Niet echt, want het hangt er vanaf wat er precies mis loopt. We kunnen een plan B bovendien pas in werking gaan stellen als we weten dat het mis loopt. Ik kan nu bijvoorbeeld niet de verhuizer of de keukeninstallateur afzeggen.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 17:25 schreef miss_sly het volgende:
Kan me voorstellen dat dat allemaal flink stress oplevert! Heb je een back up plan al, just in case?
Echt, die lopen al langer rond in de wereld van verhuizen en verbouwen.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 17:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Niet echt, want het hangt er vanaf wat er precies mis loopt. We kunnen een plan B bovendien pas in werking gaan stellen als we weten dat het mis loopt. Ik kan nu bijvoorbeeld niet de verhuizer of de keukeninstallateur afzeggen.
Ik hoor ook van vrienden precies dezelfde verhalen, bijvoorbeeld over het werk van tegelzetters. We hebben nog mazzel dat onze aannemer keihard doorwerkt.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 17:21 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Het zit niet mee
Helaas bij ons niet onbekend. De dingen die we niet zelf doen/gedaan hebben is ook meer of minder niet goed gegaan.
Komt allemaal wel goed ! In dit leven !quote:Op dinsdag 12 maart 2019 17:35 schreef Claudia_x het volgende:
Ik deel dit trouwens vooral om een reëel beeld te geven van wat er bij zo'n verbouwing komt kijken. Het is niet allemaal rozengeur en maneschijn, er lopen ook dingen mis of dreigen dingen mis te lopen.
Eigenlijk niet, hè, want we gaan allemaal uiteindelijk dood.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 17:39 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Komt allemaal wel goed ! In dit leven !
En wat gebeurt er dan? De vloerleverancier kan pas over een maand langskomen, de aannemer over een maand of drie... De verhuisdatum loslaten gaat een enorme impact hebben op alles. Dat doe ik alleen als het echt moet en pas op het allerlaatste moment.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 17:36 schreef Leandra het volgende:
Wat een ellende
Maar het komt goed, echt.... maar ik zou wel serieus gaan nadenken over 1 of 2 weken in een huisje.
Ja, is een optie. Kost wel extra geld (en hoeveel precies weet ik niet). Ik weet ook niet hoe dat met de planning van de vloerleverancier uitkomt.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 17:42 schreef Leandra het volgende:
Die vloeren hè, dat moet allemaal tegelijk? Of is het wel een optie dat boven al gedaan wordt zodat de bovenverdieping al ingericht en gebruikt kan worden?
True, dat is wel het risico.... dat ze het allemaal op hun beloop gaan laten als je wat anders hebt.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 17:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En wat gebeurt er dan? De vloerleverancier kan pas over een maand langskomen, de aannemer over een maand of drie... De verhuisdatum loslaten gaat een enorme impact hebben op alles. Dat doe ik alleen als het echt moet en pas op het allerlaatste moment.
Ja plus dat je er dan woont met werklui over de vloer, ook geen pretje.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 17:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, is een optie. Kost wel extra geld (en hoeveel precies weet ik niet). Ik weet ook niet hoe dat met de planning van de vloerleverancier uitkomt.
Ik heb jarenlang overleefd zonder te koken, dus dat komt wel goed.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 17:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja plus dat je er dan woont met werklui over de vloer, ook geen pretje.
Koken wordt ook een uitdaging, maar indien nodig heb ik nog wel een eenpits indcutieplaatje voor je, magnetron en slowcooker erbij en je kunt bijna uit de voeten op de overloop...
* Leandra rent hard weg
Oh gelukkig, geen stress van mijn kookopmerkingenquote:Op dinsdag 12 maart 2019 17:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb jarenlang overleefd zonder te koken, dus dat komt wel goed.![]()
M'n schoonouders wonen dichtbij, we hebben aardige buren, we wonen bij de stad met de meeste Airbnb's van Nederland. We bedenken wel wat. Maar liever niet natuurlijk.
Drogers erop?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:56 schreef Claudia_x het volgende:
Planning van de vloerenlegger is opgelost; die werkt het weekeinde door. Nu is alleen nog spannend of de vloer droog genoeg is. We weten het zaterdag. Spannend.
Als het goed is, is dat opgelost. De elektricien is sinds vandaag klaar en er zouden elektrische kacheltjes moeten staan om het huis minder koud en vochtig te maken. Ook zou het glas moeten zijn gezet. Ik begreep van de architect dat er eerst vocht op de kozijnen stond en dat dat maandag al niet meer het geval was toen zij er was.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Drogers erop?
Is de boel nu wel zo dicht dat er geen nieuw vocht bij komt?
Oh darn.... is die dakdoorvoer nog niet geregeldquote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als het goed is, is dat opgelost. De elektricien is sinds vandaag klaar en er zouden elektrische kacheltjes moeten staan om het huis minder koud en vochtig te maken. Ook zou het glas moeten zijn gezet. Ik begreep van de architect dat er eerst vocht op de kozijnen stond en dat dat maandag al niet meer het geval was toen zij er was.
De vloerverwarming gaat donderdag of vrijdag aan op kamertemperatuur. Dat gebeurt helaas vrij laat doordat (op ons verzoek) de dakdoorvoer nog moet worden gemaakt. Weet je nog, die cv- afvoer die oorspronkelijk door de buitenmuur ging? Als ik toen had geweten dat dat effect zou hebben op wanneer de verwarming aanging en dat dat problemen op zou leveren met de vloer en het stookprotocol, dan had ik misschien de afvoer wel in de buitenmuur laten zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |