abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 11 maart 2019 @ 07:13:04 #101
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_185533986
EurovisionCrave twitterde op zondag 10-03-2019 om 23:50:29 The highest charting Eurovision 2019 song on the Worldwide iTunes is Luca Hanni & ‘She Got Me’ the song is currently at Number 135! Congratulations Switzerland & Luca! 🇨🇭 Chart Positioning’s;🇨🇭 No. 3🇦🇷 No. 12🇳🇴 No. 80🇩🇪 No. 104🇳🇱 No. 117🇪🇸 No. 118🇦🇹 No. 121🇮🇪 No. 161 https://t.co/aOQOccEfTC reageer retweet
  † In Memoriam † maandag 11 maart 2019 @ 07:34:52 #102
368283 ato
pi_185534090
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2019 06:38 schreef Cee het volgende:
[..]

Het raakte me vanaf het begin omdat het klein en breekbaar is gezongen. Ik geloof het omdat de zanger het nummer zelf heeft geschreven, en het niet is aangekocht van een of ander gelikt Zweeds team. De demo (het ‘origineel’ dus) laat een gevoelige ballad op piano horen welke ook minstens zo oprecht overkomt, maar dan wat vlakker en saaier. Het is misschien de productie en bijbehorende clip die je doet vinden dat er een plastic verpakking over wordt getrokken, maar ik vind dat het nummer dat écht nodig had. Niet alleen om de emoties te versterken maar ook om deze straks optimaal te gebruiken op het grote podium. De echo’s, koortjes, de vingerknips en de beats in het refrein accentueren de wanhoop en de hoop, het verlangen en het verlies perfect. Ik zou ze vergelijken met de ALL CAPS en dikgedrukte letters in een stuk tekst: je hebt ze niet per sé nodig om de tekst te begrijpen, maar ze geven een extra urgentie aan het stuk, het piekt de aandacht en laat het niet verslappen. In feite is dat een kunstgreep en ik kan me voorstellen dat het ten koste gaat van de authenticiteit. Daar kan je doorheen prikken, en dan blijkt dat onder die plastic verpakking een hoop lucht zit, wat vorig jaar is gebeurd bij Bulgarije. Maar omdát zowel tekst als muziek van Arcade geschreven is door de uitvoerend artiest, omdát het hier gaat om een jongen van 24 waar tot voor kort amper iemand van gehoord had, omdát hij die emoties in zijn stem en tekst zo goed overbrengt (heb afgelopen tijd ook met verlies te maken gehad dus ook daarom raakt het me persoonlijk) en zich kwetsbaar durft op te stellen voor een internationaal miljoenenpubliek, heb ik geen enkele twijfel aan de oprechtheid. Het is en voelt echt. Het is gebaseerd op een gebeurtenis die hij heeft meegemaakt. Die de meesten hebben meegemaakt. De vergelijking met een arcade, met al je geld investeren in het verliezen van een spel, vind ik goed gevonden. Het maskeert de werkelijke gebeurtenis maar juist door die vergelijking wordt het niet te plat en letterlijk maar geeft het de ruimte om verlies en hoop, in welke vorm dan ook, je eigen interpretatie te geven. Wederom erg belangrijk om een zo groot mogelijk publiek te boeien zonder jezelf te verliezen.

Dit is de beste uitleg die ik kan geven om half 7 in de ochtend. :P
Persoonlijke mening natuurlijk, en ik kan je hiermee wellicht niet helpen het licht te zien en dat is oké. Hopelijk zit er in de inzendingen van dit jaar op z’n minst een nummer tussen dat jou wel net zo enthousiast maakt als dat Arcade voor veel mensen doet. :)
Zo en dat vroeg op de ochtend, zeer goed verwoord.
Life can be a bitch, so like it..
pi_185534216
Youtube: bijna 1,5 miljoen

Spotify: 637.753

w/
  maandag 11 maart 2019 @ 08:16:10 #104
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_185534356
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2019 06:38 schreef Cee het volgende:
[..]

Het raakte me vanaf het begin omdat het klein en breekbaar is gezongen.

Dit is de beste uitleg die ik kan geven om half 7 in de ochtend. :P
Persoonlijke mening natuurlijk, en ik kan je hiermee wellicht niet helpen het licht te zien en dat is oké. Hopelijk zit er in de inzendingen van dit jaar op z’n minst een nummer tussen dat jou wel net zo enthousiast maakt als dat Arcade voor veel mensen doet. :)
_O_
Ik denk het, jij zegt het :)
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_185534523
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2019 06:38 schreef Cee het volgende:
[..]

Het raakte me vanaf het begin omdat het klein en breekbaar is gezongen. Ik geloof het omdat de zanger het nummer zelf heeft geschreven, en het niet is aangekocht van een of ander gelikt Zweeds team. De demo (het ‘origineel’ dus) laat een gevoelige ballad op piano horen welke ook minstens zo oprecht overkomt, maar dan wat vlakker en saaier. Het is misschien de productie en bijbehorende clip die je doet vinden dat er een plastic verpakking over wordt getrokken, maar ik vind dat het nummer dat écht nodig had. Niet alleen om de emoties te versterken maar ook om deze straks optimaal te gebruiken op het grote podium. De echo’s, koortjes, de vingerknips en de beats in het refrein accentueren de wanhoop en de hoop, het verlangen en het verlies perfect. Ik zou ze vergelijken met de ALL CAPS en dikgedrukte letters in een stuk tekst: je hebt ze niet per sé nodig om de tekst te begrijpen, maar ze geven een extra urgentie aan het stuk, het piekt de aandacht en laat het niet verslappen. In feite is dat een kunstgreep en ik kan me voorstellen dat het ten koste gaat van de authenticiteit. Daar kan je doorheen prikken, en dan blijkt dat onder die plastic verpakking een hoop lucht zit, wat vorig jaar is gebeurd bij Bulgarije. Maar omdát zowel tekst als muziek van Arcade geschreven is door de uitvoerend artiest, omdát het hier gaat om een jongen van 24 waar tot voor kort amper iemand van gehoord had, omdát hij die emoties in zijn stem en tekst zo goed overbrengt (heb afgelopen tijd ook met verlies te maken gehad dus ook daarom raakt het me persoonlijk) en zich kwetsbaar durft op te stellen voor een internationaal miljoenenpubliek, heb ik geen enkele twijfel aan de oprechtheid. Het is en voelt echt. Het is gebaseerd op een gebeurtenis die hij heeft meegemaakt. Die de meesten hebben meegemaakt. De vergelijking met een arcade, met al je geld investeren in het verliezen van een spel, vind ik goed gevonden. Het maskeert de werkelijke gebeurtenis maar juist door die vergelijking wordt het niet te plat en letterlijk maar geeft het de ruimte om verlies en hoop, in welke vorm dan ook, je eigen interpretatie te geven. Wederom erg belangrijk om een zo groot mogelijk publiek te boeien zonder jezelf te verliezen.

Dit is de beste uitleg die ik kan geven om half 7 in de ochtend. :P
Persoonlijke mening natuurlijk, en ik kan je hiermee wellicht niet helpen het licht te zien en dat is oké. Hopelijk zit er in de inzendingen van dit jaar op z’n minst een nummer tussen dat jou wel net zo enthousiast maakt als dat Arcade voor veel mensen doet. :)
Hoe doe je het Cee, zo mooi uitgelegd. O+
pi_185534551
Deze poll vind ik leuk elk jaar, vooral vanwege voting simulatie: https://scorewiz.eu/poll
pi_185534669
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2019 06:38 schreef Cee het volgende:
[..]

Het raakte me vanaf het begin omdat het klein en breekbaar is gezongen. Ik geloof het omdat de zanger het nummer zelf heeft geschreven, en het niet is aangekocht van een of ander gelikt Zweeds team. De demo (het ‘origineel’ dus) laat een gevoelige ballad op piano horen welke ook minstens zo oprecht overkomt, maar dan wat vlakker en saaier. Het is misschien de productie en bijbehorende clip die je doet vinden dat er een plastic verpakking over wordt getrokken, maar ik vind dat het nummer dat écht nodig had. Niet alleen om de emoties te versterken maar ook om deze straks optimaal te gebruiken op het grote podium. De echo’s, koortjes, de vingerknips en de beats in het refrein accentueren de wanhoop en de hoop, het verlangen en het verlies perfect. Ik zou ze vergelijken met de ALL CAPS en dikgedrukte letters in een stuk tekst: je hebt ze niet per sé nodig om de tekst te begrijpen, maar ze geven een extra urgentie aan het stuk, het piekt de aandacht en laat het niet verslappen. In feite is dat een kunstgreep en ik kan me voorstellen dat het ten koste gaat van de authenticiteit. Daar kan je doorheen prikken, en dan blijkt dat onder die plastic verpakking een hoop lucht zit, wat vorig jaar is gebeurd bij Bulgarije. Maar omdát zowel tekst als muziek van Arcade geschreven is door de uitvoerend artiest, omdát het hier gaat om een jongen van 24 waar tot voor kort amper iemand van gehoord had, omdát hij die emoties in zijn stem en tekst zo goed overbrengt (heb afgelopen tijd ook met verlies te maken gehad dus ook daarom raakt het me persoonlijk) en zich kwetsbaar durft op te stellen voor een internationaal miljoenenpubliek, heb ik geen enkele twijfel aan de oprechtheid. Het is en voelt echt. Het is gebaseerd op een gebeurtenis die hij heeft meegemaakt. Die de meesten hebben meegemaakt. De vergelijking met een arcade, met al je geld investeren in het verliezen van een spel, vind ik goed gevonden. Het maskeert de werkelijke gebeurtenis maar juist door die vergelijking wordt het niet te plat en letterlijk maar geeft het de ruimte om verlies en hoop, in welke vorm dan ook, je eigen interpretatie te geven. Wederom erg belangrijk om een zo groot mogelijk publiek te boeien zonder jezelf te verliezen.

Dit is de beste uitleg die ik kan geven om half 7 in de ochtend. :P
Persoonlijke mening natuurlijk, en ik kan je hiermee wellicht niet helpen het licht te zien en dat is oké. Hopelijk zit er in de inzendingen van dit jaar op z’n minst een nummer tussen dat jou wel net zo enthousiast maakt als dat Arcade voor veel mensen doet. :)
_O_
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  maandag 11 maart 2019 @ 09:01:00 #108
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_185534724
Ik hoop dat de NPO een pot met geld heeft voor het Songfestival.
Het is niet goedkoop om het te organiseren.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)nale-psyche-a1602828
pi_185534877
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 09:01 schreef KingRadler het volgende:
Ik hoop dat de NPO een pot met geld heeft voor het Songfestival.
Het is niet goedkoop om het te organiseren.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)nale-psyche-a1602828
Als Portugal het kan, kunnen wij het ook w/
pi_185534908
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 09:01 schreef KingRadler het volgende:
Ik hoop dat de NPO een pot met geld heeft voor het Songfestival.
Het is niet goedkoop om het te organiseren.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)nale-psyche-a1602828
Sturen ze Floortje Dessing een jaar niet op vakantie :')
There's a frood who really knows where his towel is.
  ESF Reporter maandag 11 maart 2019 @ 09:20:55 #111
87554 Cee
Welluk?
pi_185534954
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 09:17 schreef Vrieskist het volgende:
[..]

Sturen ze Floortje Dessing een jaar niet op vakantie :')
:D
En een jaartje Wie is de Mol op de Veluwe.
pi_185534994
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 09:17 schreef Vrieskist het volgende:
[..]

Sturen ze Floortje Dessing een jaar niet op vakantie :')
_O- of Frans Bauer :')
pi_185535018
Daar heb ik sowieso ook geen zin in mocht Nederland winnen; dat oeverloze gezeik wat je dan krijgt over belastinggeld en over hoeveel het wel niet gaat kosten. Terwijl bij menig ander evenement het als een eer wordt gezien, wordt hier bij het Songfestival altijd over gemuggenzift.

Tuurlijk is het duur om te organiseren, maar het ligt er ook aan hoe een organiserend land het aanpakt. Sommige hostlanden stoppen er meer geld in dan andere. Dan heb je ook nog sponsordeals e.d. en inderdaad kan er bezuinigd worden op andere programma's.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  maandag 11 maart 2019 @ 09:29:12 #114
483619 MMF93
Just for today.
pi_185535063
Wauw Cee, mooi verwoord en helemaal mee eens _O_
pi_185535070
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2019 09:20 schreef Cee het volgende:
[..]

:D
En een jaartje Wie is de Mol op de Veluwe.
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 09:23 schreef Em31 het volgende:
[..]

_O- of Frans Bauer :')
Kijk, het geld is al geregeld :P
There's a frood who really knows where his towel is.
  ESF Reporter maandag 11 maart 2019 @ 09:32:22 #116
87554 Cee
Welluk?
pi_185535107
Valt al uit te rekenen/pluizen welke data en rond welke tijden rehearsals zijn ivm vrij vragen van werk ik vraag dit voor een vriend. :@
  maandag 11 maart 2019 @ 09:34:26 #117
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_185535137
Oh hey, ik hoor net dat we gaan winnen. Dan moest ik toch maar weer kijken dit jaar.
pi_185535162
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2019 09:32 schreef Cee het volgende:
Valt al uit te rekenen/pluizen welke data en rond welke tijden rehearsals zijn ivm vrij vragen van werk ik vraag dit voor een vriend. :@
Vorig jaar begonnen de repetities op een zondag en waren de eerste repetities van de tweede helft tweede semi op woensdag. Schema:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 11 maart 2019 @ 09:37:02 #119
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_185535177
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2019 09:32 schreef Cee het volgende:
Valt al uit te rekenen/pluizen welke data en rond welke tijden rehearsals zijn ivm vrij vragen van werk ik vraag dit voor een vriend. :@
Vorig jaar is het bekend gemaakt 4 weken voor de finale.
Ik verwacht pas op Maandag 22 april het schema.

deze is van vorig jaar: https://wiwibloggs.com/20(...)-schedule-published/
  maandag 11 maart 2019 @ 09:40:32 #120
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_185535218
Nu op radio2. Klinkt tof hoor! HYPERHYPER *O*
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 maart 2019 @ 10:05:15 #121
163650 Greys
pi_185535540
Hebben we dat linkje al waar je kon zien wie het 't best doet in de charts? Dan zag je zo'n overzichtje van alle landen met een plaatje erbij en per land in welke landen het lied in de charts staat.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_185535567
Als we dan toch over plagiaat gaan beginnen, vind ik dit beter gevonden:

https://mobile.twitter.co(...)/1105018573980921856
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 maart 2019 @ 10:13:55 #123
163650 Greys
pi_185535652
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 10:07 schreef blackswangreen het volgende:
Als we dan toch over plagiaat gaan beginnen, vind ik dit beter gevonden:

https://mobile.twitter.co(...)/1105018573980921856
Maar wel totaaaaal ander lied natuurlijk. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_185535713
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2019 10:05 schreef Greys het volgende:
Hebben we dat linkje al waar je kon zien wie het 't best doet in de charts? Dan zag je zo'n overzichtje van alle landen met een plaatje erbij en per land in welke landen het lied in de charts staat.
http://esctracker.com/

maar 2019 staat er nog niet bij, zal binnenkort wel gebeuren nu alles bekend is
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 maart 2019 @ 10:32:13 #125
163650 Greys
pi_185535906
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 10:18 schreef Em31 het volgende:
[..]

http://esctracker.com/

maar 2019 staat er nog niet bij, zal binnenkort wel gebeuren nu alles bekend is
Ah dank je *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')