twitter:EurovisionCrave twitterde op zondag 10-03-2019 om 23:50:29 The highest charting Eurovision 2019 song on the Worldwide iTunes is Luca Hanni & ‘She Got Me’ the song is currently at Number 135! Congratulations Switzerland & Luca! 🇨🇭 Chart Positioning’s;🇨🇭 No. 3🇦🇷 No. 12🇳🇴 No. 80🇩🇪 No. 104🇳🇱 No. 117🇪🇸 No. 118🇦🇹 No. 121🇮🇪 No. 161 https://t.co/aOQOccEfTC reageer retweet
Zo en dat vroeg op de ochtend, zeer goed verwoord.quote:Op maandag 11 maart 2019 06:38 schreef Cee het volgende:
[..]
Het raakte me vanaf het begin omdat het klein en breekbaar is gezongen. Ik geloof het omdat de zanger het nummer zelf heeft geschreven, en het niet is aangekocht van een of ander gelikt Zweeds team. De demo (het ‘origineel’ dus) laat een gevoelige ballad op piano horen welke ook minstens zo oprecht overkomt, maar dan wat vlakker en saaier. Het is misschien de productie en bijbehorende clip die je doet vinden dat er een plastic verpakking over wordt getrokken, maar ik vind dat het nummer dat écht nodig had. Niet alleen om de emoties te versterken maar ook om deze straks optimaal te gebruiken op het grote podium. De echo’s, koortjes, de vingerknips en de beats in het refrein accentueren de wanhoop en de hoop, het verlangen en het verlies perfect. Ik zou ze vergelijken met de ALL CAPS en dikgedrukte letters in een stuk tekst: je hebt ze niet per sé nodig om de tekst te begrijpen, maar ze geven een extra urgentie aan het stuk, het piekt de aandacht en laat het niet verslappen. In feite is dat een kunstgreep en ik kan me voorstellen dat het ten koste gaat van de authenticiteit. Daar kan je doorheen prikken, en dan blijkt dat onder die plastic verpakking een hoop lucht zit, wat vorig jaar is gebeurd bij Bulgarije. Maar omdát zowel tekst als muziek van Arcade geschreven is door de uitvoerend artiest, omdát het hier gaat om een jongen van 24 waar tot voor kort amper iemand van gehoord had, omdát hij die emoties in zijn stem en tekst zo goed overbrengt (heb afgelopen tijd ook met verlies te maken gehad dus ook daarom raakt het me persoonlijk) en zich kwetsbaar durft op te stellen voor een internationaal miljoenenpubliek, heb ik geen enkele twijfel aan de oprechtheid. Het is en voelt echt. Het is gebaseerd op een gebeurtenis die hij heeft meegemaakt. Die de meesten hebben meegemaakt. De vergelijking met een arcade, met al je geld investeren in het verliezen van een spel, vind ik goed gevonden. Het maskeert de werkelijke gebeurtenis maar juist door die vergelijking wordt het niet te plat en letterlijk maar geeft het de ruimte om verlies en hoop, in welke vorm dan ook, je eigen interpretatie te geven. Wederom erg belangrijk om een zo groot mogelijk publiek te boeien zonder jezelf te verliezen.
Dit is de beste uitleg die ik kan geven om half 7 in de ochtend.
Persoonlijke mening natuurlijk, en ik kan je hiermee wellicht niet helpen het licht te zien en dat is oké. Hopelijk zit er in de inzendingen van dit jaar op z’n minst een nummer tussen dat jou wel net zo enthousiast maakt als dat Arcade voor veel mensen doet.
quote:Op maandag 11 maart 2019 06:38 schreef Cee het volgende:
[..]
Het raakte me vanaf het begin omdat het klein en breekbaar is gezongen.
Dit is de beste uitleg die ik kan geven om half 7 in de ochtend.
Persoonlijke mening natuurlijk, en ik kan je hiermee wellicht niet helpen het licht te zien en dat is oké. Hopelijk zit er in de inzendingen van dit jaar op z’n minst een nummer tussen dat jou wel net zo enthousiast maakt als dat Arcade voor veel mensen doet.
Hoe doe je het Cee, zo mooi uitgelegd.quote:Op maandag 11 maart 2019 06:38 schreef Cee het volgende:
[..]
Het raakte me vanaf het begin omdat het klein en breekbaar is gezongen. Ik geloof het omdat de zanger het nummer zelf heeft geschreven, en het niet is aangekocht van een of ander gelikt Zweeds team. De demo (het ‘origineel’ dus) laat een gevoelige ballad op piano horen welke ook minstens zo oprecht overkomt, maar dan wat vlakker en saaier. Het is misschien de productie en bijbehorende clip die je doet vinden dat er een plastic verpakking over wordt getrokken, maar ik vind dat het nummer dat écht nodig had. Niet alleen om de emoties te versterken maar ook om deze straks optimaal te gebruiken op het grote podium. De echo’s, koortjes, de vingerknips en de beats in het refrein accentueren de wanhoop en de hoop, het verlangen en het verlies perfect. Ik zou ze vergelijken met de ALL CAPS en dikgedrukte letters in een stuk tekst: je hebt ze niet per sé nodig om de tekst te begrijpen, maar ze geven een extra urgentie aan het stuk, het piekt de aandacht en laat het niet verslappen. In feite is dat een kunstgreep en ik kan me voorstellen dat het ten koste gaat van de authenticiteit. Daar kan je doorheen prikken, en dan blijkt dat onder die plastic verpakking een hoop lucht zit, wat vorig jaar is gebeurd bij Bulgarije. Maar omdát zowel tekst als muziek van Arcade geschreven is door de uitvoerend artiest, omdát het hier gaat om een jongen van 24 waar tot voor kort amper iemand van gehoord had, omdát hij die emoties in zijn stem en tekst zo goed overbrengt (heb afgelopen tijd ook met verlies te maken gehad dus ook daarom raakt het me persoonlijk) en zich kwetsbaar durft op te stellen voor een internationaal miljoenenpubliek, heb ik geen enkele twijfel aan de oprechtheid. Het is en voelt echt. Het is gebaseerd op een gebeurtenis die hij heeft meegemaakt. Die de meesten hebben meegemaakt. De vergelijking met een arcade, met al je geld investeren in het verliezen van een spel, vind ik goed gevonden. Het maskeert de werkelijke gebeurtenis maar juist door die vergelijking wordt het niet te plat en letterlijk maar geeft het de ruimte om verlies en hoop, in welke vorm dan ook, je eigen interpretatie te geven. Wederom erg belangrijk om een zo groot mogelijk publiek te boeien zonder jezelf te verliezen.
Dit is de beste uitleg die ik kan geven om half 7 in de ochtend.
Persoonlijke mening natuurlijk, en ik kan je hiermee wellicht niet helpen het licht te zien en dat is oké. Hopelijk zit er in de inzendingen van dit jaar op z’n minst een nummer tussen dat jou wel net zo enthousiast maakt als dat Arcade voor veel mensen doet.
quote:Op maandag 11 maart 2019 06:38 schreef Cee het volgende:
[..]
Het raakte me vanaf het begin omdat het klein en breekbaar is gezongen. Ik geloof het omdat de zanger het nummer zelf heeft geschreven, en het niet is aangekocht van een of ander gelikt Zweeds team. De demo (het ‘origineel’ dus) laat een gevoelige ballad op piano horen welke ook minstens zo oprecht overkomt, maar dan wat vlakker en saaier. Het is misschien de productie en bijbehorende clip die je doet vinden dat er een plastic verpakking over wordt getrokken, maar ik vind dat het nummer dat écht nodig had. Niet alleen om de emoties te versterken maar ook om deze straks optimaal te gebruiken op het grote podium. De echo’s, koortjes, de vingerknips en de beats in het refrein accentueren de wanhoop en de hoop, het verlangen en het verlies perfect. Ik zou ze vergelijken met de ALL CAPS en dikgedrukte letters in een stuk tekst: je hebt ze niet per sé nodig om de tekst te begrijpen, maar ze geven een extra urgentie aan het stuk, het piekt de aandacht en laat het niet verslappen. In feite is dat een kunstgreep en ik kan me voorstellen dat het ten koste gaat van de authenticiteit. Daar kan je doorheen prikken, en dan blijkt dat onder die plastic verpakking een hoop lucht zit, wat vorig jaar is gebeurd bij Bulgarije. Maar omdát zowel tekst als muziek van Arcade geschreven is door de uitvoerend artiest, omdát het hier gaat om een jongen van 24 waar tot voor kort amper iemand van gehoord had, omdát hij die emoties in zijn stem en tekst zo goed overbrengt (heb afgelopen tijd ook met verlies te maken gehad dus ook daarom raakt het me persoonlijk) en zich kwetsbaar durft op te stellen voor een internationaal miljoenenpubliek, heb ik geen enkele twijfel aan de oprechtheid. Het is en voelt echt. Het is gebaseerd op een gebeurtenis die hij heeft meegemaakt. Die de meesten hebben meegemaakt. De vergelijking met een arcade, met al je geld investeren in het verliezen van een spel, vind ik goed gevonden. Het maskeert de werkelijke gebeurtenis maar juist door die vergelijking wordt het niet te plat en letterlijk maar geeft het de ruimte om verlies en hoop, in welke vorm dan ook, je eigen interpretatie te geven. Wederom erg belangrijk om een zo groot mogelijk publiek te boeien zonder jezelf te verliezen.
Dit is de beste uitleg die ik kan geven om half 7 in de ochtend.
Persoonlijke mening natuurlijk, en ik kan je hiermee wellicht niet helpen het licht te zien en dat is oké. Hopelijk zit er in de inzendingen van dit jaar op z’n minst een nummer tussen dat jou wel net zo enthousiast maakt als dat Arcade voor veel mensen doet.
Als Portugal het kan, kunnen wij het ookquote:Op maandag 11 maart 2019 09:01 schreef KingRadler het volgende:
Ik hoop dat de NPO een pot met geld heeft voor het Songfestival.
Het is niet goedkoop om het te organiseren.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)nale-psyche-a1602828
Sturen ze Floortje Dessing een jaar niet op vakantiequote:Op maandag 11 maart 2019 09:01 schreef KingRadler het volgende:
Ik hoop dat de NPO een pot met geld heeft voor het Songfestival.
Het is niet goedkoop om het te organiseren.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)nale-psyche-a1602828
quote:Op maandag 11 maart 2019 09:17 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Sturen ze Floortje Dessing een jaar niet op vakantie
of Frans Bauerquote:Op maandag 11 maart 2019 09:17 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Sturen ze Floortje Dessing een jaar niet op vakantie
quote:Op maandag 11 maart 2019 09:20 schreef Cee het volgende:
[..]
En een jaartje Wie is de Mol op de Veluwe.
Kijk, het geld is al geregeldquote:
Vorig jaar begonnen de repetities op een zondag en waren de eerste repetities van de tweede helft tweede semi op woensdag. Schema:quote:Op maandag 11 maart 2019 09:32 schreef Cee het volgende:
Valt al uit te rekenen/pluizen welke data en rond welke tijden rehearsals zijn ivm vrij vragen van werk ik vraag dit voor een vriend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorig jaar is het bekend gemaakt 4 weken voor de finale.quote:Op maandag 11 maart 2019 09:32 schreef Cee het volgende:
Valt al uit te rekenen/pluizen welke data en rond welke tijden rehearsals zijn ivm vrij vragen van werk ik vraag dit voor een vriend.
Maar wel totaaaaal ander lied natuurlijk.quote:Op maandag 11 maart 2019 10:07 schreef blackswangreen het volgende:
Als we dan toch over plagiaat gaan beginnen, vind ik dit beter gevonden:
https://mobile.twitter.co(...)/1105018573980921856
http://esctracker.com/quote:Op maandag 11 maart 2019 10:05 schreef Greys het volgende:
Hebben we dat linkje al waar je kon zien wie het 't best doet in de charts? Dan zag je zo'n overzichtje van alle landen met een plaatje erbij en per land in welke landen het lied in de charts staat.
Ah dank jequote:Op maandag 11 maart 2019 10:18 schreef Em31 het volgende:
[..]
http://esctracker.com/
maar 2019 staat er nog niet bij, zal binnenkort wel gebeuren nu alles bekend is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |