Onze huidige steiger kost een klein fortuin. Maar dat is een steiger rondom en de op- en afbouw daarvan schijnt gewoon erg prijzig te zijn. Ik neem aan dat de schilder een kleinere, verrijdbare steiger heeft.quote:Op donderdag 14 maart 2019 17:12 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, maar wat kost zo'n steiger?
En moet het met een steiger of kan het ook met een ladder?
Wacht, de huidige offerte is van iemand die nu met je huis bezig is en weet dat je dakkapel van trespa is?quote:Op donderdag 14 maart 2019 16:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daarom hadden we juist voor trespa gekozen inderdaad. Ik spreek de aannemer sowieso morgen en informeer er dan nog even naar, maar ook los van het dakgootmysterie vind ik het bedrag véél te hoog. Online kan ik wel richtprijzen vinden, maar ik heb geen idee of die overeenkomen met actuele prijzen.
Wat ik ook niet precies weet: heeft een schilder alleen een steiger nodig voor kozijnen op de tweede verdieping of ook de eerste? En wat zijn zoal de meerkosten die je daarvoor betaalt?
Want anders laat ik het schilderwerk wel zitten en huur ik zelf iemand in.
De prijsopgave is van de onderaannemer die in contact staat met de aannemer. En de aannemer weet natuurlijk dat de boeidelen van trespa zijn. Sterker nog, het materiaal ligt bij het huis. Maar goed, daar schijnen de schilderkosten dus niet in te zitten.quote:Op donderdag 14 maart 2019 17:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wacht, de huidige offerte is van iemand die nu met je huis bezig is en weet dat je dakkapel van trespa is?
Voor de dakkapel niet, dat slaat echt nergens op als dat geschilderd zou moeten worden.quote:Op donderdag 14 maart 2019 17:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De prijsopgave is van de onderaannemer die in contact staat met de aannemer. En de aannemer weet natuurlijk dat de boeidelen van trespa zijn. Sterker nog, het materiaal ligt bij het huis. Maar goed, daar schijnen de schilderkosten dus niet in te zitten.
Ik ben er ziek van dat er de hele tijd dit soort voor mij onverwachte kosten bijkomen. Ik vroeg nog: heb ik dan helemaal geen schilderwerk meer als ik voor trespa kies?
Ja, dat is natuurlijk ook waar.quote:Op donderdag 14 maart 2019 17:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dan moet ik wel het idee hebben dat het me behoorlijk geld gaat besparen. Nu staat de steiger nog bijvoorbeeld.
Dat regelt de aannemer, dus dat lijkt me sterk.quote:Op donderdag 14 maart 2019 17:44 schreef Leandra het volgende:
Hoe zit dat met de huur van die steiger die er staat? Huren jullie die en kan die ook langer blijven staan? Want dan zou ik gewoon een schilder uit de omgeving laten komen voor die steiger weggaat.
Ah, jammer.... is het zijn steiger of een huursteiger? Anders zou ik hem even vragen wat het kost om hem langer te huren, zodat je zelf een schilder kunt inhurenquote:Op donderdag 14 maart 2019 18:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat regelt de aannemer, dus dat lijkt me sterk.
Grappenmaker.quote:Op donderdag 14 maart 2019 18:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, jammer.... is het zijn steiger of een huursteiger? Anders zou ik hem even vragen wat het kost om hem langer te huren, zodat je zelf een schilder kunt inhuren
Heel graag!quote:Op donderdag 14 maart 2019 18:06 schreef Bleie het volgende:
Poeh, wat een bedrag! Wij hebben twee jaar geleden buiten laten schilderen voor zo’n 1500 euro. Voordeur, achterdeur, 6 kozijnen, waarvan 2 op eerste verdieping, en kozijnen in dakkapel. Kregen wel korting omdat we het met tien buren samen deden. Als je wil, kan ik je het nummer van de schilder pm’en. Ik geloof dat hij in Purmerend zit.
Het contact met de aannemer verloopt doorgaans behoorlijk stroef. Ik ga hem echt niet vragen of hij de huur voor mij kan verlengen (kost hem extra administratief werk) zodat ik zijn onderaannemer kan passeren. Ik zou het wel willen, hoor, maar ik houd tijdens deze laatste twee weken liever goed contact.quote:
Ik dring er morgen juist op aan dat-ie weggaat voor de verhuizing.quote:Op donderdag 14 maart 2019 19:16 schreef Leandra het volgende:
Mochten ze nou laks zijn met het weghalen van de steiger dan zou ik zelf met de eerste verdieping aan de slag gaan.
Je hebt Pm!quote:Op donderdag 14 maart 2019 18:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heel graag!
Er komt zaterdag ook al iemand langs en ik krijg via online inspectie nog een tweede offerte.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het badkamermeubel is gemonteerd. Het moet wel aan de voorkant nog gelijkmatiger worden afgelakt. Ik heb inbouwkranen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En voor het eerst van m'n leven heb ik (dimbare) spotjes!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En er was nog iemand bezig een enorm gat in m'n gevel te boren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 15-03-2019 18:57:13 ]I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Wat spannend, die laatste dingen en zo leuk dat sommige dingen dan ineens klaar zijn! Die kranen, mooi, hebben wij ook!![]()
Ik wens je veel veel succes en ben heel benieuwd naar de vloer... Dat horen jullie maandag, toch?Is dat zo?![]()
Morgen!quote:Op vrijdag 15 maart 2019 19:14 schreef Smallish het volgende:
Wat spannend, die laatste dingen en zo leuk dat sommige dingen dan ineens klaar zijn! Die kranen, mooi, hebben wij ook!![]()
Ik wens je veel veel succes en ben heel benieuwd naar de vloer... Dat horen jullie maandag, toch?I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
T ziet er ook ineens huiselijk uit! Succes met de vloer morgen!http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
Forum Opties Forumhop: Hop naar: