abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 12 maart 2019 @ 15:18:17 #26
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_185563862
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 15:14 schreef butz0rs het volgende:
[..]

Die stopt er ook mee
Fly_Norwegian twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 14:58:00 Norwegian temporarily suspends flights with the Boeing 737 MAX 8, following recommendations by European aviation authorities. We will do our upmost to take care of our passengers in the best possible way. https://t.co/kZICrrRGsN reageer retweet
Ze verwijzen naar de Europese luchtvaart autoriteiten. Wellicht dat die zometeen met nieuws komen dan..
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_185564358
realDonaldTrump twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 15:00:20 Airplanes are becoming far too complex to fly. Pilots are no longer needed, but rather computer scientists from MIT. I see it all the time in many products. Always seeking to go one unnecessary step further, when often old and simpler is far better. Split second decisions are.... reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 15:12:27 ....needed, and the complexity creates danger. All of this for great cost yet very little gain. I don’t know about you, but I don’t want Albert Einstein to be my pilot. I want great flying professionals that are allowed to easily and quickly take control of a plane! reageer retweet
Weinig steun voor het Amerikaans bedrijf, van de Amerikaanse president.
Zouden zijn vriendjes gisteren geshort zijn op het bedrijf? :+


:+
quote:
Boeing's stock price roughly mimicking your average MAX8 flight path right now


[ Bericht 4% gewijzigd door Jonmen op 12-03-2019 15:58:56 ]
  dinsdag 12 maart 2019 @ 16:27:56 #28
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_185565394
TUI bezwijkt toch onder de druk, en stopt voor het moment ook met de 737-MAX vluchten.
Duitsland en Frankrijk hebben ook een verbod ingesteld.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 12 maart 2019 @ 16:57:36 #29
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_185566115
RT_com twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 16:55:43 Tel-Aviv-bound Norwegian Boeing 737 diverted mid-air as more European states shut airspace to jethttps://t.co/UL9yRUIP4Z https://t.co/4NhMd5ycRi reageer retweet
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_185566122
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 15:40 schreef Jonmen het volgende:
realDonaldTrump twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 15:00:20 Airplanes are becoming far too complex to fly. Pilots are no longer needed, but rather computer scientists from MIT. I see it all the time in many products. Always seeking to go one unnecessary step further, when often old and simpler is far better. Split second decisions are.... reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 15:12:27 ....needed, and the complexity creates danger. All of this for great cost yet very little gain. I don’t know about you, but I don’t want Albert Einstein to be my pilot. I want great flying professionals that are allowed to easily and quickly take control of a plane! reageer retweet
Weinig steun voor het Amerikaans bedrijf, van de Amerikaanse president.
Zouden zijn vriendjes gisteren geshort zijn op het bedrijf? :+

:+[..]

Ben het daar wel mee eens trouwens.
Het zou toch altijd de piloot moeten zijn wmb die de laatste keuze heeft.
En dat is nu niet meer met alle geautomatiseerde systemen,

Zoals gebleken dus
Do what you love, love what you do!
pi_185566362
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 16:57 schreef kree het volgende:
[..]

Ben het daar wel mee eens trouwens.
Het zou toch altijd de piloot moeten zijn wmb die de laatste keuze heeft.
En dat is nu niet meer met alle geautomatiseerde systemen,

Zoals gebleken dus
Het mag van mij heel erg geautomatiseerd zijn, maar het kan niet dat je systemen actief blijven als een piloot probeert om het systeem te overrulen.

Autopilot bijvoorbeeld bij Tesla. Het systeem/computer blijft actief tot op het moment dat jij besluit het stuur over te nemen. Daarna sluit het zichzelf onmiddelijk af als je wat harder aan het stuur trekt.
Bij de 737MAX, moet jij godbetert nog enkele knoppen / trims uitvoeren terwijl je pas na enkele minuten doorhebt dat het het vliegtuig zelf is dat je naar beneden aan het sturen is.
Laat computers erbuiten als er een piloot aan het vliegen is. Pas zodra je autopiloot opzet, mogen er correcties gebeuren.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 17:10:45 #32
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_185566489
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 17:06 schreef Jonmen het volgende:
[..]

Het mag van mij heel erg geautomatiseerd zijn, maar het kan niet dat je systemen actief blijven als een piloot probeert om het systeem te overrulen.
In dit geval kon de piloot het geautomatiseerde systeem uitschakelen. Het probleem was vooral ook dat de piloten niet wisten dat het systeem ingreep, sterker nog, het stond niet eens ergens in de handleidingen dat dit systeem bestond. |:(
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_185566596
Wel bizar dat wat landen en luchtvaartmaatschappijen de faa met hun verklaring niet meer vertrouwen. :D
pi_185566757
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 17:06 schreef Jonmen het volgende:
[..]

Het mag van mij heel erg geautomatiseerd zijn, maar het kan niet dat je systemen actief blijven als een piloot probeert om het systeem te overrulen.

Autopilot bijvoorbeeld bij Tesla. Het systeem/computer blijft actief tot op het moment dat jij besluit het stuur over te nemen. Daarna sluit het zichzelf onmiddelijk af als je wat harder aan het stuur trekt.
Bij de 737MAX, moet jij godbetert nog enkele knoppen / trims uitvoeren terwijl je pas na enkele minuten doorhebt dat het het vliegtuig zelf is dat je naar beneden aan het sturen is.
Laat computers erbuiten als er een piloot aan het vliegen is. Pas zodra je autopiloot opzet, mogen er correcties gebeuren.
Dat klopt en er zijn wel eerder ongelukken gebeurt trouwens doordat de piloot de computer niet begreep.
Of anders om
Do what you love, love what you do!
  dinsdag 12 maart 2019 @ 17:23:07 #35
468509 _--_
In varietate concordia
pi_185566807
Nederland sluit luchtruim voor Boeing 737 MAX na crash Ethiopië
quote:
Nederland sluit het luchtruim voor de Boeing 737 MAX 8, het type toestel dat afgelopen zondag neerstortte in Ethiopië. Dat heeft minister Van Nieuwenhuizen van Infrastructuur en Waterstaat besloten. Bij de ramp kwamen zondag alle 157 inzittenden om het leven.

Eerder besloot reisorganisatie TUI de toestellen van dit type voorlopig aan de grond te houden. TUI heeft vijftien toestellen van dit type in gebruik, waarvan drie in Nederland.

Steeds meer landen en maatschappijen houden Boeing 737 MAX-toestellen aan de grond na de crash in Ethiopië. In het Verenigd Koninkrijk, Maleisië, Australië en Singapore mogen de toestellen helemaal niet meer landen of opstijgen. Het VK nam als eerste in Europa het besluit het toestel te verbieden. Ook Duitsland, Ierland, Frankrijk en Oostenrijk hebben het luchtruim voor de 737 MAX gesloten.

Boeing laat in een verklaring weten "volledig vertrouwen" te hebben in de veiligheid van de 737 MAX. "Gekeken naar de informatie die op dit moment beschikbaar is, hebben geen enkele basis voor nieuwe instructies aan luchtvaartmaatschappijen."
https://nos.nl/artikel/22(...)-crash-ethiopie.html
___
Meer in artikel;

Ik vind dit economisch gezien heel mooi, het liefst zie ik dat het bedrijf uit de weg geruimd wordt. Waarom? Omdat ik Amerikaanse monopolie zat ben. AIRBUS ftw.

-6,72% op 1 dag en het gaat door. _O_

Airbus natuurlijk profiteren:
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_185567035
Nieuwe statement van Boeing.
Doet me weinig, en doet me erg denken dat ze, net zoals we bij de Russen zien, dat het onderzoek wel in hun voordeel zal vallen.

https://boeing.mediaroom.com/news-releases-statements?item=130403
quote:
March 12, 2019 - Safety is Boeing’s number one priority and we have full confidence in the safety of the 737 MAX. We understand that regulatory agencies and customers have made decisions that they believe are most appropriate for their home markets. We’ll continue to engage with them to ensure they have the information needed to have confidence in operating their fleets. The United States Federal Aviation Administration is not mandating any further action at this time, and based on the information currently available, we do not have any basis to issue new guidance to operators.
pi_185567934
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 17:23 schreef _--_ het volgende:
Ik vind dit economisch gezien heel mooi, het liefst zie ik dat het bedrijf uit de weg geruimd wordt. Waarom? Omdat ik Amerikaanse monopolie zat ben. AIRBUS ftw.
Welk monopolie? Je noemt een groot concurrent in één zin!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 12 maart 2019 @ 18:18:00 #38
468509 _--_
In varietate concordia
pi_185567969
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 18:16 schreef bijdehand het volgende:
[..]

Welk monopolie? Je noemt een groot concurrent in één zin!
Ik zou vooral de verschillen in services bekijken en welke met kop en staart naar boven uitsteekt wat betreft winsten, aandelen etc.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_185568347
Die heeft toch ook die Stint verboden?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_185568466
Is het al de tijd om aandelen van dat bedrijf te kopen?
  dinsdag 12 maart 2019 @ 18:58:29 #41
8369 speknek
Another day another slay
pi_185568735
EASA heeft nu het hele Europese luchtruim gesloten.

Ben benieuwd of het daadwerkelijk voor de veiligheid is, of dat Frankrijk en Duitsland een mooie slag voor Airbus zien.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 12 maart 2019 @ 18:59:50 #42
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_185568765
"De Europese luchtvaartautoriteit EASA heeft het luchtruim van Europa gesloten voor de Boeing 737 MAX 8, het type toestel dat afgelopen zondag neerstortte in Ethiopië."

Bron
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  dinsdag 12 maart 2019 @ 19:08:05 #43
468509 _--_
In varietate concordia
pi_185568923
_O-
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_185569234
Gaat dit type vliegtuig de Concorde achterna ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_185569249
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 19:08 schreef _--_ het volgende:
[ afbeelding ] _O-
Retour afzender...
pi_185569356
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 18:58 schreef speknek het volgende:
EASA heeft nu het hele Europese luchtruim gesloten.

Ben benieuwd of het daadwerkelijk voor de veiligheid is, of dat Frankrijk en Duitsland een mooie slag voor Airbus zien.
Australië anders ook, lijkt mij er geen belang bij te hebben.
pi_185569418
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 19:21 schreef TLC het volgende:
Gaat dit type vliegtuig de Concorde achterna ?
Nee, want de Concorde was jarenlang een groot succes en werd niet opgedoekt vanwege vlieggevaar, en al helemaal niet in zijn begin.
pi_185569567
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 13:08 schreef Jonmen het volgende:
[..]

[..]

Je hebt een veilig toestel gekocht. Wil je superveilig, dan betaal je daar ook voor ;) :') :')
Wat een rukstatement trouwens van de FAA/ Boeing :r :r
Je zou verschieten voor hoeveel (belachelijke) dingen Boeing geld vraagt, maar ook echt VEEL geld.
Wat een idioterie, geld betalen voor iets wat een basisrecht is - veiligheid van het toestel. :')

De FAA kan zelfs niet eens goed liegen.
pi_185569669
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 08:33 schreef rubensanti het volgende:
2 van deze toestellen in een half jaar. Ik vind het maar raar. Dat zou niet mogen en kunnen gebeuren.
Er bestaat ook nog zoiets als toeval.

De oorzaak van de eerste crash is bekend en daar zijn in ieder geval tijdelijke maatregelen voor genomen (piloten hebben de instructie gekregen om niet meer op een bepaalde meter te vetrouwen). Dat maakt het een stuk onwaarschijnlijker dat er sprake is van een structureel probleem in deze serie.

Als de oorzaak van de eerste crash nog steeds totaal onduidelijk was, had me onveilig verklaren een logische stap geleken. Nu niet.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_185569887
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 19:38 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]

Er bestaat ook nog zoiets als toeval.

De oorzaak van de eerste crash is bekend en daar zijn in ieder geval tijdelijke maatregelen voor genomen (piloten hebben de instructie gekregen om niet meer op een bepaalde meter te vetrouwen). Dat maakt het een stuk onwaarschijnlijker dat er sprake is van een structureel probleem in deze serie.

Als de oorzaak van de eerste crash nog steeds totaal onduidelijk was, had me onveilig verklaren een logische stap geleken. Nu niet.
Mwah, dat er een structureel probleem is lijkt me wel duidelijk, anders is er geen bulletin nodig en geen software update.

Overigens ligt de instructie in dat bulletin heel anders dan ‘niet op een meter vertrouwen’.

De vraag die nu (in mijn ogen) terecht gesteld wordt, is of dit ongeval niet weer dezelfde oorzaak heeft gezien de gelijkenissen. En dus, of dat bulletin wel afdoende is om het gevaar af te vangen.

Tot daar meer duidelijkheid over is wordt het zekere voor het onzekere genomen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')