreem-rechtse. Alsof we hier moeten vrezen voor een doorgedraaide flapdrol die een vuurwapen leeg schiet in een moskee.
Dit vraag ik mij ook af. Een aanslag tijdens een kerkdienst lijkt me groter dan een extreemrechtse op een moskee. Terwijl dit ook nog eens aan de andere kant van de wereld is.
  vrijdag 15 maart 2019 @ 18:00:11 #111
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_185632180
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 17:58 schreef Monolith het volgende:
Erdogan is natuurlijk ook gewoon een autoritaire hypocriet. Gewoon de islamitische evenknie van types als Orban.
Exact. Gewoon niet teveel aandacht schenken aan dit soort uitspraken van hem dus. Evenmin als de Taliban. We weten allemaal dat we uit die hoek geen objectieve reacties hoeven te verwachten.
  vrijdag 15 maart 2019 @ 18:01:06 #112
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_185632198
Iets dichter bij huis. Hopelijk kunnen sommige mensen nu een beetje relativeren dat een etalagepop bij een moskee neerzetten echt geen flikker voorstelt.
pi_185632241
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 17:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]

Dat was ook niet wat ik stelde. Ik vraag je waarom je het nodig vindt om er 'als individu' achter te zetten.

Je vindt het vanuit een breder perspectief niet erg als de ideologie wat uitdunt? Of hoe moet ik dat opvatten?
Hij heeft met zijn instemming in die verklaring toch al wel laten blijken dat hij die mensen verantwoordelijk houdt voor hun eigen dood, omdat ze lid waren van een collectief (de Islam).

"[..] Those who follow a violent religion that calls on them to murder us, cannot be too surprised when someone takes them at their word and responds in kind [..]"
"Pools are perfect for holding water"
pi_185632501
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 18:13 schreef warp995 het volgende:
[..]

Er zijn nu toch ook onschuldige gedood?
Ik weet eigenlijk even niet meer waar ''onschuldig'' begint en ''schuldig'' ophoudt.

De moslims die Abdeslam een paar maanden opvingen, waar veel mensen hier van ook op de hoogte waren, en ''jongeren'' die de pers en politie bekogelden toen de terrorist werd opgepakt....

Dansende moslims op straat na 9/11 en andere aanslapgen in het westen uit naam van de islam.

Moslims die n.a.v. Hebdo zeggen; ''Ja het is heel erg....maar... tja, de profeet beledigen...''

Hoeveel moslims vinden het terecht dat Wilders niet zonder beveiliging over straat kunnen?

Moslims kids die alla akbar doen tijdens een minuutje stilte....

Lastig lastig...
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_185632547
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 15:06 schreef probeer het volgende:
[..]

Dus vanaf wanneer was het dan een uitgemaakte zaak, die aanstaande clash of civilizations? Eind 20e eeuw? Begin 20e eeuw? Kruistochten?

Volgens die oorlogslogica dan he ..
Ik denk dat je een onderscheid moet maken tussen een botsing van rijken/heersers enerzijds en een botsing van beschavingen anderzijds. Dat laatste staat niet los van rijken, maar is iets wat gebeurt bij de burgers zelf. Dat is dan dus na de oorlog begonnen met de opgedrongen verwestering van Iran bijvoorbeeld, iets vergelijkbaars zagen we in Afghanistan, Pakistan en Saudi-Arabie.

Ergens in de jaren 70 is daar een reactie vanuit de islam op gekomen. Het Saudische bewind werd tot een conservatie koers gechanteerd door fundamentalisten, in Iran had je een revolutie en Pakistan en Afghanistan werd het een soort van burgeroorlog. Sindsdien is de islam over de breedt ook weer veel conservatiever, fundamentalistischer en radicaler geworden.

quote:
En wanneer gaan / moeten we de wapens oppakken?
Misschien moeten we ze vooral ook neerleggen. Het mag dan wel een heerszuchtige religie zijn, feitelijk slaat die vooral terug/van zich af. Het lijkt me dan ook dat we op moeten houden met grote militaire aanwezigheid om de hearts and minds te winnen voor Westerse principes, ook als het gaat om dingen als vrouwenemancipatie, en juist als het eigenlijke doel financieel gewin is.

Maar er zijn afgelopen week al twee voorbeelden geweest waar de wapens niet neergelegd hadden mogen worden. Als moslims dreigen met geweld omdat niet-moslims op smakeloze wijze hun mening hebben geuit, dan moet je meteen met kracht voor nultolerantie van die heerszucht en dus voor de vrijheid van godsdienst van iedereen gaan staan. Daar faalde de burgemeester van Den Haag hopeloos in. Als een aan jihadi's gelinkte school de onderwijsinspecteur tegenwerkt en bedreigt dan moet je meteen handhaven, desnoods met een peletonnetje ME de school binnen om die leerkrachten zonder zelfbeheersing neer te knuppelen.

Dat is slechts in zoverre oorlogslogica dat je niet toestaat dat die oorlog hier binnensluipt, geen centimeter.

quote:
Zei je niet laatst dat je een bepaalde schaamte voelt wanneer zaken als racisme in Nederland plaatsvinden? Waarom? It's them or us.

(voor de goede orde ... Ik herkende me juist erg in die post.)
Us is voor mij onze beschaving, in mijn optiek een zeldzame beschaving in een wereld vol barbarij, waarbij ik America niet zonder meer tot onze beschaving reken. Dat is geen scheidslijn langs ras, integendeel, antiracisme is daar een onderdeel van. Alle mensen zijn vatbaar voor beschaving, maar dat betekent niet dat elke cultuur of religie even beschaafd of uberhaupt beschaafd is of gaat worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_185632652
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 17:59 schreef KingRadler het volgende:
Ik durf zondag niet naar de kerk te gaan er hoeft maar een mafkees binnen te lopen.
Dan ga je niet.
pi_185632701
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 17:59 schreef KingRadler het volgende:
Ik durf zondag niet naar de kerk te gaan er hoeft maar een mafkees binnen te lopen.
Dat gebeurt meestal ook. Die is doorgaans te herkennen aan een gewaad en een raar hoofddeksel.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_185632717
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 18:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]

Ik denk dat je een onderscheid moet maken tussen een botsing van rijken/heersers enerzijds en een botsing van beschavingen anderzijds. Dat laatste staat niet los van rijken, maar is iets wat gebeurt bij de burgers zelf. Dat is dan dus na de oorlog begonnen met de opgedrongen verwestering van Iran bijvoorbeeld, iets vergelijkbaars zagen we in Afghanistan, Pakistan en Saudi-Arabie.

Ergens in de jaren 70 is daar een reactie vanuit de islam op gekomen. Het Saudische bewind werd tot een conservatie koers gechanteerd door fundamentalisten, in Iran had je een revolutie en Pakistan en Afghanistan werd het een soort van burgeroorlog. Sindsdien is de islam over de breedt ook weer veel conservatiever, fundamentalistischer en radicaler geworden.[..]

Misschien moeten we ze vooral ook neerleggen. Het mag dan wel een heerszuchtige religie zijn, feitelijk slaat die vooral terug/van zich af. Het lijkt me dan ook dat we op moeten houden met grote militaire aanwezigheid om de hearts and minds te winnen voor Westerse principes, ook als het gaat om dingen als vrouwenemancipatie, en juist als het eigenlijke doel financieel gewin is.

Maar er zijn afgelopen week al twee voorbeelden geweest waar de wapens niet neergelegd hadden mogen worden. Als moslims dreigen met geweld omdat niet-moslims op smakeloze wijze hun mening hebben geuit, dan moet je meteen met kracht voor nultolerantie van die heerszucht en dus voor de vrijheid van godsdienst van iedereen gaan staan. Daar faalde de burgemeester van Den Haag hopeloos in. Als een aan jihadi's gelinkte school de onderwijsinspecteur tegenwerkt en bedreigt dan moet je meteen handhaven, desnoods met een peletonnetje ME de school binnen om die leerkrachten zonder zelfbeheersing neer te knuppelen.

Dat is slechts in zoverre oorlogslogica dat je niet toestaat dat die oorlog hier binnensluipt, geen centimeter.[..]

Us is voor mij onze beschaving, in mijn optiek een zeldzame beschaving in een wereld vol barbarij, waarbij ik America niet zonder meer tot onze beschaving reken. Dat is geen scheidslijn langs ras, integendeel, antiracisme is daar een onderdeel van. Alle mensen zijn vatbaar voor beschaving, maar dat betekent niet dat elke cultuur of religie even beschaafd of uberhaupt beschaafd is of gaat worden.
Het is wel allemaal een beetje het einde van de liberale orde dit. En hoe komt dat? Dat zag je in feite on hinesight een kleine 30 jaar geleden al aankomen of je kon het bevroeden. Moslims bijvoorbeeld die zich niet zouden neerleggen bij een wereld gedomineerd door 1 supermogendheid, die ook de verdediger was van die liberale orde. En vervolgens het globaliseren, wat meer een gevolg was van technologie dan ideologie.
I´m back.
pi_185632766
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 17:59 schreef KingRadler het volgende:
Ik durf zondag niet naar de kerk te gaan er hoeft maar een mafkees binnen te lopen.
Tsja. Volgens de logica van sommige mensen alhier, waaronder een oud frontpage redacteur, zou het je eigen schuld zijn als iemand je neerknalt omdat je een geloof deelt met een stel kinderverkrachters.

Dat je daar zelf nooit aan hebt meegedaan maakt niet uit.
pi_185632783
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 17:59 schreef KingRadler het volgende:
Ik durf zondag niet naar de kerk te gaan er hoeft maar een mafkees binnen te lopen.
Dat er überhaupt nog mensen naar de kerk gaan joh. :D.
I´m back.
  vrijdag 15 maart 2019 @ 18:34:18 #121
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_185632795
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 18:19 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]

Ik weet eigenlijk even niet meer waar ''onschuldig'' begint en ''schuldig'' ophoudt.

De moslims die Abdeslam een paar maanden opvingen, waar veel mensen hier van ook op de hoogte waren, en ''jongeren'' die de pers en politie bekogelden toen de terrorist werd opgepakt....

Dansende moslims op straat na 9/11 en andere aanslapgen in het westen uit naam van de islam.

Moslims die n.a.v. Hebdo zeggen; ''Ja het is heel erg....maar... tja, de profeet beledigen...''

Hoeveel moslims vinden het terecht dat Wilders niet zonder beveiliging over straat kunnen?

Moslims kids die alla akbar doen tijdens een minuutje stilte....

Lastig lastig...
Ja, ik snap je punt dondersgoed en ben het er helemaal mee eens. Maargoed, naar mijn mening is de dood ook wel iets té om ze zo een lesje te leren. En rechts krijgt hierdoor ook geen goede naam en de moslims zullen weer eens meer sympathie krijgen hierdoor.
pi_185632897
Eerlijk gezegd ben ik ongevoelig geworden voor al die schietpartijen.
pi_185632902
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 18:19 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]

Ik weet eigenlijk even niet meer waar ''onschuldig'' begint en ''schuldig'' ophoudt.

De moslims die Abdeslam een paar maanden opvingen, waar veel mensen hier van ook op de hoogte waren, en ''jongeren'' die de pers en politie bekogelden toen de terrorist werd opgepakt....

Dansende moslims op straat na 9/11 en andere aanslapgen in het westen uit naam van de islam.

Moslims die n.a.v. Hebdo zeggen; ''Ja het is heel erg....maar... tja, de profeet beledigen...''

Hoeveel moslims vinden het terecht dat Wilders niet zonder beveiliging over straat kunnen?

Moslims kids die alla akbar doen tijdens een minuutje stilte....

Lastig lastig...
En hoeveel hiervan is van toepassing op de bijna 50 doden ? Stonden die destijds te dansen in de straten ? Plaatsten die "net goed" reacties op Facebook na Hebdo ? Weten die uberhaupt wie Wilders is ?

Of zijn dit allemaal "het zijn moslims dus zullen ze wel schuldig zijn" aannames ?
  vrijdag 15 maart 2019 @ 18:42:54 #124
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_185632964
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 18:34 schreef warp995 het volgende:
[..]

...En rechts krijgt hierdoor ook geen goede naam en de moslims zullen weer eens meer sympathie krijgen hierdoor.
Das wel kut, ja. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_185632972
- Schutter heeft een hekel aan moslims
- Schrijft een 74 pagina lange manifest over het probleem van multiculturalisme
- Schiet 40+ moslims neer
- Maar is 5 maanden voor de aanslag in Pakistan op vakantie geweest waar die het land het de mensen prijst voor hun nederigheid en gastvrijheid 8)7

A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_185632992
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 18:43 schreef Ali_boo het volgende:
- Schutter heeft een hekel aan moslims
- Schrijft een 74 pagina lange manifest over het probleem van multiculturalisme
- Schiet 40+ moslims neer
- Maar is 5 maanden voor de aanslag in Pakistan op vakantie geweest waar die het land het de mensen prijst voor hun nederigheid en gastvrijheid 8)7

[ afbeelding ]
Waarom is dit gepost door iemand anders dan ?
pi_185633002
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 18:39 schreef Kassamiep het volgende:
[..]

En hoeveel hiervan is van toepassing op de bijna 50 doden ? Stonden die destijds te dansen in de straten ? Plaatsten die "net goed" reacties op Facebook na Hebdo ? Weten die uberhaupt wie Wilders is ?

Of zijn dit allemaal "het zijn moslims dus zullen ze wel schuldig zijn" aannames ?
Ben benieuwd hoe het radicaliseringsproces bij deze figuur is verlopen. We horen daar wrs meer over in de komende dagen. Volgens commentaren verloopt dat via internet, precies zoals het radicaliseringsproces verloopt bij Syriëgangers. Maar hoe, dat is nog even de vraag. Ik kan niets lezen van dat manifest, dus ik ben benieuwd of ook zaken zoals aangehaald door Breivik de revue passeren. Uiteindelijk putte Breivik weer voor een niet onbelangrijk deel uit het manifest van de Unabomber.
I´m back.
pi_185633022
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 18:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]

Dat er überhaupt nog mensen naar de kerk gaan joh. :D.
Boomers zoals jij zijn het kern van het probleem
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_185633030
quote:
16s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 18:45 schreef Ali_boo het volgende:
[..]

Boomers zoals jij zijn het kern van het probleem
Ik ben geen boomer, ben patat generatie.
I´m back.
pi_185633042
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 18:44 schreef Kassamiep het volgende:
[..]

Waarom is dit gepost door iemand anders dan ?
De betreffende user is voor z'n nieuwsvoorziening afhankelijk van behoorlijk twijfelachtige bronnen. In BNW-kringen is men al druk bezig met het verspreiden van desinfo.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_185633081
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 18:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]

De betreffende user is voor z'n nieuwsvoorziening afhankelijk van behoorlijk twijfelachtige bronnen. In BNW-kringen is men al druk bezig met het verspreiden van desinfo.
False flag zeker?
I´m back.
  vrijdag 15 maart 2019 @ 18:55:33 #132
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185633234
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 17:59 schreef KingRadler het volgende:
Ik durf zondag niet naar de kerk te gaan er hoeft maar een mafkees binnen te lopen.
Maak je geen zorgen het stroomt vol met mafkezen :')
  vrijdag 15 maart 2019 @ 18:56:55 #133
22565 asco
Los in deze tent
pi_185633253
Ik ben niet geschokt. Dat was ik ook niet na "Parijs".
Het is een gevolg van het vermengen van allerlei groeperingen en dan denken dat het in onze tijd wél goed zal gaan. Terwijl de geschiedenis heeft uitgewezen dat dat toch echt niet het geval is.
Dat is tevens de toekomst van ons allen. Om de zoveel tijd zullen we geconfronteerd worden met allerlei ellende.

Niemand gaat dit oplossen. Het wordt alleen maar erger, helaas.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 15 maart 2019 @ 18:58:09 #134
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_185633273

Ik neem aan dat deze livestream van RT wel mag? Gaat niet om de beelden van de aanslag zelf.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 15 maart 2019 @ 18:58:43 #135
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_185633284
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 18:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]

Ik kan niets lezen van dat manifest, dus ik ben benieuwd of ook zaken zoals aangehaald door Breivik de revue passeren.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_185633312
Ik vind aanslagen niet leuk.
Eens kijken
pi_185633323
Worden kerken ook beveiligd zondag? Waarschijnlijk niet
pi_185633354
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 18:56 schreef asco het volgende:
Ik ben niet geschokt. Dat was ik ook niet na "Parijs".
Het is een gevolg van het vermengen van allerlei groeperingen en dan denken dat het in onze tijd wél goed zal gaan. Terwijl de geschiedenis heeft uitgewezen dat dat toch echt niet het geval is.
Dat is tevens de toekomst van ons allen. Om de zoveel tijd zullen we geconfronteerd worden met allerlei ellende.

Niemand gaat dit oplossen. Het wordt alleen maar erger, helaas.
Onzin. 99 procent van de mensen leeft gewoon in relatieve harmonie naast elkaar. Een paar gestoorden zijn wat mij betreft niet leidend.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_185633380
De telegraaf voorpagina

Die bewijzen weer dat het een nazi propaganda krantje is

als er 5 mensen door een moslim worden neergestoken dan staat die krant 4 dagen alleen maar over terreru van nazies op de voorpagina

"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 15 maart 2019 @ 19:04:11 #140
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_185633382
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 18:56 schreef asco het volgende:
Ik ben niet geschokt. Dat was ik ook niet na "Parijs".
Het is een gevolg van het vermengen van allerlei groeperingen en dan denken dat het in onze tijd wél goed zal gaan. Terwijl de geschiedenis heeft uitgewezen dat dat toch echt niet het geval is.
Dat is tevens de toekomst van ons allen. Om de zoveel tijd zullen we geconfronteerd worden met allerlei ellende.

Niemand gaat dit oplossen. Het wordt alleen maar erger, helaas.
Ik vind dit wel schokkend als ik eerlijk ben. Vooral omdat aanslagen uit deze hoek niet vaak voorkomen. Hopelijk hebben we hier in Europa niet van dit soort groepen die daadwerkelijk iets van plan zijn. Gelukkig blijft het vooral bij roepen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_185633399
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 19:03 schreef klaasweetalles het volgende:
De telegraaf voorpagina

Die bewijzen weer dat het een nazi propaganda krantje is

als er 5 mensen door een moslim worden neergestoken dan staat die krant 4 dagen alleen maar over terreru van nazies op de voorpagina

[ afbeelding ]
Dat bericht van die hond die op zijn baasje wacht is wel sneu.
pi_185633406
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 18:19 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]

Ik weet eigenlijk even niet meer waar ''onschuldig'' begint en ''schuldig'' ophoudt.

De moslims die Abdeslam een paar maanden opvingen, waar veel mensen hier van ook op de hoogte waren, en ''jongeren'' die de pers en politie bekogelden toen de terrorist werd opgepakt....

Dansende moslims op straat na 9/11 en andere aanslapgen in het westen uit naam van de islam.

Moslims die n.a.v. Hebdo zeggen; ''Ja het is heel erg....maar... tja, de profeet beledigen...''

Hoeveel moslims vinden het terecht dat Wilders niet zonder beveiliging over straat kunnen?

Moslims kids die alla akbar doen tijdens een minuutje stilte....

Lastig lastig...
Je vergeet te vermelden dat de koning van Marokko er persoonlijk voor gezorgd heeft dat een aantal terroristen zijn opgepakt. Onder andere Abdelsalam:
Het is al langer bekend dat de banden met het Marokkaanse koningshuis zeer nauw zijn. Dankzij ­Marokkaanse spionnen kon vorige week in Saint-Denis de Belgische topterrorist Abdelhamid Abaaoud (28) worden gelokaliseerd én gedood. President Hollande bedankte koning Mohammed VI uitdrukkelijk voor de "cruciale inbreng" van zijn inlichtingendiensten.

https://www.hln.be/nieuws(...)%2F%2Fwww.google.com

https://nos.nl/artikel/20(...)t-van-het-brein.html

De aanslag in Brussel had voorkomen kunnen worden als er naar een Marokkaanse geheimagent was geluisterd:

'Bogaerts wilde het informatierapport bijhouden tot hij een truc had gevonden om zichzelf of iemand anders de pluimen ervoor te geven. Zolang hij die inspecteur van Marokkaanse origine maar niet hoefde te feliciteren.' Veel werknemers van het korps zijn daar woedend over en kunnen het maar moeilijk verkroppen. 'Die inspecteur heeft - vanop zijn ziekbed - z'n eigen
leven in gevaar gebracht door een misdadiger op te sporen en wat houdt hij eraan over?

https://www.hln.be/nieuws(...)inspecteur~a540a3fc/

Het leuke is dat de spion is ontslagen, maar meneer de koekepeer werkt nog bij de politie.
  vrijdag 15 maart 2019 @ 19:06:20 #143
22565 asco
Los in deze tent
pi_185633423
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 19:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]

Onzin. 99 procent van de mensen leeft gewoon in relatieve harmonie naast elkaar. Een paar gestoorden zijn wat mij betreft niet leidend.
99 procent is niet genoeg om dit experiment te laten slagen.
Als het al 99 procent zou zijn. Bij elke aanslag neemt dit percentage af.
pi_185633450
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 18:43 schreef Ali_boo het volgende:
- Schutter heeft een hekel aan moslims
- Schrijft een 74 pagina lange manifest over het probleem van multiculturalisme
- Schiet 40+ moslims neer
- Maar is 5 maanden voor de aanslag in Pakistan op vakantie geweest waar die het land het de mensen prijst voor hun nederigheid en gastvrijheid 8)7

[ afbeelding ]
Manifest net ook gelezen, en hij heeft geen hekel aan Moslims in z'n algemeenheid maar een hekel aan Moslims in Westerse landen die zogezegd de Westerse inwoners zouden 'vervangen' door het mengen van culturen en hogere geboortecijfers. Dat is hoe hij zijn haat toch weet te rijmen met prima ervaringen met buitenlandse culturen in het buitenland.

Heb een beetje hetzelfde als met Breivik. Hem gewoon gek of hypocriet noemen is te makkelijk. Hij is een extremist, dat is veel erger, want mensen die prima functioneren in een samenleving kunnen daar alsnog door gegrepen worden en dit soort verschrikkelijke acties ondernemen.
  vrijdag 15 maart 2019 @ 19:11:16 #145
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185633502
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 19:07 schreef Bot13 het volgende:
[..]

Manifest net ook gelezen, en hij heeft geen hekel aan Moslims in z'n algemeenheid maar een hekel aan Moslims in Westerse landen die zogezegd de Westerse inwoners zouden 'vervangen' door het mengen van culturen en hogere geboortecijfers. Dat is hoe hij zijn haat toch weet te rijmen met prima ervaringen met buitenlandse culturen in het buitenland.

Heb een beetje hetzelfde als met Breivik. Hem gewoon gek of hypocriet noemen is te makkelijk. Hij is een extremist, dat is veel erger, want mensen die prima functioneren in een samenleving kunnen daar alsnog door gegrepen worden en dit soort verschrikkelijke acties ondernemen.
Blijft toch nog de vraag wat hij hier nu eigenlijk mee wilde bereiken?
pi_185633517
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 19:11 schreef the-eye het volgende:
[..]

Blijft toch nog de vraag wat hij hier nu eigenlijk mee wilde bereiken?
Aandacht en views. En die heeft hij.
  vrijdag 15 maart 2019 @ 19:12:35 #147
22565 asco
Los in deze tent
pi_185633531
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 19:04 schreef Nikonlover het volgende:
[..]

Ik vind dit wel schokkend als ik eerlijk ben. Vooral omdat aanslagen uit deze hoek niet vaak voorkomen. Hopelijk hebben we hier in Europa niet van dit soort groepen die daadwerkelijk iets van plan zijn. Gelukkig blijft het vooral bij roepen.
Je kunt wel doorlopend geschokt blijven zijn.
Accepteer gewoon dat we als wereld gemiddeld gezien prima decennia hebben beleefd en dat het heel wat minder gaat worden op allerlei gebied. Dit is daar een exces van.
pi_185633532
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 19:11 schreef the-eye het volgende:
[..]

Blijft toch nog de vraag wat hij hier nu eigenlijk mee wilde bereiken?
Een versnelde polarisatie tussen links en rechts zodat de politieke vlam in de pan slaat, de 'dreiging' van de 'intruders' erkent wordt, en hij over 27 jaar weer vrij man gemaakt wordt en een nobelprijs krijgt. (I'm not kidding)
  vrijdag 15 maart 2019 @ 19:13:07 #149
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_185633539
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 18:43 schreef Ali_boo het volgende:
- Schutter heeft een hekel aan moslims
- Schrijft een 74 pagina lange manifest over het probleem van multiculturalisme
- Schiet 40+ moslims neer
- Maar is 5 maanden voor de aanslag in Pakistan op vakantie geweest waar die het land het de mensen prijst voor hun nederigheid en gastvrijheid 8)7

[ afbeelding ]
Dit staat duidelijk beschreven in het manifest.
De schutter heeft niet per se een hekel aan moslims, hij heeft een hekel aan invasieve moslims.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_185633574
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 18:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]

Het is wel allemaal een beetje het einde van de liberale orde dit. En hoe komt dat? Dat zag je in feite on hinesight een kleine 30 jaar geleden al aankomen of je kon het bevroeden. Moslims bijvoorbeeld die zich niet zouden neerleggen bij een wereld gedomineerd door 1 supermogendheid, die ook de verdediger was van die liberale orde.
Het is al van voor het tijdperk van één supermacht. En was die wel een orde aan het verdedigen? Voor zover er orde was, ik denk dat we dat destijd bekeken hebben vanuit goed of fout wat wij of anderen aan het doen waren, niet vanuit het idee dat het ons zou kunnen raken anders dan qua vakantiebestemmingen.

quote:
En vervolgens het globaliseren, wat meer een gevolg was van technologie dan ideologie.
Nee hoor, dat is een ideologie en beschavingsconflict inclusief aanslagen worden daarbij op de koop toe genomen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 18:34 schreef warp995 het volgende:
[..]

Ja, ik snap je punt dondersgoed en ben het er helemaal mee eens. Maargoed, naar mijn mening is de dood ook wel iets té om ze zo een lesje te leren. En rechts krijgt hierdoor ook geen goede naam en de moslims zullen weer eens meer sympathie krijgen hierdoor.
Misschien krijgen we nu ook een golf van mensen in de media die komt benadrukken dat de overgrote meerderheid van de extreem-rechtsen vreedzame burgers zijn die dit helemaal niet steunen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')