abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 13 maart 2019 @ 15:56:27 #276
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_185587908
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 15:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]

Ja, en? Ik voel me in het algemeen al niet geroepen om het voor Urkers op te nemen en al helemaal niet als ze een huis binnendringen en geweld plegen.

Het maakt alleen wel verschil of het over een specifiek geval gaat of dat er vanuit een algemeen anti-Marokkanen sentiment geweld gepleegd wordt. Zo'n 5 jaar oud filmpje wat dan ineens zomaar per ongeluk tussen de andere beelden opduidkt is een fout die het dan ineens in een ander licht zet. Sterker nog, het is een frame.[..]

Ik denk niet dat het heel veel uitmaakt of je Marokkaan bent of anderzins een relatieve buitenstaander, een katholiek of zo.[..]

Dat gaat dan ook echt helemaal nergens over. Volkomen van de pot gerukt dat mensen van ver willen komen om zich gewelddadig met een kwestie in een dorp te bemoeien alleen omdat het slachtoffer ook een Marokkaanse afkomst heeft.

Maar ik wil wel weten hoe die 'fout' met dat filmpje zo kon gebeuren, zeker gezien het effect.
Een niet urkse Nederlander wordt al met argus ogen bekeken, een niet Nederlander nog erger. Discriminatie is wel degelijk een probleem daar.
Ik zou het niet direct anti marokkaan/Islam noemen, maar een algehele en vrij ernstige xenofobie. Hoe verder af, hoe ernstiger.

Nogmaals, we hebben het hier niet over een steriotype 'buitenlands' gezin, maar over een gezin dat al 20 + jaar meedraait op Urk. Zo ver dat also je enigzinds bekend bent met Urk je ze zo als Urkers eruit kan halen.

Zover ik Urkers ken (het zijn mijn 'buren') is de kans verdomd groot dat ze ok zulke dingen geroepen hebben. Naast andere zaken om te raken en duidelijk te maken dat ze niet bij 'ons' horen (ons=urks).

Het filmpje zelf is niet van dit incident, maar weet dat het er niet ver vanaf zit.
We hebben het zonde twijfel over een hele fikse groep die een gezin agressief bejegende. Verbaal en fysiek. In en direct om het huis. Verbaal geweld, ruiten intikken, fysiek geweld.

Je kan day wel af proberen te zwakken met ja maar het is niet zo persoonlijk. Maar sta daar maar eens. Al 20+ jaar woon, werk en leef je daar, pas je je aan (anders hou je het nog geen drie maanden vol, ook jij (en ik) niet). En krijg je hiermee te maken. Inc je hoort hier niet.

Ik hekel de domme buitenstaanders die zich ermee bemoeien, maar wat dit gezin overkomt gaat alle perken ten buiten.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_185587956
Tis een soort Noord Sentinel eiland die mensen laat je met rust!
  woensdag 13 maart 2019 @ 16:02:06 #278
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_185588027
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 15:42 schreef stopnaald het volgende:
[..]

LOL

Ik woon helemaal niet in Rotterdam! _O- _O- _O-

Geen flauw idee hoe je daar nou bij gekomen bent btw.

Wat ik bedoelde is vrij simpel dat dat Marokkaanse gezin NATUURLIJK z'n uiterste best heeft gedaan om (zoveel mogelijk) te integreren. Ze "moesten" wel (bij gebrek aan andere mocros).
Vergeef me als ik fout zit, dacht dat ik had gelezen over schoolkeuze van jou, maar dat is een ander blijkbaar.

En ze moesten niet bij gebrek aan andere marokkanen. Echt alles wat 'anders' is heeft het moeilijk daar.
Hier in de omgeving staan Urkers niet zo best bekend. Samenscholen is daar een vb van, in negatieve zin.

Alhoewel je blijkbaar geen rotterdammer bent blijft de rest staan. Onderschat de gesloten cultuur van Urk niet.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_185588049
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2019 15:30 schreef Atak het volgende:
[..]

Maakt niet uit. PVV is verantwoordelijk voor de polarisatie. Dat moeten ze niet ontkennen. Ze moeten beginnen met verantwoording te nemen.
PVV is meer een gevolg.
  woensdag 13 maart 2019 @ 16:05:53 #280
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_185588131
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 15:42 schreef Hathor het volgende:
[..]

Ik begin te geloven dat dat ook helemaal niet iets is om trots op te zijn.
Volgens de 'buitenstaanders' (lees niet urkers) niet nee.
Op Urk, als Urker zijnde, wel.

De cultuur daar is afwijzend voor 'buitenstaanders', maar goed voor 'eigen'. Een Urker staat nooit alleen.
En zonder die andere shit zit daar wat moois in. Het is een sterke gemeenschap die voor elkaar zorgt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_185588210
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2019 16:05 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]

De cultuur daar is afwijzend voor 'buitenstaanders', maar goed voor 'eigen'. Een Urker staat nooit alleen.
En zonder die andere shit zit daar wat moois in. Het is een sterke gemeenschap die voor elkaar zorgt.
Dus een kamp in het groot?
  woensdag 13 maart 2019 @ 16:09:36 #282
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_185588217
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 16:09 schreef john2406 het volgende:
[..]

Dus een kamp in het groot?
Beetje anders. Maar ja.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_185588325
Offtopic: ik was eens op een kamp, jaren gelden misschien wel 30 jr meneer U voertuig staat in de weg, zie je niet goed kerel de sleutels staan erop zet hem maar aan de kant!
Ik hoefde nooit meer te betalen nadat.
pi_185588337
Kijk; dit is nu een uitstekend voorbeeld van waar het nu o.a. mis gaat hier;

quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2019 15:30 schreef Atak het volgende:
[..]

Maakt niet uit. PVV is verantwoordelijk voor de polarisatie. Dat moeten ze niet ontkennen. Ze moeten beginnen met verantwoording te nemen.
De PVV is een gevolg van de polarisatie die moslims hier, maar ook overal op de wereld waar geen sharia heerst, veroorzaken. Deze zelfreflectie missen de meeste moslims. De meeste moslims hulden zich, bij kritiek en problemen omtrend ''onze multi-culti cultuur'' in de slachtofferrol, wetende dat dat een rol is waar veel westerse mensen een zwak en blindmakende sympathie voor voelen, en spelen de polarisatie kaart als joker vals door naar de sympathisanten, zowel moslims als niet-moslims. Bij tegenwerking of uitblijven van sympathie slaat de toon agressief om, en word een tipje van de islamitische sluier opgelicht.

Dit is duidelijk te zien aan de reactie van Atak; geen zelfreflectie, geen mogelijkheid voor (zelf) correctie, slachtofferrol, vinger wijzen, schuld afschuiven, valse verdachtmaking, indirecte opruiing en de polarisatie immer verder bevorderend.

De PVV gaat echter niet mee en doet er alles aan om de groei van de islam hier tegen te werken. Verder wat aan symboliek ja maar daar draait het niet om;

- Het gaat puur om het weren van een niet-westerse ideologie die hier te gast is en die vaart op
(voor ons) conflictueuze kernwaarden.
- Met polarisatie tot gevolg.
- Met daar dus als gevolg daarvan, een politieke partij dus die dit koste wat kost (letterlijk) probeert tegen te werken.

Verdwijnt de islam, verdwijnt ook de PVV. Niet andersom.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_185588372
De Pvv had nooit voeten aan de grond moeten krijgen, en als Den Haag het beter, goed had gedaan was dat ook nooit gebeurd.
pi_185588615
Als die partij er dan toch eenmaal is, mogen die wat mij betreft ook stemmen krijgen, al is het maar om de politiek wakker te schudden.
pi_185588754
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2019 15:56 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]

Een niet urkse Nederlander wordt al met argus ogen bekeken, een niet Nederlander nog erger. Discriminatie is wel degelijk een probleem daar.
Ik zou het niet direct anti marokkaan/Islam noemen, maar een algehele en vrij ernstige xenofobie. Hoe verder af, hoe ernstiger.

Nogmaals, we hebben het hier niet over een steriotype 'buitenlands' gezin, maar over een gezin dat al 20 + jaar meedraait op Urk. Zo ver dat also je enigzinds bekend bent met Urk je ze zo als Urkers eruit kan halen.

Zover ik Urkers ken (het zijn mijn 'buren') is de kans verdomd groot dat ze ok zulke dingen geroepen hebben. Naast andere zaken om te raken en duidelijk te maken dat ze niet bij 'ons' horen (ons=urks).
Dat snap ik allemaal wel, maar zoals ik al zei ga ik het niet voor de Urkers en hun mentaliteit opnemen en al helemaal niet voor jongeren die een huis binnendringen om daar klappen uit te delen.

quote:
Het filmpje zelf is niet van dit incident, maar weet dat het er niet ver vanaf zit.
We hebben het zonde twijfel over een hele fikse groep die een gezin agressief bejegende. Verbaal en fysiek. In en direct om het huis. Verbaal geweld, ruiten intikken, fysiek geweld.

Je kan day wel af proberen te zwakken met ja maar het is niet zo persoonlijk. Maar sta daar maar eens. Al 20+ jaar woon, werk en leef je daar, pas je je aan (anders hou je het nog geen drie maanden vol, ook jij (en ik) niet). En krijg je hiermee te maken. Inc je hoort hier niet.

Ik hekel de domme buitenstaanders die zich ermee bemoeien, maar wat dit gezin overkomt gaat alle perken ten buiten.
Het gaat niet om het afzwakken, het gaat om de aard van wat er aan de hand is. Een typisch Urks verschijnsel en een exces daarvan wordt geframed als een landelijk verschijnsel doordat er toevallig net een fout wordt gemaakt met een 5 jaar oud filmpje dat ineens uit het archief naar voren kwam.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_185588789
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 16:29 schreef john2406 het volgende:
Als die partij er dan toch eenmaal is, mogen die wat mij betreft ook stemmen krijgen, al is het maar om de politiek wakker te schudden.
Ik vermoed dat het 20 maart Forum van Democratie wordt voor de meeste stemmers.

(dat zegt niks over mijn stemgedrag)

Wijkagent Diana van Urk vind ter ook nog wat van

https://twitter.com/Diana_Urkjeugd/status/1105557485220515841
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 13 maart 2019 @ 16:39:21 #289
374096 Liftdeur
Gaat open en dicht.
pi_185588826
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 15:58 schreef Nober het volgende:
Tis een soort Noord Sentinel eiland die mensen laat je met rust!
Dankzij deze post weer even een half uur artikelen zitten lezen op het wereld wijde web, dank.
Ajacied.
pi_185589012
quote:
4s.gif Op woensdag 13 maart 2019 16:15 schreef SpaceOddity het volgende:
Kijk; dit is nu een uitstekend voorbeeld van waar het nu o.a. mis gaat hier;[..]

De PVV is een gevolg van de polarisatie die moslims hier, maar ook overal op de wereld waar geen sharia heerst, veroorzaken. Deze zelfreflectie missen de meeste moslims. De meeste moslims hulden zich, bij kritiek en problemen omtrend ''onze multi-culti cultuur'' in de slachtofferrol, wetende dat dat een rol is waar veel westerse mensen een zwak en blindmakende sympathie voor voelen, en spelen de polarisatie kaart als joker vals door naar de sympathisanten, zowel moslims als niet-moslims. Bij tegenwerking of uitblijven van sympathie slaat de toon agressief om, en word een tipje van de islamitische sluier opgelicht.

Dit is duidelijk te zien aan de reactie van Atak; geen zelfreflectie, geen mogelijkheid voor (zelf) correctie, slachtofferrol, vinger wijzen, schuld afschuiven, valse verdachtmaking, indirecte opruiing en de polarisatie immer verder bevorderend.

De PVV gaat echter niet mee en doet er alles aan om de groei van de islam hier tegen te werken. Verder wat aan symboliek ja maar daar draait het niet om;

- Het gaat puur om het weren van een niet-westerse ideologie die hier te gast is en die vaart op
(voor ons) conflictueuze kernwaarden.
- Met polarisatie tot gevolg.
- Met daar dus als gevolg daarvan, een politieke partij dus die dit koste wat kost (letterlijk) probeert tegen te werken.

Verdwijnt de islam, verdwijnt ook de PVV. Niet andersom.
Goede post. Eens.
pi_185589443
Hoe een bijgelegde ruzie tussen Jan Willem (17) en Soufyan (18) uitmondt in een ‘oorlog’ op Urk

https://www.destentor.nl/(...)log-op-urk~a0dba081/
pi_185589622
Na een beetje hoor en wederhoor te hebben gepleegd kom ik tot de volgende conclusie. Het gaat om een nogal uit de hand gelopen ruzie waarin over en weer wordt geprovoceerd. Domme reacties van beide kanten: onze vriend Souf die in een chat met veel mensen loopt te provoceren en Jan en co die vervolgens stoer lopen doen en verhaal halen. De achtergronden van beide partijen spelen nauwelijks een rol zo te lezen, dus ik snap niet zo zeer waar die politieke discussie opeens weer op tafel wordt gebracht van mensen buitenaf.

TL;DR Bommen op Urk. Niemand zal het missen.
pi_185589645
Ik vraag me vooral af of we DENK ook gaan horen wanneer een groep Marokkanen in Amsterdam weer eens iemand in elkaar slaat. Dan zijn ze altijd opvallend stil.
  woensdag 13 maart 2019 @ 17:32:26 #294
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_185589761
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 16:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]

Dat snap ik allemaal wel, maar zoals ik al zei ga ik het niet voor de Urkers en hun mentaliteit opnemen en al helemaal niet voor jongeren die een huis binnendringen om daar klappen uit te delen.[..]

Het gaat niet om het afzwakken, het gaat om de aard van wat er aan de hand is. Een typisch Urks verschijnsel en een exces daarvan wordt geframed als een landelijk verschijnsel doordat er toevallig net een fout wordt gemaakt met een 5 jaar oud filmpje dat ineens uit het archief naar voren kwam.
Er is hier idd niets landelijks aan en die over de brug gasten moeten gewoon opbokken. Domme Randstad luitjes die zich bemoeien met wat ze niet aangaat.

Maar dat filmpje is en heel stuk minder fout dan jij het voor wil doen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 13 maart 2019 @ 17:38:56 #295
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_185589897
Ik stoa noe mit mien trekker verschranst vlakbie Urk soamen mit Vadsige Henkie van de Schapenstronterweg, moar de pliesie het us nog nait zain.

Moi van Tinus
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')