quote:Jep! Ben benieuwd en ik heb er ook heel erg veel zin in. We gaan met een groep van 8 man en we zitten in 2 appartementjes in complex "Oxford" (weet niet of je dat wat zegt).
Op donderdag 24 juli 2003 20:34 schreef fotoloog het volgende:[..]
1e keer in turkije?
quote:nee, hou er alleen wel rekening mee dat je bij de turkse douane 1 briefje van 10 euro moet betalen(gepast) voor een visum!
Op donderdag 24 juli 2003 20:41 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
Jep! Ben benieuwd en ik heb er ook heel erg veel zin in. We gaan met een groep van 8 man en we zitten in 2 appartementjes in complex "Oxford" (weet niet of je dat wat zegt).
dus voor iedere fokker die ook van 5 tot 19 aug in alanya aanwezig is er lopen nog meer fokkers
Volgende week 47 graden das wel errrruuuugggg heet
quote:Ik ben ook van 5 tot 19 augustus in alanya, nou ja eigenlijk vanaf 6 augustus, want we vliegen vrij laat weg uit nederland.
Op maandag 28 juli 2003 17:33 schreef Paladin82 het volgende:
Aarrg het duurt nog een hele week voordat ik weg mag maar gelukkig weet ik wel wat prijzen ondertussen.dus voor iedere fokker die ook van 5 tot 19 aug in alanya aanwezig is er lopen nog meer fokkers
Iig ik ben erg benieuwd
quote:Burger King daar... tering wat een rip-off was dat...
Op donderdag 31 juli 2003 14:22 schreef fotoloog het volgende:
hoe er rekening mee dat als je terugkeert,alles op het vliegveld van antalya reteduur is.een simpel ijsje 3,60 !!!
een broodje kaas 5 euro!!! enz.....
quote:Geinig, dan zit ik bij je in het vliegtuig morgen. Ook met sunweb, gogotours?? ikke wel.
Op woensdag 30 juli 2003 18:51 schreef Paladin82 het volgende:
hehe kewl
ik mag dinsdag 5 aug om 16:15 met het vliegtuig van transavia de lucht in. om daar om 21:00 uur aan te komen en dan nog lekker stukkie met de bus.Iig ik ben erg benieuwd
nog ff en der kan in turkije een fok meeting gehouden worden
Ik ben er voor 2 weken geweest. Het heeft gedurende die 2 weken totaal niet geregend en de temp was gemiddeld 42 graden. Extreem heet dus. Het was dan ook niet erg slim om te lang in de zon te blijven.
Zolang je af en toe de schaduw of het water in sprong was het toch redelijk goed uit te houden. Slapen ging ook wel lekker vanwege de airco.
We gingen erheen met vliegmaatschappij fly air. Het was enorm krap in die vliegtuig, was dan ook erg blij toen ik er na 3.5 uur eruit mocht. In alanya zaten we in appartementencomplex Golden Sun. Kamers zagen er netjes uit personeel was vriendelijk, eigenlijk niks te klagen dus. Enigste nadeel was dat er vaak geen warm water uit de kraan kwam, maar ja dat was met de temp niet zo een enorme ramp.
Heb verschillende activiteiten gedaan en waren eigenlijk allemaal de moeite waard. (de een wel meer dan de ander). Als eerst een boottocht, die duurde bijna de hele dag. Komt erop neer dat je zo langs de kust van alanya vaart en zo af en toe het water inspringt. Ook krijg je de mogelijkheid om hoog van de bergen te springen. Heb ik maar niet gedaan aangezien veel mensen er niet zonder kleerscheuren ervan af kwamen. Ook werd er voor eten gezorgd aan boord maar dat was niet te eten helaas.
Verder ben ik ook wezen waterscooteren. Echt helemaal te gek, de power die zo een ding heeft. Het geeft echt een enorme kick om zo over de golven te vliegen. Kost wel veel. Betaalde 30 pleurow voor maar 15 minuten. En die vlogen letterlijk voorbij.
Verder ook nog op jeep safari geweest. Komt erop neer dat je met een groepje jeeps door de bergen rijd en elkaar nat maakt met water gedurende die gehele tocht. Klinkt misschien saai maar was erg leuk. Aan het eind kwam je bij een restaurant in de bergen waar je in het water kon eten. Het lag namelijk bij of beter gezecht op een riviertje dat uit de bergen stroomde. Het water was ook enorm helder en lekker koel.
Als laatst zijn we nog naar het aquapark geweest. Een groot glijbanen paradijs. Was best wel leuk, alleen ik kreeg een splinter in mijn poten en toen was de pret voor mij voorbij. Maar er zaten zeker wel toffe glijbanen bij. En als je daar geen zin in had, waren er ook genoeg chil mogelijkheden.
De rest van de tijd heb ik vooral gesleten bij mijn eigen appartement. Meestal bij het zwembad (kijkend naar de ongelofelijk mooie vrouwen die zich daarin bevonden En anders inzuipend op het balkon.
Het verkeer in Alanya is echt 1 grote chaos. Volgens mij kennen ze daar geen verkeersregels, alleen stoplichten. Maar regels zoals rechts gaat voor of rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg gaat voor, zijn totaal onbekend bij de turken. Ook is er bijna nergens sprake van een snelheidslimiet, iedereen gast er maar tuterend op los. Eigenlijk best een wonder dat er niet enorm veel ongelukken gebeuren.
Het eten vond ik niet zo erg fantatisch. Ben ook 2 keer geweest naar de burger king, maar kreeg daarna altijd enorm veel last van mijn buik. Ook bij de meeste andere restaurants waar ik had gegeten kreeg ik buikpijn. Daarom heb ik zoveel mogelijk het turks eten geprobeerd te weren.
Heel veel water gedronken. Door de enorme hitte zwete je echt enorm veel en was veel water drinken een must. Best wel grappig was dat je echt enorm veel dronk maar vrijwel niet naar de wc hoefde.
Het winkelen is in het begin wel leuk in ALanya. Vrijwel alle winkels spreken je aan of je uit holland komt en of je iets wil kopen enz enz.
Maar na een dag of 2 begint het gezeur van de winkel lieden toch erg uit je neus te komen. Mijn mottow werd "kijken betekent kopen". Dus als ik zow langs de winkels liep keek ik gewoon recht voor mij uit en deed alsof ik doof was.
Uitgaan was best wel leuk. Aan het begin van de avond gingen we een terasje pakken en daarna meestal naar James Dean. Aan het begin van de avond lopen er erg veel mooie dames rond daar. Maar wil je scoren moet je wel snel zijn want binnen een uur zijn vrijwel alle dames door een turk overgehaald om een potje te gaan "pim pam petten". Ja die turken zijn toch enorme goeie gladjakkers. Heb vaak genoeg gezien dat ze iets van 3 zinnen spraken en de dames waren al overgehaald om te gaan pim pam petten. Maar verder vond ik de muziek wel leuk. Ik begon zelfs ook die turkse liedjes leuk te vinden.
Om 3 uur gaat alles dicht in het centrum en kon je alleen verder in het auditorium. Ben er 2 keer geweest. Was wel aardig maar vond 2 keer genoeg.
Wist trouwens ook niet dat er zulke knappe turkse vrouwen bestaan. Echt enorm lekkere blondes lopen daar rond. Niet normaal. Waarom komen die niet in Nederland wonen
Verder echt een toptijd gehad en ga er zeker weer een keer heen. Mochten er vragen zijn; vraag maar los!!!!!
Da's ook een van de redenen waarom ik een schijthekel had aan het Auditorium. Als disco is 't zeker wel een gave tent. Maar op de 10 Nederlandse (of Europese) toeristen heb je daar 20 Turkse jongens rondlopen. Als er een blonde meid gaat dansen dan staan ze er binnen no-time met z'n 3en of 4en omheen. Turkse meiden zie je er wel, maar je moet erg goed zoeken. Fatima mag lekker thuisblijven terwijl Achmed op stap achter de wijven aan gaat.
Wij zijn echt vaak naar bar The Doors geweest, ongeveer de enige tent in Alanya waar ze rockmuziek draaiden. We werden goede maatjes met de eigenaar en enkele obers, waar we veel gratis shooters aan overhielden (maar we gaven er ook veel uit natuurlijk). Verder liepen er lekkere meiden rond en -het beste van alles- bijna geen Turken!
Verder moet je in de winkeltjes natuurlijk nooit geven wat ze vragen. Betaal je 75% dan ben je waarschijnlijk nog getild. Maar ja, als ik voor 9,- een broek koop, dan lig ik niet wakker van die ene euro die er nog wel af had gekund.
Bij een bar of restaurant is het altijd slim om even door te lopen, en te wachten totdat ze je een gratis drankje oid aanbieden. Dit lukt zeker als het niet al te druk is. (zoals in de tenten langs de zee).
Als activiteit was de kroegentocht zoals ik hier boven al las, idd erg leuk. Flink gezopen werd er, tenminste door ons, en je leert de voornaamste kroegen toch wel kennen (helaas werd The Doors overgeslagen).
Raften was ook wel leuk, alleen was het geen 2 uur maar bijna 4 uur rijden. Dat hadden die hufters van de reisorganisatie wel eerlijker mogen vertellen. Heel erg wild was het niet, maar wel lekker om er een dagje tussenuit te zijn.
Duiken was ook leuk, alleen kon dat voor mij op het laatste moment niet doorgaan, wegens oorontsteking.
Wat erg tegenviel was het gekwakkel met de gezondheid. Wij waren met 8 man, en zonder uitzondering heeft iedereen of last gehad van z'n oren (paar man zelfs oorontsteking) of is aan de schijterij geweest. Of het aan het warme weer lag, of het zwembadwater is niet echt helemaal duidelijk..
quote:Ja heh inderdaad. Dat was iets wat ik echt nooit verwacht had.
Op woensdag 13 augustus 2003 16:52 schreef American_Nightmare het volgende:
Ben ook net terug. Dat van die vrouwen was inderdaad wel een tegenvaller.. Ongelofelijk hoeveel Nederlandse meiden zich daar zo gemakkelijk door een Turk laten palen. En ondertussen maar denken hoeveel ze wel niet om hun gevenDomme snollen gewoon.
Thanks amigos!
quote:Als je er gewoon goed uitziet valt het echt wel mee volgensmij....
Op donderdag 14 augustus 2003 10:11 schreef Hedges het volgende:
Aiaiai... vrouwen zijn dus moeilijk te vinden en helemaal moeilijk te krijgen! Wil iemand me alsjeblieft zeggen dat dit NIET WAAR is? Anders ga ik erg balen. Een spoedige reactie wordt erg op prij gesteld, ik vertrek zaterdag al!Thanks amigos!
Je moet dus heel snel zijn, zo snel die turken het doen heb ik nog nooit gezien
Maar net als Saskia al zei, als je er goed uit ziet komt het allemaal wel goed!!!
quote:Hé ik ga ook zaterdag?
Aiaiai... vrouwen zijn dus moeilijk te vinden en helemaal moeilijk te krijgen! Wil iemand me alsjeblieft zeggen dat dit NIET WAAR is? Anders ga ik erg balen. Een spoedige reactie wordt erg op prij gesteld, ik vertrek zaterdag al!Thanks amigos!
Hoe laat vlieg je...of ga je met de auto???
Ik kwart voor 8. vlucht inx-602..nog meer mensjes???
Maaruh... wat verwacht je van Alanya? Ik hoor zoveel tegenstrijdige dingen, en het geen wat me het meest verontrust is het feit dat alle vrouwen al bezet zijn voordat je opstaat (bij wijze van spreke uiteraard). Dat is toch niet geheel onbelangrijk voor een man he!
quote:Mij is 't in ieder geval niet gelukt.. maar ja dat zegt ook nix
Hou je van rockmuziek (TMF-rock voornamelijk + wat Metallica, SOAD etc..) dan MOET je gewoon ff naar The Doors gaan. Geen Turken, lekkere meiden dus daar valt zeker wel wat te scoren als je je best doet.
En reis je met HTC reizen, ga dan mee op de kroegentocht!!
Natuurlijk hebben we ook genoten van het uitgaansleven. Vooral Robin Hood is érg leuk waar nog veel lokale Turken komen. Wij ervaarden het daar als prettig en daarom gaan we 23 augustus weer terug om alles nog eens dunnetjes over te doen. We gaan onze resultaten presenteren aan de media, dus voor de mensen die daar zitten: Misschien zien jullie ons wel in de kranten of op de TV.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |