abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185552725
Ik heb deze avond belasting aangifte gedaan voor het eerst in mijn leven en zit met een vraag.

Mijn vraag: Bij inkomensten loon vragen ze alleen wat mijn jaarloon bruto is, maar dat is het ook moet ik niet de heffingkorting invullen en al helemaal hoeveel inkomsten ik bij bijzondere tarief heb gemaakt?

Hoe weten ze nu hoeveel geld ik terug krijg?
  maandag 11 maart 2019 @ 23:04:41 #2
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_185552783
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2019 23:00 schreef Telefoonlover het volgende:
Ik heb deze avond belasting aangifte gedaan voor het eerst in mijn leven en zit met een vraag.

Mijn vraag: Bij inkomensten loon vragen ze alleen wat mijn jaarloon bruto is, maar dat is het ook moet ik niet de heffingkorting invullen en al helemaal hoeveel inkomsten ik bij bijzondere tarief heb gemaakt?

Hoe weten ze nu hoeveel geld ik terug krijg?
Dat gaan ze berekenen in de volgende stappen.

Eerst opgeven van je jaaropgave: bruto loon
Dan opgeven ingehouden loonheffing
Specificeer je (extra) aftrekposten

En het programma rekent de boel uit voor je.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_185552865
Ja maar de hele vakjes voor het invullen van de heffingkortig werd niet gevraagd alleen brutoloon.
pi_185552894
quote:
Gaat alleen over hoeveel geld je terug keijft of beralen
  maandag 11 maart 2019 @ 23:15:18 #6
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_185552951
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 23:11 schreef Telefoonlover het volgende:
[..]

Gaat alleen over hoeveel geld je terug keijft of beralen
ook voor dit soort vragen.

Heffingskorting krijgt iedereen en hoef je niet in te vullen.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_185553022
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 23:15 schreef lipje het volgende:
[..]

ook voor dit soort vragen.

Heffingskorting krijgt iedereen en hoef je niet in te vullen.
Bijzondere tarief toch wel, ik betaal veel belasting over mijn toeslagen weekend en avond en overwerk en zo.
pi_185553193
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 23:20 schreef Telefoonlover het volgende:
[..]

Bijzondere tarief toch wel, ik betaal veel belasting over mijn toeslagen weekend en avond en overwerk en zo.
Zucht.

Dat is niet zo. Google er maar eens op.
Je betaald belasting nav je totaal jaarinkomen, over het eerste deel xx%, 2de deel xx% etc.

Mocht je ooit in een salaris teveel hebben ingehouden dan wordt dat met de aangifte gecorrigeerd en krijg je geld terug.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_185553205
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 23:20 schreef Telefoonlover het volgende:
[..]

Je gaat weer hetzelfde riedeltje afsteken als de vorige keer waaruit blijkt dat je werkelijk geen idee hebt hoe het werkt met de inkomstenbelasting. Dat is niet erg, maar doe jezelf een plezier en zoek iemand, bij voorkeur een goede bekende die je kunt vertrouwen en die de materie snapt, en doorloop je aangifte samen, zodat je elke vraag kunt stellen die je wil en niet jezelf in de vingers snijdt.
pi_185553438
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 23:32 schreef Chinless het volgende:
[..]

Zucht.

Dat is niet zo. Google er maar eens op.
Je betaald belasting nav je totaal jaarinkomen, over het eerste deel xx%, 2de deel xx% etc.

Mocht je ooit in een salaris teveel hebben ingehouden dan wordt dat met de aangifte gecorrigeerd en krijg je geld terug.
Ja maar ze weten toch niet hoeveel ik netto heb gekregen en hoeveel gewone tarief en hoeveel bijzondere. Ene maand heb ik meeer weekend dienstendan anders
pi_185553452
Werkgever houd als voorschot meer belastinf in op toeslagen
pi_185553907
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 23:44 schreef Telefoonlover het volgende:
[..]

Ja maar ze weten toch niet hoeveel ik netto heb gekregen en hoeveel gewone tarief en hoeveel bijzondere. Ene maand heb ik meeer weekend dienstendan anders
De belastingdienst weet precies hoeveel belasting jij hebt betaald.
pi_185555699
Weer iemand die ze wijsgemaakt hebben dat hij een dikke belastingteruggave krijgt.. Als jouw werkgever het goed gedaan heeft kom je precies op 0 uit.
pi_185555718
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 23:44 schreef Telefoonlover het volgende:
[..]

Al deze belastingbedragen bij elkaar (normaal en bijzonder tarief) vind je op je jaaropgave in 1 bedrag onder het kopje Loonheffing (of Loonbelasting). Dit wordt niet apart gesplitst.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_185575517
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 06:59 schreef Essebes het volgende:
[..]

Al deze belastingbedragen bij elkaar (normaal en bijzonder tarief) vind je op je jaaropgave in 1 bedrag onder het kopje Loonheffing (of Loonbelasting). Dit wordt niet apart gesplitst.
Gewone loon 38,10 Procent en toeslagen weekend en zo 49 procent. De belasting weet toch niet hoeveel van die brutoloon is belast met bijzonder tarief ?ze weten niet hoebeel weekend en avond en ik heb gewerkt bedo3l ik
pi_185575763
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 22:53 schreef Telefoonlover het volgende:
[..]

Gewone loon 38,10 Procent en toeslagen weekend en zo 49 procent. De belasting weet toch niet hoeveel van die brutoloon is belast met bijzonder tarief ?ze weten niet hoebeel weekend en avond en ik heb gewerkt bedo3l ik
Dat legt men je net, wederom uit: dat doet er niet toe. Lees jij wel?
  Forum Admin woensdag 13 maart 2019 @ 06:51:24 #17
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_185579189
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 22:53 schreef Telefoonlover het volgende:
[..]

Dat hoeft de belastingdienst ook niet te weten.

De belastingdienst hoeft alleen te weten wat jouw volledige brutoloon is geweest en hoeveel belasting je daar al over betaald hebt.
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
  woensdag 13 maart 2019 @ 06:57:34 #18
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_185579201
Het werkt zo. Je vult je bruto loon in en de belastingdienst berekent hoeveel belasting je daarover moet betalen. Is er meer belasting ingehouden, dan krijg je geld terug. Is er minder ingehouden, dan moet je terugbetalen.

Heb je de hele aangifte al doorlopen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')