abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_185566914
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 17:25 schreef miss_sly het volgende:
Kan me voorstellen dat dat allemaal flink stress oplevert! Heb je een back up plan al, just in case?
Niet echt, want het hangt er vanaf wat er precies mis loopt. We kunnen een plan B bovendien pas in werking gaan stellen als we weten dat het mis loopt. Ik kan nu bijvoorbeeld niet de verhuizer of de keukeninstallateur afzeggen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185566960
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 17:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

Niet echt, want het hangt er vanaf wat er precies mis loopt. We kunnen een plan B bovendien pas in werking gaan stellen als we weten dat het mis loopt. Ik kan nu bijvoorbeeld niet de verhuizer of de keukeninstallateur afzeggen.
Echt, die lopen al langer rond in de wereld van verhuizen en verbouwen.
Plan B is opslag en een vakantiehuis.
Het geeft jou en gezin Rust!
  dinsdag 12 maart 2019 @ 17:29:45 #28
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185566968
Oef Claudia, wat een stress! :o Ik voel het al als ik lees.

En hier ook een kleine 'jeej' voor de iets neutralere vloer. ;)
En dat Rosemary Green kan ook echt prachtig op een muur hoor! :Y

Verder *kusje erop... Komt wel goed schatje! :Y
pi_185566974
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 17:21 schreef SV-tje het volgende:
[..]

Het zit niet mee :(
Helaas bij ons niet onbekend. De dingen die we niet zelf doen/gedaan hebben is ook meer of minder niet goed gegaan.
Ik hoor ook van vrienden precies dezelfde verhalen, bijvoorbeeld over het werk van tegelzetters. We hebben nog mazzel dat onze aannemer keihard doorwerkt.
  Moderator dinsdag 12 maart 2019 @ 17:32:15 #30
5428 crew  miss_sly
pi_185567016
Maar je wil toch ook niet dat de vloerenlegger de vloer legt als de ondervloer er eigenlijk nog niet klaar voor is? Dat levert je nu op dat je geen vertraging oploopt, maar later misschien wel heel veel ellende.

Is het niet een idee om alles naar achter te schuiven twee weken of zo? Sowieso, om jezelf de tijd te geven die nodig kan zijn?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_185567017
Dank voor de morele steun allemaal. :* We kunnen de opslag ook in onze garage doen, gelukkig. In het ergste geval zitten we een tijdje zonder keuken en moeten we zelf de spullen het huis in sjouwen. En/of we moeten even in een huisje zitten. Het is allemaal niet het einde van de wereld, hooguit even heel vervelend.
pi_185567088
Ik deel dit trouwens vooral om een reëel beeld te geven van wat er bij zo'n verbouwing komt kijken. Het is niet allemaal rozengeur en maneschijn, er lopen ook dingen mis of dreigen dingen mis te lopen.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 17:36:43 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185567106
Wat een ellende :{
Maar het komt goed, echt.... maar ik zou wel serieus gaan nadenken over 1 of 2 weken in een huisje.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 12 maart 2019 @ 17:39:32 #34
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185567150
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 17:35 schreef Claudia_x het volgende:
Ik deel dit trouwens vooral om een reëel beeld te geven van wat er bij zo'n verbouwing komt kijken. Het is niet allemaal rozengeur en maneschijn, er lopen ook dingen mis of dreigen dingen mis te lopen.
Komt allemaal wel goed ! In dit leven ! ^O^
pi_185567157
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 17:39 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]

Komt allemaal wel goed ! In dit leven ! ^O^
Eigenlijk niet, hè, want we gaan allemaal uiteindelijk dood. :+
  dinsdag 12 maart 2019 @ 17:41:04 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185567175
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 17:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

Eigenlijk niet, hè, want we gaan allemaal uiteindelijk dood. :+
Ja, maar niet voor je huis af is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 12 maart 2019 @ 17:42:06 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185567197
Die vloeren hè, dat moet allemaal tegelijk? Of is het wel een optie dat boven al gedaan wordt zodat de bovenverdieping al ingericht en gebruikt kan worden?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185567199
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 17:36 schreef Leandra het volgende:
Wat een ellende :{
Maar het komt goed, echt.... maar ik zou wel serieus gaan nadenken over 1 of 2 weken in een huisje.
En wat gebeurt er dan? De vloerleverancier kan pas over een maand langskomen, de aannemer over een maand of drie... De verhuisdatum loslaten gaat een enorme impact hebben op alles. Dat doe ik alleen als het echt moet en pas op het allerlaatste moment.
pi_185567223
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 17:42 schreef Leandra het volgende:
Die vloeren hè, dat moet allemaal tegelijk? Of is het wel een optie dat boven al gedaan wordt zodat de bovenverdieping al ingericht en gebruikt kan worden?
Ja, is een optie. Kost wel extra geld (en hoeveel precies weet ik niet). Ik weet ook niet hoe dat met de planning van de vloerleverancier uitkomt.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 17:44:05 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185567241
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 17:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

En wat gebeurt er dan? De vloerleverancier kan pas over een maand langskomen, de aannemer over een maand of drie... De verhuisdatum loslaten gaat een enorme impact hebben op alles. Dat doe ik alleen als het echt moet en pas op het allerlaatste moment.
True, dat is wel het risico.... dat ze het allemaal op hun beloop gaan laten als je wat anders hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 12 maart 2019 @ 17:49:01 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185567351
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 17:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

Ja, is een optie. Kost wel extra geld (en hoeveel precies weet ik niet). Ik weet ook niet hoe dat met de planning van de vloerleverancier uitkomt.
Ja plus dat je er dan woont met werklui over de vloer, ook geen pretje.

Koken wordt ook een uitdaging, maar indien nodig heb ik nog wel een eenpits indcutieplaatje voor je, magnetron en slowcooker erbij en je kunt bijna uit de voeten op de overloop... :X

* Leandra rent hard weg :+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185567410
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 17:49 schreef Leandra het volgende:
[..]

Ja plus dat je er dan woont met werklui over de vloer, ook geen pretje.

Koken wordt ook een uitdaging, maar indien nodig heb ik nog wel een eenpits indcutieplaatje voor je, magnetron en slowcooker erbij en je kunt bijna uit de voeten op de overloop... :X

* Leandra rent hard weg :+
Ik heb jarenlang overleefd zonder te koken, dus dat komt wel goed. :+

M'n schoonouders wonen dichtbij, we hebben aardige buren, we wonen bij de stad met de meeste Airbnb's van Nederland. We bedenken wel wat. Maar liever niet natuurlijk.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 17:55:45 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185567516
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 17:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

Ik heb jarenlang overleefd zonder te koken, dus dat komt wel goed. :+

M'n schoonouders wonen dichtbij, we hebben aardige buren, we wonen bij de stad met de meeste Airbnb's van Nederland. We bedenken wel wat. Maar liever niet natuurlijk.
Oh gelukkig, geen stress van mijn kookopmerkingen :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185568074
O jee, de laatste loodjes stress.... Herkenbaar! Mijn ervaring is dat alles op het laatste moment ineens toch goed komt. En hoe? Dat kun je vaak achteraf niet eens meer uitleggen.

Ik hoop en duim voor je dat dit nu bij jullie ook het geval zal zijn. Ga niet uit haast die vloer toch doen om er maar te kunnen wonen, daar krijg je echt spijt van. Maar dat weet je ook wel...

Heel veel succes! :)
Is dat zo?
  dinsdag 12 maart 2019 @ 18:38:55 #45
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_185568359
Succes Claudia! Die verdomde laatste loodjes ook altijd.

Gelukkig gaat het het allemaal waard zijn.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_185571899
Planning van de vloerenlegger is opgelost; die werkt het weekeinde door. Nu is alleen nog spannend of de vloer droog genoeg is. We weten het zaterdag. Spannend.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 20:57:11 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185571929
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 20:56 schreef Claudia_x het volgende:
Planning van de vloerenlegger is opgelost; die werkt het weekeinde door. Nu is alleen nog spannend of de vloer droog genoeg is. We weten het zaterdag. Spannend.
Drogers erop?
Is de boel nu wel zo dicht dat er geen nieuw vocht bij komt?
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 12 maart 2019 @ 20:57:59 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185571957
Ik weet niets van vloerverwarmingsprotocollen enzo, maar kan de vloerverwarming niet al een beetje aan?
* Leandra roept maar wat.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185572113
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 20:57 schreef Leandra het volgende:
[..]

Drogers erop?
Is de boel nu wel zo dicht dat er geen nieuw vocht bij komt?
Als het goed is, is dat opgelost. De elektricien is sinds vandaag klaar en er zouden elektrische kacheltjes moeten staan om het huis minder koud en vochtig te maken. Ook zou het glas moeten zijn gezet. Ik begreep van de architect dat er eerst vocht op de kozijnen stond en dat dat maandag al niet meer het geval was toen zij er was.

De vloerverwarming gaat donderdag of vrijdag aan op kamertemperatuur. Dat gebeurt helaas vrij laat doordat (op ons verzoek) de dakdoorvoer nog moet worden gemaakt. Weet je nog, die cv- afvoer die oorspronkelijk door de buitenmuur ging? Als ik toen had geweten dat omleggen een effect zou hebben op wanneer de verwarming aanging en dat dat problemen op zou leveren met de vloer en het stookprotocol, dan had ik misschien de afvoer wel in de buitenmuur laten zitten.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 21:05:54 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185572171
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

Als het goed is, is dat opgelost. De elektricien is sinds vandaag klaar en er zouden elektrische kacheltjes moeten staan om het huis minder koud en vochtig te maken. Ook zou het glas moeten zijn gezet. Ik begreep van de architect dat er eerst vocht op de kozijnen stond en dat dat maandag al niet meer het geval was toen zij er was.

De vloerverwarming gaat donderdag of vrijdag aan op kamertemperatuur. Dat gebeurt helaas vrij laat doordat (op ons verzoek) de dakdoorvoer nog moet worden gemaakt. Weet je nog, die cv- afvoer die oorspronkelijk door de buitenmuur ging? Als ik toen had geweten dat dat effect zou hebben op wanneer de verwarming aanging en dat dat problemen op zou leveren met de vloer en het stookprotocol, dan had ik misschien de afvoer wel in de buitenmuur laten zitten.
Oh darn.... is die dakdoorvoer nog niet geregeld :(

Nou, wees blij dat je dat niet wist, want daar zou je langer spijt van hebben gehad dan dat je nu spijt hebt dat het effect heeft op het stookprotocol en de vloer.
Maar voor nu is het wel bagger ja :{
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')